Lijf & Lijn alle pijlers

Doet hier iemand aan Zumba?

24-01-2009 21:53 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week ga ik een proefles Zumba volgen.

Zijn er hier meer mensen die al Zumba doen? En zo ja, wat vind je ervan? Ik bedoel dus wel in de sportschool, niet met die dvd's die je bij tellsell kunt kopen.





Voor degenen die zich afvragen 'what the *beep* is Zumba?':





Het is fun, het is anders, het is makkelijk en super effectief, het is Zumba!



Het is opgezet door Alberto 'Beto' Perez, een danser en choreograaf uit Miami



Zumba is het heetste, snelst groeiende fitnessprogramma wereldwijd! "Zumba" betekent letterlijk "snel bewegen en lol hebben", een omschrijving die perfect beschrijft waar deze training voor staat! Zumba combineert de meest effectieve oefeningen met de exotische ritmes van Latijns-Amerikaanse muzieksoorten als Salsa, Merengue, Cumbia, Samba, Calypso, Reggaeton en Hiphop. De opzwepende muziek en de leuke bewegingen zorgen ervoor dat je niet eens door hebt dat je bezig bent met een geweldige training!



Het is een leuke interval (aerobic en fitness) training die wordt afgewisseld met korte danscombinaties. De bewegingen worden opgebouwd uit diverse latin-danspassen, zoals salsa, merengue, samba, cumbia en reggaeton. Op een leuke manier werk je aan je conditie, verbrand je vet en brengt daarmee je lichaam mooi in vorm. Door de warme klanken, opzwepende ritmes, swingende heupen en dynamische vergeet je dat je met een workout bezig bent.



Je hoeft niet te kunnen dansen om mee te kunnen doen met Zumba.



Zumba doet niet aan moeilijke choreografieën en je hebt geen danspartner nodig. Iedereen, jong of oud, kan meteen deelnemen. Niets moet en alles mag bij Zumba! De vrijheid van bewegen, de dynamiek en de gezellige zomerse muziek zorgen voor een leuke workout. Zumba is een plezierige workout voor iedereen, door de opzwepende mix van muziek, aerobics en latin-danspassen.
Alle reacties Link kopieren
Die van de Tel sell? Laat je toch niet zo in de mailng nemen joh!
Alle reacties Link kopieren
* Geeft leesbril aan Zusenzo *
Alle reacties Link kopieren
Dank u Zwartkant...........
Alle reacties Link kopieren
Laten we de zaterdag avond maar de schuld geven .

*geeft fles Malibu door*
Alle reacties Link kopieren
Ik heb denk ik een keer of 5 een lesje zumba gevolgd bij ons in de sportschool. 't is weer eens wat anders! de muziek is super vrolijk! maar aan het einde van de les had ik niet het gevoel dat ik gesport had. Dus als je het wilt doen voor de fun dan raad ik het je zeker aan! maar voor je figuur heeft het niet echt effect.
Alle reacties Link kopieren
Hm helaas hebben ze het niet in mijn woonplaats...het ziet er erg leuk uit...ben benieuwd hoe to het ervaart...
Alle reacties Link kopieren
tja... en in 1uur verbrand je volgens tellsell 1000 calorieen maarrrrr...je hoeft het maar 20 minuten per dag te doen? tja..is net die ene gevulde koek eraf gedanst...pff..
Alle reacties Link kopieren
1000 caloerien zul je er echt niet mee verbranden! Denk dat je blij mag zijn met 400 a 500... spinning of steps zijn veel intensiever. Maar gewoon voor de 'leuk' is zumba best leuk ;)
Alle reacties Link kopieren
Prima cardioworkout! Veel mensen vinden het leuk en je beweegt matig/intensief tot intensief. Gewoon doen en enjoy
Alle reacties Link kopieren
quote:tandpasta schreef op 24 januari 2009 @ 23:35:

1000 caloerien zul je er echt niet mee verbranden! Denk dat je blij mag zijn met 400 a 500... spinning of steps zijn veel intensiever. Maar gewoon voor de 'leuk' is zumba best leuk ;)Intensief in de zin van dat je er vermoeider van wordt is beslist niet effectiever. Ik zou niet vaker dan 1 keer per week intensief trainen, anders zit je lijf continue in de eiwitverbranding. Dat kost spiermassa. Voor je figuur is het beter om massa te behouden en vet te dumpen, dat betekent dus matig intensief bewegen en krachttraining
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week wel de dvd's besteld van telsell.



Het lijkt mij hartstikke leuk.

Ik ben nog niet in de juiste staat om naar een sportschool te gaan.

Vandaar dat ik er lekker thuis mee begin.



Gewoon de dvd erin en dansen voor de tv!

Voor mij ontspanning en afleiding en met een beetje mazzel werk ik nog een beetje aan mijn conditie en word ik wat steviger.

Maar dat is voor mij bijzaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe aan zumba. Gewoon bij de sportschool. Het is echt super leuk en ik merk na 6 weken al verandering in mijn conditie en zelfs al een beetje in omvang. Zelf heb ik 2 jaar niet gesport ivm zwangerschap en mijn kindje. Wij doen gemiddeld 10 verschillende liedjes/tempo's in één uur en aan het eind van de les kun je ons letterlijk en figuurlijk op dweilen. Zelfs de fanatieke sporters komen bezweet en voldaan uit de les.

Het is voor mij echt de leukste sport die ik tot nu toe gedaan heb, als het vaker dan 1x per week was zou ik zeker meer gaan. Dus zeker de moeite waard en niet de eerste les al denken "dat leer ik toch niet".

Heel veel succes en vooral plezier met de proefles.
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er leuk uit! Ga bij ons ook eens vragen of ze het in de lessen op willen nemen
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik zou willen dat ik niet met die reuma heupen zat, dan zou ik ook lekker gaan Zumba-en en zo'n to die for middeltje bij elkaar gaan dansen!

De home trainer gaat ook vervelen hoor op den duur.....
Alle reacties Link kopieren
heb het van de week ook gezien op TV (tja griep en dan lig je in bed te zappen) en ik vond het er heel leuk uitzien. Ik ben niet zo lenig en dan voel ik me met de meeste work-outs een beetje een houten klaas. Zoals bijv bij Tai-Bo, dan lukt het me niet om hoog uit te trappen. Terwijl ik dansen heel leuk vind en het lijkt me dat je door deze sport ook wel wat losser in de heupen wordt als je gaat stappen. Volgens mij is een uur lekker bewegen altijd goed als je aan je figuur wil werken.



Ik zou zeggen; veel plezier en laat je weten hoe het was?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
ik zag het ook net op TV en ben ook erg benieuwd of het echt werkt, vind de DVD's wel erg duur... Laat even weten of het werkt!
Alle reacties Link kopieren
het werk net zo "echt" als hardlopen, aerobics stofzuigen en andere vormen van beweging
Alle reacties Link kopieren
ik doe het nu 8 weken.

toen kwam het voor het eerst bij ons in de sportschool.

ik ben nu 5 kilo kwijt,en 12cm rond mijn middel kwijt.



vrijdagavond hadden we een dans erbij waar we als gekken met onze heupen moesten draaien.

van rondjes tot achtjes,en de spieren heb ik de dag erna overal gevoeld,zelfs aan de onderkant ribben was het gevoelig.

maar goed doe ook nog 1 keer spinning en bodypump in de week.
Alle reacties Link kopieren
Zijn de pasjes een beetje makkelijk aan te leren?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Hoi pippi, Ik vind Zumba helemaal te gek. Nu moet ik zeggen dat mijn collega de Zumbales ook super leuk geeft! De pasjes zijn niet heel moeilijk. Ik ben absoluut geen danser (ben een beetje een hark zeg maar) maar dit gaat me best goed af. En de muziek is zo vrolijk!!! In welke woonplaats woon jij? Ben nieuwsgierig omdat Zumba nog niet veel wordt gegeven!
Alle reacties Link kopieren
Ik vertel liever niet mijn woonplaats, regio Groene Hart zeg maar

Bij ons is nog Zumba op de sportschool, maar ik ga het wel vragen. Ze zijn wel van de nieuwe dingen
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Hee wat veel reacties, leuk!



Ik laat nog horen hoe het geweest is!
Alle reacties Link kopieren
Ok, snap ik pippi. Ik begrijp wel dat het niet bij mij in de buurt is. Anders had ik wel even een proeflesje geregeld voor je hihihi.

Ben beneuwd wat je ervan vindt hoor!?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen een proefles volgen... Het is erg dichtbij mijn huis en op die locatie geven ze 2x per week zumba-les.



Ben zeer benieuwd!! Als het me bevalt kan ik voor 75 euro per 3 maanden en dan 2x in de week lessen volgen.. Dat is vrij goedkoop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven