Lijf & Lijn alle pijlers

van 100+ naar 100- hier gaan we gewoon weer verder!

31-08-2010 19:09 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van 100+ naar 100- gaat hier gewoon weer verder! We zijn een groep meiden die met z'n alle de strijd tegen de kilo's aan gaat. Hier kletsen we over afvallen, sporten en vooral over van alles wat er nog meer bij komt! Nieuwe mensen zijn altijd welkom dus schaam je niet en meld je gezellig aan!



Maandag of dinsdag is onze weegdag en geven we het gewicht dik gedrukt door. Als je op pauze wilt geef je dat ook op maandag of dinsdag aan. Als je niets laat weten van je gewicht 2 weken dan haal ik je uit de tabel. Als je op pauze staat ofzo dan natuurlijk niet



En natuurlijk onze mooie tabel! Theekop bedankt!

Alle reacties Link kopieren
Met eten is eigenlijk nog wel redelijk goed gegaan. Wel bij de lunch aan het brood met hagelslag en chocoladepasta gezeten. Maar verder eigenlijk gewoon gezond gegeten.

En heb in ieder geval nog 40 min. op de hometrainer gezeten, dus de iets minder verantwoorde lunch heb ik er wel zo ongeveer afgefietst .
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie toch een lieverds. En volgens mij best goed bezig. Elastiekje, even een schop onder je kont en weer doorgaan. Jij ook xzon nu even geen mac meer.

HIer alles goed. Vanavond de ambtenaar van de burgelijke stand gesproken. Ze gaat volgens mij een hele leuke toespraak houden. VErder veel tegelijk aan het doen, beetje chaos in mn hoofd. Nog maar twee weken en twee dagen. Dan moet Adios afrijden (toch?) en ga ik trouwen. O spannend! Bij deze vast succes Adios je haalt m vast. GEranium wat ben je goed bezig. Trots op je. O en de enterknop ishier kapot vandaar een beetje rommelige post. Nou ik ga proberen te slapen, dikke kus, Red
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal op het nieuwe topic!



Elastiekje, vind eigenlijk dat je overdag best weinig eet. Misschien als je iets meer eet, brood, fruit etc, dat je dan ook minder snel gaat snaaien zo rond 4 uur? Ik merk ook dat ik de snoepautomaat met rust laat als ik meer lunch. En laat de moed niet zakken na zo’n dag, je bent hartstikke goed bezig!

En wat lief van je vriend zeg, die bossche bollen!



Red, fijn dat je gewicht stabiel blijft, mooi voor in je bruidsjurk :D En hoop dat je de laatste 2 weken toch nog een beetje rust in je hoofd krijg



Firene, dat is mooi dat je lichaam de goede signalen afgeeft! Goede reden om het de volgende keer te laten staan, of er in elk geval goed over na te denken



Tiaraatje, als je straks weer rustiger bent en minder aan je hoofd hebt, komt dat afvallen vanzelf weer. Nu zorgen dat je niet te veel aankomt maar dat gaat zo te zien goed!



Doedel, klinkt goed jullie huisje! En 2 weken, dat is te overzien. Het is echt leuk om de eerste nacht er te slapen! Voor watvoor raam zoek je gordijnen? Wij hebben bv plisse gordijnen aan de straatkant, die kun je op diverse manieren over het raam bewegen. Dicht, open, halverwege een baan, vanaf beneden tot halverwege dicht, etc

Het is overigens wel een prijzig grapje, die gordijnen. Bij de Hornbach (misschien ook wel anderen) heb je ook gordijnen die je zelf op maat kan maken. Dat scheelde bij ons zoveel (90%!) dat we daar toch voor gekozen hebben, alleen zijn de gordijnen een jaar later nog steeds 20 cm te lang



Adios, misschien wel slim om snel af te spreken met je dates. Je weet dan in elk geval wel waar je aan toe bent, en de spanning bouwt zich misschien wel heel erg op als je lang wacht om af te spreken!



Xzonnetje, dat is inderdaad niet echt een net eetlijstje. Goed dat je dat zelf ook ziet en dat je je in elk geval niet te buiten bent gegaan aan koeken! Het is vooral erg weinig, voor mijn gevoel is het niet zo handig om zo te compenseren voor de MacD (dan kom je juist in het verkeerde patroon). Beter de volgende dag weer ‘gewoon eten’ en accepteren dat je iets minder afvalt!



Zonnetje83, goed om je broodje ‘chocola’ met beweging te compenseren



Ik heb de afgelopen dagen zeer netjes gegeten en niets gesnoept! De weegschaal is daar wel blij mee want die wordt elke dag wat minder zwaar belast

Vanavond even een wijntje en knabbeltje. Moet kunnen toch!



Voor de tabel: 98.1 (gewicht van dinsdag)

Vandaag echter de 97 al in beeld gehad
Alle reacties Link kopieren
Hoi

red volgens mij moet Loedoe dan afrijden (of elastiekje? ohhh ik ik weet het ook niet meer!)

Ik cross al wat jaartjes rond!



later meer moet nu echt heel erg snel gaan

doei doei
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,



Doedel, leuk he, al je spulletjes lekker bij elkaar zoeken. Hebben jullie een kleur uitgekozen in de woonkamer op de muren, of gewoon lekker neutraal?



Nespesso, wauw, je bent echt goed bezig! ow, ik wou dat ik de 97 al in beeld zag... Lijkt me een geweldig gevoel.



Zonnetje, klinkt alsof je een heerlijke traktatie voor lunch hebt gehad. Lekker hoor Chocopasta en hagelslag. mja, 1x is niet erg, maar goed is anders. Wel onwijs goed van je dat je het er gelijk weer af traint! Zo kan je het goed in balans houden.



Elastiekje, jeetje, wat doe jij nog veel 's avonds om 20:45! Dan plof je toch uiteindelijk pas om minstens half 12 pas op de bank. Wat een energie heb je, goed hoor.



Hm, ja meiden, heb inderdaad ook het idee dat het waar is wat jullie zeggen... ik eet te weinig. Vanochtend was ik namelijk weer 3 ons bij op de weegschaal, terwijl ik niets bijzonders had gegeten... Of zou het een vertraagde reactie van de mac zijn? In ieder geval het gaat niet goed. Ik kan zo moeilijk een balans vinden tussen geen pasta/brood/rijst/aardappelen eten en voldoende binnenkrijgen!



Dit is de planning voor vandaag, alsjeblieft geef je input als je denkt dat er iets anders kan, want het gaat niet helemaal lekker zoals ik het allemaal indeel lijkt wel...



O: 150ml yoghurt met verse bosvruchten

T: Cracker met plak kaas

L: Ijsbergsla, tomaat, pijnboompitjes, 100gr rosbief

T: stukje kaas

A: Feta salade + kleine gehaktbal



Alvast bedankt voor je reactie! Begin een beetje ten einde raad te worden aangezien ik nu gewoon weer net over die 100 zit.
Jah volgens mij eet ik ook inderdaad te weinig. Dat komt denk ik omdat ik een poosje met sonja bakker bezig ben geweest en je daar al niet eens naar twee boterhammen per dag mag kijken! Maar goed laat ik dan eens even een lijstje samenstellen die wat beter in elkaar zit. Tips welkom



O: Vla met cruesli en een halve banaan

T: Fruitsalade van de andere helft banaan, kwart meloen en handje druiven

L: Tijgerbol, ene helft kaas, andere helft filet american, met komkommer en een glas cup a soup

T: Boterham met jam.

D: Tomatensoep met balletjes en 2 boterhammen, kaas en filet american

A: Zakje M&M's.. van 25 gram, zitten volgens mij maar een stuk of 6 in hahah, maar vind het wel lekker op een relax momentje op de bank met een glas thee.



Nu ontbreekt het nog aan groente.. misschien wat komkommer en tomaat tussendoor eten, zit ook wel wat in de soep natuurlijk. Is al wel iets meer dan ik ben gewend, dus probeer dit een dagje. Heb enorme spierpijn van het sporten gisteren pff.



Maak me ook een beetje zorgen.. Ik ben afgelopen vrijdag gestopt met de pil (stopweek) en ben nog steeds niet ongesteld! Ik probeer niet te panieken want ik weet dat mijn lijf misschien moet wennen aan de andere pil maar vind het nu wel vervelend worden. Met de vorige pil werd ik het altijd stipt op de 5e dag tussen 1 en 2 uur smiddags. Nu is het dus al de 6e dag.. Als het na een week nog niet komt, denken jullie dat ik dan een testje moet doen? Ik vind het wel een beetje spannend maar probeer er niet teveel over na te denken want ik weet dat stress soms ook ervoor kan zorgen dat je niet ongesteld wordt.



@ Nespresso

Wat ben je ontzettend goed bezig! Zie je ook al de 97, lekker gevoel he? Voordat je het weet ben je ook alweer uit de 90



@ Red

Wat leuk dat de ambtenaar is langsgeweest. Kan me dat nog wel herinneren van mn vader en moeders bruiloft. Waar gaan jullie trouwen als ik vragen mag? Buiten, zaaltje, gemeente, kerk.. ? Ik hoop in ieder geval dat jullie dan mooi weer hebbe



@ Zonnetje

Broodje met pasta en hagelslag is niet zo erg hoor, zeker niet als je daaraast goed bezig bent geweest en 40 minuten hebt gesport. Lekker genieten daarvan!
Oh @ xzonnetjex

Volgens mij is dat nog steeds te weinig. Zou er wel minstens 2 extra boterhammen instoppen. Of doe je een koolhydraatarm dieet? Lijkt me dat je niet heel veel energie hier van krijgt, maar ieder lijf is natuurlijk anders.
Alle reacties Link kopieren
Hey elastiekje, ja dat is inderdaad het probleem. Ik mag geen brood/pasta/aardappelen en rijst. Het gaat inderdaad om een koolhydr. arm dieet. Ik ben al aan het smokkelen met mn vruchten in mn yoghurt. Want ik mag eigenlijk ook geen fruit. Maar dat doe ik voor mn stoelgang. Wat blijft er dan nog weinig over zeg om te eten! Pfff
Alle reacties Link kopieren
Heej Meiden..



Fijn dat we weer verder kunnen schrijven. Ik heb een paar dagen niet geschreven omdat ik bij familie was en gister was ik met de trein naar andere familie. Dus super druk gehad. Gister kreeg ik al last van een mirgraine achtige hoofdpijn en zere oogkassen, gisteravond was ik helemaal beroerd dus lag al om 9 uur op bed. Vandaag mijn werk afgebeld. Mijn nek zit ook helemaal vast en de hoofdpijn heb ik nog. Denk toch aan een mirgraine aanval en wat kou gevat. Heb vandaag totaal geen trek dus dat is een voordeel. Heb net 2 beschuitjes met suiker gegeten en dat smaakte wel redelijk. Nou dit was even en ego post, straks zal ik op mn laptop wat meer typen. Zit nu op mijn telefoon.



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Hoi Chant, wat ontzettend vervelend van die hoofdpijn en nek klachten! ik heb ook wel een migraine aanvallen. Jeetje, das niet fijn. Hopelijk trekt het gauw weg. Goed rusten en niet te veel naar pc schermpjes staren



Was het verder wel gezellig bij je familie? Wat hebben jullie allemaal gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

@xzon: elastiekje gaf me een idee: namelijk soep? is dat niet iets voor jou? (geen idee hoe het metdekoolhydraten zit) en misschien meer yoghurt eten in de ochtend (150 ml is erg weinig) en neem je dan magere of volle yoghurt? misschien kan je griekse/turkse yoghurt nemen? en s'avonds wat meer vlees? of een ei extra erbij (kan ook in de ochtend). Misschien kan je eens op dat forum kijken waar chiquita het over had (eenkiloperweek.nl ofzoiets) daar zullen vast wel tussendoor tips op staan. werkt dit dieet wel voor je? lijkt me namelijke erg moeilijk vol te houden en zeker omdat je hartstikke geobstipeerd ervan raak.

@elastiekje: zwanger???? zal toch niet. Gewoon niet te veel druk om maken want komt vast door wisseling van de pil. het lichaam kan daar een beetje van slag van zijn. En hoe meer je druk maakt hoe langer het op zich laat wachten (geintje van moeder natuur natuurlijk!)

@chant: hmmm succes met je migraine!

@ nespresso: super dat je zo goed gaat! Mooie beloningen zijn dat toch he dat je elke keer wat minder zwaar weegt!

@zonnetje: wouw! 40 min op de hometrainer! goed joh!!! wat doe je dan ondertussen? zit je dan voor de tv ofzo anders lijkt het me dodelijk saai!

ik ga even eten want heb nu wel honger gekregen!

Ohja gistere was super gezellig, hebben allemaal hapjes mogen maken (ikke aioli en rosevalaardappeltjes uit de over- super lekker beide, en heb meegeholpen aan de bruchetta's) geen goede lijn avond geweest maar echt super gezellig. Leuk om al mijn collega's weer eens te zien (normaal zien we elkaar niet zo vaak, sommige zelfs nooit!)

groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Pfff ben gelukkig ongesteld geworden net. Maar verschikkelijk dat het pas op de 6e dag is! Maar ben wel enorm blij hahaha, nog nooit zo blij geweest met krampjes.
Alle reacties Link kopieren
@Zonnetje; lijkt mij dat het nog wel wat meer mag. Kan je helaas alleen geen tips geven, heb geen ervaring met een koolhydraatarm dieet. Is het verder wel een beetje vol te houden?



@Elastiekje; maak je nog maar niet teveel zorgen om je ongesteldheid. Gaat alleen maar tegen je werken , kan dan alleen nog maar langer duren. De verandering van pil kan zeker van invloed zijn op je ongesteldheid.



@Chant; balen van je migraine! Sterkte ermee! Was het wel gezellig bij je familie?



@Adios; als ik op de hometrainer ga zet ik meestal muziekje op, helpt ook wel goed hoor. Heb geen tv hier op mijn kamer, dus tv kijken zit er niet in en via laptop kan ik wel gewoon dingen terugkijken, maar gebeurt eigenlijk amper. Maar ja met een muziekje erbij op hometrainer zitten is ook goed vol te houden voor mij, zonder iets erbij zou ik het ook al wel snel saai vinden.

Leuk om te lezen dat je het gisteren gezellig hebt gehad. Is ook niet erg dat het dan op lijngebied wat minder is gegaan.



Net weer wezen fitnessen. Was wel weer lekker.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden!



Ik ben weer terug van mijn introkamp. Het was echt fantastisch! Ik heb me suf gefeest en had gisteren zo’n kater dat ik de hele middag en avond in bed heb gelegen. Er zijn heel leuke mensen bij de studie (en met de twee knapste jongens heb ik gezoend ) en ik kan het met iedereen goed vinden. En nog veel beter nieuws: vanochtend heb ik opnieuw hardgelopen! Ik heb besloten om, zoals iemand mij hier al aanraadde, les 1 van Evy Start To Run gewoon opnieuw te doen, maar dan iets rustiger te beginnen. Nu heb ik hem met gemak uit kunnen lopen! Toegegeven: bij de stukken waar je moet rennen ging ik niet heel hard, maar het was wel (langzaam) joggen (ook wel: sjokken). Maar ondertussen heb ik het maar mooi gedaan, dus ik ben trots!



Qua eten is het redelijk gegaan de afgelopen dagen, en daarnaast hebben we ook veel gefietst (we zaten in een klein plaatsje in Friesland, en voor 2 activiteiten moesten we een eind fietsen: ik heb de afgelopen 2 dagen in totaal ongeveer 35 kilometer gefietst). Qua alcohol is het wel zwaar bagger gegaan (maar oef, wat heb ik ervan genoten!). Ik denk dat ik in die twee dagen 30 bier en een stuk of 8 cocktails met sterke drank op heb . Dat verklaart wel de hoofdpijn van gisteren .



Ik heb vanochtend de tabel gemaakt. Als het goed is klopt hij, maar er ging iets mis (ik weet niet precies wat), waardoor ik de meeste dingen met de hand heb ingevoerd. Laat het even weten als er iets niet klopt in de tabel! (ik heb trouwens ook meteen de leeftijd van Adios en Chant aangepast).



Iemand vroeg hier of ik ook aan het internetdaten ben, aangezien ik net als Adios met twee mannen bezig ben. Mijn verhaal zit als volgt: met mijn buurman heb ik al ruim een jaar een seksrelatie (of: ‘friends with benefits’): we zijn goede vrienden die het ook regelmatig met elkaar doen . Daarnaast vind ik al een tijdje een jongen leuk (laat ik hem M. noemen), en hij lijkt ook wel in mij geinteresserd te zijn. Daar is nog niets mee gebeurd, maar ik vind ook eigenlijk dat dat inmiddels te lang duurt. Ik denk dat ik project M. dus stopzet . Dan heb ik afgelopen twee dagen dus met D. en C. gezoend, en beide zijn errug leuk. Maar relatiemateriaal? Nee. Ik ben sowieso niet van plan een relatie te hebben (ik vind vrijgezel zijn een stuk leuker), dus ik zie wel wat er van komt. Ik ga in ieder geval niet actief achter D. en C. aan. De buurman is nu op vakantie, maar dat blijft nog wel een tijdje in stand denk ik (en hoop ik! Het is altijd erg gezellig met hem).



Dan ga ik nu even op jullie allemaal reageren! Ik zie dat ik inmiddels 3 topics mag doorspitten, dus het kan even duren



Ps Doedel: het plakken van de tabel is niet helemaal goed gegaan. Ligt dat aan mijn url die ik je gestuurd heb, of is het iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Ben er ook weer...

fijn dat er weer een nieuw topic is :D

Heb een drukke week gehad...

7 dagen achter elkaar gewerkt. Gister met vriendinnen naar Preston Palace geweest. dat was super gezellig.

Ben vandaag heel erg druk met allerlei dingen die ik moet regelen dus heb geen tijd uitgebreid te reageren.. sorry...

Komende weken ook mega druk (vr, za hele dag + avond werken, zondag 2 feestjes daarna 5 dagen werken en dan VAKANTIE:P)

Hoe is het met jullie allemaal
Alle reacties Link kopieren
xzonx: jeetje, wat naar meid, om te zien dat de meter van de weegschaal opeens weer boven de 100 schiet terwijl je zo hard je best hebt gedaan! Over je vraag wat te doen in de weekenden: bij mij helpt het om een verschil te maken tussen een feestdag en een gewone dag. Op een gewone dag eet je gewoon normaal en netjes. Dat betekent: niet op een dieet-achtige manier eten (dus niet minder eten dan je eigenlijk nodig zou hebben, maar gewoon keurig rond de 1800 kcal), maar gewoon al je voedingsstoffen binnen krijgen zonder chocola, chips en andere troep. Al het gezonde eten dus. Op een feestdag (bijvoorbeeld 1 dag in het weekend) mag je dan wel iets lekkers hebben. Dit werkt voor mij heel goed, omdat ik op de normale dagen niet het idee heb iets te kort te komen. Je dieet namelijk dan niet, maar eet gewoon geen extra troep die je lijf niet nodig hebt. Tegelijkertijd zijn die gewone dagen geen straf, omdat je vrij veel mag eten en je dus geen honger hebt. Op die manier ga je jezelf op zo’n feestdag niet compleet te buiten. Niet te druk maken over het feit dat de weegschaal nu opeens vreemd doet. Helaas is de weg van afvallen een lange en moeilijke weg, en zitten er veel hobbels in. Laat je niet ontmoedigen door zo’n hobbel, het gaat je lukken!



Geraniummm: voel je je inmiddels al wat beter? Was het inderdaad griep? Wat zien je lijstjes er trouwens weer goed uit. Ik heb het idee dat jij, na een periode waarin het qua afvallen niet zo lekker ging, nu weer helemaal goed bezig bent. Je gunt jezelf schrikdagen, maar houdt het op de andere dagen gewoon keurig. Echt heel lekker bezig!



xzonx: ik internetdate dus niet (zie mijn vorige post ). Wat leuk dat jij via internet je huidige vriend hebt ontmoet! Hoe lang is dat geleden? En was het meteen ‘liefde op het eerste internet-contact? . Les 1 van Evy moest ik trouwens 2x 1 minuut rennen, 2x 2 minuten rennen en 1x 3 minuten rennen (waarbij rennen dus sjokken is). Tussendoor mocht ik steeds even lang lopen als ik daarvoor gerend had.



Zonnetje: hoe komt het dat het mis gaat met avondeten? Is dat gemakszucht, of vind je ‘dat je het verdiend hebt’of is het iets anders? Het is vaak zo dat als je de reden achter je gedrag weet, je het makkelijker aan kunt passen. Veel succes met weer hard ertegen aan gaan!



Firene: slim dat je een tijdelijk topic had aangemaakt :-). Ik vind het ook heel verstandig dat je, als je zo’n zin hebt in chocola, je jezelf dat gewoon gunt (en dan niet meteen aanvallen, maar even wachten en kijken of de trek nog steeds niet weg is). En inderdaad: hoe minder vaak je van dat soort snaaiaanvallen hebt, hoe minder je er ook van op kan. Je mag trots op jezelf zijn! En uiteraard gaat er bij 2 maanden wachten 2x zoveel af nadat je ongesteld bent geweest, zo werkt de natuur gewoon (en anders zou het zo moeten werken!) .



Ik split de post weer even in 2-en!
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje: voor jou een applaus dat je met twee zware studies aan de slag gaat. En nog meer applaus dat je het meteen serieus aanpakt en al begint met lezen. Je bent erg goed bezig meid! Over dat je je nu je vriend terug is wat meer laat gaan: probeer een planning te maken met wanneer je wat wilt doen en je daaraan te houden. Maar die planning niet te streng: je wilt immers ook gewoon lekker met je vriendje kunnen uitslapen en niet om half 7 ’s ochtends je bed uit te hoeven springen voor Zumba of wat dan ook. Hou het een beetje realistisch dus ook. En hou ook je doel voor ogen: je wil je zo fantastisch voelen als toen hij net terug kwam: je hebt het idee de wereld te kunnen veroveren omdat je zo goed bezig bent. Dat gevoel wil je toch altijd hebben?! Nou dan, ga ervoor . Het gaat je lukken! Ow enne, die vriend van jou: zo kan ik ook romantisch zijn, eerst je een bossche bol geven en hem dan in je gezicht duwen! Lekker dan! (klinkt als een schat, die gozer!)



Doedel: schiet het al een beetje op met het klussen? Wat zijn jullie überhaupt nu aan het veranderen? Zijn jullie alleen aan het schilderen, of echt dingen zwaar aan het verbouwen? Heel veel succes nog verder, het is allemaal erg druk voor je nu! Maar bedenk: binnenkort zit je heerlijk samen met je vriend in een eigen huisje waar jullie bloed, zweet en tranen in zitten. En dat woont extra lekker :yes:



Tiaraatje: wat heb je allemaal aan je hoofd? Wil je het erover hebben?



Red: wat onwijs goed dat je stabiel bent gebleven, gefeliciteerd! Jij gaat straks passen als een klok in die mooie jurk van je! Ik ben trouwens degene die moet afrijden op jouw trouwdatum. Voor ons allebei een spannende dag dus (maar ik mag niet eens een mooie jurk aan op die dag, tsss!!)



Nespresso: net als voor Geraniummm geldt dat jij volgens mij superlekker bezig bent. Zelfs de 97 al in beeld gehad, wat een overwinning!



Chant: heb je het leuk gehad bij je familie? En Leiden is mooi he (of heb je daar niet echt rondgewandeld?). Wat naar van die migraine-aanval. Misschien is dat ook nog wat stress die eruit komt? Gaat het inmiddels beter met je?



Adios: ik ben benieuwd naar verdere verhalen over je nieuwe liefdes! En wat spannend dat je binnenkort al een date hebt! Je weet maar nooit, misschien is het wel de man van je leven!



Meiden, van Friezinnetje en Witchke hebben we al ruim 2 weken niets meer gehoord en ze hebben ook geen gewicht doorgegeven. Zijn jullie het er mee eens als ik ze, als we dinsdag ook geen gewicht hebben gekregen, uit de tabel haal? Zo blijft de tabel wat overzichtelijker.



Ik ga nu ook nog even de hyves checken! (ik heb het er maar druk mee, al dat gelul van jullie! )
Alle reacties Link kopieren
Nog even ego, lig al de hele dag beroerd op bed. Met een kruik zelfs.. En eet vrij weinig. Voel me zo lamlendig dat ik me zelf best zielig vind. Mijn eetlijstje is erg raar vandaag maar zal er vast en zeker mee afvallen..



O: 2 beschuit met suiker + 2 glazen spa fruit light

L: 5 knakworstjes en 1 kleine snee brood + half glas cola light

A: Sinaasappel + appel, klaargemaakt door moeders + thee



Als ik me beter voel ga ik ook weer op jullie reageren.. Mn energie is alweer op.. Liefs chant
Alle reacties Link kopieren
Dag maisjes



Drukdrukdruk. Wil nog vriendin bellen, wil alvast boodschappen gaan doen (lang leve de ah die tot 22.00 open is), wil nog crosseren en nog even relaxen, dus een heel kort berichtje van mij. Heb ook nog niks gelezen, ga ik of vanavond of in het weekend doen.

Was vanmorgen 104.1 Jeeej.

Eetlijstje:

o: volkoren brood met 30+ kaas, karnemelk

t: appel

l: meergranenbroodje en bruine pistolet met eiersalade, paar glazen appelsap

t: water en een glas sinas

d: macaroni

t: bounty....jummjumm, had ik zo`n zin in.

Zit nu op de 1800 kcal, primaaa!



Oh ja, als het goed is, komt straks ook nog de Wehkamp met dat jasje wat Chant ook heeft! Spannend.



Dááág! En geen dingen doen die tante Geraniummm ook niet zou doen he...

Alle reacties Link kopieren
@Loedoe; fijn dat je introkamp zo leuk was! Goed dat je het nog redelijk goed ging op eetgebied, alleen die drank he . Goed van je dat je weer bent gaan hardlopen en dat het nu beter ging!

En dat het misging bij mijn avondeten was alleen afgelopen weekend. Zaterdag hadden we verjaardag bij familie, waarbij we waren uitgenodigd voor het eten. Werd een barbeque, en ja dan wil het extra opscheppen nogal makkelijk lukken. En de frietjes van zondag stonden nu eenmaal op het menu hier thuis en had ik verder ook niet zo veel invloed meer op (wel een nadeel van thuis wonen af en toe). En het smaakte in ieder geval. Wil verder niet zeggen dat het met het avondeten helemaal niet meer goed gaat hoor. Over het algemeen is mijn avondeten niet zo slecht hoor, en af en toe zondigen moet kunnen toch . Afgelopen dagen zijn wel weer goed gegaan.



@Chant; begrijpelijk dat je niet (te veel) achter de computer gaat zitten als je ziek bent. Hier weer mee reageren komt wel weer als je je beter voelt.



@Loedoe; prima als je Witchke en Friezinnetje uit de tabel haalt als ze dinsdag nog niets van zich hebben laten horen. Inderdaad voor het overzicht wel zo duidelijk. Mochten ze daarna wel weer meer mee komen doen zijn ze wel weer welkom hoor, maar als je iedereen die hier ooit mee heeft geschreven en niet meer reageert in de tabel laat staan wordt het allemaal wel heel onoverzichtelijk.
Hoi allemaal



Kom net terug van aquarobics. Jemig wat is dat leuk zeg! Haha maar op het rooster stond dat ene Marlon ons les zou geven, ik dacht oww zal wel een meid zijn. Stond er ineens een hele gespierde drillneger met het strakste kontje dat ik ooit heb gezien voor ons hahaha, ik moest gewoon lachen Maar vind dit wel heel erg leuk, beter dan bodyfit dus dit ga ik nu voorlopig doen! Ga morgen zwemmen, maandag eerste les Afrikaanse dans en dan donderdag Squash, ik word nog eens sportief Wil eigenlijk elke dag wel sporten. Heb een boekje Alles over afvallen besteld van het voedingscentrum. Stond in dat elke dag 30 minuten bewegen de norm is maar dat als je wilt afvallen het beter is élke dag 45 minuten intensief bewegen beter is. Dus probeer nu wel elke dag daar aan te voldoen. Nieuw streven!



Lijstje vandaag is dit geworden:

O: Vla met cruesli en halve banaan

L: Tijgerbol met kaas en filet american en cup a soup champignon

T: 2 kleine zakjes M&M's.. oops.. maar ik ben onder de 200 kcal gebleven hiermee dus dat valt nog te overzien.

D: Grote kom tomatensoep met 2 boterhammen filet american

S: Aquarobics 3 kwartier en 40 minuten fietsen

A: Net een pakje Liga continue op, had enorm honger na het sporten en ga vanavond nog aan de fruitsalade samen met het vriendje. Die heeft een kater en moet van mij verplicht vitamientjes eten hahaha.



@ Chant

Beterschap meid!



@ Geranium

Druk dagje dus! Gefeliciteerd met je gewicht



@ Loedoe

Wat een verhaal over je introkamp, je hebt dus flink even de beest uitgehangen You go girl! Enne mijn vriend is hartstikke lief, maar ook een beetje gek (net als ik). Hij had het er al een poosje over dat het hem zo grappig leek eens een gebakje in mn gezicht te duwen hahaha, maar zag het niet aankomen. Wel vreselijk gelachen en ergens had het best iets schattigs toen hij het van mn gezicht aflikte haha (ew dat klinkt wel vies zo ) Heb hem daarna een dikke vette zoen gegeven toen mn hele gezicht nog onder zat. En wat eet het dan lekker als je niet meer netjes hoeft te doen!



@ Chiquita

Leuk is Preston Palace he? Vond het alleen wel moeilijk netjes te eten daar, want ze hadden zoveel lekkers! Succes met alles wat je moet regelen



Ik ga even douchen en naar mn vriend. Morgen introductiecollege voor het laatste jaar van Psych en smiddags dus even zwemmen, heb eigenlijk wel weer motivatie. Merk dat hoe vaker ik sport des te leuker ik het toch ga vinden. Helemaal nu ik mn draai een beetje vind in de spotaccomodatie.
Alle reacties Link kopieren
Waaah schrok me rot net.. voelde wat warm aan. Mijn moeder vertelde me dat ik loeiheet aanvoelde en dat ik me tempratuur wel eens op mocht nemen. Heb ik op twee tiende na 40 graden koorts! Schrok wel even, dat is toch best hoog? Maar het is wel avond dus het zal morgen wel wat afzwakken hoop ik.. Ik heb in geen jaren koorts gehad dus wel vreemd ineens..
Alle reacties Link kopieren
jeetje chant dat is inderdaad hoog! Paracetamol nemen en lekker de hele dag in bed blijven zou ik zeggen!

sterkte!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Meiden wat ben ik blij met jullie. Voelde me zo schuldig dat ik nu even niet veel kan posten omdat het zo druk is. En jullie blijven me gewoon supporten. Super. Ik ben gister naar de sportschool geweest en ben nu 97.8. Er is dus weer zes ons af. Nou dat pond zal ook wel niet het verschil maken in de jurk. Het stomme is dat ik op dit moment voor mn gevoel alles eet waar ik trek in heb. Ik denk dat ik uiteindelijk een periode te weinig heb gegeten en dat mn lijf heeft gedacht, ja daaaag Red, we gaan hier wel in de spaarstand als jij er zo weinig eten in stopt. En nu eet ik wat meer en dan gaat het er wel vanaf. Nou ja prima. Ik zie het na de vakantie wel weer. Mn BMI is nu eindelijk onder de 30 dus dat is echt een hele grote gezondheidswinst.



Loedoe, jij moet dus afrijden, nou wij gaan samen een topdag hebben. Jij een roze briefje en ik een blauw trouwboekje.



Chant, je bed in en er niet meer uitkomen.



Geraniumm hoe is het jasje? Jij gaat ook echt goed zeg!



Elastiekje, een fijne instructeur is een leuke bijkomstigheid bij de aquarobics. Succes met je tweede studie erbij.



O en ik kan die Sonja bakker soms wel slaan. Echt erg hoe zij soms op mensen neerkijkt. Wat een walgelijk mens. Die mensen zijn echt te zwaar en ze eten heus te veel, maar als je iemand die jarenlang 10000 kcal per dag heeft gegeten ineens op de 1500 zet, dan valt die persoon vooral spierweefsel af... Beetje voorzichtig zijn is hierbij wel noodzakelijk denk ik.....
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik was even druk de laatste dagen, had een deadline die ineens drie weken naar voren werd geschoven, dus het werd even nachtwerk. Gelukkig zijn jullie er allemaal nog haha



@Red, het komt er al snel aan he! Zo te horen gaat het lekker, als je wat meer eet en toch afvalt ben je gezond bezig lijkt me. En natuurlijk wil je nu even niet teveel afvallen, maar een kilo meer of minder zorgt er niet meteen voor dat je je jurk niet meer past. Ik wil ook een BMI onder de 30! Wie weet maandag, want ik zit op de grens. Deze week gaf de weegschaal voorzichtig leuk nieuws, maar het schimmelt een beetje dus even afwachten.



@Chant, 40 graden koorts? Hup in je bed en pas weer wat gaan doen als je bent opgeknapt. Lekker veel drinken in elk geval! Hoe is het nu?



@Elastiekje, je bent goed bezig op de sportschool! Ik haaaat echt sportscholen, krijg al de neiging om heel hard te gaan fietsen als ik er langs een kom (dat is dan wel weer positief toch? ) En een leuke instructeur is altijd een leuk extraatje!



@Zonnetje, ik vind dat als je blijvend wil afvallen (of ik bedoel eigenlijk een blijvend eetpatroon ontwikkelen), horen deze dagen erbij. Je moet af en toe lekker kunnen genieten van wat extraatjes. En als je daarna zoals nu een paar dagen balanst, komt dat weer helemaal goed toch? Ik had gisteren een etentje bij mijn broertje, hoofdgerecht was erg lekker en niet zo zwaar, nagerecht was een ijstaart van bitterkoekjes, ijs, cacao en chocoladesaus. En het was me *&^%&#^&@ lekkerrrrrrrr!!! Dit weekend heb ik niks dus dan komt het wel weer goed.



@Geranium, mooi eetlijstje! (zoals altijd eigenlijk, je hebt echt een patroon gevonden dat lekker werkt nu he?)



@loedoe, jij introduceert jezelf gelijk goed bij je nieuwe opleiding he? Hahaha goed bezig! En super dat je met Evy begonnen bent. Inderdaad gewoon je eigen tempo volgen, dat werkt het best. En de ene dag gaat gewoon beter dan de andere, dus soms moet je gewoon even een nieuwe poging doen. Het mooie van hardlopen is dat je al na een paar weken resultaat hebt, en het is lekker meetbaar. De eerste keer tot het bruggetje, de tweede keer tot het eind van de volgende straat en een minuut langer, dat helpt mij in elk geval wel.



@xzon, moeilijk om meer te eten als je geen koolhydraten mag. Voor mij horen die er zo bij dat ik me niet kan voorstellen wat ik anders moet eten. Ben vooral dol op brood.



Mijn eetlijstje van gisteren:



O 2 boterhammen met Linera smeerworst

L luxe bol met ham en kaas

D kip uit de oven, risotto, sperzieboontjes en een niet al te klein stuk chocolade-ijs-bitterkoekjestaart dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven