Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net de beste hurray-message tot nu toe, echt fantastisch! Van een man uit Rusland die 5 alinea's tekst nodig had om me te vertellen hoe blij hij was met wat ik hem gestuurd had. Het kaartje zelf, de postzegels, de stickers, maar met name ook mijn tekst (over muziek, ik kon uit zijn profiel afleiden dat we een tamelijk gelijke muzieksmaak hadden) vond hij helemaal geweldig, het was voor hem de 'postcard-of-the-year' en het leek hem sterk dat ik nog van mijn nummer 1 positie verdreven zou worden.

Die heb ik dus wel even een berichtje teruggestuurd (waar het hierboven over gaat toevallig) dat hij wat mij betreft ook in de running is voor 'best hurray-message-of-the-year, want het was oprecht een superleuk bericht!

Ook leuk: aan het eind zegt hij: en nu ga ik op you tube liedjes luisteren (van een band uit 'onze' jeugd).... 20 minuten later nog een berichtje van hem: Yes! En dan een aantal titels van nummers en een smiley. Haha! Zo leuk om te weten dat je iemand zo blij hebt gemaakt! Daar doe ik het echt voor, meer nog dan voor de kaartjes in mijn eigen brievenbus.



Voor de rest reageer ik alleen op een hurray als daar reden toe is. Toevallig reageerde deze week ook iemand op mijn eigen hurray, was wel heel leuk.



@ heewda: ook welkom! Ik stuur pas een bericht als een kaart expired raakt (60 dagen) en dan vooral om te checken of hij niet per ongeluk vergeten is. Als hij niet aangekomen is, dan is dat gewoon jammer. Lijkt er bij één van je users helaas op dat die misschien vertrokken is, maar geef niet op: ik had er laatst één naar Belarus, die vrouw was op een gegeven moment ook meer dan een maand niet online geweest, maar kaartje werd toch rond de 55 dagen ofzo nog geregistreerd.



Ik heb op dit moment ook 3 trage Russen in mijn lijst (26, 28 en 40 dagen), allemaal wel actief gelukkig. Is voor mij wel de reden om repeated countries toch maar weer even uit te zetten... ik ga af en toe wisselen daarmee denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag mijn eerste kaart gekregen! Uit Rusland.

Ben er heel blij mee, het kaartje is niet eens zo bijzonder, het verhaal ook niet. Het meisje van 14 schrijft dat ze samen met haar opa en oma woont en een papegaai heeft. En toch word ik blij van het kaartje, ik zoek op waar ze vandaan komt en zo. Het geeft me toch een gevoel van verbondenheid met zo iemand die ergens ver weg woont. In dit geval woont het meisje in een gebied dat aan het bedenken is of ze zich willen afsplitsen van Rusland en dan ineens voel je je een wereldburger en leef je mee met zo een nieuwsfeitje. En dat van een simpel kaartje. Als alle regeringsleiders en religieuze leiders nu eens ging postcrossen, zouden we dan wereldvrede krijgen
Alle reacties Link kopieren
@noora wat een leuke reactie!! Dat doet een mens goed!

Met het expire gebeuren nou ja daar wacht ik nog gewoon mee af. Ik wist eerst niet van het vinkje en hoorde er pas later van. Nu heb ik dus wel verschillende landen.



@thistle, idd. Van gewoon zomaar een kaartje wordt je gewoon blij. Helaas is de situatie daar momenteel niet prettig......



Ik heb gisteren echt veel te lang gezocht naar kaarten online. Ik moet ook maar eens naar Groningen. FF dat straatje opzoeken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Martine4988 schreef op 20 mei 2014 @ 19:10:

Wachten is moeilijk...



Dat verassingspakket wel ontvangen vandaag. Dus nu nog meer kaarten :p



Haha dreamer, hoe zijn ze dan bij zwolle gekomen?Ja, dat vraag ik mij dus ook af. Ik heb bij zijn andere ontvangen kaarten gekeken en in elk geval recent niets uit Zwolle. Bijzonder. Misschien denkt ie wel dat mijn stad in het land Zwolle ligt.. of stuurde hij net zélf een kaartje naar Zwolle, kan ook
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:heewda schreef op 21 mei 2014 @ 08:04:

@noora wat een leuke reactie!! Dat doet een mens goed!

Met het expire gebeuren nou ja daar wacht ik nog gewoon mee af. Ik wist eerst niet van het vinkje en hoorde er pas later van. Nu heb ik dus wel verschillende landen.



@thistle, idd. Van gewoon zomaar een kaartje wordt je gewoon blij. Helaas is de situatie daar momenteel niet prettig......



Ik heb gisteren echt veel te lang gezocht naar kaarten online. Ik moet ook maar eens naar Groningen. FF dat straatje opzoeken...



Dan hebben we ook nog een bepaalde kaartenwinkel, die tegenwoordig helaas alleen van donderdag tm zaterdag open is, maar dáár kun je je geld écht kwijt. En bij het VVV ook heel veel hele leuke kaarten.



Ik kreeg gisteren (weer) een kaartje uit Minsk. Heb 2 enthousiaste hurray's binnen, dus kan vandaag weer 5 kaarten sturen. Moet ik wel weer postzegels kopen. Pff.. wat gaat dat snel. Ook doordat m'n dochter zegels nodig had, trouwens.



Want geweldig leuk, die reactie op je kaart, Noora!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg trouwens gisteren een kaartje met als tekst "hello, ik ben die en die en ik kom uit Minsk. Dat is de hoofdstad van Belarus, groetjes.." Ik kan dan in de hurray echt niet meer zetten dan 'bedankt'



Net 5 adressen getrokken: Rusland, Finland, USA, Latvia en Oostenrijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb net lekker in het zonnetje mijn kaartjes zitten sorteren, zodat ik niet zo lang hoef te zoeken naar een bepaald kaartje, dat ik wil versturen. Ben benieuwd hoelang het gesorteerd blijft



Voor het eerst had ik een vraag naar een kartonnen verpakking, dus ik heb een doos hagelslag leeggegooid in een kopje en daar de voorkant van uitgeknipt. Typisch Nederlands, toch?

Die gaat naar een familie in Amerika.



Latvia verzamelt kaartjes, heeft 1265 ontvangen, maar je ziet er maar 600. En ze vindt élk kaartje goed. Hoe lastig kan het zijn .. daar gaat Beatrice Potter heen. Een landkaart naar Rusland, een automatiek met klompjes naar Oostenrijk en een oude filmposter naar Finland.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vandaag alweer postcrossing post. En alweer uit duitsland. Nu is het afwachten op hurray's



Is dat winkeltje ook donderdag avond geopend dan. De vvv is ook niet te missen in groningen he. Misschien morgen even heen. In Assen hebben ze niet veel meer leuke kaarten winkels....
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het wel. Die éen van héél veel kaartjes zit in de Oosterstraat, dat is bij de Pearl rechtdoor, gezien vanaf het VVV

Folkingestraat loopt je doorheen vanaf het station naar het centrum.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Misschien was je kaart in zwolle gestempeld?



Ik heb net de eerste kaart in mijn brievenbus gevonden!! Uit nederland
Alle reacties Link kopieren
Ohja.. dat is natuurlijk zo.. toch raar dat hij dan alleen daar naar kijkt en niet naar het plaatje voorop



Ik heb mijn kaartjes vandaag gebruikt voor een fotogroep. Daar zitten ook veel postcrossers bij en ééntje wil nou óók een kaartje van een hagelslagdoos
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@martine ook leuk toch!



Vandaag nog meer kaartjes binnen van een fb kaarten groep. Heel raar dat we vandaag 2x post hebben ontvangen....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond ontvangen kaartjes zitten sorteren. Bleek dat ik kaartje van gisteren, dat ik al niet zo mooi vond, al eerder gekregen had. Kwam me al bekend voor



Hebben jullie je kaartjes gesorteerd en waarop? Ik heb kaartjes van eten (heel vrij, zit fruit ook bij, bijvoorbeeld) en giraffes apart en daarna eerst op continent. Nu ben ik eerst wel uitgesorteerd

Maar ze passen niet meer daar waar ik zeg weghaalde Dus gaan ze nu in een schoenendoos.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop op een snelle hurray, heb zin in meer kaartjes sturen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kaarten in een kaartenmolen in de huiskamer. Ik heb ze niet gesorteerd op land oid maar de mooiste staan wel het meest in het zicht.
Alle reacties Link kopieren
Hier verder rustig trouwens, weinig hurrays want veel mijn kaartjes zijn onderweg naar verre landen. Net wel een nieuw adres getrokken, had Duitsland verwacht maar kreeg Frankrijk, wel een leuk profiel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik begin ook te denken over zo'n kaartenmolen. Man vraagt al af en toe wat ik nou eigenlijk met die kaartjes ga doen. Misschien maar eens opperen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag ook begonnen met postcrossing! Maar nu heb ik een adres uit China getrokken, hoe kan ik dan het best dat adres er op zetten? Die met de tekens uitprinten en er op plakken of?
Alle reacties Link kopieren
quote:icicla schreef op 22 mei 2014 @ 11:04:

Ik ben vandaag ook begonnen met postcrossing! Maar nu heb ik een adres uit China getrokken, hoe kan ik dan het best dat adres er op zetten? Die met de tekens uitprinten en er op plakken of?Als het goed is staat het adres er ook gewoon in westerse tekens. Ik heb nog nooit meegemaakt dat dat niet zo was. Dan zou ik inderdaad het maar uitprinten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef altijd. Sinds een paar maanden print ik adressen uit en gebruik ik zowel de westerse letters als Chinese tekens. Die zet ik dan links of onder de andere. Ik las hier een keer, dat je dan meer kans hebt dat het aankomt.



Ik kreeg een hele enthousiaste hurray uit Duitsland en een leuk/lekker kaartje, ook uit Duitsland
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Een lekker kaartje? Wie stond er op de voorkant?
Alle reacties Link kopieren
Er staat een heerlijke koffietafel op Firene
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 23 mei 2014 @ 10:02:

Er staat een heerlijke koffietafel op Firene toch een kleine anticlimax
Alle reacties Link kopieren




Ik dacht: ik krijg een hurray uit Duitsland, ik krijg een kaartje uit Duitsland.. als ik een adres trek is het vast.. Maar het werd Hong Kong! En net nadat ik het kaartje verstuurd had, kreeg ik een blije hurray uit Taiwan en Finland.

En ik kreeg een kaartje uit Ostrava, Tsjechië. Ik ben in die stad geweest en wij vonden het niets aan. Mooi, maar saai. Hij beschrijft het mooier
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het is lang geleden dat ik hier mee heb geschreven over postcrossing. Ben ook een tijdje gestopt. Maar Ik besloot vandaag weer kaartjes te gaan sturen. Ik begon toch wel een leuk gevulde brievenbus te missen

Er gaan van mij morgen 4 kaartjes weg. Naar Belarus, Rusland, Duitsland en Amerika.

Hopelijk vinden ze mijn kaartjes leuk. En ben benieuwd wat ik weer vind in mijn brievenbus natuurlijk! :D
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven