Lijf & Lijn alle pijlers

Doet hier iemand aan Zumba?

24-01-2009 21:53 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week ga ik een proefles Zumba volgen.

Zijn er hier meer mensen die al Zumba doen? En zo ja, wat vind je ervan? Ik bedoel dus wel in de sportschool, niet met die dvd's die je bij tellsell kunt kopen.





Voor degenen die zich afvragen 'what the *beep* is Zumba?':





Het is fun, het is anders, het is makkelijk en super effectief, het is Zumba!



Het is opgezet door Alberto 'Beto' Perez, een danser en choreograaf uit Miami



Zumba is het heetste, snelst groeiende fitnessprogramma wereldwijd! "Zumba" betekent letterlijk "snel bewegen en lol hebben", een omschrijving die perfect beschrijft waar deze training voor staat! Zumba combineert de meest effectieve oefeningen met de exotische ritmes van Latijns-Amerikaanse muzieksoorten als Salsa, Merengue, Cumbia, Samba, Calypso, Reggaeton en Hiphop. De opzwepende muziek en de leuke bewegingen zorgen ervoor dat je niet eens door hebt dat je bezig bent met een geweldige training!



Het is een leuke interval (aerobic en fitness) training die wordt afgewisseld met korte danscombinaties. De bewegingen worden opgebouwd uit diverse latin-danspassen, zoals salsa, merengue, samba, cumbia en reggaeton. Op een leuke manier werk je aan je conditie, verbrand je vet en brengt daarmee je lichaam mooi in vorm. Door de warme klanken, opzwepende ritmes, swingende heupen en dynamische vergeet je dat je met een workout bezig bent.



Je hoeft niet te kunnen dansen om mee te kunnen doen met Zumba.



Zumba doet niet aan moeilijke choreografieën en je hebt geen danspartner nodig. Iedereen, jong of oud, kan meteen deelnemen. Niets moet en alles mag bij Zumba! De vrijheid van bewegen, de dynamiek en de gezellige zomerse muziek zorgen voor een leuke workout. Zumba is een plezierige workout voor iedereen, door de opzwepende mix van muziek, aerobics en latin-danspassen.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik ga ook Zumba doen! Start pas volgende week, zin in!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren de proefles gehad!

Wooooow wat heftig hahah!

Ik heb al 4 jaar clipdance-ervaring, maar dit is wel even een heel stuk pittiger!



Het is opzich vrij makkelijk te volgen als je een beetje goed bent met coordinatie van benen, armen en heupen tegelijk :P

Ritmegevoel heb je wel nodig.



Het was erg fijn dat er allerlei dames waren tussen de 18-50 in alle soorten en maten, Ik voelde me niet bekeken als ik pasjes verkeerd deed en stond ook niet tussen allemaal slanke dennen ;D



De mensen die hier roepen van 'ja voor de leuk is het wel wat, maar niet om écht aan je lijf te werken' hebben gewoon geen goede instructeur gehad denk ik ;D





Ik ga mij opgeven voor een 3 maanden-periode!
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik heb laatst ook Zumba op Tellsell voorbij zien komen en het lijkt mij enorm leuk. Ik kan het echter enkel vinden bij sportscholen die bij VES zijn aangesloten.Waar kan ik het beste zoeken? Ik zoek het in de regio Utrecht/Den Bosch

Dank je wel!

Groeten Lisette
Alle reacties Link kopieren
Hm.. Geen idee... Mijn zumba lessen zijn op twee plekken in de stad. Geloof in een sportschool, en ik zelf gewoon ergens in een zaaltje.

Levert google niks op?
Alle reacties Link kopieren
http://www.zumbaholland.hyves.nl/



hier kun je een oproepje plaatsen, wie weet kunnen ze je daar verder helpen met zumba-lessen in jouw omgeving!
Alle reacties Link kopieren
reclame
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de dvd's via marktplaats gekocht en gister voor het eerst bekeken. Het ziet er echt heel leuk uit. Ben nu nog ziek, maar zodra ik beter ben ga ik lekker aan de slag.

En dan hopen dat ik het een beetje volhoud en dat de dvd's niet ook op de stapel tae bo, core rhytms, yoga booty ballet etc. etc. terechtkomen....haha Al denk ik haast van niet, want de danspasjes en muziek vind ik echt super.

Bij mij in de buurt geven ze ook Zumba, maar dat is vergeleken bij wat sommigen hier betalen best duur. ¤99,- voor drie maanden en dan 1x p/w of anders ¤140 voor drie maanden 2x p/w. Vandaar dat ik het eerst maar even thuis probeer. Mocht ik na een maand nog steeds enthousiast zijn, dan kan ik mij altijd nog gaan inschrijven.
Alle reacties Link kopieren
voor wie zumba zoekt in Den bosch ik weet wel een plaats maar mag denk ik de website hier niet noemen.mail mij maar even.
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of er zumba lessen ergens in Zuid-Limburg worden gegeven? Via Hyves en Google vind ik niks. Ik heb de lesjes gedownload, maar alleen in de woonkamer dansen vind ik toch niet zo leuk als in een groep!
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand toevallig of er ook ergens in Zuid-Limburg zumba lessen worden gegeven? Via Hyves en Google vind ik niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat bij mij in de buurt zaterdag een proefles Zumba word gegeven. Leek mij wel leuk om gewoon voor 1x eens te proberen. Maaruh, is het ook wat geschikt voor de wat steverige houten harken onder ons
Alle reacties Link kopieren
ja hoor,bij ons in de groep van gevorderen zitten ook de wat stevigere hoten harken hahaha..



1 ervan is al 6 kilo kwijt...en ja we zijn al 3 maanden bezig..



en ik krijg weer een middel jahoe!!

komt vast van al dat heupendraaien
Alle reacties Link kopieren
Sinds 5 weken aan de Zumba en....verslaafd



Het is echt heel leuk om te doen, ik heb niet het idee dat ik sport ( en hoef me dus niet extra te motiveren om het te gaan doen hahahah) en m'n buik/middel begint echt weer wat meer vorm te krijgen! (wel 3x per week)
Alle reacties Link kopieren
Ja!! Zumba is leuk!!

Kwam mooi uit dat ze bij ons op de sportschool in Voorburg gingen beginnen ermee!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een introductieles gehad op de open dag op de sportschool. In april starten ze er mee.

Ik vond het superleuk, kon echt niet alle pasjes mee maar heb vreselijk veel lol gehad en lekker gedanst. Na 10 minuten droop het zweet van m'n lijf en ik heb na een uurtje Zumba en m'n fitnessles echt doodmoeie benen nu.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
*
Alle reacties Link kopieren
Joh dan noemen ze het anders en gaanz e vrolijk verder. Zo werkt dat toch?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het hartstikke leuk en begin zowaar verslaafd te raken!

Doe het elke dag.

Heb de dvd's niet gekocht maar gedownload.
Alle reacties Link kopieren
Ha, leuke berichten! Ik twijfelde nog of ik naar de plaatselijke introductieles Zumba zou gaan (regio Noord oost Drenthe), maar inmiddels ben ik dan overstag en ga ik erheen. Het heupdraaien weerhield me er wat van, maar ... begin juni ga ik er voor! Dankzij dit topic de knoop doorgehakt.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt leuk! Vooral met z'n allen op de sportschool, echt dikke schik!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hier nog een fan! Ik vind het echt heerlijk... gewoon een uurtje lekker stevig dansen, als vanouds! Ik ben geen kilo's kwijtgeraakt, maar merk wel dat de heupen een beetje stijf zijn geworden de afgelopen jaren... lijkt me alleen maar goed om die lekker los te maken. Voornaamste reden voor mij om te gaan is dat het niet voelt als sporten, en ik me dus er ook niet toe hoef te zetten om er heen te gaan, integendeel ik kijk er naar uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook gevallen voor de zumba madness!

Sinds 2 weken doe ik ook aan zumba en ik vind het super!

Ben echt geen sporter, vind het verschrikkelijk om te fitnessen en alle fitness abbonnementen zijn weggegooid geld bij mij.

Maar dit is echt super leuk, lekker dansen en ook nog wat aan je conditie doen. Het voelt echt niet als sporten en er valt ook nog wat te lachen...Ik kijk nu steeds naar de lessen uit, alleen jammer dat het bij ons nog maar 1 keer per week is, graag zou ik dit wel vaker willen doen. Maar wat niet is kan nog komen...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond m'n eerste groepsles doen, heb er echt zin in.

Heb al twee workshops gevolgd dus weet wel wat te verwachten maar t lijkt me gewoon leuk. Ik hou van dansen dus dat komt goed uit
Alle reacties Link kopieren
Mijn juffie!



Grappig om te zien!

Gelukkig is mijn groep een stuk rustiger.. maar goed. Het geeft een idee.

Wat ze tijdens deze les doen is vooral basis. Komt tijdens de eerste les aan bod.



(Ik vind het muziekje zo leuk )
Alle reacties Link kopieren
Ja ij vind het ook erg leuk. Helaas hier in de buurt ook nog niets, dus de dvd op. Hopelijk kan ik in het najaar een instructorworkshop volgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven