Lijf & Lijn alle pijlers

Kritiek op dikke mensen..

27-08-2015 16:31 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag je geen kritiek hebben als mensen te dik zijn? En waarom wel op rokers en alcoholisten?



Jezelf volvreten is net zo slecht maar wordt nog vaak goedgepraat met woorden als slechte genen en medicijngebruik.



Zeggen jullie weleens iets tegen mensen met overgewicht?
Alle reacties Link kopieren
Sluit me aan bij de post hierboven. Eén puntje: dikke mensen hebben vaker last van hun gezondheid en zorgen dus voor meer werk voor artsen. Meer er echt iets van zeggen is wel erg arrogant.
Pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:54:

[...]





Oke, dat is dus ook al tegen het zere been?nou geloof het of niet ik voel me er niet zielig onder en als ik dat niet ben waarom moet een ander dat dan wel zo voelen voor mij .misschien reageer ik een beetje pinnig maar ben dit gezeur zo zat.leef en laat leven
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:59:

[...]





Dat kan, maar ik mag hier toch mijn eigen mening geven of moet eerst iemand dat goedkeuren?Tuurlijk mag dat. Ik begrijp dan wel weer dat het onaardig overkomt als je iets zielig vindt voor iemand, terwijl iemand zich niet zielig voelt. Het kan geen kwaad om af en toe na te denken hoe iets over kan komen.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
quote:MevrouwJack schreef op 27 augustus 2015 @ 17:00:

[...]



"Weet je dat je heel erg dik bent?"

"Waaaat!! Nu je het zegt! Jeeeee nu zie ik het ook ineens!"

Nou ik ben nog in de ontkenningsfase hoor. Het stadium "voor een walvis ben ik best slank!"
quote:WanuelaK86 schreef op 27 augustus 2015 @ 17:01:

Sluit me aan bij de post hierboven. Eén puntje: dikke mensen hebben vaker last van hun gezondheid en zorgen dus voor meer werk voor artsen. Meer er echt iets van zeggen is wel erg arrogant.En werken is voor artsen erg, omdat.... ?
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 27 augustus 2015 @ 17:01:

[...]



Nou ik ben nog in de ontkenningsfase hoor. Het stadium "voor een walvis ben ik best slank!"Ik ben ook te zwaar en te dik maar krijg echt nóóit opmerkingen. Blijkbaar straal ik iets héél gewelddadigs uit
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Mm, mijn lieve tante, nuchtere Friezin zei: nou meid, jij bent er ook niet dunner op geworden! Ik hield van haar, ze is inmiddels overleden. Maar haar woorden hebben mij aan het denken gezet.
Sorry maar ik heb geen kritiek op geen van allen, wat heeft het voor nut?



Je voorbeeld van een vriendin die zich volpropt slaat werkelijk nergens op. Toen ik overgewicht had gingen mijn vrienden echt niet tegen mij zeggen 'joh beter ga je ff sporten meid'

Verschrikkelijk. Ik denk wel dat als ik echt heel zwaar zou zijn geworden ze mij hadden geprobeerd te helpen, maar dat is wat anders dan kritiek.
quote:kerrie-79 schreef op 27 augustus 2015 @ 17:01:

[...]

nou geloof het of niet ik voel me er niet zielig onder en als ik dat niet ben waarom moet een ander dat dan wel zo voelen voor mij .misschien reageer ik een beetje pinnig maar ben dit gezeur zo zat.leef en laat levenIk zeg ook niet dat jij je zielig moet voelen, ík vind het sneu en dat mag ik denken, daar hoef ik me niet voor te verantwoorden.
quote:JollyJ schreef op 27 augustus 2015 @ 17:01:

[...]



Nou ik ben nog in de ontkenningsfase hoor. Het stadium "voor een walvis ben ik best slank!"I'm not fat, i'm fluffy!
quote:Pigwidgeon_ schreef op 27 augustus 2015 @ 17:01:

[...]





Tuurlijk mag dat. Ik begrijp dan wel weer dat het onaardig overkomt als je iets zielig vindt voor iemand, terwijl iemand zich niet zielig voelt. Het kan geen kwaad om af en toe na te denken hoe iets over kan komen.Even goed lezen, ík vind het sneu en ik zeg niets tegen mensen met overgewicht. Wat ik denk moet ik zelf weten!
echt, de toonzetting en het gezicht kan je er zo bij verzinnen.



"ik vind dat, en ik Mag dat vinden!"





Tuurlijk, iedereen mag vanalles vinden. Op een forum is het alleen zo oninteressant als je alleen wat meninkjes komt spuien en daar vervolgens iedere vorm van gesprek over weigert. Dat vind ik nou sneu
quote:JollyJ schreef op 27 augustus 2015 @ 17:07:

echt, de toonzetting en het gezicht kan je er zo bij verzinnen.



"ik vind dat, en ik Mag dat vinden!"





Tuurlijk, iedereen mag vanalles vinden. Op een forum is het alleen zo oninteressant als je alleen wat meninkjes komt spuien en daar vervolgens iedere vorm van gesprek over weigert. Dat vind ik nou sneu Ach, wat jammer nou. Misschien kun jij dan wat meer toevoegen dan alleen one-liners?
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 17:03:

Mm, mijn lieve tante, nuchtere Friezin zei: nou meid, jij bent er ook niet dunner op geworden! Ik hield van haar, ze is inmiddels overleden. Maar haar woorden hebben mij aan het denken gezet.Ja, je tante dus. Een bekende. Da's wat anders dan wildvreemden aanspreken...
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 27 augustus 2015 @ 17:05:

[...]





Even goed lezen, ík vind het sneu en ik zeg niets tegen mensen met overgewicht. Wat ik denk moet ik zelf weten!Tuurlijk mag je dat vinden. Ik reageerde op je vraag waarom jouw opmerking tegen het zere been was bij kerrie. Het is dan weer mijn bescheiden mening dat het nogal neerbuigend is dat je bij voorbaat alle dikke mensen zielig vindt. Daar mag je over nadenken. Of niet.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 27 augustus 2015 @ 17:00:

[...]



"Weet je dat je heel erg dik bent?"

"Waaaat!! Nu je het zegt! Jeeeee nu zie ik het ook ineens!"





Of dat je terugkomt van het uitlaatrondje met de hond en dat man dan ineens zegt: "Verdorie Lemoos, for the love of God, do not back that ass up, ik sta achter je"



En dat ik dan het rondje naloop om te kijken waar die 70 kg er ineens zijn bijgekomen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:mary57 schreef op 27 augustus 2015 @ 17:09:

[...]





Ach, wat jammer nou. Misschien kun jij dan wat meer toevoegen dan alleen one-liners?Dit waren zeker 4 zinnen. En nog onderbouwd ook.
Alle reacties Link kopieren
Nee. en ik vind het heel erg als mensen dat wel doen.

Ik houd er ook niet van als mensen zich met mij bemoeien.

Iedereen moet zelf weten of hij rookt, drinkt, gebruikt, of vreet, er zal wel een goede reden voor zijn.

Live and let live.
The best is yet to come
quote:mary57 schreef op 27 augustus 2015 @ 17:09:

[...]





Ach, wat jammer nou. Misschien kun jij dan wat meer toevoegen dan alleen one-liners?Ja, ik dacht al eerder dat het niveau wat lastig voor je is
quote:Roelfien schreef op 27 augustus 2015 @ 16:50:

Ik zeg echt wel eens iets tegen iemand met overgewicht. "Goedemorgen" bijvoorbeeld, of "heb je zin om mee te gaan naar de film?" Daar reageren ze over het algemeen best goed op dus zoiets kun je gerust een keer proberen.





@TO: Nee.



Waar ik wel aan doe is mensen vertellen dat ze erg weinig empathisch vermogen hebben. Dit is best een dringend maatschappelijk probleem wat steeds vaker voorkomt. Ik denk dat het stamt uit de welvaartsproblematiek die tegenwoordig steeds vaker de kop op steekt. Dit vind ik erg zorgelijk want het kost ons gepeupel zeer veel belasting centen. Dit moet uiteraard behandeld worden, maar daar zit menig patiënt niet op te wachten. Maar ik heb het vermoeden dat jij ook zo'n geval bent. Dus uit liefde meld ik je dit. Ik hoop dat je er wat mee doet, want dat is natuurlijk mijn intentie als verpleegster. Sterkte in deze moeilijk tijd TO. Je zult het zwaar hebben.



Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder zei ooit tegen mij: er zouden wel eens wat kilootjes af mogen. Ik was toen 16 jaar en had maat 34, woog ongeveer 56 kilo. Een jaar later was ik vel over been. Waarom zou je uitgaan van de mensen om je heen voor je gewicht? Je hebt toch zelf ogen en hersens. En waarom zou jij degene moeten zijn die iemand 'de ogen opent'? Wat een arrogantie, zeg.
quote:Louise70 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:53:

Ik rook niet.. Mijn vraag was? hebben jullie wel eens kritiek op dikke mensen?

Familie? Vrienden? Durven jullie wat te zeggen? dik zijn is ongezond. Dat iedereen een eigen verhaal heeft en dat er soms veel ellende achter zit weet ik.



En als je dat weet, wat is het nut er dan precies van om iemand erop te wijzen dat hij/zij te zwaar is? Dat zullen ze heus wel zelf weten ten eerste, en ten tweede als iemand door andere emoties 'zo' is geworden help je diegene er echt niet mee om ook nog een keer kritiek te leveren op hoe ze eruit zien. En ze, in jou bewoordingen 'volgevreten' te noemen.



Daarbij reageer je nu een beetje half lafjes op mijn post. Want er zijn wel degelijk mensen die door ziekte of medicatie zwaar zijn geworden, of zelfs door de arts worden gevraagd om hoger te gaan zitten met hun BMI.

Ik vroeg aan jou of je daarvan bewust bent voordat je iemand verteld dat ze 'dik' en 'volgevreten' zijn? Nogmaals, jouw termen.
Ik vind het sowieso niet zo netjes om kritiek te hebben op iemand levensstijl, tenzij die persoon met die levensstijl anderen in gevaar brengt (een zwangere alcoholist ofzo). Leven en laten leven.
Alle reacties Link kopieren
En weet je wat het leuke is van er iets van zeggen? Veel mensen zullen zich er ongelukkig door voelen. En bij veel mensen met overgewicht leidt dat tot eten. Nou heb je dan ff goed geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kritiek op mensen die dom zijn. Mag dat?



Kijk, lieve schat, iedereen mag kritiek op alles hebben. Zoiets heet 'vrijheid van meningsuiting'. Als jij iets ongezond/gek/lelijk/raar/whatever vindt dan mag je daar wat mij betreft gerust iets van zeggen. Verwacht dan wel een opmerking van mij terug over wat ik ongezond/gek/lelijk/raar/whatever aan jou vind. Kan je dat niet aan? Heb dan ook geen kritiek op anderen.



Hoezo wil jij zo graag dikke mensen vertellen dat zij naar de sportschool moeten? Wat schiet je daar mee op? Denk je dat je deze wildvreemde mensen met jouw opmerkingen helpt? Of voel jíj je er alleen beter door? Als het namelijk alleen om jou gaat, dan zou ik terug zeggen dat je nogal egoïstisch bent. Wat zou jij, als dik persoon, denken als een wildvreemde jou vertelt dat je dik bent/naar de sportschool moet? Zou je hier dan iets mee doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven