Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren een kaart uit Gambia!! met een begraafplaats er op..

Had op één dag maar liefst 5 kaartjes in de bus!!
Alle reacties Link kopieren
Wow Gambia, best bijzonder zeg!



Leuk dat je er weer bent, Dahlia



Ik kreeg vanmorgen 2 blije hurray's. Uit Frankrijk zelfs een excuus dat het zo lang geduurd had, want hij was met vakantie. Maar het was al binnen 11 dagen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wauw Gambia! Heb je gezien dat daar maar 5 actieve postcrossers zijn? Bijzonder!

Hier gebeurt niet echt veel, vandaag twee kaartjes geschreven maar er komt maar weinig aan. Massaal op vakantie zeker allemaal
Alle reacties Link kopieren
Vakantiegeld is binnen, belastingteruggave is binnen, postzegels zijn besteld Ik vind het wel raar, dat ze zoveel goedkoper zijn dan normaal, eigenlijk. Hoe kan dat? Ik heb er 'slechts' 50 besteld. Als ik me braaf houd aan 5 kaarten per week, doe ik er 10 weken mee (jaja, ik kan snel rekenen )

Daarna zie ik wel weer



OHja.. dan moet ik me wel aan 5 kaarten per week houden, natuurlijk.. uiteraard.. ik mag er alweer 4..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha ik heb net ook even gekeken hoeveel postzegels ik nog heb, genoeg voor 11 kaarten dus ik ga binnenkort ook weer bestellen. Hopelijk zitten er weer wat leuke bij! Ik had een paar hele grappige vorige keer, zelfs een hologrampostzegel met een schaatser. Die heb ik nog niet verstuurd, wacht op een leuk profiel.
Alle reacties Link kopieren
Gaaf zeg, een kaart uit Gambia!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw hier maar al jaren een trouwe postcrosser! Tijdje terug heb ik op een Russische website kaarten besteld... Die kreeg ik vrijdag binnen. Mooie kwaliteit en zo goedkoop! Ik heb er net weer een bestelling geplaatst. Oeps... ik heb nog honderden kaarten liggen en mocht juist even niks meer kopen van mezelf. Mislukt! Ook maar meteen weer postzegels besteld bij PMK.



Morgen ga ik naar Utrecht. Iemand nog tips voor leuke winkeltjes daar? Kaartjes, tape, stickers... dat soort dingen?



Ik heb op Postcrossing nu (even checken) 1223 kaarten verstuurd en 1226 ontvangen..
Alle reacties Link kopieren
Wow kledderendets, dan ben jij echt al ver. Ben jij zoiemand, naar wie het moeilijk sturen is
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoi kledderendets! Ik hem onlangs een kaart gestuurd met jouw avatar erop Nu willen we wel weten welke site dat was natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Jeep! M'n kaart naar amerika is aangekomen, binnen een week!. Dat is toch sneller dan ik had verwacht.



Ik heb een leuke (foto)lijst gekocht en daar twee touwtjes im gemaakt met knijpertjes. Om de kaarten in te hangen. Nu alleen nog wachten op de kaarten ;)
Alle reacties Link kopieren
Leuk Martine
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, volgens mij ben ik niet zo moeilijk hoor... Ik hou alleen niet zo van viewcards maar vind voor de rest heel veel leuk! Zo ook Gorjuss kaarten, net als op mijn avatar ;)



Die website was wwww.postccardpress.ru De verzendkosten zijn wel 8 euro, maar als je 4 kaarten voor een euro hebt dan heb je dat er ook zo uitM
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik heb afgelopen week 2 Peter Rabbit kaartjes gestuurd en die worden gewoon binnen 10 minuten geregistreerd! Naar Hong Kong heeft er 4 dagen over gedaan! Helaas was ik die vergeten up te loaden, dus die staat er nu niet bij ..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kaartje uit Taiwan gekregen. Gelukkig nieuwjaarkaartje, omdat dat geluk brengt. Is 9 dagen onderweg geweest. Volgens mij had hij/zij (heb nog niet gekeken) gewoon kaartjes over. Maar hij is leuk



Daarnaast de postzegels binnen. LEUK! Ook oude kinderpostzegels van tekeningetjes met fruit, waar ik gewoon nog de kaartjes bij heb. Hoop dat ik dat een keer samen kan sturen

Ik snap nu ook waarom die korting kan, want niemand koopt natuurlijk meer die oude series postzegels. Leuk hoor.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oe ik ga ook meteen postzegels bestellen! Die fruitkaarten heb ik ook nog

Net twee kaartjes geschreven: Duitsland en Zuid-Korea. Begint weer een beetje op gang te komen met de hurrays.
Alle reacties Link kopieren
Ik pakte net wat uit de boekenkast, valt er een velletje kerstzegels 2010 uit
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Net even de site bekeken die kledderendets noemde. Wat een prachtige kaarten!! Ga binnenkort zeker wat bestellen want is ook helemaal niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Die Russische website werkt bij mij niet of nauwelijks. Jammer!



Oude postzegels zijn toch niet meer geldig of heb ik dat mis? Ik koop namelijk altijd nieuwe postzegels, haha.
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Alle reacties Link kopieren
Europostzegels zijn gewoon waard welk bedrag erop staat Dahlia. Dus decemberzegels kun je het hele jaar door plakken, alleen je moet het resterende bedrag bijplakken. Naar het buitenland plak ik er dan meestal 2 op (en ik ben er nu achter dat dat te weinig was, maar ze kwamen wel aan.. dus)



Ik ga zo maar eens adressen trekken. Duurt nu natuurlijk allemaal nog langer, nu ik ook postzegels uit moet zoeken
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is wel erg handig. Dankjewel Dreamer!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Alle reacties Link kopieren
8 adressen heb ik getrokken. Het begon normaal met Duitsland, Finland, Taiwan, Litouwen, Oekraïne, maar toen kreeg ik nog Indonesië (leeg profiel helaas) en Zuid Afrika (heel leuk profiel en net begonnen, ook leuk )



Verzonden:

Duitsland - grappig kaartje van hond met 'bad hairday' (verhaaltje erbij voorop)

Finland - een poppetje dat 'hi' (gewoon hi, niets bijzonders) zegt, maar daarbij de postzegels gestuurd, die op de enveloppe met postzegels zat, want hij spaart postzegels en dit waren er gelijk 6

Taiwan houdt van 'math' en cijfers, dus kreeg een straatkaart van Monopoly (Grote Markt, Groningen )

Oekraïne - klederdracht

Litouwen - vintage kaartje uit de Flow, 2 kindjes met een bosje bloemen

Indonesië - multiview van mijn stad

Zuid Afrika - tekening van Jan Altink, schilder van kunstgroep 'De Ploeg'

Australië - schilderij van Jan Altink



Dus.. terwijl ik dit type krijg ik een kaarttje, luchtfoto van Bonn.

Het is nog morgen en nu al een goede postcrossingsdag
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo hier ook een leuke postcrossingdag!

Geen kaarten gekregen, maar wel een enorm enthousiaste hurray van een dame uit Amerika. Ze had verteld dat ze aan quilten deed en toevallig had ik een kaart met een foto van een quilt liggen. Dus ondanks dat ze die niet in haar lijstje had staan, toch gestuurd. Was een schot in de roos, helemaal gelukkig ermee.



En het nieuwe profiel is van een 6-jarig meisje uit Estland, die samen met haar oma aan postcrossen doet. Lijst bestaat vooral uit princessen, kittens, sprookjes en alles wat verder zacht, roze, en schattig is Een echt prinsessenkaart heb ik niet, maar ik heb haar een Jip en Janneke kaart gestuurd met uitleg waar het boek over gaat en een paar kattenstickers. Die spaart ze, en ik had ze nog liggen van 25 jaar geleden



Voelt als een goede daad haha. Grappig dat kaartjes krijgen leuk is, maar echt blij word ik toch nog meer van het versturen en de hurrays!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook inderdaad heel erg leuk om mensen blij te maken met een kaart! Ik probeer zoveel mogelijk aan hun wensen te voldoen. Ik zit nog te wachten op leuke hurray's. Hopelijk komen ze snel!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Alle reacties Link kopieren
Ik zit natuurlijk vooral op een blije hurray uit Finland te wachten, nu ik 6 extra zegels bijvoegde .. maarja, die is net op de post.



Blije hurrays zijn inderdaad echt heel leuk. Dat je de zekerheid hebt de goede keus gemaakt te hebben, ook al stond deze niet in het lijstje
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Die link van Kledderendets klopt niet. Het is www.postcardpress.ru

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven