Geld & Recht alle pijlers

Bankafschrift omschrijving bijstandsuitkering

07-04-2017 01:10 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond iedereen,



Heeft iemand enig idee wat er voor omschrijving en mededeling bij je bank te zien zijn als je een bijstandsuitkering ontvangt?
quote:Troeteltje schreef op 07 april 2017 @ 08:28:

Ik vind de vraag helemaal niet gek. Ik vind de vraag wel gek. Ten eerste zou ze dit zelf kunnen zien op haar afschriften, en ten tweede vind ik het op z'n zachtst gezegd nogal bijzonder dat iemand blijkbaar alle ins en outs van haar financiën mag weten, behalve hoe ze aan haar geld komt.
quote:kopjekoffie70 schreef op 07 april 2017 @ 08:47:

Ik bedoel dat ze misschien bij een bank of andere instantie werkt en dus gewoon legaal toegang heeft tot bankgegevens.Ook in dat geval mag je niet zomaar de rekeningen van al je buren, vrienden en bekenden bekijken hoor, dat is aan strikte regels gebonden.
Alle reacties Link kopieren
Ah ok dat wist ik niet trotter.



Ik heb to even geloept en blijkbaar gaat het toch om haar eigen rekening.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:Tr0tter schreef op 07 april 2017 @ 08:48:

[...]



Ik vind de vraag wel gek. Ten eerste zou ze dit zelf kunnen zien op haar afschriften, en ten tweede vind ik het op z'n zachtst gezegd nogal bijzonder dat iemand blijkbaar alle ins en outs van haar financiën mag weten, behalve hoe ze aan haar geld komt.Misschien is de vraag wel superlogisch als we zouden snappen waar de vraag vandaan komt en hoe het zit. Helaas missen we die info nu nog
quote:Nicotientje schreef op 07 april 2017 @ 08:53:

[...]





Misschien is de vraag wel superlogisch als we zouden snappen waar de vraag vandaan komt en hoe het zit. Helaas missen we die info nu nogNatuurlijk moet je weten waar de vraag vandaan komt om de vraag te kunnen beantwoorden met ja of nee
quote:Tr0tter schreef op 07 april 2017 @ 08:48:

[...]



Ik vind de vraag wel gek. Ten eerste zou ze dit zelf kunnen zien op haar afschriften, en ten tweede vind ik het op z'n zachtst gezegd nogal bijzonder dat iemand blijkbaar alle ins en outs van haar financiën mag weten, behalve hoe ze aan haar geld komt.Nogal een aanname dat laatste, niet?
quote:mary57 schreef op 07 april 2017 @ 08:58:

[...]





Natuurlijk moet je weten waar de vraag vandaan komt om de vraag te kunnen beantwoorden met ja of nee Deze vraag kan je niet eens met ja of nee beantwoorden. Waar heb je het over?
quote:mary57 schreef op 07 april 2017 @ 08:59:

Nogal een aanname dat laatste, niet?

Vind je? Dat is gebaseerd op wat TO zelf schrijft:

'Ik vroeg mij af of iemand anders dan jijzelf, die ook bij jouw rekening kan. Kan zien dat je een bijstandsuitkering ontvangt?'
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicotientje schreef op 07 april 2017 @ 09:01:

[...]



Deze vraag kan je niet eens met ja of nee beantwoorden. Waar heb je het over?Ik denk ja....of nee....
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
[quote]Nicotientje schreef op 07 april 2017 @ 09:01:

[...]



Deze vraag kan je niet eens met ja of nee beantwoorden. Waar heb je het over?[/quote



Moeilijk hè, begrijpend lezen....
quote:subon schreef op 07 april 2017 @ 09:04:

[...]



Ik denk ja....of nee....

Ja?

quote:Tr0tter schreef op 07 april 2017 @ 09:04:

[...]



Vind je? Dat is gebaseerd op wat TO zelf schrijft:

'Ik vroeg mij af of iemand anders dan jijzelf, die ook bij jouw rekening kan. Kan zien dat je een bijstandsuitkering ontvangt?'En jij leidt daaruit af dat niemand mag zien hoe TO aan haar geld komt???
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 07 april 2017 @ 09:05:

[quote]Nicotientje schreef op 07 april 2017 @ 09:01:

[...]



Deze vraag kan je niet eens met ja of nee beantwoorden. Waar heb je het over?[/quote



Moeilijk hè, begrijpend lezen....Dat blijkt wel uit je uit je antwoord Mary57...TO haar vraag is nl niet met ja of nee te beantwoorden, het is een open vraag.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
quote:mary57 schreef op 07 april 2017 @ 09:05:

Moeilijk hè, begrijpend lezen....Voor jou blijkbaar wel. De vraag uit de OP is een open vraag, het slaat nergens op om die met 'ja' of 'nee' te beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicotientje schreef op 07 april 2017 @ 09:05:

[...]



Ja?



Nee...toch maar niet



maar ondertussen wel
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
quote:Tr0tter schreef op 07 april 2017 @ 09:07:

[...]



Voor jou blijkbaar wel. De vraag uit de OP is een open vraag, het slaat nergens op om die met 'ja' of 'nee' te beantwoorden.Ze heeft nog meer geschreven dan alleen de OP.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 07 april 2017 @ 09:08:

[...]





Ze heeft nog meer geschreven dan alleen de OP.Maar daar ging het ja of nee verhaal niet over...dus toch dat begrijpend lezen he...
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 07 april 2017 @ 09:06:

[...]





En jij leidt daaruit af dat niemand mag zien hoe TO aan haar geld komt???Jij vindt het een verkapte datevraag?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:subon schreef op 07 april 2017 @ 09:09:

[...]



Maar daar ging het ja of nee verhaal niet over...dus toch dat begrijpend lezen he...Precies, begrijpen wat je leest.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 07 april 2017 @ 09:10:

[...]





Precies, begrijpen wat je leest.lastig voor je?
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
quote:mary57 schreef op 07 april 2017 @ 09:05:

[quote]Nicotientje schreef op 07 april 2017 @ 09:01:

[...]



Deze vraag kan je niet eens met ja of nee beantwoorden. Waar heb je het over?[/quote



Moeilijk hè, begrijpend lezen....



Goeiemorgen Mary, wat zit je nou zo dwars? Prima hoor om een beetje te katten maar dan is het best fijn als iedereen weet waar het over gaat.

Ik heb echt geen idee, dat zal vast komen doordat jij vindt dat ik niet kan lezen, dus licht me ff bij alsjeblieft.
anoniem_249623 wijzigde dit bericht op 07-04-2017 09:12
Reden: T vergeten
% gewijzigd
Het antwoord is gewoon ja.



Als iemand bij haar bankgegevens kan ziet hij ook die transactie. En ja dat is herleiden ( ook al staat er niet letterlijk bijstand naast) tot het hebben van een bijstanduitkering.
Alle reacties Link kopieren
quote:subon schreef op 07 april 2017 @ 09:06:

[...]



Dat blijkt wel uit je uit je antwoord Mary57...TO haar vraag is nl niet met ja of nee te beantwoorden, het is een open vraag.
quote:mary57 schreef op 07 april 2017 @ 09:06:

En jij leidt daaruit af dat niemand mag zien hoe TO aan haar geld komt???Dat schreef ik niet. Moeilijk hè, begrijpend lezen?
quote:Fee-de-Goede schreef op 07 april 2017 @ 09:11:

Het antwoord is gewoon ja.



Als iemand bij haar bankgegevens kan ziet hij ook die transactie. En ja dat is herleiden ( ook al staat er niet letterlijk bijstand naast) tot het hebben van een bijstanduitkering.Bij mijn uitkering staat het er wel letterlijk bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven