Onzin met een verlengsnoer.....

10-04-2010 07:25 394 berichten
Komende week wordt er hier nogal wat gevierd, qua verjaardag en andere feestelijkheden, dus gisteren de stad in geweest om eens fors nieuwe maquillage in de slaan, want die dateerde nog van zeker vorig jaar.



Nu word ik persoonlijk al maanden gek gemaakt met een vibrerende mascara. Die bibbert met 7000 trillingen per minuut je mascara op je wimpers, welke zodoende plumeau-aspiraties krijgen, zo lang/dik/lushious wordt het allemaal.

Claimen de slimme reclameboys van Maybelline dus.



Gisteren voor pakweg 20 euro aangeschaft en het resultaat is nihil. Maar ja, ik kón het niet weerstaan en ging blind voor dit voorbeeld van onzin met een verlengsnoer.



Wat was/is (voorgenomen onzinaanschaffen mogen ook!) voor jullie onweerstaanbaar in de folder, of tijdens alle fijne reclame, tussen die hinderlijke zangblokjes van X-Factor door, en viel ruim tegen in de praktijk?

Of zijn jullie gewoon slimmer dan ik ben en doorzien jullie onmiddellijk het overduidelijke gebakken lucht gehalte van een product ?
Alle reacties Link kopieren
even naar de badkamer getogen: Andrelon volume mousse. Kan geen miljoenen gekost hebben.



Wat ik me nou al weken loop af te vragen: ik ben eind 20 en volgens de reclame moet ik echt echt echt aan de dag- en nachtcreme. Is dat zo? Ga ik stralen als frisse appeltjes in de lentezon? En zo ja: welke dan?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 10 april 2010 @ 08:23:

Ehm, paarse bus met een poppetje met zwart haar erop. Moet ik even boven kijken welk merk?



Er staat op: aanbrengen op (handdoek)droog haar. Maar ik was te lui om te fohnen en deed t op nat. En poef: meer haar dan ooit tevoren.



Schwartzkopf soms Spijker.....? Nou, hmmmm?

*schudt Spijker door elkaar*

Zegt het! Zeg het! Zegt hettttttttttt!
Aaaandrelon, ik had het kunnen weten....

Dank je schat
Alle reacties Link kopieren
sorry dat ik niet sneller was!



Maar de dagcreme dus...? Welke heb ik absoluut onmisbaar nodig?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:eleonora schreef op 10 april 2010 @ 08:24:

[...]





O jaaaaaaaaaaaaaaaaa, wat heerlijk!

Herkenning hoor.

Ik kocht me een tijdlang arm aan 2 fasenlippenstiften, die je eerst als primer aan moest brengen en dan aftoppen met een kleurloos goedje.



Niet lachen daarna was het devies.......

Na een uur 'braken' de stukken lippenstift zo van je lippen en lagen alsnog in je decolleté. Goed, je kon zoenen zonder dat je tegenspeler je oorlogskleuren overnam maar in plaats daarvan zat hij/zij met de letterlijke 'brokken' op de lippen en in de mond na een potje French kissing!



wat een heerlijkheid.



Ik ben zo blij dat er meer mensen zijn met deze afwijking en het ook nog durven toegeven he....



Ik heb hier 15 potjes bourjois oogschaduw poeder staan. Met onhandig snertkwastje handig opbrengkwastje. Naast het feit dat de poeder overal terecht komt behalve op je oogleden, draag ik alleen maar bruin, grijs en creme tinten als oogschaduw. Iedere andere kleur geeft me een zombie-varken look. Dus waarom ik de felblauw, ijsblauw, mintgroen, limegroen, paars, roze, goudroze, lila en oranje-koper heb gekocht? Beats me. Maar wegdoen kan ik niet. Ze blijven hier want je weet maar nooit.
quote:Ratteke schreef op 10 april 2010 @ 08:21:

[...]



Oh ja, strijkwater... die met peer van Robijntje... heerlijk. Kost ook over de drie euro per fles...



En wasverzachter, ik kan er niet genoeg van krijgen. Maar als ik mijn t-shirtje uit de kast pak ruik ik geen wasverzachter meer hoor.



Giller he Ratteke?

Kook water, laat het afkoelen, doe er wat geurstof bijvoorbeeld je lekkerste parfum) in en strijk je te pletter voor niks.

Maar nee, 3 euro betalen en grif ook nog.
quote:Spijker schreef op 10 april 2010 @ 08:28:

sorry dat ik niet sneller was!



Maar de dagcreme dus...? Welke heb ik absoluut onmisbaar nodig?Uierzalf Spijkster. Mijn oma zwoer er bij en die had een huid als babybilletjes, tot ze 85 was.
quote:Spijker schreef op 10 april 2010 @ 08:28:

sorry dat ik niet sneller was!



Maar de dagcreme dus...? Welke heb ik absoluut onmisbaar nodig?Gewoon een goedkope van de Lidl of de Aldi. Ik weet niet meer welke het was maar ik heb ooit gelezen dat die crémpjes erg goed uit de bus kwamen bij een of andere test.
Gewoon Nivea spijker. Er is niets ter aarde wat de teloorgang van je strakke frisse gelaat kan voorkomen. Niet roken, drinken en geen cafeïne , veel water drinken en gewoon een lik Nivea.



Bovenstaande zou voor mij genoeg zijn om heftig depressief te raken overigens. Ik drink dan niet, maar ik MOET koffie en een sigaret.
quote:eleonora schreef op 10 april 2010 @ 08:29:

[...]





Giller he Ratteke?

Kook water, laat het afkoelen, doe er wat geurstof bijvoorbeeld je lekkerste parfum) in en strijk je te pletter voor niks.

Maar nee, 3 euro betalen en grif ook nog.





dat is dus even snel ( ja dat doe ik als ik iets belachelijk duur vind) gerekend 6 gulden 60 voor 750 ml water....



Moet je eens op je laten inwerken hey. Daar word je niet vrolijk van.

Gelukkig maak ik dat gevoel weer goed door 10 gulden neer te tellen voor ultrazacht wc papier ( die van die puppies)
Alle reacties Link kopieren
Ah, nivea, dat deed ik al. Goh, dan gaat het eigenlijk best goed hier in bjoetie-voor-een-piek-land.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:eleonora schreef op 10 april 2010 @ 08:29:

[...]





Giller he Ratteke?

Kook water, laat het afkoelen, doe er wat geurstof bijvoorbeeld je lekkerste parfum) in en strijk je te pletter voor niks.

Maar nee, 3 euro betalen en grif ook nog.

Ooit waren ze in de aanbieding bij de Blokker, een euro per fles. Heb er 3 gekocht en heb genoten van het strijken. Maar ja, toen ging het op. Nergens te vinden. Toen heb ik maar gewoon water er in gedaan en toen rook het nog een beetje.



En reken je miskoop nog eens om in guldens. 20 euro (twintig he) voor een mascara.... Dat is dus 45 gulden!!! Voor een mascara! Als die prijs er op had gestaan had je het nooit gekocht. Ik reken niet vaak om maar met zulke 'luxe' producten wil ik het nog wel eens doen. En je schrikt je wezenloos.
quote:dangeensuus schreef op 10 april 2010 @ 08:29:

[...]





wat een heerlijkheid.



Ik ben zo blij dat er meer mensen zijn met deze afwijking en het ook nog durven toegeven he....



Ik heb hier 15 potjes bourjois oogschaduw poeder staan. Met onhandig snertkwastje handig opbrengkwastje. Naast het feit dat de poeder overal terecht komt behalve op je oogleden, draag ik alleen maar bruin, grijs en creme tinten als oogschaduw. Iedere andere kleur geeft me een zombie-varken look. Dus waarom ik de felblauw, ijsblauw, mintgroen, limegroen, paars, roze, goudroze, lila en oranje-koper heb gekocht? Beats me. Maar wegdoen kan ik niet. Ze blijven hier want je weet maar nooit.



Suus, zullen we bellen?

We gaan uren kunnen praten jij en ik.



Boeswa Bonsjoer Bourjois is mijn favoriete merk.

Vanwege de potjes.

Niet omdat het zo goed is.



De oogschaduw is steenhard en kun je 'natmaken' en dan met de ellendig onhandige ingebouwde applicator (die altijd uit je doosje valt als je 'm openmaakt) om een prachtig gelijkmatig effect te verkrijgen op de oogleden, die zullen glanzen als diamanten bij nacht.



Nou, één keer natmaken en je oogschaduwblokje is voorgoed onbruikbaar. Zo heb ook ik limegroen, azuurblauw, oudroze, cholcoladebruin en glitterzwart in mijn toilettas zitten maar alleen omdat ik de doosjes zo leuk vind, niet omdat ze nog kleur afgeven of zo.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik wel regelmatig opnieuw voor val zijn de biologische schoonmaakmiddelen. Want dan denk ik: die zijn véél beter voor het milieu, en veel onschadelijker als ik daar de vloer mee dweil en de honden eens aan de vloer likken.



Maar hoe vaak likken honden eigenlijk aan vloeren? En daarnaast schrokken diezelfde honden buiten ook vage subtanties naar binnen voordat ik het door heb. En die biologische schoonmaakmiddelen bestaan volgens mij uit duur kraanwater met vers citroensap, want zo ruiken ze en ze poetsen voor geen meter.

Maar toch iedere zoveel tijd weer eens proberen he. En dan zit ik weer met een fles sop ter waarde van een best aardig parfum waarmee ik nog geen geknoeide koffie verwijderd krijg.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Hier nog iemand die daar voor valt. Soms heb ik zin in zwarte oogschaduw... Maar als ik dat dan eindelijk een beetje fatsoenlijk op mijn ogen heb zitten kan ik met een (duur) make-up-afhaaldoekje mijn wangen weer schoonmaken omdat ik er anders uit zie alsof ik al een paar dagen dood ben.

En dan veeg je natuurlijk ook je dure creme weer van je gezicht zodat je op die plek niet meer beschermd bent tegen schadelijke invloeden van buitenaf.
quote:dangeensuus schreef op 10 april 2010 @ 08:32:

[...]





dat is dus even snel ( ja dat doe ik als ik iets belachelijk duur vind) gerekend 6 gulden 60 voor 750 ml water....



Moet je eens op je laten inwerken hey. Daar word je niet vrolijk van.

Gelukkig maak ik dat gevoel weer goed door 10 gulden neer te tellen voor ultrazacht wc papier ( die van die puppies)



Of die met de 'Aloë Vera' (alleen het woord al moet een ton opbrengen) van een euro per rol.

Om je poes af te vegen, nadat je een paar uur er voor kouwe thee met giftige glucose-fructosesiroop en een chemische citroen essence hebt gedronken van de firma Lipton.
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie wat ik vaak doe met shampoo/zeep/make-up/creme? Ik koop al die dingen op vakantie in het buitenland. Want daar ken ik de goedkope merken niet en dan vind ik die verpakkingen er ineens ook heel mooi uitzien!



In zuid Italie stik het van de winkeltjes die 'tutto per la casalinga' heten (alles voor de huisvrouw), of 'tutto per lire 1000' (alles voor 1000 lire oftewel 1 gulden oftewel 50 eurocent een euro).

Daar shop ik me kapot aan mascara, nagellak, oogschaduw, bodylotion, douchecreme, zeepjes. Kost geen drol en oh zo chic italiaans.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratteke schreef op 10 april 2010 @ 08:17:

Ik heb dat met lippenstiften die lang zouden blijven zitten. Gruwelijk duur en werken? Nee hoor, na één sigaretje en een kop koffie is mijn onderlip ontdaan van alle kleur, en op mijn bovenlip zit alleen nog een randje. Ziet er niet uit.

In de reclame wordt je voorgehouden dat het wel 12 uur blijft zitten. Jaaah maar dan moet je ook helemaal niks doen. Niet eten, niet zoenen, niet drinken (en al helemaal geen warme koffie of thee) of eten.



Ik ben dus al een godsvermogen kwijt aan die rotdingen. En maar blijven kopen he, want ja, er zal er maar een tussen zitten die wél goed blijft zitten....Ik heb zo'n longlasting geprobeerd die wel heul erg longlasting was. Op de een of andere manier was de kleur in mijn lip getrokken en heb ik dus nog behoorlijk lang (denk weken) met de steeds een beetje meer vervagende kleur rondgelopen. Was ook geen pan.
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 08:39:

[...]





Ik heb zo'n longlasting geprobeerd die wel heul erg longlasting was. Op de een of andere manier was de kleur in mijn lip getrokken en heb ik dus nog behoorlijk lang (denk weken) met de steeds een beetje meer vervagende kleur rondgelopen. Was ook geen pan.Wel goedkoop.... Wekenlang lippenstift op hebben van één keer smeren.
quote:Maar hoe vaak likken honden eigenlijk aan vloeren



hahaha ik zit hier hardop te lachen in mijn eentje en de katten kijken me een beetje half gaar aan.. begrijpen er niets van.



Heb hier overigens ook de laatste gotta-haves voor de dieren hoor. De prachtige strakke krab-ton want zo'n vreselijk pluche geval moet je niet in je huiskame willen. De pepedure design ton laten ze dus volledig links liggen en het bankstel is favoriet. Ik ben ooit op mijn knieën voor die ton gaan zitten en heb het voorgedaan....hoe erg is dat.



Een waterfontein ( op aanraden van een niet nader te noemen forumster) waardoor de katten altijd vers stromend water hebben. Ik had er even niet bij stil gestaan dat er gebruik gemaakt werd van een pompje en dat dit pompje gebruik maakt van stroom waardoor ik nu een peperduur apparaat in de doos heb staan omdat ik geen stroom heb daar waar de katten eten, en alle verlengsnoeren zijn ondertussen ook al in gebruik.



Leo, lezen en schrijven kan ik met je, echt. Ik heb ook die doosjes. Natgemaakt en wel. Kan er niets meer mee. Maar ze zijn zo leuk!



Nagellak.honderden kleuren. En ik draag het nooit omdat ik het bij anderen altijd zo leuk vind en het bij mij staat alsof ik elk moment naar het bordeel moet om te werken. Maar ik heb ze wel!
Alle reacties Link kopieren
Dat was de creme van Aldi die zo goed uit de test kwam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Spijker schreef op 10 april 2010 @ 08:39:

Weten jullie wat ik vaak doe met shampoo/zeep/make-up/creme? Ik koop al die dingen op vakantie in het buitenland. Want daar ken ik de goedkope merken niet en dan vind ik die verpakkingen er ineens ook heel mooi uitzien!



In zuid Italie stik het van de winkeltjes die 'tutto per la casalinga' heten (alles voor de huisvrouw), of 'tutto per lire 1000' (alles voor 1000 lire oftewel 1 gulden oftewel 50 eurocent een euro).

Daar shop ik me kapot aan mascara, nagellak, oogschaduw, bodylotion, douchecreme, zeepjes. Kost geen drol en oh zo chic italiaans.Heb ik in Duitsland gedaan. Géwéldig! 80 cent voor een fles douchecreme. Ruikt ook nog eens helemaal geweldig. En geurtjes die je hier niet hebt. Ik ben nu wel uitgekeken op de Dove-lijn of welk merk dan ook. Ga je naar de Etos of Kruidvat, het maakt niet uit, alles is het zelfde. En ik ben al zo'n tut met douche- en badcrempjes. Ik wil veel en sterke geuren. En een zijdezacht huidje na het douchen of badderen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een die er vaak intrapt. Zo heb ik vorig jaar die Alien versie gerijpt in het vat gekocht. Alien is echt mijn favoriete geur en ik weet dat de eau de parfum mij het best bevalt. Toch trapte ik erin; de geur is dieper en intenser want gerijpt in het vat. Ik kon het niet ruiken want de testers waren nog niet binnen en nog meer blabla( kort verkrijgbaar natuurlijk!). Enfin, niks anders dan anders maar wel wat duurder dan de 'gewone Alien.

Bourjois oogschaduw is puin maar de volume mascara is geweldig. Door het borsteltje.
80 soorten longlasting waterproof ultratall thickening volume moviestar longlash mascara's



Minstens. En ik heb lange wimpers



( gebruik nu de hypnotic van Lancome, fijn spulletje !)
quote:Ratteke schreef op 10 april 2010 @ 08:37:

omdat ik er anders uit zie alsof ik al een paar dagen dood ben.

En dan veeg je natuurlijk ook je dure creme weer van je gezicht zodat je op die plek niet meer beschermd bent tegen schadelijke invloeden van buitenaf.







Ja, dat je er uitziet alsof je dood bent. Herkenbaar. Zo heb ik ooit mascara van Lancome gekocht, met extra zwarte troepiepoepie er in en een extra fijn en lang borsteltje met lange, extra haren voor een extreem dramatisch effect.



Die toegevoegde haartjes gingen dus in mijn ogen zitten waardoor ik er al een uur na het opbrengen uitzag als een panda op oorlogspad.



Huilen met de pet op, letterlijk, en dan in het restaurant maar af wassen met goedkope handzeep op zo'n veel te hard papieren handdoekje, zodat je een fijn strak smoelwerk hebt de rest van de avond, en de overige onderdelen van je maquillage er nog zo half op zitten. Dus halve rouge en vanaf de jukbeenderen nog bijna intact want je kreeg niet je hele kop onder dat minifonteintje in het toilet van het restaurant.



En natuurlijk had je je mascara niet meegenomen want die zou onwrikbaar als een huis, op je wimpers blijven zitten, dat zeiden ze zelf van de reclame!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven