Lijf & Lijn alle pijlers

Kritiek op dikke mensen..

27-08-2015 16:31 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag je geen kritiek hebben als mensen te dik zijn? En waarom wel op rokers en alcoholisten?



Jezelf volvreten is net zo slecht maar wordt nog vaak goedgepraat met woorden als slechte genen en medicijngebruik.



Zeggen jullie weleens iets tegen mensen met overgewicht?
Alle reacties Link kopieren
ik ben toch wel super benieuwd wat mensen tegen mij kunnen vertellen wat ik zelf al niet weet.maar goed jij bent vast perfect hulde
Nee, ik zeg niks tegen mensen met overgewicht. Moeten ze helemaal zelf weten. Ik vind het wel sneu voor ze.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg echt wel eens iets tegen iemand met overgewicht. "Goedemorgen" bijvoorbeeld, of "heb je zin om mee te gaan naar de film?" Daar reageren ze over het algemeen best goed op dus zoiets kun je gerust een keer proberen.
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:47:

Mm, interessant, dus bij een dikke vriendin die zich volstopt met eten en klaagt, zouden jullie niet zeggen. Meid, ga eens Naar de sportschool?

Dat is geen kritiek. En een onwaarschijnlijke situatie ook nog eens.



Wat wil je met dit topic?
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:47:

Mm, interessant, dus bij een dikke vriendin die zich volstopt met eten en klaagt, zouden jullie niet zeggen. Meid, ga eens Naar de sportschool?Als het om een vriendin gaat zou ik me zorgen maken waarom ze zoveel eet en klaagt en vragen wat er aan de hand is. Iemand die zich "volpropt" is vaak geen gelukkig persoon. Blijkbaar ben jij niet zo'n goede vriendin en zie je je kans schoon om dan iemand de put in te praten, want met "ga eens naar de sportschool" help je niemand. Pas je op dat je niet lelijk van binnen wordt?
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
mensen hebben toch bijna altijd kritiek op elkaar over van alles? er wordt wat afgezeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roelfien schreef op 27 augustus 2015 @ 16:50:

Ik zeg echt wel eens iets tegen iemand met overgewicht. "Goedemorgen" bijvoorbeeld, of "heb je zin om mee te gaan naar de film?" Daar reageren ze over het algemeen best goed op dus zoiets kun je gerust een keer proberen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:doowahdiddy schreef op 27 augustus 2015 @ 16:50:

Met roken veroorzaak je overlast en gezondheidsschade bij anderen. Dáár is kritiek op. Net als alcoholisten die achter het stuur kruipen. Mensen met overgewicht zijn niemand tot last en ook geen gevaar voor anderen. Als ze dat wel zijn, dan krijgen ze ook kritiek.Behalve dan het feit dat ernstig overgewicht vaak aanzienlijk hogere zorgkosten met zich meebrengt en daar mag de hele samenleving voor opdraaien.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
Ik rook niet.. Mijn vraag was? hebben jullie wel eens kritiek op dikke mensen?

Familie? Vrienden? Durven jullie wat te zeggen? dik zijn is ongezond. Dat iedereen een eigen verhaal heeft en dat er soms veel ellende achter zit weet ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:50:

Nee, ik zeg niks tegen mensen met overgewicht. Moeten ze helemaal zelf weten. Ik vind het wel sneu voor ze.ja bedankt voel me ook echt heel zielig ga nu ook in een hoekje zitten uithuilen......echt een heel kansloos topic dit
quote:kerrie-79 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:53:

[...]



ja bedankt voel me ook echt heel zielig ga nu ook in een hoekje zitten uithuilen......echt een heel kansloos topic ditOke, dat is dus ook al tegen het zere been?
Dat was je vraag niet alleen. Je stelde dat je geen kritiek mocht hebben op dikke mensen.



Dat is wat anders.



Daarbij, het heeft weinig zin. Iemand die overgewicht heeft weet dat. Als iemand steeds klaagt is het sowieso geen leuk gezelschap. Iemand die steeds klaagt over iets maar niks onderneemt vind ik niet prettig om mee om te gaan. Maar ik heb nergens de illussie dat het gaat helpen als ik oplossingen ga aandragen. Die weten mensen allang. Daar hebben ze mij niet voor nodig.



Dus nee, ik zeg niets tegen mensen met overgewicht, of rokers, of andere verslaafden. Tenzij ze daarom vragen of openstaan voor tips en meedenken. Bot kritiek uiten is dom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:53:

Ik rook niet.. Mijn vraag was? hebben jullie wel eens kritiek op dikke mensen?

Familie? Vrienden? Durven jullie wat te zeggen? dik zijn is ongezond. Dat iedereen een eigen verhaal heeft en dat er soms veel ellende achter zit weet ik.



Ik neem aan dat je dun bent... Hebben mensen wel eens kritiek op jou? Dat een ander je te dun vind?



Hoezo 'is' iedereen die, in jou ogen, te sik is ineens ongezond? Denk jij dat dat mens van Kroes gezond is met haar noten en gras? Mensen die dun zijn kunnen zieker zijn dan mensen die dik zijn... Je hebt geen idee. Je oordeelt naar de buitenkant, nietszeggend en dom.



Hoezo zou iemand het recht hebben om te beoordelen op uiterlijk en daar wat van te zeggen? Leven en laten leven... En als t jou niet bevalt, kijk je toch lekker de andere kant op?
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:53:

Ik rook niet.. Mijn vraag was? hebben jullie wel eens kritiek op dikke mensen?

Familie? Vrienden? Durven jullie wat te zeggen? dik zijn is ongezond. Dat iedereen een eigen verhaal heeft en dat er soms veel ellende achter zit weet ik.Alsof ze dat zelf niet weten... Waarom zou je dat dan nog eens moeten vertellen? Kan mij niet indenken dat op een dag een vriendin mij in een Ernstig Gesprek gaat vertellen hoe ongezond dik ik wel niet ben geworden en dat ik dan naar de spiegel ren en denk "Jezus Christus, waar komt dat vandaan??!"
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Pigwidgeon_ schreef op 27 augustus 2015 @ 16:36:

Ik zeg niks tegen mensen met overgewicht. Net zoals dat ik niks zeg tegen mensen die drinken, roken, aan de drugs zijn of my little pony's verzamelen. Whatever floats your boat, as long as it doesn't sink mine. Wat heb jij er voor persoonlijk last van wanneer iemand dik is? Niet toch.+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:54:

[...]





Oke, dat is dus ook al tegen het zere been?Eh, nogal logisch toch? Niemand wordt graag zielig gevonden, komt neerbuigend over. Wat als iemand tegen je zegt dat hij/zij het zo sneu vindt dat je blond/brunette/roodharige bent? Of dat het zo zielig is dat je Mary heet?
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
quote:ivankar schreef op 27 augustus 2015 @ 16:52:

[...]





Behalve dan het feit dat ernstig overgewicht vaak aanzienlijk hogere zorgkosten met zich meebrengt en daar mag de hele samenleving voor opdraaien.Net als sporten. Dat kost ook een hoop. En al die gezonde mensen worden 100 en die zitten 20 jaar in een bejaardentehuis. Ik vind dat 'algemeen belang' zo'n suf argument. Alsof ik mijn buurman of collega mag zeggen te stoppen met voetballen omdat hij zijn knieën kapot schopt en vervolgens de ziektewet in gaat, werkloos wordt en de bijstand in kan gaan... Zelfde met overgewicht. Dat ik belasting betaal geeft mij niet het recht om me met anderen te bemoeien.
Nee. Ook niet tegen rokers, drinkers, of idioten die op een forum extreem domme vragen stellen.
quote:JollyJ schreef op 27 augustus 2015 @ 16:58:

Nee. Ook niet tegen rokers, drinkers, of idioten die op een forum extreem domme vragen stellen.Dat laatste wil ik nog wel eens proberen. Maar gezien de basisintelligentie die nodig is om dat te snappen komt het vaak niet over. Parels voor de zwijnen enzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:53:

Ik rook niet.. Mijn vraag was? hebben jullie wel eens kritiek op dikke mensen?

Wat zou je daarmee opschieten?
Tjezus, wat vals
quote:Pigwidgeon_ schreef op 27 augustus 2015 @ 16:57:

[...]





Eh, nogal logisch toch? Niemand wordt graag zielig gevonden, komt neerbuigend over. Wat als iemand tegen je zegt dat hij/zij het zo sneu vindt dat je blond/brunette/roodharige bent? Of dat het zo zielig is dat je Mary heet?Dat kan, maar ik mag hier toch mijn eigen mening geven of moet eerst iemand dat goedkeuren?
Alle reacties Link kopieren
Zeggen jullie weleens iets tegen mensen met overgewicht?

Ja hoor als ik ze ken, dan zeg ik er wel iets tegen: Begin meestal met "Hallo, Hoe is het" En verder vertel ik wat ik te vertellen heb en weer dag zeggen bij afscheid
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Maar goed, TO, ik heb morbide obesitas. Ga je gang, zeg eens wat tegen me.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:57:

[...]





Alsof ze dat zelf niet weten... Waarom zou je dat dan nog eens moeten vertellen? Kan mij niet indenken dat op een dag een vriendin mij in een Ernstig Gesprek gaat vertellen hoe ongezond dik ik wel niet ben geworden en dat ik dan naar de spiegel ren en denk "Jezus Christus, waar komt dat vandaan??!"

"Weet je dat je heel erg dik bent?"

"Waaaat!! Nu je het zegt! Jeeeee nu zie ik het ook ineens!"

Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 27 augustus 2015 @ 16:59:

Zeggen jullie weleens iets tegen mensen met overgewicht?

Ja hoor als ik ze ken, dan zeg ik er wel iets tegen: Begin meestal met "Hallo, Hoe is het" En verder vertel ik wat ik te vertellen heb en weer dag zeggen bij afscheidNou nou nou dat vind ik wel erg ver gaan allemaal
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven