Help mijn kind is lelijk!

29-01-2011 16:43 292 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je ouder bent van een 'objectief' gezien, lelijk kind zie je dat dan ook als ouder?

Of vind je je kind altijd mooi? Durf je je kind als 'lelijk' te bestempelen?

Natuurlijk is lelijk ook een subjectief begrip, maar er zijn nu eenmaal mooie en mindere goden op de wereld.



Dit vroegen een vriendin en ik ons vanmiddag af, beiden kinderloos maar met een immer kritische blik!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter was echt een lelijke baby. Dat zag ik toen niet, maar wel als we nu haar foto's terugzien en vergelijken met onze andere kinderen. Maar wat is ze nu een beauty, een fotomodel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Iwannalive schreef op 29 januari 2011 @ 18:23:

Lelijk in de luier... mooi in de sluier.



Ben vast tig x mosterd met deze opmerking.Hoe kom je daar nu bij
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
quote:Liv schreef op 29 januari 2011 @ 18:24:

[...]





Nou, dat werkt toch hetzelfde als bij volwassenen? Daar zeg je (over het algemeen) ook niet tegen dat ze lelijk zijn. Waarom zou je?

Maar iedereen zegt toch wel eens iets over een ander, waar diegene niet bij is? Lijkt me niets mis mee.





Ik vroeg het me gewoon af. Je zegt wel over baby's dat ze lelijk zijn,zelfs tegen de ouders. Maar zeg je dat dan ook tegen de ouders als die kinderen wat ouder zijn?

Ik hoop het toch niet!
quote:altijdlente schreef op 29 januari 2011 @ 17:58:

Over dit onderwerp is een geweldig lied geschreven. Een vader ziet zijn eigen kind en denkt......... Kijk even op youtube en je ligt in een deuk ugly baby



Dies echt heel leuk!



Misschien ligt het aan de persoon of die het kan zien. Ik had ooit een vriendin die best wist dat ze een lelijk kind was geweest (nu mooie meid), dus die vroeg dat op een gegeven moment aan haar moeder. En die zei ook gewoon 'nee, je was geen mooi kind inderdaad'.



Sja, er bestaan nou eenmaal lelijke mensen. Daar hoeven we toch niet heel politiek correct over te doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanne schreef op 29 januari 2011 @ 18:26:

[...]





Ik vroeg het me gewoon af. Je zegt wel over baby's dat ze lelijk zijn,zelfs tegen de ouders. Maar zeg je dat dan ook tegen de ouders als die kinderen wat ouder zijn?

Ik hoop het toch niet!Ik zeg het zelf nooit over babys, maar inderdaad, natuurlijk zeg je dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan lelijke babies. Meestal wordt dat verdoezeld met 'niet zo heel erg mooi, maar wel heel erg lief', maar ondanks dat bestaan er toch ook echt heel erg spuuglelijke babies.



Als iemand dat zegt tegen de betrokken moeder, ben je wel ERG tactloos. Mam heeft net 9 maanden met dat kind gelopen, heeft dat kind net gebaard en dan kritiek gaan leveren op het uiterlijk? Not done.



Of moeders zelf zien dat hun kind lelijk is? Vast wel.



Maar ga je van je eigen kind hardop zeggen 'lelijk'? Dat klinkt als 'wat heb ik dat slecht gedaan'. Het is niet alleen negatief over je kind, maar ook over wat jij geproduceerd hebt.

En wanneer je het hardop zegt, word je door de omgeving al snel betiteld als hardvochtig, gemeen, geen moederhart enzo.



Hmmm. Als ik het zo achter elkaar zet, lijkt er een taboe te rusten op 'ik heb een lelijk kind'. Dat je niet wilt dat je kind door die tekst gekwetst wordt is helemaal oké. Maar het zorgt er ook voor dat moeders niet vrij kunnen praten over hun minder mooie kind.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
quote:Zanne schreef op 29 januari 2011 @ 18:26:

[...]



Ik vroeg het me gewoon af. Je zegt wel over baby's dat ze lelijk zijn,zelfs tegen de ouders. Maar zeg je dat dan ook tegen de ouders als die kinderen wat ouder zijn?

Ik hoop het toch niet!Nee natuurlijk niet, je hoeft ze nou ook weer geen complex te bezorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liv schreef op 29 januari 2011 @ 18:29:

[...]





Ik zeg het zelf nooit over babys, maar inderdaad, natuurlijk zeg je dat niet.





Inderdaad. Ik vind het echt onbeschoft om tegen iemand te zeggen dat hij of zij lelijke kinderen heeft. Of dat nou baby's of wat oudere kinderen zijn.



En als ouders vind ik dat je dat ook niet kunt zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker boeiend ook trouwens, of een kind lelijk is of niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanne schreef op 29 januari 2011 @ 18:31:

[...]





Inderdaad. Ik vind het echt onbeschoft om tegen iemand te zeggen dat hij of zij lelijke kinderen heeft. Of dat nou baby's of wat oudere kinderen zijn.



En als ouders vind ik dat je dat ook niet kunt zeggen.Ben het met je eens. Zie er het nut ook totaal niet van in.
quote:Zanne schreef op 29 januari 2011 @ 18:26:

[...]





Ik vroeg het me gewoon af. Je zegt wel over baby's dat ze lelijk zijn,zelfs tegen de ouders. Maar zeg je dat dan ook tegen de ouders als die kinderen wat ouder zijn?

Ik hoop het toch niet!



Ik vind dit wel lastig, want een kind voor de gek houden is ook niet goed denk ik. Als het dan gepest wordt over zijn of haar uiterlijk begrijpt het er niets van en is het ook niet weerbaar.



Ik zou het dus niet uit mezelf tegen die anders zeggen, maar als ze er over beginnen zou ik het ook niet ontkennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:maria1966 schreef op 29 januari 2011 @ 18:29:

Of moeders zelf zien dat hun kind lelijk is? Vast wel.



Maar het zorgt er ook voor dat moeders niet vrij kunnen praten over hun minder mooie kind.Waarom zou een vader of moeder dat over hun eigen kind willen zeggen? Is me echt een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 29 januari 2011 @ 18:32:

[...]



Ik zou het dus niet uit mezelf tegen die anders zeggen, maar als ze er over beginnen zou ik het ook niet ontkennen.





Dat vind ik echt ongelooflijk.



Je kunt zeggen wat je mooi vindt aan iemand en wat je minder mooi vindt. Maar ik vind het zelfs een soort van kindermishandeling als je tegen je kind zegt : 'Je bent inderdaad lelijk'. Zelfs als je daarna zegt dat je toch van hem of haar houdt.



En met terugwerkende kracht tegen je kind zeggen dat hj vroeger een lelijk kind was vind ik onder dezelfde categorie vallen.
quote:Zanne schreef op 29 januari 2011 @ 18:33:

[...]





Waarom zou een vader of moeder dat over hun eigen kind willen zeggen? Is me echt een raadsel.Gewoon als feit denk ik: mijn kind is dik, dun, lelijk, mooi, lang of klein. Of omdat ze bang zijn dat hij of zij er om gepest gaat worden en ze advies willen. Of gewoon uit lichte teleurstelling, ook dat is geen schande vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 29 januari 2011 @ 18:36:

[...]





Gewoon als feit denk ik: mijn kind is dik, dun, lelijk, mooi, lang of klein. Of omdat ze bang zijn dat hij of zij er om gepest gaat worden en ze advies willen. Of gewoon uit lichte teleurstelling, ook dat is geen schande vind ik.Nou, het grappige is dat dun, dik, lang en klein allemaal feiten zijn inderdaad. Maar lelijk of mooi zijn is een kwestie van smaak.
quote:Zanne schreef op 29 januari 2011 @ 18:36:

[...]





Dat vind ik echt ongelooflijk.



Je kunt zeggen wat je mooi vindt aan iemand en wat je minder mooi vindt. Maar ik vind het zelfs een soort van kindermishandeling als je tegen je kind zegt : 'Je bent inderdaad lelijk'. Zelfs als je daarna zegt dat je toch van hem of haar houdt.



En met terugwerkende kracht tegen je kind zeggen dat hj vroeger een lelijk kind was vind ik onder dezelfde categorie vallen.



Ik heb het over wat je tegen de ouders zegt, niet tegen het kind zelf.



Als de ouders dat willen zeggen om hem of haar te helpen zullen ze dat vast heel subtiel doen, omdat ze van hem of haar houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 29 januari 2011 @ 18:32:

[...]





Ik vind dit wel lastig, want een kind voor de gek houden is ook niet goed denk ik. Als het dan gepest wordt over zijn of haar uiterlijk begrijpt het er niets van en is het ook niet weerbaar.



Ik zou het dus niet uit mezelf tegen die anders zeggen, maar als ze er over beginnen zou ik het ook niet ontkennen.



Waarom zou een kind gepest worden? Waarom ga je daar al bij voorbaat van uit? Pesten heeft namelijk meestal niet zo erg veel met uiterlijk te maken, iemand die wil pesten, die pest, ongeacht hoe degene die hij pest eruit ziet.

Vind het behoorlijk kwetsend om tegen je kind te zeggen dat het lelijk is, onder het mom van: dan ben je maar voorbereid. Volslagen belachelijk vind ik dat.
The woman says: "To have to have sex with that man? I'd rather have sex with a dog. The man says: "I know i've seen your children.
quote:Zanne schreef op 29 januari 2011 @ 18:38:

[...]





Nou, het grappige is dat dun, dik, lang en klein allemaal feiten zijn inderdaad. Maar lelijk of mooi zijn is een kwestie van smaak.



Dat ben ik niet helemaal met je eens, er zijn echt wel objectieve maatstaven voor.



Een kind met oranje haar, scheve tanden, een grote spitse neus, geen kin en flaporen is objectief gezien best lelijk te noemen, waarom niet?



Dit staat verder los van aantrekkelijkheid of lief zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 29 januari 2011 @ 18:38:

[...]





Ik heb het over wat je tegen de ouders zegt, niet tegen het kind zelf.



Als de ouders dat willen zeggen om hem of haar te helpen zullen ze dat vast heel subtiel doen, omdat ze van hem of haar houden.



Nooit zou ik zoiets tegen mijn kinderen zeggen. Het komt niet eens in me op! Hoe zou je überhaupt zoiets subtiel kunnen zeggen? Dat snappen kinderen niet hoor, die onthouden alleen maar: oh, ik ben dus lelijk.

En wat is dat dan: lelijk?
quote:Liv schreef op 29 januari 2011 @ 18:39:

[...]





Waarom zou een kind gepest worden? Waarom ga je daar al bij voorbaat van uit? Pesten heeft namelijk meestal niet zo erg veel met uiterlijk te maken, iemand die wil pesten, die pest, ongeacht hoe degene die hij pest eruit ziet.

Vind het behoorlijk kwetsend om tegen je kind te zeggen dat het lelijk is, onder het mom van: dan ben je maar voorbereid. Volslagen belachelijk vind ik dat.Een afwijkend uiterlijk kan de aanleiding van pesten zijn en dan kun je een kind helpen hier mee om te gaan. Uiteraard pak je dit subtiel aan, zoals ik al zei.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanne schreef op 29 januari 2011 @ 18:38:

[...]





Nou, het grappige is dat dun, dik, lang en klein allemaal feiten zijn inderdaad. Maar lelijk of mooi zijn is een kwestie van smaak.Precies.
quote:Zanne schreef op 29 januari 2011 @ 18:36:

[...]

En met terugwerkende kracht tegen je kind zeggen dat hj vroeger een lelijk kind was vind ik onder dezelfde categorie vallen.Hallo, ga ff lekker ergens anders zitten oordelen zeg, voordat je iemand die je niet kent beschuldigt van kindermishandeling. Die vriendin had genoeg realiteitszin om te weten dat ze niet moeders mooiste was vroeger. En haar moeder beaamde dat. Kon vriendin wel om lachen. Waarom zou ze hier ook over moeten liegen?
quote:Zanne schreef op 29 januari 2011 @ 18:33:

[...]





Waarom zou een vader of moeder dat over hun eigen kind willen zeggen? Is me echt een raadsel.Waarom zou ik niet zeggen dat mijn jongste flaporen heeft? Is toch zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven