Lijf & Lijn alle pijlers

van 100+ naar 100- hier gaan we gewoon weer verder!

31-08-2010 19:09 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van 100+ naar 100- gaat hier gewoon weer verder! We zijn een groep meiden die met z'n alle de strijd tegen de kilo's aan gaat. Hier kletsen we over afvallen, sporten en vooral over van alles wat er nog meer bij komt! Nieuwe mensen zijn altijd welkom dus schaam je niet en meld je gezellig aan!



Maandag of dinsdag is onze weegdag en geven we het gewicht dik gedrukt door. Als je op pauze wilt geef je dat ook op maandag of dinsdag aan. Als je niets laat weten van je gewicht 2 weken dan haal ik je uit de tabel. Als je op pauze staat ofzo dan natuurlijk niet



En natuurlijk onze mooie tabel! Theekop bedankt!

Alle reacties Link kopieren
Nah Red je slaat spijkers met koppen! Dat vind ik dus ook. Ik vertelde dat vorige week nog tegen mn vriend. een normaal mens eet zo'n 1800 Kcal. en ik heb er waarschijnlijk altijd zo'n 2400 gegeten. Weet je inderdaad hoe moeilijk het dan is om er ineens de helft er nog maar van te eten! Ik zal Sonja ook nooit vergeten met dr 'ja mijn dieet helpt, want ik was ook dik, ik heb maarliefst ook wel 80 KILO gewogen. O o, wat was ze dik, zucht... Maar goed, bij sommige helpt het dieet. :-)



Wat goed van je trouwens dat je gewoon weer bent afgevallen! O ja, de magic <30 BMI, jihoe! geen ernstig overgewicht meer. Mooi hoor, ga zo door, maar dan pas na je bruiloft, want anders moet je jurk dadelijk versteld worden, haha.



Elastiekje, Ja dan doe je wel extra je best he, hahaha, met zo'n ontzettend leuke instucteur. Hopelijk is hij er volgende keer weer. Succes vandaag met introductiecollege!



Loedoe, haha, wat een feestbeest acties joh, met 2 jongens gezoend!? Lekker aan de cocktails en bier gezeten!? Wat een verhaal hahaha. Fijn dat je je zo vermaakt hebt.



Adios, klinkt goed al die hapjes, hmmm Lukt het weer een beetje om weer in het ritme te komen?



Spannend Geranium, nog eventjes en je ziet de 103 :-D geweldig lijstje had je neergezet. Goed bezig!



Chant, hoe is het met de koorts vandaag? Net als Adios zegt, lekker paracetamol nemen en goed blijven drinken. Hoop dat je gauw weer opknapt.



Sorry als ik even iemand vergeten ben :-S... zoveel mensjes, haha, en allemaal even lief!



Loedoe, ik heb mn vriend in februari leren kennen op de chat, was gelijk al onwijs gezellig. We hadden na 3 a 4 weken afgesproken, en gingen een hapje eten en dan naar de film. de eerste 30 minuten gingen wat stroef uit zenuwen, maar daarna was het ineens heel gezellig. Toen we buiten kwamen sloeg hij een arm om me heen en kuste me op mn mond. Ik smolt meteen weg. Met een ongelooflijk rood hoofd liepen we naar de bios, waar we even een tafeltje hadden uitgekozen en de kus nog eens goed hadden overgedaan. Zucht... de hele avond verder half in zn armen kunnen liggen in de bios... Ik was verkocht (en hij ook, hihi)



Maar goed, back on topic :-D Mn eetlijstje voor vandaag:



O: 2 eieren in een omelet

T: 2 plakjes ham

L: Feta salade (komkommer, tomaat, feta, pitjes)

T: stukje kaas

A: Salade met ei + 2 stukjes tartaar



Bijna weekend!! En inderdaad ga ik het nu als 2 'normale dagen' zien. Bedankt voor de tips, het helpt enorm!!! Feestdagen komen wel weer





Wat zijn veel van jullie druk bezig met sporten joh, wat ontzettend goed!
Hoi allemaal



Kom net terug van mn introductiecollege. Omdat ik nu mn laatste bachelor jaar heb en begin met een tweede studie wordt het nogal lastig qua geld! Maar heb vandaag gehoord dat ik dat kan omzeilen als ik me niet uitschrijf voor het laatste jaar, maar 3 jaar nog ingeschreven blijf voor psych. Want normaal betaal je 1600 collegegeld en als ik mn bachelor van psychologie dit jaar klaar heb dan wordt het 6000 per jaar voor pedagogiek! Terwijl ik die er nu 'gratis' naast kan doen. Echt belachelijk. Dus ik laat denk ik expres (of per ongeluk als het niet lukt) maar wat vakken liggen zodat ik ingeschreven kan blijven op studielink, zodat ik na het laatste jaar psych 'maar' 2 jaar 1600 hoef te betalen ipv 6000! Snappen jullie het nog? Beetje het systeem omzeilen dus haha. Heb er wel zin in! Maandag dus Afrikaanse dans en vanaf dinsdag weer colleges. Ben super gemotiveerd.



Mijn lijstje vandaag:

O: Fruitsalade van meloen en druifjes

T: Sultana ontbijtkoekreep

L: Italiaanse bol met kaas en filet american, glas optimel

T: Glas fruitontbijt

S: Uurtje baantjes trekken, 40 minuut fietsen

D: Tomatensoep met Italiaanse bol

A: Klein schaaltje chips ofzo



@ xzonnetjex

Jah idd erg extreem met Sonja Bakker. Ik hou het daardoor ook niet vol als ik al enorm moet 'genieten' als ik uberhaupt een boterham mag. Gaat prima zo. Als je meer dan een kilo afvalt in de week heb je de kans dat je gaat jojo-en, dus wij doen het met onze onsjes prima volgens mijn voedingscentrum boek haha.



@ Firene

Ik vind juist het fietsen naar de sportschool stom haha, als ik er eenmaal ben voel ik me enorm sportief en vermaak ik me wel Kun jij trouwens goed zonder tussendoortjes? Zie het niet op je lijstje staan. Ik ben nu wel echt gewend aan 6 eetmomenten merk ik. Vroeger at ik geen tussendoortjes maar daardoor kreeg ik juist snaaineigingen.



@ Red

Zou heel goed kunnen dat je lijf nu weer genoeg brandstof krijgt en de motor weer aan zet haha, die pond of zelfs een kilo maakt denk ik niet veel verschil met je jurk, als je daar maar een beetje tussen blijft in ieder geval. Ben enorm benieuwd naar je jurk!
Alle reacties Link kopieren
Als ik thuis ben heb ik wel wat meer tussendoortjes nodig, maar op werkdagen eigenlijk niet. Dan ben ik zo druk bezig dat ik er geen erg in heb. En ik probeer 's avonds niets meer te eten nar het avondeten, dat is wel eens lastig want ik ga graag laat naar bed. Dan heb je toch nog zo'n 5 uur zonder eten. Maar de laatste dagen gaat goed en vandaag ook!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Firene, ik heb altijd geleerd dat je met lijnen, of in ieder geval afvallen, ervoor moet zorgen dat je motortje aan de gang blijft. Anders slaat je lichaam namlijk alles op wat het binnen krijgt, omdat het niet weet wanneer er weer voeding naar binnenkomt. Het zou op den duur dus zo kunnen zijn dat je dan helemaal niets meer afvalt. Daarom, probeer wat kolen op het vuur te blijven gooien. Dan blijf je verbranden.

Het idee is goed, maar moeder natuur maakt het ons niet zo makkelijk :P
Alle reacties Link kopieren
@Chant; 40 graden koorts is inderdaad aardig hoog! Gaat het vandaag al wat beter! Beterschap in ieder geval!



@Red; logisch dat je hier nu even minder bent, je zult het nu nog wel druk genoeg hebben met je bruiloft. We zien je na je bruiloft en huwelijksreis hier vanzelf wel weer wat meer verschijnen als je daar dan behoefte aan hebt. En die ons zal vast het verschil niet maken voor je bruidsjurk. In ieder geval nog goed bezig dus!



@Firene; is ook niets mis mee om jezelf af en toe wat lekkers te gunnen, zolang het maar niet te vaak en te overdreven is ;). Het moet allemaal wel leuk blijven.



Als ik af en toe toch lees/hoor wat je van Sonja mag eten op een dag, vind ik dat nog weinig. Lijkt mij dat als je daarmee op je streefgewicht komt en je gaat weer normaal eten of in je oude eetpatroon komt, de kilo's er net zo goed weer aankomen. Met een normaal en over het algemeen gezond eetpatroon met voldoende beweging kom je nog het verst als je wil lijnen en het er blijvend af wil houden. Wat dat betreft zijn wij hier allemaal goed bezig.
Alle reacties Link kopieren
Hay Dames,



Ik voel me nog erg beroerd en lig alweer de hele dag op bed. Koorts is wel weg denk ik, voel niet echt warm. Hoogstens wat verhoging. Vandaag op een beschuitje, koekje, droog toastje en 2 waterijsjes na niets gegeten. Ga straks wel wat aardappel en groente proberen te eten daar heb ik wel zin in. Mijn klieren zijn trouwens erg opgezet.. Als ik mijn kin op mijn borst duw doet het in mijn hals onder mijn oren pijn doordat mn klieren zo dik zijn. Ook heb ik nog een kloppend hoofd dus misschien iets van voorhoofdholteontsteking ofzo.. Zou het anders ook niet weten. Vanavond lekker voor de buis naar hollands got talent kijken ofzo, heb ik iig een beetje vermaak. En heb ik niet de neiging te gaan slapen vanavond. Kan ik beter vannacht doen.



Jullie allemaal een heel fijn weekend en ik schrijf snel weer echt mee!



Woog vanmorgen trouwens 112 dus dat gaat wel goed..



Liefs mij
Alle reacties Link kopieren
Balen dat je je zo beroerd voelt Chant! Klinkt als een behoorlijk verkoudheid, beterschap!



Mijn lijstje:



O 2boterhammen met sandwich spread

L 2 broodjes,1 met kaas en 1 met cervelaatworst

T vruchtenyoghurt

D broodje met zalmsalade, 2 boterhammen met cervelaatworst



Niet veel groente en fruit dus, dat moet morgen beter. Heb een hele koelkast vol rauwkost en fruit, dus dat is het probleem niet in elk geval!
Hoi allemaal



Net maar even gewogen, maar woog hetzelfde als dinsdag: 78.5 dus dat is wel een halve kilo meer als maandag. Heb wel spierpijn en ben ongesteld dus ik zie dit weekje maar even als een pauze ofzo. Toch baal ik er van want ik heb gisteren een verjaardag gehad en heb het bij 1 wijntje gehouden en 1 stokbroodje met kipkerriesalade, terwijl ik enorme honger krijg. We zaten daar van half 10 tot 2 uur en ik vind het dan echt moeilijk om niet naar de hapjes te grijpen. Maar goed ben wel weer goed bezig, deze week al 4 keer gesport dus dat gaat prima



@ Chant

Hoe gaat het nu met je?



@ Firene

Idd, lekker opmaken die groentes en fruitjes!



Mijn lijstje vandaag wordt:

O: Magere vruchtenyoghurt

T: Appel

L: 3 boterhammen kaas, filet american en jam, glas thee

T: 1 koekje liga continue

D: Moet ik nog verzinnen

A: mini zakje M&M's van 97 kcal



Sporten wilde ik vandaag nog doen, ff zwemmen maar ik heb zo'n spierpijn en kramp van de menstruatie dat ik het maar oversla. Begin maandag dus met Afrikaanse dans en dan wil ik geen spierpijn hebben
Alle reacties Link kopieren
Het Elastiekje, ik kan me voorstellen dat je wat teleurgesteld bent omdat je zo goed bezig bent. Maar als je ongesteld bent is er geen verklaring voor wat je gewicht misschien allemaal wel niet doet die week. Dus let er deze week inderdaad maar even niet zo heel erg nauwkeurig op. (op de weegschaal). Hou vol meis, je zult zien, volgende week heb je weer mooie resultaten. Je bent immers onwijs goed bezig!



Vanochtend was er bij mij de fijne 99.0 op de weegschaal. Nu weer volhouden dit weekend! Vorige weekend ging het echt totaal mis. Ik blijf nu maar denken.. dit is een 'gewone' dag, geen 'feestdag' omdat het weekend is... gewoon goed doorgaan. Met regelmaat eten... Pff, ik word moe van mezelf, hahaha.



Vandaag op het menu:



O: 2 gekookte eieren

T: 2 plakjes opgerolde Yorkham, hmmm

L: 250ml yogurth met vruchten

T: Stukje kaas

A: Roerbakmix met gehakt

T: (weet nog niet)
Ach het kan ook de bossche bol zijn en de chips bij de bios en al dat soort kleine dingetjes wat ik eerder niet had . moet maar even met de gevolgen leren leven! Volgende week vast beter,



@ xzonnetjex

Lijkt me echt zo lastig een koolhydraatarm dieet. fruit en boterhammen vind ik echt enorm lekker. Mag ik vragen of je daar niet tegen kunt of dat je specifiek dat dieet wil doen om snel af te vallen? Ik zou het namelijk niet kunnen haha, maar wel knap dat je het zo goed volhoudt allemaal
Alle reacties Link kopieren
Hey tuurlijk mag je dat vragen :-)



Ik ben al sinds ik 12 jaar oud was bezig met lijnen en elke keer weer heb ik het op dezelfde manier geprobeerd, zonder succes. Minderen met eten, maar wel normaal eten blijven eten. Mijn probleem is dat ik 'normaal' eten zooo ontzettend lekker vind, vooral de koolhydraatrijke dingen. Ik schep daar vaak 2 keer zoveel van op, wel onopgemerkt omdat ik niet meer weet wat normaal is. En dit is dan ook precies hetgeen waardoor ik zo ben gaan groeien. Op een of andere manier kan ik mezelf daar niet bij in de hand houden. Vergelijk het maar met roken.. het best is dat je volledig stopt. Minderen is zoveel moeilijker omdat je het product nog steeds binnenkrijgt en de verleiding veelste groot wordt voor meer.



Dus toen dokter Frank precies met het dieet kwam wat mijn probleem is, heb ik besloten 'te stoppen'. Het is wel tijdelijk, dat weet ik. Maar ik ben nu zo zwaar geworden door te blijven dooreten dat mn lichaam in gevaar is gebracht qua gezondheid. En natuurlijk ook daarbij mn rugblessure die weigerd over te gaan, wellicht door continue overbelasting. Kortom, er moet radicaal wat gebeuren en daar ben ik nu mee bezig. Snel afvallen, prima. Daarna, hulp inroepen om weer mn lichaam normaal te leren eten, want anders val ik straks weer terug en dat is natuurlijk niet de bedoeling Maar ik neem het allemaal stap voor stap. Heb een aantal kilo's in mn hoofd zitten dat ik zou moeten wegen, maar dokter Frank is eigenlijk maar max 4 maanden 'gezond' om te doen. Aan het einde van deze 4 maanden kijken ik waar ik ben en wat ik nodig heb. Desnoods met een dietiste nog erbij via de dokter. Ik ben in iedergeval wel erg blij om te constateren dat er in 2,5 week 4 kilo af is... we gaan even door, zonder brood, pasta, rijst, aardappelen, crackers, en fruit!
Alle reacties Link kopieren
@Elastiekje; kan me voorstellen dat je er van baalt dat het resultaat nu even uitblijft, maar je ongesteldheid kan wel degelijk ook van invloed zijn, komt vast wel weer goed als dat over is en je weer even aantal dagen wat strenger voor jezelf bent!



@Zonnetje; in ieder geval al goed dat je weet waar het bij jou vandaan komt dat je zo bent aangekomen en dat je er nu ook echt wat aan wil doen, ook evt. met hulp!

Lijkt mij ook behoorlijk lastig om geen koolhydraten te mogen eten! Zou dat zelf ook echt niet kunnen, vind daarvoor mijn boterhammen, fruit en pasta veel te lekker.



Hier gaat het nog steeds goed. Gisteren wel pannenkoeken gegeten, niet meest gezonde eten maar heb er wel van genoten gisteren. wat betreft het bewegen gaat het nog steeds goed om dat regelmatig te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het stil hier?

Eerst even reactie op jullie:



@ Firene: Net eetlijstje zeg.. ondanks wat te weinig groente en fruit.. maar verder erg knap dat je je daar aan kunt houden!



@ Elastiekje: Ook jou eetlijstje ziet er netjes uit zo in het weekend.. Jij begint bijna met de Afirkaanse dans.. ik ben benieuwd hihi! Ik heb er hier in de buurt nog nooit van gehoord.



@ xZonnetjex: Jeetje krijg je geen honger met dat eetlijstje? Ik vind het best weinig klinken.. Of eet je dan tussendoor best een groot stuk kaas? Ik denk dat jij op heel weinig kcal. uitkomt.. Misschien eens handig om uit te rekenen op hoeveel je uitkomt? Want ik denk dat je ook met jou dieetvorm niet onder de 1000 of 1200 moet komen..



Nou hier gaat het redelijk goed.. ik ben wel weer opgeknapt.. heb eergisteravond toch wat groente, aardappels en wat gehakt gegeten en gister heb ik weer normaal kunnen eten. Dus dat is wel fijn. Ik ben lekker afgevallen! Weeg nu 111,6.. 3 tiende meer dan gister maar dat komt natuurlijk ook omdat mijn maag weer gevuld is. Er is 19,1 af!! En de 110 is iig. in zicht.. morgen of overmorgen zal ik mijn gewicht voor in het tabel doorgeven..



Verder weinig nieuws want ik heb ook weinig gedaan! Nou fijne zondag nog allemaal en als er nog geschreven wordt zal ik nog reageren.. Maak er een relaxed dagje van, want morgen moet ik weer werken.. dus zal wel lekker achter mn laptopje zitten vandaag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chant21 schreef op 05 september 2010 @ 10:03:

Wat is het stil hier?

Eerst even reactie op jullie:



@ Firene: Net eetlijstje zeg.. ondanks wat te weinig groente en fruit.. maar verder erg knap dat je je daar aan kunt houden!







Eeeuuuhhhhhh...tja...



Gisteren kwam er een vriendin langs en ik was vergeten dat ze had beloofd iets lekkers mee te nemen. Wijn en crackers met Franse kaas dus. En dat is lekker. Erg lekker. Bovendien vind ik in zo´n geval dat ik het niet kan maken om niks te nemen. En daarna heb ik in plaats van mijn geplande gezonde maaltijd pizza besteld én het restant ervan vanochtend opgegeten. Het lijkt wel een biecht hier



Baal van mezelf, want ik kan niet eens zeggen dat ik er echt enorm van genoten heb. Was gewoon te lui om te koken en plaats van een boterham te eten viel ik weer terug in mijn oude eetgewoonten. Shit dus, maar goed, deze week heb ik verkloot en morgen begint er weer een nieuwe met nieuwe kansen!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Chant, 19 kilo eraf! Echt helemaal super! Lijkt me fantastisch om dat te kunnen zeggen! Wanneer ben jij gestart trouwens met afvallen? Weet ik een beetje wat mogelijk is
Alle reacties Link kopieren
@ Firene:



Ik ben 5 januari gestart geloof ik.. maar ik heb af en toe wat mindere maanden gehad. Ik denk dat ik de helft van die tijd niet gelijnd heb maar bezig ben geweest met het stabiliseren van mijn gewicht. Dus ik had zeker meer kunnen behalen.. Maar ik merk dat dit rustige patroon mij zelf ook meer rust geeft en ik niet meer zo denk van "ik wil 15 kilo afvallen in drie maanden". Normaal gesproken dacht ik wel zo en als het dan niet lukte ging ik weer bij de pakken neerzitten en slecht eten. Ik wil volgend jaar nog een heel jaar er mee aan de gang gaan.. En als het nodig is nog een jaar! Het maakt me niet uit.. als de lijn maar blijft dalen.. en niet stijgt! Ik ben er veel minder krampachtig mee bezig waardoor het wel heel goed blijft gaan vind ik zelf! En daar hoort pizza ook bij hoor haha! Ik heb gisteravond ook wat patatjes gegeten en een kroket en een kaassouflee.. Dat moet kunnen want uiteindelijk is het toch een nieuwe levensstijl die je aanneemt.. Want ook na de tijd van afvallen moet je blijven letten op je gewicht.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!



Even een kort berichtje van mij. Zie allemaal spannende dingen voorbij komen. Zoenen met twee jongens (Loedoe-with-the-hot-lips) en daten en witte onderbroeken en condooms (oh nee, dat was ergens anders...)



Firene: Elke moment kun je opnieuw beginnen, toch? Dat soort dingen horen bij het leven hoor. Over tussendoortjes verschillen de meningen. Las laatst een artikel van een onderzoeker dat dat verhaal over je verbranding op gang houden achterhaald is en dat het alleen maar is, zodat je minder snel naar iets gaat grijpen dat minder goed voor je is. Als het voor jou werkt, geen tussendoortjes te eten, dan is dat prima. Ga artikel wel even zoeken.



Chant: Fijn dat je je weer wat beter voelt en fijn van je gewicht!



xzonnetjex: Als het voor jou werkt, waarom niet. Maar het lijkt me wel lastig om dit straks door te voeren naar een normaal, gezond eetpatroon wat je kunt blijven volhouden. Je hebt het wel uitgelegd, maar waarom begin je dan nu niet met een dieëtist bijvoorbeeld?



Elastiekje: Wat een gedoe met je studie en wat gek dat het zo werkt. Maar fijn dat het zo kan!



Had gisteren mijn schrikdag! Zo heerlijk, broodje met roomboter en hagelslag gegeten, 3 mini-marsjes, paar blokjes kaas...Heerlijk en echt zo nodig voor mij! Woog vanochtend 104.0! Ga nu lekker genieten van de zon. (sorry dat ik niet overal op heb gereageerd...)
Hoi mensen



Vanochtend 78.4, hoop dat ik morgen na een goed dagje misschien 78.2 kan wegen dan is het maar +0.2 deze week haha, en dat valt dan weer reuze mee na een week vol uitspattingen en slecht gedrag Gisteren ook alweer heel pakje liga continue ipv de geschreven 1 gehad en een extra zakjes M&M's Wel gecompenseerd met minder avondeten, maar dat is natuurlijk niet echt goed!



Mijn lijstje vandaag (hoop dat ik me er aan houd)

O: Boterham met pindakaas, glas fruitontbijt

T: Appel

L: 2 boterhammen met kaas en filet american, klein glas optimel

T: Schaaltje magere vruchtenyoghurt

D: Spaghetti

A: Appel

S: Hardloop les, moet dat maar weer eens eventjes oppakken.



Even geen gesnoep voor mij vandaag, want ik moet weer even wat strenger worden met de tussendoortjes. Ik hou het nog wel met mate, maar ik merk wel dat het er dan langzaam weer in gaat sluipen dat ik van alles een beetje meer doe.



@ Chant

19 kilo vanaf 5 januari is super netjes hoor! Volgens mij hoeft het ook niet veel sneller te gaan als je gewoon goed bezig bent in je hoofd alleen al. Hoeveel kilo wil je nog kwijt totaal? Ik zal morgen wel even weten hoe Afrikaanse dans was haha, volgens mij is het heel gek maar lijkt me wel leuk om alles even van je af te schudden



Ik zat net te rekenen en ik wil eigenlijk wel 65 wegen, is misschien wat laag omdat de meeste strevens in dit topic zo rond de 80 zijn maar mijn BMI is dan 23 en dat zou wel perfect passen bij mijn lengte. Maar of dat haalbaar is geen idee. Dat zou dan nog minstens 13 kilo eraf zijn, boven op de 8 die er nu al bijna af zijn.



Mijn streven voor oud en nieuw is ongeveer 72/73, en iig onder de 75 net na de feestdagen haha, als ik het schommelen meereken Wil wel gewoon genieten van de feestdagen, alleen wat meer met mate. Merk wel dat ik doelen voor ogen moet hebben haha.



@ Firene

Ik ken dat gevoel inderdaad, dat had ik toen mijn vriend heel lief met de bossche bol en kaarsjes aankwam. Je kunt het dan 'niet echt maken' om te zegge: nee ik eet het niet want ik ben aan de lijn. Je hoeft niet enorm los te gaan dan natuurlijk, maar toch, ik vind wel dat je in zo'n situatie dan anderen voor het hoofd stoot (ook al vindt een ander dat misschien niet). Als het elke dag gebeurt vind ik het wat anders, dan moet je echt voor jezelf kiezen maar als iemand gewoon aardig is en om je denkt kun je niet álles afslaan vind ik. Dan maar even met mate een crackertje kaas of 3/4 bosche bol hahaha



@ Geranium

Jij was toch de uitvinder van de schrikdag? Hahaha ik heb mezelf een schrikweek gegeven volgens mij



@ Zonnetje

Wat goed dat het zo goed gaat met eten en sporten, ga zo door



@xzonnetjex

Aha, nu snap ik je verhaal wat beter. Knap dat je het zo volhoudt, helemaal als je net als ik juist de koolhydraten lekker vind. Mij zou het gewoon teveel storen in het dagelijks leven. Als je een drukke dag hebt of vaak onderweg bent of samen eet met iemand, en eieren ben ik ook niet zo dol op, alleen af en toe. Maar zo te horen gaat het je prima af, ben benieuw hoe dat straks gaat als je het weer een beetje gaat combineren met 'normaal eten. Wie weet is het echt wel effectief. Merk gewoon bij mezelf dat speciale dieten waarbij je je dingen moet ontzeggen niet werken, want dan wil ik het alleen maar meer
Alle reacties Link kopieren
quote:elastiekje schreef op 05 september 2010 @ 12:14:

@ Firene

Dan maar even met mate een crackertje kaas of 3/4 bosche bol hahaha

Ja ik dacht nog, misschien duwt ze het laatste kwart van de brie wel in mijn gezicht, maar dat deed ze toch niet Had ook wel een troep gegeven met die crackertjes erbij haha
Alle reacties Link kopieren
Nou op de pizza na is het toch nog goedgekomen:



O 2 boterhammen met kaas

L overgebleven pizza en 2 boterhammen

T vruchtenyoghurt

D tilapia, rostirondjes en rauwkost
Alle reacties Link kopieren
Hier weer even berichtje van mij. Vandaag geen super dag gehad. Had vanmiddag een verjaardag. Heb 1 soesje en zakje chips op. Verder daar aan de ijsthee gezeten. Maar wel gecompenseerd met (bos)wandeling incl. speurtocht die degene die verjaardag gaven georganiseerd hadden. Was wel leuk en gezellig.



Met avondeten 2 broodjes knakworst en een worstenbroodje op met ijs toe.



Ach ja, misschien niet meest gezonde eten dit, maar moet kunnen voor een dagje. Morgen er weer tegenaan.
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje ik vind het erg knap van je voor op verjaardag.. een klein zakje chips en een soesje is niet eens zo heel erg. En je avondeten valt ook best wel mee.. Het ijs is dan extra, maar een lekker toetje in het weekend mag best wel eens! Je hebt een lekkere wandeling gemaakt dus dat compenseert zeker weten! Knap gedaan!! Je hebt waarschijnlijk ook het één en ander laten staan!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Sorry dat ik zo weinig van me laat horen. Ik ben op het moment een beetje de motivatie kwijt geloof ik. Ik ben vooral bezig met me druk maken over nieuwe en oude studie. Ik lees wel trouw mee en zal uiteraard ook gewoon de tabel maken. Maar er valt dus iets meer radiostilte van mijn kant, sorry!



Alle reacties Link kopieren
Hi all!



Heb een vreselijk druk weekend gehad en ben snipverkouden, niet zo’n handige combi dus! Nu even lekker op de bank en tijd om even bij te lezen ;)



Xzon, heb je weleens een menuutje door de calorieenteller gehaald? Je moet niet al te ver onder de 1500 per dag zitten, anders gaat je stofwisseling op zn gat en val je a. alleen maar moeilijker af, en b. raakt je lichaam veel sneller overstuur van meer dan je normale eten. Als je weinig koolhydraten eet, kun je proberen of het werkt om wat meer eiwitten te eten. Dat voorkomt dat je lichaam spieren afbreekt en je zit er lekker vol van! Dus bv kwark ipv joghurt, 150 gr rosbief, dat soort dingen.



Elastiekje, ken de stress nog wel ja van toen ik nog de pil slikte. Gelukkig is het nu toch gekomen! En lache zeg, ineens zo’n gespierde neger voor je neus



Loedoe, fijn dat je intro leuk was! En gelijk gezoend met de knapste mannen, toe maar

Goed dat je weer bent gaan hardlopen trouwens.



Adios, alles goed na dit weekend



Zon83, ook weer lekker gesport, super joh! Dan is af en toe wat lekkers ook minder erg!



Chiquita, wat een drukte de week voor je vakantie! Dan heb je het in elk geval wel verdiend!



Chant, beterschap! Klinkt als een vervelend griepje oid.



Geranium, goed lijstje!



Red, mooi dat je BMI onder de 30 gesprongen is!



Firene, nu weer even rustig aan na dat overwerken of niet?



Wij hebben het hele weekend visite gehad, dus niet zo heel netjes gegeten, maar vooralsnog nog redelijk op gewicht. Bijna ongesteld dus denk dat er dinsdag niets af is... we zullen zien! Nu met wat paracetamol lekker het bed in, en hopen dat ik me morgen weer beter voel!
Alle reacties Link kopieren
Zo, nou toch nog afgevallen. Niet helemaal verdiend maar vooral te danken aan mijn ongesteldheid, maar ach. Eraf is eraf! De score was 101,1, dus -0,5. En dat betekent dat mijn eerste tientje in het armbandenfonds gaat en dat mijn BMI onder de 30 is, ook een mooie symbolische overwinning. Volgende stap dan maar om onder de 1000 te komen.



@nespresso, beterschap! Zit zeker in het weer ofzo, ik hoor meer mensen die ziek worden of verkouden. Of gewoon dat iedereen weer moet wennen aan het normale leven na de vakantie. Ik in elk geval wel

En ja, ik heb het nu wat rustiger, was inderdaad even stress vorige week maar gelukkig was de opdrachtgever tevreden.



@loedoe, doe rustig aan en als je een schop wil dan horen we het wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven