Oogjes dicht en snaveltjes toe #30

12-01-2015 13:51 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic, deel 30.



Waar het begon met een stel vermoeide verse moeders en hun veel te wakkere, verse babies, zijn we nu al ruim vier jaar verder. In dit 30ste deel van de Snavel-saga zijn we inmiddels een nieuwe fase in gegaan. Er is zowaar helemaal niemand meer zwanger, de laatste lichting babies is uitgegroeid tot dreumes en we hebben het al lang niet meer alleen over de lengte van onze wallen.



Dit wordt dan ook het deel waarin: eindelijk iedereen de geneugten van de doorslaapnachten zal leren kennen. Een groot aantal Snaveltjes vertrekt naar school of peuterspeelzaal en daarmee hun moeders een dosis welverdiende rust geeft. Meiske, Dotje, Kees, Popsie en Jan nog even genieten van het klein zijn, maar in rap tempo hun grote broers en zussen achterna gaan. Waarin we mee genieten van Mimpjes ervaringen overzees, maar haar ook erg missen. Waarin Majeba zichzelf de wereld gunt omdat ze dat zo ontzettend verdient, Noppie zoals altijd heel veel leuke dingen blijft organiseren maar zichzelf ook af en toe op de bank parkeert met Netflix, LunaSter geniet van de pas verworven betere nachten, Jsd natuurlijk weer sexy, slim en succesvol is, 26Gelukkig gestaag omhoog klimt op de carrièreladder, Arc mooie paardrijtochten blijft maken, geniet van haar jongens en Broco'tje natuurlijk altijd bij ons is, Zaza geen natte broeken meer hoeft te verschonen en Gazels temperament aan manlief overlaat, TessTan iets minder achter haar jongste Duracellkonijntje aan hoeft te rennen, Pucker een beetje lucht krijgt nu R. naar school gaat en het daar naar zijn zijn heeft, Ensimone haar grenzen op het werk goed bewaakt omdat ze het al druk genoeg heeft, Alisan zich zoveel beter voelt dan een tijd geleden, Chryssa vrolijk verder blogt op haar boerderij, terwijl de Terroristen door de modder rollen, er voor Yamuna snel wat makkelijker tijden aanbreken en Linjmh even bij kan komen van al het studeren, terwijl haar kleine braaf in zijn peuterbed blijft liggen.



Inmiddels heeft iedereen plaatsgenomen op de tribune, dus de wijn (en Cola Light) vloeit rijkelijk. De Droeftoeter en de sjaaltjes rouleren tussen de wederhelften, want mannen zijn nou eenmaal nog veel moeilijker op te voeden dan kleine kinderen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het jsd ik weet het zeker. Maar oh wat benijd ik je niet. Hard werken zeg.laatste keer dat ik zo'n heftige studie deed werkte ik wel fulltime naar had ik geen man en kinderen. Hulde en zetm op.

Zaza ik maak me op zich geen zorgen omdat ik geen koorts heb geen helse pijn en er zit progressie in. Het duurt alleen zo lang en ik neem inderdaad te weinig rust.

Tess oh wat shit. Ze heeft het goed te pakken zeg. Woont er niemand in de buurt die ze mee kunnen nemen?
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Morning!



Ik zit al weer met een infuus koffie achter de laptop, laatste dag voorbereiden voor mijn examen van morgen.. Maar oh, wat heb ik zin om terug mijn bed in te duiken Maar goed, even doorbijten en dan heb ik morgen als alles goed gaat weer een module afgerond, waar ik ook weer een diploma voor ontvang, dus dan is het het allemaal wel weer waard :-)
Alle reacties Link kopieren
Morning,



jsd, Ik benijd je ook niet. Ben nu mijn theorie aan het leren voor autorijden en dat vind ik al ellendig, terwijl dat dus gewoon echt niet moeilijk is. Ik ben het leren echt verleerd. Als ik in jouw schoenen stond, was ik na de eerste bladzijde al spontaan in een burn out geschoten.



TessTan, hoe is het met Meiske? Nog koorts? In principe kan op de fiets dan wel inderdaad. Maar goed, naar buiten in die storm is sowieso niet prettig.



noppie, Het duurt inderdaad wel lang, dat geblaf. Moet je geen medicijnen ofzo?



majeba, Heb je al concrete stappen ondernomen? Hoe voel je je?



linjmh, Balen van de doorwaakte nachten. Hopelijk snel weer doorslapen!



26gelukkig, Wat een bevrijdend gevoel is dat hè, naar een verse baby kunnen kijken niet gaan klepperen? Als ik nu zo'n pasgeboren wurm zie denk ik ook: ja lief, maar: never again.



Hier alles z'n gangetje. MaaierT is wel weer enorm druk en hysterisch, je merkt echt dat de nieuwe groepssamenstelling op school hem in de war brengt. Zal wel weer een paar weken duren, dus ik ben mijn dikke huid maar weer aan het aantrekken. Baal wel een beetje, want hij was net zo lekker op de rit. Maar goed, merk wel dat nu we weten wat er gebeurt, het ook een stuk makkelijker te trekken is.



Dribs is echt enorm aan de eigenwijzeritis, dat kind is echt een geval apart. Woeste driftbuien met rondstampen en paars aanlopen, maar ook de hele dag op mijn schoot zitten, kusjes geven en kwelen: "Oh mama, mijn lieverdje, ik ben je beste vriendinnetje". Laatst ging ze naast me op de bank zitten, legde haar handje op mijn knie en verzuchtte: "Het is niet makkelijk, hè mama?". Dus ik vraag: "Wat is niet makkelijk Dribs?". Zegt ze: "Nou, het leven". Werkelijk...
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Jsd, dat is echt heel erg veel. Maar als iemand het kan, dan ben jij het! Studeerze voor je examen morgen!



Chryssa, die Dribbel is echt een bijzonder bijdehand ding zeg. Lekker meisje! Was ze alleen qua gewicht of ook qua lengte aan het afbuigen op haar lijntje?



Meiske was vanochtend best vrolijk en redelijk koortsvrij (althans, ze gloeide niet meer de pan uit. Nog wel een klein beetje warm. Temperaturen is drama, dus dat doen we zo min mogelijk). Ze is dus in de fietskar met de oppas en die kindjes mee naar school. Ze zal het vast wel overleven hoor, maar met een ziek kind heb ik altijd het gevoel dat ik mijn baan op wil zeggen. Ook heel veel verdriet toen ik vanochtend weg ging. Ik kan daar niet zo goed tegen en ga me vervolgens op mijn werk schuldig zitten voelen.

Tessje is nog steeds druk en hysterisch. De oppas zei het ook. Gisteren aan de juf gevraagd, maar die had niks gemerkt. Ze gaat Tessje wel even extra in de gaten houden. Ik heb echt geen flauw idee waar het hem in zit. Te druk/te weinig uitdaging/te moe/teveel energie/teveel prikkels/te weinig prikkels??? Zelf weet ze het ook niet. Genoeg vriendinnen ook, ze ligt goed in de groep. Deze week ook weer toetsen en ik ben heel erg benieuwd wat daar uit gaat komen. De vorige keer viel ze uit op spelling, daarvoor hebben we een oefenprogramma gekregen en dat doet ze nu foutloos. Ik heb gisteren maar eens gegoogled op ADHD en ADD (de laatste heeft ze twee tantes van, mijn zus en Verloofde zijn zus). Natuurlijk kenmerken tegen gekomen die van toepassing zijn maar ook een heleboel helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze buigt alleen af qua gewicht. Qua lengte groeit ze enorm, is ze bovengemiddeld lang.



Misschien is het met Tessje gewoon een 'fase'? Ook iets met een ontwikkelings 'sprong' ofzo? Dan zie je ook weleens dat kinderen enorm hysterisch gaan doen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Allerlaatst?? En schuldig aan niet schrijven. Maar ik ben voorzien van een goede laptop dus bij deze beloof ik me iets vaker te laten zien.



Vanavond kom ik terug 😘
Alle reacties Link kopieren
Chryssa, ik wens jullie echt een diagnose toe. De meest gunstige diagnose die er is, maar toch een diagnose. Zodat je in ieder geval een beetje weet waar jullie aan toe zijn en daarop kunnen anticiperen. En niet steeds dat onzekere 'het gaat nu redelijk, maar wat brengt de toekomst in hemelsnaam?'.



Met Tessje geloof ik dat we het stadium van 'het-is-een-fase' inmiddels wel voorbij zijn. Sowieso is de tijd voor excuses voorbij 'ze is bijna jarig-spanning/sinterklaasspanning/feestdagenspanning/terug naar schoolspanning' en zo is er altijd wel iets waar je het op kunt gooien. Ik weet het gewoon niet meer, op deze manier is het in ieder geval niet gezellig thuis met Tessje omdat we haar alleen maar aan het corrigeren zijn. En ze trekt Stan ook mee in haar drukke en hypere gedrag.
Alle reacties Link kopieren
O gisteren crosspost met jsd en Lin zie ik.

Lin, tweejarigen kan je prima indoctrineren hoor.

Hier kan ze exact opdreunen wat ze snachts moet doen als ze wakker wordt. Nu het toepassen nog. :p



Jsd, waaah, pittige weken weer dus! Toitoitoi!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic van deze meelezer!!
Alle reacties Link kopieren
Hier laatst!

Net terug van de dokter met een hele apotheek aan medicijnen. Meiseltje en zoon nog steeds ziek. Word ere ven niet goed van. De hele week thuis zitten, bleggghhhhh.
Alle reacties Link kopieren
Dribs klaagt alweer de hele dag over buikpijn. Zo sneu. "Mama, heb pijn in de buik, ben zo moe". Ze ziet er ook bescheten uit.



MaaierT kwam vanmiddag uit school en zag mijn vader lopen met knalblauwe sokken met pijltjes erop. Zegt 'ie: "Nou opa, wat heb jij nou voor hoera-sokken aan?".
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Hè hele post pleite

Dan maar dikke kus en samenvatting hulde jsd gaat slagen tess gelukt vandaag? (goede tips voor jan l*l gepost )

Chryssa loved je laatste stadsmeisje op het platte land over opvoeden zo vreselijk waar! Helaas hebben mijn kinderen niet de luxe gehad dat moeder over van alles in discussie ging en alles knap vond. Haha arme schapen.

Verder snot update :minder hoest wel voorhoofdsholte ontsteking jeuh!
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Ow post weer terug zie ik
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Nop, ik zie alleen de samenvattingpost zonder tips??? Rare viva. Nu weer holtenontsteking? Wanneer denk dat het tijd is om je ook eens ziek te gaan gedragen. In je bed, met niemand om voor te zorgen! Dat zou jij ons ook als tip geven, dus volg je eigen advies op.



Alisan, nog steeds beterschap.



Lenteeeuuuuuh!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoera sokken en een dribs die het leven zwaar Vindt aggut druifje. Even doorbijten met maaierT dus. ...

Tess fijn dat meiske beter gaat.wat betreft tessje misschien compenseert ze thuis voor heel rustig gedrag op school. Ik was weet ook zo een sociaal wenselijk op school en thuis meer druk. Zijn er activiteiten waarvan ze rustig wordt oud waarin ze haar energie kwijt kan?
Slapen is goud
Zwaai van een niet zo trouwe meelezer, maar op sommige momenten toch een regelmatige meelezer.



@tess, toevallig gekeken of er kiezen achterin haar mond aan het doorkomen zijn? Daar kunnen ze ook op deze leeftijd best een poosje van slag door zijn
Alle reacties Link kopieren
R en ik zijn weer vriendjes het gaat een stuk beter de afgelopen week. Morgen is hij jarig. Mijn kleine knappe knul 4.
Alle reacties Link kopieren
Alvast gefeliciteerd Pucker! Wordt vast groot feest.



Nop, voorhoofdsholteontsteking sucks. Gaat je nest in mens. Zo wordt je nooit beter.



Arme dribbie toch. Hoop dat ze er snel weer wat uitgooit. Love love love de hoera-sokken van de maaiert.



Hier waren de kids moe vandaag. En ik ook.

En het weer was but. Met gazel geverfd, twee uur in bad gezeten en daarna zelf laten spelen. Veulen is niet uit bed te krijgen S ochtends en lag er wegens broekpiesen na waarschuwing (ga even plassen, je danst. Nee? Best. Maar natte broek is direct naar bed zonder toetje en tv. Twee minuten later....) om 6 uur in.

Lekkah rustig.



Nu naar bed. Hebben jullie voor morgen eindelijk droog weer geregeld jongens?
Alle reacties Link kopieren
Hier is lente! ! :-)



Een zwaai en happy new topic van deze meelezer!
Alle reacties Link kopieren
Zie je nou Puck, lekker he naar school!



hihi Chryssa die kinderen van jou hebben je talent voor taal geerfd.



Alisan zwaar waardeloos. Ik word ook knettergek van binnenzitten. Getverdegetver. Kun je s avonds er op uit? Zijn ze ziek ziek of kun je nog wat binnenspeeltips gebruiken? Kunnen we je daarmee helpen?



Jsd kom op meid, je kunt het. Wat middeleeuws trouwens, op zo'n manier is leren toch helemaal niet leuk? Ze hadden wel even hun best kunnen doen op leuke werkvormen waardoor je de stof wat beter en makkelijker kunt opnemen. Maar goed. Het is nu eenmaal zo en je moet blijkbaar toch door die zure appel heen. Ook dit gaat weer over.



En Lin had ik jou niet laatst zien schrijven dat ie doorsliep? hihi, gevaarlijk he! Dan ben je aan de beurt. Hopelijk keert snel de rust terug en hebben jullie weer heeerrrrlijke nachten.



Zaaz hier ook wisselend qua zindelijkheid met Nicky. Gaat op het moment wel weer goed, maar we moeten haar wel vaak echt sturen. En dan niet vragen, maar opleggen. En als je dan niet oplet doet ze het in haar net aangetrokken broek s ochtends vroeg. Doodmoe word ik er van. Gelukkig hebben we veel broeken mede dankzij Tesstan



Lunaster ik sport me de pleuris Zie de sportjuf die me te pas en te onpas tagt op facebook. Gecombineerd met gezond eten. Uitgezonderd een wijntje voor het slapen dan he. Daar eet ik graag een boterham minder om, of doe ik wat suqats voor extra.



Nicky begint trouwens uit spelen te durven. Tot nu toe speelde iedereen hier thuis. En durfde ze alleen bij de buurkinderen en haar beste vriendin en crechevriendin. Maar nu wil ze bij een jongetje uit de klas en volgende week bij een ander meisje. Echt weer een nieuwe fase, wat een lef. Ze is ook niet meer in totale paniek als ze uit school komt en me niet direct ziet. Dat was namelijk huilen voor de kerstvakantie. Je kunt echt merken dat ze een stukje groter is geworden.



En dit weekend dames, gaan man en ik een nachtje de hort op. Bel de krant! Mijn ouders zijn ineens warmgelopen voor logeren. Voorheen deden ze daar niet aan. Maar in de kerstvakantie hadden ze Nicky en aankomende zaterdag Simone. En de andere twee gaan naar de andere oma. Leuk he! Voor het eerst sinds dat ik 7,5 maand zwanger was.



Oh en nog even over Jantje. Zo schetig. Die rolt en schuift alle kanten op. Niet meer te houden in de box, hij wil los. Super gefrustreerd dat hij niet vooruit komt, dus dat zal wel snel komen. En hij probeert ook manmoedig om rechtop te komen. Wat zou eerst zijn, tijgeren of billenschuiven? En het is zo'n lekkere vent en de meiden zijn zo lief met hem. Ik ben nog elke dag dankbaar dat hij ons gezin is komen verrijken. Wat boffen we toch met zo'n leuk ventje.
Alle reacties Link kopieren
"Mama, Saturnus is veel groter dan Jupiter. En de aarde draait om de zon, wist jij dat al? Oh ja en een Aurora hè, dat is hetzelfde als het Noorderlicht, dus gloeiende kleuren aan de hemel. En ik denk eigenlijk niet dat er op de andere planeten nog mensen of dieren leven, want daar is geen zuurstof".

Okeee, goedemorgen MaaierT...



ensimone, Wat heerlijk van dat logeren! Geniet ervan. En hulde voor het sporten, ik doe het je niet na.



Zaza, beetje jammer van het gepies weer.



Pucker, gefeliciteerd met R.!



noppie, Hoe is 't met de holtes? Voorhoofdsholteontsteking is de hel, hopelijk knap je snel op.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste ochtend Zonder hoofdpijn. Wat heerlijk zeg. Het gaat steeds een beetje beter. Dag in bed zit er echt niet in maar zodra lief thuis is probeert hij echt te helpen. Ik ga dagelijks om 21.00 mijn bed in een hou me koest vandaag een gister had ik kindvrije uren met de jongens op school. Vandaag kwam mijn sjieke tante langs. Die had haar kast opgeruimd en kwam met 40! !!paar schoenen in mijn maat! !!!!!aan. Ik blij alle gouden hoge hakken eruit maar toch 8 paar eruit gehaald. Zaten gewoon nog nieuwer schoenen bij nooit op gelopen. .....

Smurf zo naar judo rellie naar vriendje.

Hulde Ensimone met je gesport goed bezig.

Pucker gefeliciteerd! !
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Noppie help. Ik ben door seizoen 1 en 2 heen van de midwifes. Waar vind ik 3?????



Ensimone, dank je. Vandaag hebben ze geverft, knutseltl etc. Meiseltje is vandaag ook koortsvrij en dat scheelt.



Popsie is aan het lopen. Paar stapjes los en ze vindt het erg gaaf.



Xx
Nop wat heerlijk om geen hoofdpijn te hebben! Hoop dat dit de opwaartse lijn is!

Kan ik ergens intekenen voor de schoenen ;) kan altijd wel een mooi paar hakken gebruiken!



Chryssa wat is Maaiert wijs! Gaaf hoor, dat ie dat al weet, zo leuk dat hij het er ook met jou over kan hebben!



Ensimone ga je weg? Najaaaa wat lekker! Hoop dat jullie je draai vinden zonder kids



Alisan wat lief dat leren lopen! Leuke fase, klein en toch stoer.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook maat 42-43 lin?

En popsie aan het lopen bij ons staat het er bij Netflix gewoon bij alisan. ..... er is zo'n tekentje rechts bovenin naast taal en ondertitels
Slapen is goud

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven