Lijf & Lijn alle pijlers

Een nieuw begin: samen afvallen.

18-05-2015 11:05 1200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het oude topic niet meer werd bijgewerkt, gaan we hier fris, fruitig en gemotiveerd weer verder!



NaamLengteStartHuidigAfgevallenStreefDikkerdjedap1,8379,576,5- 374,5Hamaika1,688479,5- 4,567Holloway1,657067,5- 2,555Floorfaberfan1,797777,1+ 0,172Sommerfugl1,7179,965,7- 14,265Rosekapje1,809086,6- 3,475Dasoli1,7310593,7- 11,377Kevertje221,6870,569,5- 165Daisydippy1,797876,2- 1,863BriannaF1,6384,779,1- 5,665Sasky1,6768,366,7- 1,664Flower_1,7670,370,1- 0,265Ploetje1,6065,265,2057Bloempie891,749085,6- 4,472Murij1,637373060Chinchilla1,70126,2126,20100Twintigermeisje1,6010098,2- 0,865Aurora901,6875,872,8- 369xElle1,768989075



Gewicht graag doorgeven op vrijdag.

Nieuwe meeschrijvers zijn natuurlijk welkom!



Wanneer iemand zonder bericht twee weken niet meeschrijft en ook het gewicht niet doorgeeft, wordt diegene uit de tabel verwijderd. Het is natuurlijk altijd mogelijk om weer mee te doen!
Alle reacties Link kopieren
De tabel is weer bijgewerkt dames!



Dahlia20: Welkom! Pittig verhaal, ik hoop dat het fijn is om hier mee te schrijven en dat het meehelpt om alles weer wat op de rit te krijgen. Ik heb je gegevens in de tabel gezet.

Hamaika: Wat lief dat je er zo bent voor je vriend. Vervelend dat hij op zo'n afstand woont, dat wordt dus aftellen deze week. Ik vind het knap dat je je gewicht hebt doorgegeven. Ik denk dat het wel goed is, zo leren we ook in hoeverre gevoel en eten met elkaar verbonden is en misschien nog belangrijker; hoe we dat moeten afleren.

Mupke: Wat fijn dat je afgevallen bent!

Leeuwin: Zet hem op deze week!



Ik ben zelf een klein beetje afgevallen, 0,2 kg. Eigenlijk ben ik daar wel blij mee, gezien ik niet al te best heb gegeten. Ik moet daar echt wat aan doen. Zodra ik slechter ga eten voel ik me ook veel minder en dat is echt niet nodig. Soms snap ik niet waarom ik er zoveel moeite mee heb om goed voor mezelf te blijven zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zou ook graag mee willen schrijven hier, als stok achter de deur.

Sinds augustus vorig jaar ben ik bijna 10 kilo afgevallen. Nu blijf ik steeds hangen rond de 68 en eigenlijk wil ik graag naar de 65.

Voor in de tabel:

lengte: 1,73 m

start: 67,7

streef 65 (om te beginnen)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Jeetjemina, ik zal je gegevens morgen even in de tabel zetten. Hoe ben je vorig jaar die 10kg kwijtgeraakt trouwens? Tips zijn altijd welkom, want dat wil ik ook wel!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Holloway :-).

Die 10 kilo ben ik kwijtgeraakt door vooral bewustere keuzes te maken. Voorheen snoepte ik echt dagelijks. Nu probeer ik dat tot het weekend te beperken. En dan niet vrijdag-zaterdag-zondag, maar 1 a 2 dagen. Moet zeggen dat het niet altijd meevalt en ik doordeweeks ook wel eens wat lekkers neem, maar het is een streven he .

Daarnaast eet ik ook minder koolhydraten dan voorheen. Meestal wel bij het ontbijt in de vorm van muesli, maar dan niet én bij de lunch én bij het avondeten, maar of lunch, of avondeten. Dat scheelt ook wel.

Qua drinken neem ik alleen water en thee. Heel soms een wijntje, maar als dat eens per maand is, is het veel. Ik eet liever m'n calorieën dan dat ik ze drink.

Verder ben ik niet van het sporten (als in de sportschool of iets dergelijks). Bewegen doe ik wel voldoende, en dan vooral wandelen en fietsen.



Sinds wanneer ben jij bezig met afvallen?
Holloway gefeliciteerd, toch nog wat er af dus ook. En herkenbaar, ik heb dat ook ja.

Waarom lukt het ons toch niet om ons dat beetje extra aandacht en zorg te gunnen terwijl we weten dat we ons als we dat wel doen ook beter voelen... Zo herkenbaar....



Ik heb vandaag wel een uur gesport weer, en stamppot gegeten.



Jeetjemina welkom ook hier. Respect zeg voor die 10 kilo er af en je discipline. Dank je wel ook voor de tips!



Iedereen weer succes deze week!
Alle reacties Link kopieren
Thnx hamaika . Netjes dat je al 3,5 kilo bent afgevallen! Op welke manier doe jij dat?



Heb ook wel eens gehoord dat het helpt om je tanden te gaan poetsen als je trek hebt in iets zoets. Heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd, maar misschien een tip voor iemand hier?
Hoi Dahlia, sterkte en succes gewenst.

JM: fijn, al tien kilo eraf. Knap hoor.

Holloway, zorg goed voor jezelf.

Hamaika, wat ben je ook lief.

Mupke, deze week weer doorgaan. Elke ons eraf is er weer een.



Ik zal binnenkort weer 'afgevallen' kunnen melden. Eerst aangekomen, toen terug op op 77,9, nu met goede moed verder.



Een tip van mezelf.

Toen ik een kilo was afgevallen, kocht ik extra lekkere handzeep. Toen ik nog een kilo was afgevallen, kocht ik lekkere azijn bij Oil&Vinegar. Ik had eerst bij die winkel verschillende smaken geproefd. (Er zijn een paar soorten azijn zonder suiker. De rest bevat suiker.)

Elke keer dat ik mijn handen waste, werd ik herinnerd aan mijn afvalsucces en dacht ik: "Ik ben een doorzetter!"

En als ik azijn door de salade deed, dacht ik: "Hier ga ik gezond van genieten."



Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Mag ik met jullie meeschrijven?

Sinds 2 weken is bij mij de knop om. Ik wil er nu echt 5 kg af.

Ik weeg 77 bij een lengte van 1.79 en wil 72 (maar het liefst 70 wegen).



De afgelopen 2 weken moest ik heel erg wennen aan 3 keer per dag eten en het snaaien achterwege laten.

Daar ben ik nu doorheen en nu wil ik het ook echt volhouden.



Ik denk dat dit een goede stok achter de deur is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik zou ook heel graag willen mee schrijven.

Ik ben 1.76 en weeg 97 kilo.... mijn eerste doel wordt 82 kilo wegen, dus 15 afvallen. Een paar jaar terug woog ik ook 82 kilo en dit gewicht paste perfect bij mijn uiterlijk.

Ik heb de pech dat ik een tijd terug mijn meniscus heb afgescheurd tijdens een wedstrijd. Over 3 weken ga onder het mes, ik kan dus niet sporten op dit moment.

Heel graag ga ik samen met jullie de strijd aan! Dat motiveert en ik vind het erg leuk om tips e.d. van jullie te lezen.

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Jeetjemina, Floorfaberfan en Ano-niem: Ik heb jullie in de tabel gezet, welkom en succes allemaal!

Jeetjemina: Ik denk dat ik ongeveer 1,5 jaar met wat halve pogingen bezig ben geweest. Elke maand opnieuw beginnen en na twee weken kwam de klad er weer wat in. Vorige maand heb ik een afspraak gemaakt bij een diëtiste, ik merk dat die hulp me goed doet.

Leeuwin-: Leuk, zo'n beloningssysteem! Ik krijg van mijn vriend een gezamenlijke fotoshoot en een nieuwe jurk cadeau, zodra ik blij ben met mijn gewicht. Dat zal rond de 60 kg zijn denk ik. Op zich wel een leuk idee om ook de kleinere successen te vieren. Ik zal eens even bedenken wat motiverend werkt voor mezelf.

Hamaika: Goed bezig met sporten!



Ik ben vandaag ook fanatiek geweest bij fitness, 740kcal verbrand volgens het systeem, dus daar mag ik trots op zijn! Ik merk ook dat ik sterker word, dus dat werkt wel motiverend.
Alle reacties Link kopieren
@Holloway dankjewel voor je snelle reactie. En fijn dat wij mee mogen schrijven.

Wat doe jij zoal bij fitness? Cardio en kracht? Of ook groepslessen? 740 kcal is echt veel, goed zeg!

Ik ga 2 keer in de week en probeer 3 keer in de week te gaan. Ik verbrand iedere keer 350 kcal.

Verder beweeg ik veel op m'n werk en dat is ook fijn.



Ik vind het in t weekend moeilijk wat te drinken. Afgelopen zondag was het heerlijk weer. Dan drink ik graag een wijntje.

Die laat ik nu staan en dan drink ik een flesje radler met een glas water.

Geen idee of dit beter is.



Hoe doen jullie dat?
Welkom floorfaberfan en Anoniem! Succes en welkom bij de club!



Knap floorfaberfan dat je nu gewend bent aan het 3 x per week eten zonder snaaien.. Ik vind de avonden vaak nog wel moeilijk, maar zorg tegenwoordig dan voor iets gezond als een vullende smoothie of een cracker met tapenade.

Qua drinken door de week drink ik geen alcohol, maar in het weekend drink ik soms wel een of twee wijntjes. Maar ook niet elk weekend. Wat ik zomers ook lekker vind op het terras is een ijsthee of verse jus d'orange. Maar meestal denk ik als ik doordeweek niet gek doe, dan mag het in het weekend wel iets losser. Sowieso gun ik mezelf een dieetloze dag per week. Niet dat ik dan snaai, maar dan mag ik bijvoorbeeld wel een patatje of een pizza.



Heftig verhaal van je meniscus Anoniem. Sterkte ermee en wel spannend over drie weken die operatie. Staat er veel hersteltijd voor?



Holloway toe maar 740 kcal er af getraind? Wow! Gefeliciteerd! En goed idee ok Leeuwin, belonen. Dat doe ik eigenlijk nooit...



Allemaal succes weer deze week, gelukkig zij al die rare dagen nu voorbij hahaha. Zef zal ik komende week op vrijdagochtend mijn gewicht doorgeven, want vrijdagmiddag vlieg ik. Maandag ben ik dan weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin met 15 min. crosstrainer. Daarna doe ik behoorlijk wat krachtoefeningen, hier ben ik ongeveer 50 minuten mee bezig. Daarna weer naar de crosstrainer, maar dan 18 minuten. Ik probeer dit 2 of 3 keer per week te doen. Tot nu toe haal ik dat ook steeds wel.



Drinken doe ik niet zoveel, maar als het voorkomt is dan kies ik voor een glas rode wijn of een biertje. Gezien ik zo weinig drink let ik niet echt op de kcal. Over het algemeen blijft het toch bij 1 glas.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh help, het gaat nog echt heel serieus worden😁 allemaal nieuwe mensen erbij😄ik was vrijdag 64.8 en vandaag bijna 2 kilo zwaarder. 😭 ik moet ook eigenlijk niet op die weegschaal staan.



Daar baal ik van. Maar ja. Niets aan te doen. Vanavond maar ff bijlezen. Nu hondje uitlaten.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames! Mag ik ook meedoen?



Ik ben tot vorig jaar zo'n 14 kg afgevallen, maar daar is nu weer een deel van terug. Deels door spieren (want ben niet meer zo vol als dat ik toen was), deels wel door eten. Ik wil graag wat strakker in m'n vel, het gaat bij mij uiteindelijk meer om cm's dan om kg's. Maar ik doe graag mee, want die weegschaal kan ik toch niet links laten liggen.



Lengte: 1,71m

Gewicht nu: 87,0

Streef: 80,0 (maar dan gespierd)



Vandaag ging best goed:

Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met kaas

Tussendoor: blokjes kaas + snoeptomaatjes

Lunch: 2 volkoren boterhammen met kaas

Tussendoor: snoeptomaatjes + laatste boterham met kaas

Diner: haricots verts met kipschnitzel

Tussendoor: 0% vet kwark



Het kan altijd beter, maar voor een eerste dag weer aan de slag vond ik het prima gaan.
Alle reacties Link kopieren
Spreken jullie ook wel eens van die 'bekende knop'? Ik heb echt het idee dat die bij mij weer om is!

Vorige week had ik me voorgenomen om nu eens écht goed te gaan knallen... het Pinksterweekend gooide echter een beetje roet in het eten. Zo erg dat ik écht te veel had gegeten. Gisteren ben ik de hele dag chagrijnig en moe geweest. Ik denk omdat m'n lichaam hard moest werken om alles te verteren. Ik was ook echt chagrijnig omdat ik baalde van mezelf!

Vandaag eet ik:

O: Yoghurt met muesli + speltboterham met ossenworst

T: Appel

L: Twee speltboterhammen met ossenworst

T: Sinaasappel

D: Broccoli met procureurlapje.

Succes allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat ken ik Ano-niem190, in het weekend vind ik het sowieso lastiger. Terrasje hier, bbq daar. Ik probeer wel op te letten maar wil ook genieten. Ik heb dus met mezelf afgesproken dat ik doordeweeks echt goed oplet en in het weekend ook soms iets lekkers mag.



Gisteravond een borrel gehad met een netwerkgroep. Toch 2 wijntjes en paar toostjes gehad.

Wel gesport gister, 350 kcal verbrand, en veel bewogen op het werk.

Vandaag ook veel beweging gelukkig. En weer wat beter opletten.



Hoe vaak sporten jullie in de week? Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak per week staan jullie op de weegschaal?

Eerder ging ik elke dag maar ik merk dat ik dan veel te geobsedeerd raak en ook gedemotiveerd als het een keer tegenvalt.

Nemen jullie 1 vast weegmoment?



Normaal sportte ik minimaal 3 keer in de week, totaal 4 uur in de week. Doordat ik nu met een knieblessure kamp kan dat tijdelijk niet. Nu probeer ik iedere avond een uurtje te wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Lauwie101: Ik heb je erbij gezet in de tabel, welkom!



Wegen probeer ik 1x in de week doen. Tussendoor ben ik wel eens nieuwsgierig, maar ik probeer dat zoveel mogelijk te voorkomen. Mijn vaste weegmoment is zaterdag.
Alle reacties Link kopieren
Het eetlijstje van vandaag:



8:00 - Havermoutpap met 1 el lijnzaad, perzik en 2 glazen water.

10:00 - Koffie, plak roggebrood met roomboter en 30+ kaas.

12:00 - 2x vkboterham met roomboter, huttenkase en rauwe ham. Beker karnemelk. Glas water.

15:00 - 2 glazen water, schaaltje magere kwark met 1 el zemelen en een appel.

17:00 - Koffie en een glas water.

18:00 - Geroerbakte rode kool, 2 gekookte aardappelen en een gehaktbal. Glas water.

Vanavond werk ik, ik neem een flesje water mee en een bakje cherrytomaten.



Vanmiddag heb ik 45 minuten gewandeld, dus ik ben erg tevreden!
Alle reacties Link kopieren
Mooi eetlijstje Anoniem. Ik sta eigenlijk dagelijks op de weegschaal... is te vaak, i know. Eens per week (of nog minder vaak) geeft denk ik een betrouwbaarder beeld, maar goed. Voor mijn gevoel blijf ik er dan een beetje grip op houden ofzo.

Morgenochtend sla ik het wegen maar over denk ik. Vanavond een barbecue gehad en daarbij 2 rosébiertjes gedronken. Was lekker hoor, maar dan eet je toch meer dan dat je normaal zou doen.

Mijn vaste weegdag is vrijdag.



floorfaberfan, sporten doe ik niet aan, wel dagelijks genoeg bewegen. Ik fiets 20 minuten van/naar werk. En 's avonds na het werk gaan vriend en ik vaak nog een half uurtje wandelen of fietsen.



Ook een net lijstje Holloway, ga zo door!
Alle reacties Link kopieren
@Sporten: Zou ik vaker moeten doen. Ons sportseizoen is komend weekend voorbij en daarna moet ik dus echt weer zelf verder aan de slag. Ik heb nu 1x in de week training en vaak nog 1x in de week zelf trainen. Daar wil ik echt 3-5x van maken, maar dat wil nog even niet zo goed lukken. Ik ga zo wel even tijd blokkeren in m’n agenda voor volgende week, want hij loopt altijd zo snel vol..



@Weegschaal: Ik heb een tijd gehad dat ik bijna 4x per dag er op stond. Niet goed voor je. Dus toen de weegschaal een tijd weggezet. Nu staat hij in ons nieuwe huis weer in de slaapkamer, dus merk ik dat ik toch elke dag 1-2x er op ga staan. Misschien moet ik hem toch maar weer weg gaan zetten en gewoon 1-2x per week er op gaan staan.



@Jeetjemina: Wel een leuke bbq gehad?



Gisteravond nog een pittige training gehad (privéles), dus die voel ik vandaag wel in m’n lijf. Heel stom wel slecht gegeten daarna, had natuurlijk genoeg excuses, maar was écht niet handig. Nu weer even aan de slag met de goede voornemens!
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje vandaag :



O: 2 volkorenboterhammen met kaas en komkommer

L: 2 volkorenboterhammen met pindakaas

T: Banaan

D: gebakken aardappeltjes (niet teveel) met kip en veel sla, komkommer, tomaat



En verder 3 koppen thee en flesje water
Alle reacties Link kopieren
Knap jeetjemina dat je vorige jaar zo veel bent afgevallen!



O: 50 gram muesli met 100 gram optimel kwark

T: Perzik

L: twee sneetjes roggebrood met huttekäse

A: Rijst met paprika, courgette, aubergine en tartaar. Alleen ik twijfel over de rijst, want ik wil minder khl eten,

T: Eiwitshake ( want ik ga vanavond sporten! )



Ik heb vandaag mijn eerste bestelling bij Body en fit store geplaatst, en dat voelt best wel goed. 2KG smart proteïne shakes zijn onderweg hierheen . Heeft iemand daar ervaring mee? Ik hoop dat het ook een beetje helpt tegen de trek die ik tussen de maaltijden altijd heb.



Iedereen nog succes vandaag!
welkom Lauwie, gezellig dat je mee komt schrijven hier.



Die knop ja zeker herkenbaar, wat ik ook vaak niet snap is dat je dan een tijdje lekker bezig bent en trots en dan komt toch dat moment weer, die zwakte..... Wat is dat dan he dat dat dan je trots verslaat?



Ik zelf probeer ook doordeweek alles netjes te doen en dan in het weekend een dagje zondigen, maar momenteel lukt het niet zo. Wegen probeer ik 1x per week te doen, soms wel ens meer maar zeker niet na een snaai avond want dan vind ik de confrontatie te moeilijk.



Sporten doe ik normaliter 2 x in de week een uur ivm chronische rugklachten. Maar ik loop ook wel veel. Wat voor sport doe jij Lauwie, dat het seizoen er op zit?



Zet hem op weer allemaal meiden, succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven