Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
zo, dat zijn er wel heel weinig. Hoewel niet gescande kaarten volgens mij ook niet bij je overzicht staan?



Ik kom niet zo vaak in stad, is misschien maar goed ook

(ik wil knutselspullen kopen.. daarvoor móet ik wel.. aiaiai)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 16 mei 2014 @ 10:27:



Ik kom niet zo vaak in stad, is misschien maar goed ook

(ik wil knutselspullen kopen.. daarvoor móet ik wel.. aiaiai)Dan moet je ook even bij dat winkeltje kijken
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de welkomberichtjes!



Ik heb met mij zelf afgesproken dat ik maar één kaart per week mag versturen. Ik ken mijzelf een beetje, anders wordt ik veel te fanatiek en ben ik bang dat het teveel geld gaat kosten met postzegels.

Maakt het wachten op een kaartje nog een beetje spannender, al vind ik het nu al spannend of mijn eerste kaartje wel aan gaat komen ;)
Alle reacties Link kopieren
Haha ik krijg net een kaartje uit China, met een cartoon erop met allemaal typisch Londense afbeeldingen Wel erg leuke kaart.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je de eerste keer wel die 5 stuurt, Martine, om op gang te komen



Ik kreeg een kaartje uit Amerika en India!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hee hoi! Kreeg vandaag weer een kaartje. Sta nu 5 voor...



Heb zelf ook 6 kaarten gestuurd. India en Japan als nieuwe landen voor mij verder nog Nederland, Duitsland Oekraïne en Taiwan.



Inderdaad Martine, ik zou die eerste 5 kaarten allemaal doen, en daarna 1tje per week. Dan kom je net een beetje opgang
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Okee, toch de andere 4 adressen ook opgevraagd.

- rusland

- orange county, californië

- finland

- belarus



Heb een lijstje gemaakt van gevraagde kaarten, m'n voorraadje is nu al niet toereikend genoeg :p



Zetten jullie foto's van kaarten die je nog wil hebben of van kaarten die je hebt ontvangen op je profiel?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel kaartjes, die ik leuk vond, ge-favoriet. Dat kan als je gewoon kaartjes kijkt. Verder is het ook wel een leuke verrassing wat je toegestuurd krijgt.



En ohoh.. jagen we je nu al op kosten
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@Mriek: dat is balen zeg! Er staan inderdaad niet al te positieve berichten tussen de beoordelingen....



@Dreamer: dan is in één keer opvragen wel handig ja. Ik print alleen als iemand een Russisch of Chinees adres heeft staan.



@ Cocomo: kun je zien of jouw kaartje ook echt zo lang gereisd heeft (de stempel)? Ik heb ook al een paar wat vreemdere reistijden binnen gekregen, maar die waren allemaal pas later gestuurd. Wel raar als iemand na maanden schijnbaar denkt, o ja, ik moest nog een kaartje sturen...



@ thistle: hopelijk ligt er snel iets in je brievenbus!



@ Martine: Op mijn profiel (favorieten) zet ik kaarten die ik zou willen ontvangen.



Vandaag kreeg ik een kaartje met een hele mooie tekening/schets van een meisje in klederdracht achterop, heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Zo weer zes kaartjes onderweg! Een quilt naar USA, vintage kat naar België, theekopjes naar Letland, Sinterklaas naar Rusland, twee Fiep Westendorp katjes naar Oekraine en Wim en Lex naar Wit-Rusland. Heb zin om er meer te schrijven maar zit aan mijn limiet helaas.
Alle reacties Link kopieren
M'n eerste kaartje is al aangekomen in duitsland!!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Dan kan je nu een kaartje ontvangen! Mijn tweede is vandaag aangekomen.

En zo een leuke reactie van de ontvanger gehad. Reageren jullie daar nog wel eens op?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel enkele keer gereageerd op een hurray, maar dat was omdat de ontvanger een vraag stelde waarop ik het leuk vond om nog even te reageren. Verder doe ik dat eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Martine4988 schreef op 16 mei 2014 @ 20:06:

Heb een lijstje gemaakt van gevraagde kaarten, m'n voorraadje is nu al niet toereikend genoeg :p

Zie je, daar ga je al
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer eigenlijk nooit op een hurray, maar betrap mezelf erop dat ik wel eens een wedervraag stel. Die vergeet ik ook gelijk weer, dus geen nood als ze niet antwoorden.



Ik heb mijzelf ingehouden. Ben in vréselijk leuke kaartwinkeltjes geweest (al eens in de Folkingestraat lopen kijken Cocomo? ) maar heb níets gekocht!! Ben zo trots op mij! Was wel stervensdruk in de stad, waar ik niet zo goed meer tegen kan. Daardoor wilde ik ook snel weer winkels uit. Dat scheelde wel



Leuk Martine, dat je eerste kaartje al geregistreerd is! Nu begint het grote wachten Je hoeft niet per se op zoek naar kaartjes hoor. Mijn ervaring is, dat als je zelf een heel leuk kaartje hebt, dat ergens in de buurt komt van hun favorieten, dat ze dat ook heel leuk kunnen vinden.

(ik probeer je financien wat binnen de perken te houden, je ziet het )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha dankje dreamer ;) Maar had zelfs niet iets wat in de buurt kwam...

Heleboel leuke kaarten gevonden vanochtend tijdens het shoppen en een verassingspakket kaarten besteld via een link hier. Wie weet zit daar wat tussen
Alle reacties Link kopieren
@noora, inderdaad bij de afgelopen 2 hurray's had ik er inderdaad niet onder staan dat ik nu een kaartje kreeg. Heel jammer. Duurt dus nog 3 hurray's voor ik weer gelijk loop. Dat vergt wat geduld van mijn brievenbus. Ik kan trouwens op dat kaartje dat zo lang onderweg is geweest niet zien of die pas vorige week is verstuurd. Er zit wel een kerstzegel op van 2013. Wel zag ik in haar profiel dat ze sinds 6 maanden niet meer online is geweest. Misschien vond ze hem terug en heeft hem alsnog verstuurd. Ofzo.



@dreamer, ik kom eigenlijk nooit in de stad, ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet weet waar de folkingestraat is. Ik ga zo even op Google maps kijken, en dan ga ik daar even langs de volgende keer dat ik er ben... Oo wacht, die straat ken ik wel. Daar ga ik dan snel eens heen!



Ik reageer trouwens nooit op hurray's en er is ook nog nooit op een hurray van mij gereageerd.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Je kunt niet in Groningen komen en de Folkingestraat niet kennen. Is van een achterafbuurtje naar één van de leukste straten getransformeerd.

(met oooooh.. zulke leuke winkeltjes.. )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Maar Dreamer, ik heb het opgezocht en bleek het wel te kennen. Ken alleen de straatnamen niet in de stad. Mijn moeder met name vindt binnenste buiten en erg leuke winkel.



Wees niet boos ;)
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet boos.. je zei toch al dat je het wist Ik maak graag reclame.



Ik kreeg vandaag een hurray uit Tsjechië met daarin de tekst "Thanks for beautiful postcard from Zwolle!" terwijl de naam van mijn (onze) stad levensgroot voorop staat. Nogal bijzonder dus.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk een actief draadje over postcrossing.ik ben een rookie wat betreft postcrossing hoor. Heb er nu 3 klaar liggen voor verzending. Dat zijn de nummers 10, 11 en 12 van mij die verstuurd gaan worden. USA, Taiwan en China. Zelf heb ik er 3 mogen ontvangen en er zijn er nog 3 onderweg waarvan 2 al heel lang. Rusland.... Langer dan 4 weken. Tips iemand? De mensen mailen?

Happy postcrossing. Ga gezellig meelezen en mee kletsen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom heewda! Ja dat zijn niet de snelste landen die je noemt! Ik zou nog even afwachten en dan inderdaad even een bericht sturen. Ik kijk ook altijd wanneer iemand voor het laatst op de site was, als iemand gewoon actief is wacht ik altijd nog even af. Net zelf een kaartje gekregen dat na 20 dagen duitsland bereikt heeft!
Alle reacties Link kopieren
Aha ok. Ik wacht nog gewoon even af dan.

1 van die 2 is een maand niet online geweest. De ander nog maar 3 dagen.



Zo meteen ff snuffelen voor kaarten.



Die naar de usa gaat wilde unesco dingen. Ik een mooie kaart uitgezocht van wadlopen, blijkt dat dat ook op de unesco lijst staat! De andere 2 waren makkelijk. Die wilde van de omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Jeej jippie mijn 4e kaart ontvangen. Uit duitsland. Dit is mijn 2e uit duitsland. Er is er als het goed is nog 1 onderweg naar mij. En ik heb er nu 6 onderweg.
Alle reacties Link kopieren
Wachten is moeilijk...



Dat verassingspakket wel ontvangen vandaag. Dus nu nog meer kaarten :p



Haha dreamer, hoe zijn ze dan bij zwolle gekomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven