Geld & Recht alle pijlers

Bankafschrift omschrijving bijstandsuitkering

07-04-2017 01:10 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond iedereen,



Heeft iemand enig idee wat er voor omschrijving en mededeling bij je bank te zien zijn als je een bijstandsuitkering ontvangt?
quote:Nicotientje schreef op 07 april 2017 @ 09:11:

[...]





Goeiemorgen Mary, wat zit je nou zo dwars? Prima hoor om een beetje te katten maar dan is het best fijn als iedereen weet waar het over gaat.

Ik heb echt geen idee, dat zal vast komen doordat jij vindt dat ik niet kan lezen, dus licht me ff bij alsjeblieft.Er zit me niets dwars, het is prachtig weer, dus ik ben er vandoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kroketjee schreef op 07 april 2017 @ 02:29:

[...]





Het gaat mij niet om de bank die dit kan zien, maar om iemand die bij mijn bankrekening kan..Maar misschien wil je dan liever dat diegene gewoon niet meer bij je rekening kan? Ivm privacy/zelfstandigheid?
quote:mary57 schreef op 07 april 2017 @ 09:16:

[...]





Er zit me niets dwars, het is prachtig weer, dus ik ben er vandoor!Oke je hebt echt zo gelijk zie ik;, ik kan echt niet begrijpend lezen blijkbaar, ik las namelijkdat je sarcastisch deed en geiirriteerd over mijn reactie en nu blijkt er helemaal niks loos te zijn!
TO zit je in een soort bewind en heb je gelogen tegen je bewindvoerder?

Of heb je iemand toegang gegeven tot je bank die daar helemaal niet hoort te kijken?



Allebei de gevallen moet je echt wat aan doen!
quote:kopjekoffie70 schreef op 07 april 2017 @ 08:47:

[...]





Ik bedoel dat ze misschien bij een bank of andere instantie werkt en dus gewoon legaal toegang heeft tot bankgegevens.

Legaal mss wel.

Maar er wordt welgelogged wie wat bekijkt. Dus als je er niets te zoeken heb kun je niet zo even bij de buurman zijn geevens gaan neuzen.
quote:Elfje112 schreef op 07 april 2017 @ 09:15:

[...]



Bij mijn uitkering staat het er wel letterlijk bij.



Staat er bijstand bij? Nee toch?



Maar bij TO misschien wel (aangezien ze wel een bijstandsuitkering heeft). Of niet zo letterlijk, maar dan nog is het te herleiden tot een uitkering door omschrijving of naam van de tegenrekening.



Het antwoord blijft ja.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Bedankt voor jullie antwoorden! Op dit moment ontvang ik geen bijstandsuitkering. Ik twijfel nog deze aan te vragen mede door dit. Mijn ouders zijn degene die bij mijn bankrekening kunnen, schijnbaar heb ik hun ooit gemachtigd, al weet ik daar niks meer van.
Verander je toch je wachtwoord? Dat moet sowieso 1x per jaar. Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 07 april 2017 @ 12:51:

Verander je toch je wachtwoord? Dat moet sowieso 1x per jaar. Hoe oud ben je?Zij kunnen het via hun eigen account zien, ze weten mijn wachtwoord ook niet. Ik ben 23.
quote:Kroketjee schreef op 07 april 2017 @ 12:55:

[...]





Zij kunnen het via hun eigen account zien, ze weten mijn wachtwoord ook niet. Ik ben 23.Dat kun je stop zetten als je niet onder bewindvoering oid staat. Bank bellen en overleggen wat je moet doen
Alle reacties Link kopieren
Dat moet toch te wijzigen zijn?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet gewoon contact opnemen met de bank en die machtiging opheffen? Je ouders hebben er niks mee te maken wat jij met je geld doet. Of het moet zijn dat je een giga lening bij ze hebt en de afspraak hebt gemaakt dat zij inspraak en inzicht hebben in jouw financiën.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta niet onder bewindvoering of zo. Mijn ouders kunnen al jaren bij mijn rekening en eens in de zoveel tijd geef ik aan dat niet te willen, maar dan "dreigen" ze met allerlei dingen en dan laat ik het maar. Nu als ik iets wil kopen wat ik niet wil dat zij het weten ga ik eerst geld pinnen en dan betaal ik contant, maar met die uitkering kan ik nu niet echt een oplossing bedenken, behalve de machtiging intrekken, maar dat durf ik op de een of andere stomme manier niet.
quote:Kroketjee schreef op 07 april 2017 @ 13:07:

Ik sta niet onder bewindvoering of zo. Mijn ouders kunnen al jaren bij mijn rekening en eens in de zoveel tijd geven mijn broer en ik (ook bij die van hem kunnen ze) aan dat we dat niet willen, maar dan "dreigen" ze met allerlei dingen en dan laat ik het maar. Nu als ik iets wil kopen wat ik niet wil dat zij het weten ga ik eerst geld pinnen en dan betaal ik contant, maar met die uitkering kan ik nu niet echt een oplossing bedenken, behalve de machtiging intrekken, maar dat durf ik op de een of andere stomme manier niet.TO, gezien jouw leeftijd wordt het toch tijd dat je het heft in eigen hand neemt. Stop de machtiging van je ouders en kruip onder hun vleugels uit.
Waarmee dreigen ze dan?

Je bent volwassen, gedraag je dan ook volwassen. Er is geen enkele reden waarom je ouders mee zouden kijken in jouw financiën. Of ben je ook gemachtigd om in hun rekeningen te kijken?

Ik vind het trouwens wel bijzonder dat je niet wil dat je ouders weten dat je een bijstandsuitkering hebt. Ze weten dat je niet werkt, en straks ook niet meer studeert. Of ga je dat ook geheim houden?
Alle reacties Link kopieren
To gewoon bank Bellen en het opheffen het is jou leven
Alle reacties Link kopieren
Kunnen ze bij je rekening omdat ze geld naar je overmaken?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 07 april 2017 @ 13:19:

Waarmee dreigen ze dan?

Je bent volwassen, gedraag je dan ook volwassen. Er is geen enkele reden waarom je ouders mee zouden kijken in jouw financiën. Of ben je ook gemachtigd om in hun rekeningen te kijken?

Ik vind het trouwens wel bijzonder dat je niet wil dat je ouders weten dat je een bijstandsuitkering hebt. Ze weten dat je niet werkt, en straks ook niet meer studeert. Of ga je dat ook geheim houden?Ze dreigen met verschillende dingen, maar onder andere met dat ze niks meer zullen betalen. Ik weet dat ik mij volwassen moet gedragen, maar op dit moment heb ik gewoon het geld niet om alles zelf te betalen.. Ik kan niet bij in hun rekening kijken. Ik wil niet dat zij het weten door de redenen waarom ik op dit moment niet kan werken en dus ook ga stoppen met school.
Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 07 april 2017 @ 13:25:

Kunnen ze bij je rekening omdat ze geld naar je overmaken?Hoe bedoel je dit? Ze maken inderdaad geld naar mij over, maar daardoor kunnen ze niet in mijn rekening. Naar hun zeggen willen ze bij mijn rekening kunnen om bijvoorbeeld de zorgtoeslag naar zichzelf over te maken.
Alle reacties Link kopieren
En als diegene het zich afvraagt wat alles betekent op jouw bankafschrift, dan Googled die persoon het gewoon even.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kroketjee schreef op 07 april 2017 @ 12:49:

Hallo iedereen,



Bedankt voor jullie antwoorden! Op dit moment ontvang ik geen bijstandsuitkering. Ik twijfel nog deze aan te vragen mede door dit. Mijn ouders zijn degene die bij mijn bankrekening kunnen, schijnbaar heb ik hun ooit gemachtigd, al weet ik daar niks meer van.



Ga naar je bank en laat de machtiging per direct stop zetten. Is niet zo moeilijk. Misschien kan het ook wel in je eigen internetbankier omgeving. Als jij niet onder bewindvoering staat hebben jouw ouders niets met jouw financien te maken.



Tweede vraag, waarom zou je je schamen voor een bijstandsuitkering. Of je deze krijgt is de vraag, maar je laat je toch niet tegenhouden door je ouders. Wellicht kunnen zij je helpen in je zoektocht naar inkomsten uit werk of studie.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt wel alsof je van heel veel zaken niet op de hoogte bent. Wellicht hebben je ouders je daar (bewust) niet over geïnformeerd. Zorg als de wiedeweerga dat je weet hoe bankieren werkt. Die overboeking zorgtoeslag kan jij ook zelf maken bijvoorbeeld.
Misschien gemist maar woon je nog thuis? Want dan denk ik dat de kans dat je bijstand zult krijgen misschien wel klein is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 07 april 2017 @ 13:43:

[...]





Ga naar je bank en laat de machtiging per direct stop zetten. Is niet zo moeilijk. Misschien kan het ook wel in je eigen internetbankier omgeving. Als jij niet onder bewindvoering staat hebben jouw ouders niets met jouw financien te maken.



Tweede vraag, waarom zou je je schamen voor een bijstandsuitkering. Of je deze krijgt is de vraag, maar je laat je toch niet tegenhouden door je ouders. Wellicht kunnen zij je helpen in je zoektocht naar inkomsten uit werk of studie.Ik schaam mij ook wel, maar dat is niet zozeer de reden waarom ik niet wil dat zij het weten. Het is meer dat ik wegens psychische problemen moet stoppen met school en daardoor op dit moment ook niet kan werken. Mijn ouders weten niet van die psychische problemen , omdat zij een beetje de oorzaak zijn en ik wil niet dat zij dat weten en dat ze weten dat ik over thuis heb gepraat en zo.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je toch een bijstandsuitkering krijgen met jouw leeftijd en zonder afgeronde vervolgopleiding kun je altijd nog een tweede rekening openen onder alleen jouw naam waar je uitkering op gestirt wordt en waar je ouders niks vanaf hoeven te weten. Weet wel dat je dan geen giften meer van je ouders mag ontvangen, deze zullen gezien worden als inkomen en van je uitkeringbworden afgetrokken. De gemeente moet natuurlijk wel van al je rekeningen afweten.



Toch pleit ik liever voor eerlijkheid, zeker op jouw leeftijd, net zoals veel voorgangers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven