Lijf & Lijn alle pijlers

Kritiek op dikke mensen..

27-08-2015 16:31 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag je geen kritiek hebben als mensen te dik zijn? En waarom wel op rokers en alcoholisten?



Jezelf volvreten is net zo slecht maar wordt nog vaak goedgepraat met woorden als slechte genen en medicijngebruik.



Zeggen jullie weleens iets tegen mensen met overgewicht?
quote:JollyJ schreef op 27 augustus 2015 @ 17:16:

[...]



Ja, ik dacht al eerder dat het niveau wat lastig voor je is Probeer je nu intelligent over te komen door anderen te kleineren? Ook sneu hoor.
Alle reacties Link kopieren
Je mag op alles en iedereen kritiek hebben hoor... weet niet waar jij woont.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:53:

Ik rook niet.. Mijn vraag was? hebben jullie wel eens kritiek op dikke mensen?

Familie? Vrienden? Durven jullie wat te zeggen? dik zijn is ongezond. Dat iedereen een eigen verhaal heeft en dat er soms veel ellende achter zit weet ik.

Maar precies waarom zou ik kritiek moeten hebben op het leven van een ander?

Ze vallen mij er toch niet mee lastig?

En of dat nou gaat om dikke mensen, dunne mensen, rokers, niet rokers, alcoholisten, geheelonthouders...



Het is toch hun leven, mogen ze van mij inrichten zoals ze helemaal zelf willen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met kritiek?



En waaruit blijkt dat je dat niet mag hebben op dikke mensen?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik zal er nooit en te nimmer iemand met overgewicht op aankijken. Omdat je nooit weet waarom dit zo is. Het kan best zo zijn dat het door een andere oorzaak komt dan teveel eten. Ik heb het te vaak meegemaakt met onze dochter die prednison slikte. Het is zo vernederend om te zeggen dat iemand dik is en het door een medische oorzaak komt. Dat zie je niet aan die persoon. Ik heb er altijd veel verdriet van gehad omdat ik zag dat het onze meid ook raakte. Denk eerst na voordat je er iemand op aankijkt.
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat je sowieso je commentaar en kritiek voor je kunt houden, of het nu om overgewicht gaat, roken, drinken of wat dan ook. Als het gaat om iemand die dichtbij je staat, zou je een gesprek kunnen aangaan als je echt geïnteresseerd bent, niet puur om je kritiek te spuien.

Wat heb je tegen dikke mensen? Wat zou je tegen ze willen zeggen? Of gaat het puur om jouw idee dat je niks tegen dikke mensen mag zeggen, maar wel tegen rokers etc?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
*Alleen OP gelezen*



Een alcoholist die thuis zuipt, gaat z´n gang maar. Maar genoeg bezopen lui die achter het stuur kruipen en een ongeluk veroorzaken. Ook weten ze vaak de dag erna niet wat ze allemaal uitgespookt hebben. Ergo; kritiek op de alcoholist.



Een roker stinkt, zijn rook stinkt en zijn kleren ook. Bovendien is meeroken net zo slecht als roken, het is dus net zo slecht voor jouw gezondheid als voor zijn eigen. Ergo; kritiek op de roker.



Een veelvraat is te dik. En dat is weliswaar slecht voor hemzelf, maar jij hebt daar verder geen last van. Jij wordt daardoor niet van je sokken gereden en je krijgt ook geen walm in je gezicht. Tenzij hij zich ook niet wast, maar dat is een andere discussie.



Daarnaast is er een groot verschil tussen een eetverslaving en een drank/sigarettenverslaving. Als je stopt met alcohol, ga je daar niet van dood. Als je stopt met sigaretten, ga je daar niet van dood. Als je stopt met eten......
Alle reacties Link kopieren
Nooit gehoord van ' Hij die zonder zonde is gooit de eerste steen?'
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat die persoon dat zelf al geconcludeerd heeft uit haar/zijn maat kleding.



En dat eventuele bezorgdheid meer indruk maakt als het van haar/zijn dierbaren komt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 27 augustus 2015 @ 18:15:

Ik denk dat die persoon dat zelf al geconcludeerd heeft uit haar/zijn maat kleding.



En dat eventuele bezorgdheid meer indruk maakt als het van haar/zijn dierbaren komt.was het maar bezorgdheid.....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Als het in het gesprek naar voren komt, ja dan zeg ik er wel iets over.

Ik heb het nu bij de hand, met een vriendin. Veel te zwaar, ik schrok me wild toen ik haar een tijdje terug in bikini zag. En ik weet hoe ze worstelt en alleen maar dikker wordt. En ik weet hoe het voor haar voelt, hoe ongelukkig ze is. Dus ik probeer haar mee te krijgen naar de sportschool. Langzaam maar zeker Ik heb de trainers daar al geïnstrueerd dat ze superlief tegen haar moeten doen. En haar vertel ik vooral hoe gezellig het daar is, dat alles en iedereen daar sport, dik, dun, gespierd.

Maar ik zeg niet dat ik schrik van haar buik of de cellulitis in haar kuiten. Maar wanneer ze zegt dat ze te dik is zeg ik ook niet 'dat valt wel mee'.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Het is niet dat het niet mag maar waarom zou je? Er zijn ergere dingen om je druk over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Tegen goede vrienden en familie vertel ik het als diegene te dik is. Dat doe ik niet om mijn mening te spuien maar ook om te kunnen ondersteunen en mijn bezorgdheid te uiten. En dat doe ik ook alleen als het onderwerp toevallig ter sprake komt.



Als ik iemand met morbide obesitas een zak patat in zijn/haar winkelkar zie stoppen zijn dat mijn zaken niet.
quote:hatsetats schreef op 27 augustus 2015 @ 18:18:

Als het in het gesprek naar voren komt, ja dan zeg ik er wel iets over.

Ik heb het nu bij de hand, met een vriendin. Veel te zwaar, ik schrok me wild toen ik haar een tijdje terug in bikini zag. En ik weet hoe ze worstelt en alleen maar dikker wordt. En ik weet hoe het voor haar voelt, hoe ongelukkig ze is. Dus ik probeer haar mee te krijgen naar de sportschool. Langzaam maar zeker Ik heb de trainers daar al geïnstrueerd dat ze superlief tegen haar moeten doen. En haar vertel ik vooral hoe gezellig het daar is, dat alles en iedereen daar sport, dik, dun, gespierd.

Maar ik zeg niet dat ik schrik van haar buik of de cellulitis in haar kuiten. Maar wanneer ze zegt dat ze te dik is zeg ik ook niet 'dat valt wel mee'.En dat is prima en ook geen kritiek toch?
Alle reacties Link kopieren
Maar wat doen jullie in de volgende situatie: collega die obees is, alleen maar klaagt over haar gewicht, jouw hele lunchpauze daarmee vergalt en ondertussen bijna dagelijk patat etc koopt in de bedrijfskantine?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 27 augustus 2015 @ 18:18:



Maar ik zeg niet dat ik schrik van haar buik of de cellulitis in haar kuiten. Maar wanneer ze zegt dat ze te dik is zeg ik ook niet 'dat valt wel mee'.

Maar dat is geen kritiek hebben toch?



Ik heb het een beetje omgekeerd

Ik heb momenteel best wel een beetje stress en dat slaat bij mij op mijn gewicht

Ik val af waar je bij staat

Toevallig zei een collegaatje vandaag, Sum...gaat het een beetje met je?

Dus ik, hoezo??

Nou ik ken je een beetje en als jij niet lekker in je vel zit ga jij als een malloot afvallen, en ik zie je per dag een beetje dunner worden

Dan vat ik dat niet op als kritiek maar als oprechte bezorgdheid



NOG liever vond ik het dan dat ze vandaag aankwam met taart voor de hele club om dat zachtjes tegen mij te fluisteren, ik mest je wel weer even vet hoor een week voor je vakantie
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 27 augustus 2015 @ 18:23:

Maar wat doen jullie in de volgende situatie: collega die obees is, alleen maar klaagt over haar gewicht, jouw hele lunchpauze daarmee vergalt en ondertussen bijna dagelijk patat etc koopt in de bedrijfskantine?Dan zou ik zeggen: zullen we onze lekkere lunch niet laten vergallen door verhalen over lijnen? Daarvoor smaakt het me veel te goed
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 27 augustus 2015 @ 18:23:

Maar wat doen jullie in de volgende situatie: collega die obees is, alleen maar klaagt over haar gewicht, jouw hele lunchpauze daarmee vergalt en ondertussen bijna dagelijk patat etc koopt in de bedrijfskantine?

Dan tune ik uit

Net zo makkelijk

Ik kan me heel makkelijk afsluiten voor gezeur van anderen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:hatsetats schreef op 27 augustus 2015 @ 18:23:

Maar wat doen jullie in de volgende situatie: collega die obees is, alleen maar klaagt over haar gewicht, jouw hele lunchpauze daarmee vergalt en ondertussen bijna dagelijk patat etc koopt in de bedrijfskantine?Van onderwerp veranderen. Of gewoon negeren. Of vragen waarom ze niks aan haar gewicht doet, op een neutrale manier, als ze klaagt.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 27 augustus 2015 @ 18:23:

Maar wat doen jullie in de volgende situatie: collega die obees is, alleen maar klaagt over haar gewicht, jouw hele lunchpauze daarmee vergalt en ondertussen bijna dagelijk patat etc koopt in de bedrijfskantine?



Een keer zeg ik; als ik elke dag patat zou eten zou ik er ook niet dunner op worden. Maar ik herhaal het niet nog een keer als er weer wat gezegd wordt. Nu negeer die opmerkingen en is de boodschap ook al duidelijk als ik daar met mijn bruine boterhammen en een appel zit.



Natuurlijk kan ik mij ook irriteren aan collega's die zich ziek melden door aan overgewicht gerelateerde klachten (last van hun gewrichten enz.) alleen dat zijn toevallig twee vrouwen die geen kinderen hebben. Wat zij van mij vinden als ik ooit met zwangerschapsverlof ga zal mij ook een worst wezen, dus ik zeg er maar niks van. Ze komen ook bij een arts en als het een goede arts is zal hun gewicht daar ook wel ter sprake komen. Het is niet mijn taak om daar iets over te zeggen.
wat zeg jij tegen mensen met overgewicht?

bekenden en onbekenden?

of maakt dat niet uit?
Was ik ook benieuwd naar maar de TO reageert nergens op
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:53:

Ik rook niet.. Mijn vraag was? hebben jullie wel eens kritiek op dikke mensen?

Familie? Vrienden? Durven jullie wat te zeggen? dik zijn is ongezond. Dat iedereen een eigen verhaal heeft en dat er soms veel ellende achter zit weet ik.



heel dun zijn is net zo ongezond.

just saying.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:47:

Mm, interessant, dus bij een dikke vriendin die zich volstopt met eten en klaagt, zouden jullie niet zeggen. Meid, ga eens Naar de sportschool?euh... nee. Ik zou haar wel verzoeken om te stoppen met klagen.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 34. Ik eet normaal, krijg niet meer op. Ik krijg heel vaak commentaar (van mensen met normaal postuur) dat ik meer moet eten en zelfs weleens de vraag of ik mijn kinderen wel zelf heb gebaard.

Ik zie ook weleens heel dikke mensen, en ik zie ze ook weleens ongezond eten. Waarom zou ik daar iets van moeten denken? Het is toch nooit goed. Ik ben zogezegd te dun, anderen te dik en weer anderen zijn "normaal" en hebben weer iets anders dat kennelijk minder zichtbaar is. Ik begrijp echt niet waarom we allemaal zo kritisch op elkaar moeten zijn. Leven en laten leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven