Help mijn kind is lelijk!

29-01-2011 16:43 292 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je ouder bent van een 'objectief' gezien, lelijk kind zie je dat dan ook als ouder?

Of vind je je kind altijd mooi? Durf je je kind als 'lelijk' te bestempelen?

Natuurlijk is lelijk ook een subjectief begrip, maar er zijn nu eenmaal mooie en mindere goden op de wereld.



Dit vroegen een vriendin en ik ons vanmiddag af, beiden kinderloos maar met een immer kritische blik!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Galadriel! Lach me suf.

Elite model look staat nu op; dan weet je gewoon dat je een mooi/knap kind op de wereld heb gezet.
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je beels als ouder altijd flink vetroebeld is. Maar wat maakt dat uit. En zoals al gezegd, wat is lelijk? Wat de één lelijk vindt, vindt de ander juist charmant of leuk (is het zo ook niet met partners?).



Ik vind overigens vrijwel alle baby's lelijk. Maar ik ben nu zwanger en ik gok zo dat ik onze kleine straks opeens wél prachtig ga vinden .
Alle reacties Link kopieren
Oooh,

Nu vertelde mn pa laatst (even ontopic blijvend), dat toen hij met me aan het wandelen was, een kennis van hem tegenkwam.

Die kennis zn dochter was een week na mij geboren,

die man keek in de kinderwagen en zei; zozo dan is die van ons toch maar een lelijkerd hoor..



Wat erg!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat als ik een kind krijg, ik het natuurlijk het mooiste kind op aarde vind...

Natuurlijk heb ik zo mijn wensen wat het kind van mij moet krijgen en wat van mijn vriend!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Als mijn kind mn wipneus maar niet erft.



(sleebaan voor je luizen, miss piggy)

Alle reacties Link kopieren
quote:Emaiden schreef op 29 januari 2011 @ 17:42:

Oooh,

Nu vertelde mn pa laatst (even ontopic blijvend), dat toen hij met me aan het wandelen was, een kennis van hem tegenkwam.

Die kennis zn dochter was een week na mij geboren,

die man keek in de kinderwagen en zei; zozo dan is die van ons toch maar een lelijkerd hoor..



Wat erg!!!!Ook wel weer grappig en eerlijk dat je dat dan ook zomaar hardop zegt!
Alle reacties Link kopieren
quote:DTJ schreef op 29 januari 2011 @ 17:46:

[...]





Ook wel weer grappig en eerlijk dat je dat dan ook zomaar hardop zegt!ja mijn vader was hartstikke trots natuurlijk (hij herinnert het zich nog steeds hahaha)
Nou mijn jongste was anders ontzettend lelijk toen ze net geboren was. Zei ik ook gewoon
quote:Dibbes1 schreef op 29 januari 2011 @ 17:39:

Ach, over meisjes wordt toch ook wel eens gezegd: lelijk in de luier, mooi onder de sluier .



Nu nog iets bedenken voor de jongetjes .

Simpel: Lelijk in de luier, mooi naast de sluier.



Of is dat te simpel?
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn dochter (nu 38) nét geboren was, dacht ik: Wat een kreukels en een lelijkerd...



Maar dat is helemaal goed gekomen en ik vind haar een mooie vrouw. Blond haar, blauwe ogen.



En ik zie wel eens kinderen, die ik lelijk vind...maar die hebben dan weer iets waardoor ze mooi ogen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 29 januari 2011 @ 17:49:

Nou mijn jongste was anders ontzettend lelijk toen ze net geboren was. Zei ik ook gewoon



aaaaach, dat vond ik helemaal niet.

Ik ben sowieso niet objectief hoor, ik vind mijn eigen kind de knapste van allemaal.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 29 januari 2011 @ 17:50:

[...]





aaaaach, dat vond ik helemaal niet.

Ik ben sowieso niet objectief hoor, ik vind mijn eigen kind de knapste van allemaal.Ik heb ook wel de mooiste foto's laten zien natuurlijk
quote:christina schreef op 29 januari 2011 @ 16:58:

@ wellhello, maar wat IS heel lelijk?*mompelt iets over de Sandler-zusjes*
Whahahahahahahaha Summer was me voor
Alle reacties Link kopieren
Over dit onderwerp is een geweldig lied geschreven. Een vader ziet zijn eigen kind en denkt......... Kijk even op youtube en je ligt in een deuk ugly baby
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter leek echt op ET.. Dat zei ik ook tegen de verpleegster. Haar blik! Zo van: DATzeg je toch niet. Ik vond t echt..
Alle reacties Link kopieren
Nee, zie het niet, of beter gezegd, ik zie het mooie door de eventuele esthetische tekortkomingen heen.

Maar goed, ondanks mijn eigen lellukheid heb ik best fraaie kinderen. Of smaken verschillen
Ik noemde haar Laaf
Alle reacties Link kopieren
Babies vind ik by the way niet mooi, esthetisch gezien. Stond er niet erg bij stil toen er zo'n frummel uit mijn buik kwam.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog het beeld van prins WA met de pasgeboren Amalia op zijn arm, hij vond haar de allermooiste baby van de wereld....



Nou ik vond haar echt lelijk!

Ze is nu wel aardig bijgetrokken hoor, ze hebben 3 hele leuke meiden.



Maar ik denk dat het de natuur is dat je helemaal verliefd ben op je eigen kind. In de meeste gevallen dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:mimootje schreef op 29 januari 2011 @ 17:59:

Mijn dochter leek echt op ET.. Dat zei ik ook tegen de verpleegster. Haar blik! Zo van: DATzeg je toch niet. Ik vond t echt..



Dat zei mijn zusje ook over haar jongste zoon! Ik dacht het alleen... .

Maar het jongetje is nu 4 en behoorlijk leuk opgedroogt.
Ik vond het dochtertje Eloise van prinses Laurentien erg lelijk, maar ook die vind ik erg bijgetrokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat veel ouders het wel normal vinden om over hun baby te zeggen dat het lelijk is. En ook familieleden zeggen dat soort dingen kennelijk.



Maar zeg je dat dan ook als ze ouder zijn? Een jaar of 6, 8?
Alle reacties Link kopieren
Lelijk in de luier... mooi in de sluier.



Ben vast tig x mosterd met deze opmerking.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanne schreef op 29 januari 2011 @ 18:20:

Ik lees dat veel ouders het wel normal vinden om over hun baby te zeggen dat het lelijk is. En ook familieleden zeggen dat soort dingen kennelijk.



Maar zeg je dat dan ook als ze ouder zijn? Een jaar of 6, 8?



Nou, dat werkt toch hetzelfde als bij volwassenen? Daar zeg je (over het algemeen) ook niet tegen dat ze lelijk zijn. Waarom zou je?

Maar iedereen zegt toch wel eens iets over een ander, waar diegene niet bij is? Lijkt me niets mis mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven