Lijf & Lijn alle pijlers

Kritiek op dikke mensen..

27-08-2015 16:31 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag je geen kritiek hebben als mensen te dik zijn? En waarom wel op rokers en alcoholisten?



Jezelf volvreten is net zo slecht maar wordt nog vaak goedgepraat met woorden als slechte genen en medicijngebruik.



Zeggen jullie weleens iets tegen mensen met overgewicht?
Alle reacties Link kopieren
wat lief van je collega Summie



I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
afgezien van het feit dat er mensen met overgewicht zijn doordat ze echt te veel eten zijn er ook genoeg mensen die worstelen met hun gewicht zonder dat ze zich helemaal klem eten.



dus nee, ik zeg niets tegen mensen met overgewicht. tenzij ze mij er hulpvragen over stellen.

je weet namelijk niet wat de redenen/oorzaken zijn van iemand zijn overgewicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sofief schreef op 27 augustus 2015 @ 18:36:

Ik heb maat 34. Ik eet normaal, krijg niet meer op. Ik krijg heel vaak commentaar (van mensen met normaal postuur) dat ik meer moet eten en zelfs weleens de vraag of ik mijn kinderen wel zelf heb gebaard.

Ik zie ook weleens heel dikke mensen, en ik zie ze ook weleens ongezond eten. Waarom zou ik daar iets van moeten denken? Het is toch nooit goed. Ik ben zogezegd te dun, anderen te dik en weer anderen zijn "normaal" en hebben weer iets anders dat kennelijk minder zichtbaar is. Ik begrijp echt niet waarom we allemaal zo kritisch op elkaar moeten zijn. Leven en laten leven.



Dit is ook zo waar!

Ik krijg soms ook zomaar commentaar van mensen die te zwaar zijn dat ik het geluk heb dat ik er niks aan hoef te doen. Gewoon zonder aanleiding daartoe of zo.

Natuurlijk heb ik ook wel een beetje geluk dat ik een redelijk goed figuur heb, (zandloper) maar door mijn PDS moet ik altijd al een beetje opletten met wat ik eet. Ik zeg dan altijd dat ik inderdaad niks hoef te doen, alleen maar te laten. Waar bemoeien sommige mensen zich mee zeg.
quote:mary57 schreef op 27 augustus 2015 @ 17:42:

[...]





Probeer je nu intelligent over te komen door anderen te kleineren? Ook sneu hoor.Alweer sneu? Groot vocabulaire
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 27 augustus 2015 @ 18:23:

Maar wat doen jullie in de volgende situatie: collega die obees is, alleen maar klaagt over haar gewicht, jouw hele lunchpauze daarmee vergalt en ondertussen bijna dagelijk patat etc koopt in de bedrijfskantine?Ik zeg niks; die persoon is niet achterlijk. Bovendien werkt dat niet. Hooguit gaat ze nog meer eten door de kritiek.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 27 augustus 2015 @ 18:40:

wat lief van je collega Summie



Ja die meiden ga ik nog wel missen straks
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik geef geen kritiek, maar als ik soms die tabellen zie met de gewichten, pfff
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 27 augustus 2015 @ 18:48:

Ik geef geen kritiek, maar als ik soms die tabellen zie met de gewichten, pfff

Ik zie echt nooit tabellen

Waar zie jij die dan?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 27 augustus 2015 @ 18:51:

[...]



Ik zie echt nooit tabellen

Waar zie jij die dan? op lijf en lijn denk ik, in de afvaltopics
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 27 augustus 2015 @ 18:55:

[...]



op lijf en lijn denk ik, in de afvaltopics

Niet om het een of ander, maar als je pffffff denkt bij al die tabellen, dan vraag ik me af, waarom open je die topics dan?

Of denk ik nu weer te simpel?



Ik open zelden een topic op Actueel bijvoorbeeld, omdat ik anders ook alleen maar pffffffffffffffff denk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 27 augustus 2015 @ 18:23:

Maar wat doen jullie in de volgende situatie: collega die obees is, alleen maar klaagt over haar gewicht, jouw hele lunchpauze daarmee vergalt en ondertussen bijna dagelijk patat etc koopt in de bedrijfskantine?" sommige mensen komen aan van alleen lucht. Is dat Remia mayonaise? Die is heel luchtig, hoor "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 27 augustus 2015 @ 18:57:

[...]



Niet om het een of ander, maar als je pffffff denkt bij al die tabellen, dan vraag ik me af, waarom open je die topics dan?

Of denk ik nu weer te simpel?



Ik open zelden een topic op Actueel bijvoorbeeld, omdat ik anders ook alleen maar pffffffffffffffff denk Precies dit. Ik kijk ook niet op Actueel om die reden
quote:rosanna08 schreef op 27 augustus 2015 @ 18:55:

[...]



op lijf en lijn denk ik, in de afvaltopics Juist daar inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Ik niet maar ik zeg ook niets tegen rokers of alcoholisten. Iedereen heeft het recht om zijn eigen glazen in te gooien en ik beheers niet de hele wereld. JIJ wel? Lekker vermoeiend zal je leven zijn wanneer je steeds kritiek op iedereen hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 27 augustus 2015 @ 19:01:

[...]





Juist daar inderdaadMaar waarom kijk je dan?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 27 augustus 2015 @ 18:57:

[...]



Niet om het een of ander, maar als je pffffff denkt bij al die tabellen, dan vraag ik me af, waarom open je die topics dan?

Of denk ik nu weer te simpel?



Ik open zelden een topic op Actueel bijvoorbeeld, omdat ik anders ook alleen maar pffffffffffffffff denk Oh ik open ze niet iedere maand hoor maar soms kom ik op lijf en lijn en dan kijk ik even. Ik heb ook overgewicht 10 kilo ongeveer, maar jeetje 40/50/60 kilo. Dat is beyond. En dan even ziektes daarbuiten gelaten. Medicatie kom je op een paar uitzonderingen niet van aan.
quote:viva-amber schreef op 27 augustus 2015 @ 19:01:

Ik niet maar ik zeg ook niets tegen rokers of alcoholisten. Iedereen heeft het recht om zijn eigen glazen in te gooien en ik beheers niet de hele wereld. JIJ wel? Lekker vermoeiend zal je leven zijn wanneer je steeds kritiek op iedereen hebt.Is deze voor mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 27 augustus 2015 @ 19:04:

[...]





Oh ik open ze niet iedere maand hoor maar soms kom ik op lijf en lijn en dan kijk ik even. Ik heb ook overgewicht 10 kilo ongeveer, maar jeetje 40/50/60 kilo. Dat is beyond. En dan even ziektes daarbuiten gelaten. Medicatie kom je op een paar uitzonderingen niet van aan. maar kijk je alleen naar de tabel of lees je ook mee? Lees je ook de strijd die er daar wordt geleverd?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen het topic gelezen, maar wie die schoen past trekken hem aan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen voelen zich overal door aangesproken zelfs door het gewicht van iemand anders.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je reacties en oordelen zijn slechts een weerspiegeling van hoe je over jezelf denkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je met een ander of hypothetische wereldproblemen bezig bent hoef je je in ieder geval niet met jezelf bezig te houden.



Zie t loepje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Sidroht schreef op 27 augustus 2015 @ 16:34:

Wat een onzintopic. Ten eerste is er geen wet die zegt dat je geen kritiek mag hebben op dikke mensen.

Dus je vraag is onjuist.



Ten tweede kun je je afvragen waarom je zo nodig kritiek op een ander moet hebben? Mensen zijn vrij en ze mogen slechte keuzes maken. Iets tegen iemand zeggen is ten eerste arrogant, wie ben jij om iets te zeggen tegen mensen over hun gewicht, roken, enz, en ten tweede zinloos.



Ten derde: door woorden als jezelf volvreten te gebruiken, dwarsboom je elk fatsoenlijk gesprek. Volkomen onmogelijk.



Maar dat was waarschnlijk niet je doel.+1
Alle reacties Link kopieren
Door de opmerking van mijn tante. Zie eerdere post, ging er bij mij een lampje branden. Met resultaat. Haar kritiek heeft mij geholpen. Ik denk niet dat een kritische opmerking altijd verkeerd is. Ik heb zelf nooit iemand om zijn gewicht of uiterlijk aangesproken. Mijn vraag was in de op, of het mag, en met mag bedoel ik is iemand er mee geholpen of eerder gekwetst?
quote:rosanna08 schreef op 27 augustus 2015 @ 19:09:

[...]



maar kijk je alleen naar de tabel of lees je ook mee? Lees je ook de strijd die er daar wordt geleverd? Ik lees af en toe wel eens wat, maar als ik de startgewichten lees, denk ik, wow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven