Help mijn kind is lelijk!

29-01-2011 16:43 292 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je ouder bent van een 'objectief' gezien, lelijk kind zie je dat dan ook als ouder?

Of vind je je kind altijd mooi? Durf je je kind als 'lelijk' te bestempelen?

Natuurlijk is lelijk ook een subjectief begrip, maar er zijn nu eenmaal mooie en mindere goden op de wereld.



Dit vroegen een vriendin en ik ons vanmiddag af, beiden kinderloos maar met een immer kritische blik!
This is not kosher!
oei, nou de jongste had vastgezeten en een sterrenkijker dus een enorme scheve toeter op zijn hoofd.... maar allemaal weer bijgetrokken en net zo'n knapperd als zijn broer. Maar terug kijkend naar de foto's, nee lelijk was ie niet, hooguit wat minder knap
Alle reacties Link kopieren
Ik vond mijn dochter bij de geboorte gelijk het mooiste meisje op deze wereld. Bij mijn zoon heb ik wel echt even moeten wennen ( en ook wel gedacht: joh je bent niet zo mooi bij de geboorte als je zus). Mijn zoon was/ is gewoon een heel ander kind en nu, bijna 4 maanden later, is het het mooiste manneke ter wereld ( in mijn ogen). In mijn geval denk ik ook wel dat het te maken had met de turbo bevalling ( half uur nadat ik doorhad dat de bevalling bezig was, was zoon er al)
Alle reacties Link kopieren
quote:summerbreeze21 schreef op 29 januari 2011 @ 17:09:

[...]





Niet zo heel goed gelukt:



[afbeelding]Oeff...of het is een lelijke foto of inderdaad een lelijk meisje.
This is not kosher!
Als ik heel eerlijk ben vond ik mijn kind tot aan het eerste jaar nu niet bepaald moeders mooiste. Sommige babyfoto's denk ik echt van jeetje, ben jij dr een van mij? Echt een uit de klei getrokken koppie .



Is allemaal goed gekomen toen hij zijn babyvet begon kwijt te raken.

Let wel, het zegt helemaal niets over de liefde die ik voor hem voel want ik ben stikgelukkig met hem en erg blij dat hij alweer bijna 10 jaar in mijn leven is.
Alle reacties Link kopieren
Nou dochter was best een lelijke baby Dik en kaal is niet echt een goede combi, haha. Ik kon heel objectief naar haar kijken eigenlijk, ik ben ook niet zo'n moeder-moeder die dat dan niet ziet. Ik vond haar natuurlijk hartstikke lief maar niet mooi.

Nou ja, gelukkig is het meer dan goed gekomen...



Toen zoon 2 1/2 jaar later werd geboren was een van de eerste dingen die we tegen elkaar zeiden; nou, deze is duidelijk beter gelukt (grapje natuurlijk)



Ik heb een kennis die haar dochter bloedmooi vind en dit ook te pas en onpas duidelijk maakt aan iedereen terwijl ik denk; mèn wat is dat kind toch lillek. Behoorlijk vertroebeld moederdingetje dus.
quote:summerbreeze21 schreef op 29 januari 2011 @ 17:06:

Wat zou Adam Sandler van zijn kinderen vinden, vraag ik mij wel eens af Die moest ik zo nodig even googelen. Au.
Alle reacties Link kopieren
tuurlijk zie je wel dat je eigen kind niet een miss of mr prijs zal binnenhalen maar dat maakt menig moeder geen snars uit.



Ik ben gezegend met 2 dochters met wit blonde haren en smoeltjes waarmee ze overal mee weg komen, het zijn dan ook draken in vermomming heb ik al tegen menig juf gezegd.

Ook heb ik een zoon die met zijn snoet en gedrag met heel veel weg komt, maar hij heeft wel enorme flaporen.............
Alle reacties Link kopieren
Als baby was ik trouwens echt mollig en ik ben als de dood dat mijn eigen kindje (mocht die er ooit komen) er net zo uit zal zien' als toen ik een baby was. En dat ik dan mijn eigen kindje lelijk zal vinden... Ik vind het ook niet leuk om mijn babyfoto's terug te zien, terwijl ik juist van erg veel mensen hoor dat ze me prachtig vonden als baby. Lekker mollig en ik was zo'n vrolijk kind! Dus ja, zeg het maar... Wat de een dus lelijk vindt, vindt de ander weer mooi en helemaal niet storend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal even eerlijk opbiechten dat ik dus een LILLUKE baby was; 2 weken te laat, compleet opengekrabt door eigen nagels, deuk in mijn nek. Mijn moeder vertelde me dat ik dus geen schoonheid was.
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het ook wel zo dat jouw kind zoveel meer is dan zijn/haar uiterlijk. Dat je naar zoveel meer dingen kijkt dan: of ze een symmetrisch gezichtje hebben.
Alle reacties Link kopieren
sommige baby's zijn juist grappig van de lelijkheid. Moet je denken aan van die spitsoortjes hahaha!
Alle reacties Link kopieren
En dan vooral als ze zo'n stoute grijns hebben(L)
Alle reacties Link kopieren
Ligt het ook niet aan het uiterlijk van de ouders zelf?

En aan de omgeving?

In een omgeving waar er veel lelijke mensen zijn, valt het niet zo op. Daar wordt iets snel mooi gevonden.

Denk aan dorpen als Staphorst en Spakenburg.
Alle reacties Link kopieren
quote:bommi schreef op 29 januari 2011 @ 17:27:

Ligt het ook niet aan het uiterlijk van de ouders zelf?

En aan de omgeving?

In een omgeving waar er veel lelijke mensen zijn, valt het niet zo op. Daar wordt iets snel mooi gevonden.

Denk aan dorpen als Staphorst en Spakenburg.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Alle reacties Link kopieren
quote:bommi schreef op 29 januari 2011 @ 17:27:

Ligt het ook niet aan het uiterlijk van de ouders zelf?

En aan de omgeving?

In een omgeving waar er veel lelijke mensen zijn, valt het niet zo op. Daar wordt iets snel mooi gevonden.

Denk aan dorpen als Staphorst en Spakenburg.Ja maar heeft een naam: inteelt
Alle reacties Link kopieren
nou, uit twee minder knappe mensen kunnen hele mooie baby's ontstaan.



Bij twee mooie mensen soms een minder mooie.
Alle reacties Link kopieren
quote:galadriel schreef op 29 januari 2011 @ 17:30:

[...]



Ja maar heeft een naam: inteelt
Alle reacties Link kopieren
quote:Emaiden schreef op 29 januari 2011 @ 17:23:

sommige baby's zijn juist grappig van de lelijkheid. Moet je denken aan van die spitsoortjes hahaha!Haha grappig dat je dat zegt: ik heb wel eens met zoon in het kraambed gezeten en gedacht: Je lijkt wel op de jedi master uit de starwars films. Ook zo'n klein mondje en dan zijn ogen dicht tot spleetjes en inderdaad nog van die oortjes die duidelijk nog uit de kreukels moesten komen.
quote:Claudia2010 schreef op 29 januari 2011 @ 17:02:

Maar je ziet het toch wel als je kind niet moeders mooiste is? Of is je blik als moeder vertroebeld?





Nee!!! Ik zie dat niet! Tenminste niet op dat moment...

Heb 3 kids en na de geboorte van de derde weer die zucht van man en mij hoe we het voor elkaar krijgen zulke mooie kinderen te maken. Weer zo'n mooi poppetje (de derde is een meisje). Tjee, zo'n mooi koppie dat kan je niet ontgaan. Etc etc.



Nu is de jongste 5 en kijken we rgelematig baby fotoos terug en nu zie ik pas dat ze wel een errug groot hoofd heeft en een mopsneus als baby.



Ik zag het echt echt echt niet, ik was echt zo'n moeder die na een feestje tegen man zei; "die van ons sprongen er echt uit he?!"
Alle reacties Link kopieren
grappig, ik heb me dat zelf ook wel eens afgevraagd :0 Ik heb 2 kinderen,ze zijn allebei mooi, maar zie ook wel hun mindere kanten (lelijke voeten en kromme benen bij de oudste, te bleek in de winter bij de jongste).

Ik heb me al vaker afgevraagd of je als moeder (of vader) ziet als je kinbd een lillekerd is.
Ojee, die laatste opmerking van mij is echt TE erg!

Schaam, schaam, ik zie nu pas hoe erg ik was!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de meeste kinderen wel mooi, behalve als ze een ontevrede gezicht hebben. (vervelend karakter wat doorschijnt in gezicht, maar dit geld uiteraard ook voor volwassenen)



Meestal rond de puberteit vind ik kinderen knapper danwel lelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar die baby's zijn juist zo leuk visje hahaha.



Ik was een hele mooie baby.

Rond bolletje, zwarte haartjes, wipneusje.

Maar ik ben dan weer wat minder opgedroogt..

Nee hoor grapje..
Mijn moeder wist niet dat ze een tweeling droeg en dus kreeg ze twee meisjes met het gewicht van 1 baby, broodmager dus.

Ik was ook nog eens een lange baby, dus ik scheen net een asperge te zijn geweest, dus ja lelijke baby's bestaan. Dat zag mijn moeder ook, maar ze hield echt niet minder van me.



Toen mijn nichtje geboren werd leek ze net een Mongools kindje, een kindje uit Mongolië dus. Het een breed plat gezicht, vuurrode wangen en een bos zwart piekhaar op haar hoofd. Ze was dus niet moeders mooiste, dan vonden we allemaal, maar wel een lieverd. En nu is ze een plaatje om te zien.
Ach, over meisjes wordt toch ook wel eens gezegd: lelijk in de luier, mooi onder de sluier .



Nu nog iets bedenken voor de jongetjes .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven