Alleenzijn en gelukkig zijn met jezelf deel V

18-08-2015 20:10 3040 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind 2011 opende Lisanne een topic omdat Lisanne maar niet gelukkig kon worden met zichzelf. Haar eigenwaarde was gebaseerd op de bevestiging die ze kreeg van anderen. In een relatie werd Lisanne afhankelijk en cijferde ze zichzelf weg, als vrijgezel was Lisanne altijd op zoek naar afleiding en naar een potentiële relatie. Na een relatie met een foute man waarin ze zichzelf compleet verloren was wist ze dat er iets moest veranderen, maar hoe?



Inmiddels is dit topic uitgegroeid tot een plek waar mensen hun verhaal (~9000 berichten!) kwijt kunnen, maar vooral tot een plek waar men elkaar advies geeft en elkaar helpt om gelukkig(er) te worden. Het topic biedt praktische tips voor een aangenamer leven met jezelf en brengt lotgenoten samen. Het doel van dit topic is niet om de uiterste staat van kijk-mij-alleen-eens-gelukkig-zijn te bereiken.



Iedereen die zich op de een of andere manier verbonden voelt met dit onderwerp is hier welkom, of je nou net ontdekt hebt dat je anderen nodig hebt om je goed te voelen, altijd op zoek bent naar afleiding om maar niet alleen te zijn, al bezig bent om je eigenwaarde in jezelf (terug) te vinden of al helemaal gelukkig met jezelf bent. Eveneens is eenieder welkom die ongelukkig is in een relatie. Iets wat in deel III regelmatig ter sprake kwam.



Uit feedback bleek dat personen het waardevol vinden om de eerste drie delen van het topic te lezen:

Deel I Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf

Deel II Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf - deel 2

Deel III http://forum.viva.nl/foru ... -3/list_messages/215279/0

Deel IV Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf, deel IV



Eind 2014 bestaat de literatuurlijst uit de volgende stukken:

Als hij maar gelukkig is – Robin Norwood

De ideale vrouw is een bitch – Sherry Argov

Coach jezelf naar succes – Talene Miedaner

Verslaafd aan liefde – Jan Geurtz

Je kunt je leven helen – Louise L. Hay

Het monsterverbod – Carolien Roodvoets

Liefhebben zonder voorwaarden – Paul Ferrini

De Kracht van het Nu – Eckhart Tolle

Als succes een spel is, dan zijn dit de regels – Cherie Carter-Scott

De zeven spirituele wetten van succes – Deepak Chopra

Superbrein – Deepak Chopra

Emotionele afhankelijkheid - Dr. Rudolf Snel.



Lisanne: bedankt voor het openen van het oorspronkelijke topic! Alhoewel Lisanne minder actief is, is er nog altijd een ‘harde kern’ actief aangevuld met (eveneens welkome) passanten.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Wat bedoel je daar precies mee? We zijn al maanden net een stel kleine kinderen die nieuw speelgoed hebben waar ze niet aan durven komen . En ik was dat zat dus ik probeerde wat initiatief te nemen. Maar ja ik kan niet bezig blijven, ik word er doodmoe van.

Dan nog maar even single blijven, heeft ook voordelen..X-D.



Ik heb overigens wel het idee dat we mekaars onzekerheid heel erg overnemen op een of andere manier. Ik zeker aangezien ik hoogsensitief ben.



Je zou ons eens samen moeten zien, een blinde merkt waarschijnlijk de spanning nog.

Ik weet niet helemaal of ik daar mee om kan gaan en mijn gevoelens zijn echt niet zomaar weg maar op een of andere manier kan il er eindelijk wat afstand van nemen heb ik het gevoel.

Ik snap mezelf niet helemaal maar goed dat hoeft ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Het mooie is dat ex en ik los van elkaar dus eea ontdekt en ontwikkeld hebben in onszelf, waardoor we nu weer zo op 1 lijn liggen in hoe we over veel zaken denken.

We zijn allebei ruimdenkender geworden.



Echt een fijn open gesprek gehad over echt van alles, over hoe we vroeger los van elkaar waren in liefde en lust, hoe samen, en hoe nu weer los van elkaar, dat we dat soort onderwerpen niet mijden, (na hoe het zo gelopen is zijn er denk ik niet veel mensen die dat kunnen tegenover elkaar, zonder wrok enzo, gewoon neutraal en betrokken) waarin ik ook mijn waardering kon uitspreken hoe fijn het is dat we zo met elkaar omgaan.

En dat ie meteen klaarstaat als ik iets wil bespreken/sparren met hem of ergens advies over wil.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Amy, wat een super leuke en fijne wending!! Wauw!

Lekker van gaan genieten, de momenten samen, het verlangen en vooral de energie die het geeft. Blijf open en eerlijk in gesprek. En niet gaan piekeren, twijfelen en invullen voor hem. Gewoon vragen! Vind het echt leuk voor je!
Alle reacties Link kopieren
Haligh: quote:

"Maar het mooie is dat ik nu pas, nu de bom is gebarsten en ik geen controle meer heb (want hij wil ruimte, hij wil nadenken), ik het pas écht kan voelen: ik heb hem niet nodig om gelukkig te zijn, ik heb mezelf nodig om gelukkig te zijn."



Dit dus is de clou imo!



En jaloezie bevechten is imo de oplossing niet, ook niet overwinnen, het is niet meer nodig als je jezélf "hebt".

Vechten tegen jezelf is verzet, en zelfveroordeling, terwijl dat ook gevoelens zijn die je voelt.

Dat je iets niet mag voelen van jezelf, is ook voor een deel zelfafwijzing dan he.

Beter dus idd die relatie met jezelf verbeteren, zodat je je eigenwaarde (en eigenliefde) beter kunt voelen, en zodat je jezelf wél de moeite waard vindt (en snapt wat hij in jou ziet, omdat je dat ook ziet).



Ik geloof niet zo in iets succesvol onderdrukken/afwijzen van jezelf of met (zelf)discipline niet meer "mogen' van je "hogere" zelf.

Ook daarin is het iets niet langer "hoeven" ipv moeten/mogen/ jezelf verbieden/ jezelf afwijzen.

Eea in een ander perspectief zien te krijgen en dat is al aan het lukken als ik het zo lees!

Dan verdwijnen de oorzaken voor dat gevoel en valt er niks meer te bevechten



Verder: als het object van je controle weg is, is het makkelijker om geen controle meer te hoéven houden.

Dat kan ook bevrijdend werken.

Daarmee is het nog niet weg, je kunt er alleen niks mee omdat je er nu geen invloed meer op hebt.

Dan kun jij eindelijk ook ontspannen en door dat ontspannen alleen al kijk je met een relaxterder blik naar hem en afgelopen tijd/ gebeurtenissen.



Social heeft een soortgelijke ontwikkeling doorgemaakt, al was het bij haar & vriend een duidelijke wisselwerking en (toen ff) redenen om onzeker door te worden tav de relatie.

Het dan ook echt toepassen als je wel weer bij elkaar komt (en zo houden) is dan nog wel een uitdaging, maar volgens mij is dat Social gelukt (en gaat het jou ook lukken!). Die ruimte geven heeft echt gewerkt bij hun!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Zelatrice schreef op 30 november 2015 @ 17:34:

Wat bedoel je daar precies mee? We zijn al maanden net een stel kleine kinderen die nieuw speelgoed hebben waar ze niet aan durven komen . En ik was dat zat dus ik probeerde wat initiatief te nemen. Maar ja ik kan niet bezig blijven, ik word er doodmoe van.

Dan nog maar even single blijven, heeft ook voordelen..X-D.



Ik heb overigens wel het idee dat we mekaars onzekerheid heel erg overnemen op een of andere manier. Ik zeker aangezien ik hoogsensitief ben.



Je zou ons eens samen moeten zien, een blinde merkt waarschijnlijk de spanning nog.

Ik weet niet helemaal of ik daar mee om kan gaan en mijn gevoelens zijn echt niet zomaar weg maar op een of andere manier kan il er eindelijk wat afstand van nemen heb ik het gevoel.

Ik snap mezelf niet helemaal maar goed dat hoeft ook niet.



Dat zou weleens heel goed het geval kunnen zijn, Zela! (dat vetgedrukte).

Soms versterk je elkaar idd alleen maar, in bepaalde (reactie)mechanismen of onzekerheid.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Ik ben al ruim een uur aan het huilen, zonder dat ik weet hoe het begon.

Vervolgens zijn geloof ik alle verdrietige dingen in mijn leven wel even voorbij geflitst in mijn hoofd, waardoor ik zelfs harder moest huilen. Incl oude vriendjes waar ik aljaren niet meer aan heb gedacht of overlijden van mijn opa 2jaar geleden. Ik kan ook moeilijk stoppen. Steeds begin ik weer.. dit kan toch niet allemaal onverwerkt verdriet zijn?
Nee zelfs een paar zielige films zijn voorbij gekomen...
quote:Suzy65 schreef op 01 december 2015 @ 00:53:

[...]





Dat zou weleens heel goed het geval kunnen zijn, Zela! (dat vetgedrukte).

Soms versterk je elkaar idd alleen maar, in bepaalde (reactie)mechanismen of onzekerheid.





Hierdoor moet ikaan mijn laatste ex denken. Super lieve vent, helaas té lief voor mij. Wekelijks hadden we onbegrepen ruzies. We hielden beide super veel van elkaar, wouden zo graag dat het lukte. Maar te verschillend. Echt we haalden het slechtsten in elkaar naar boven. Het koste constant zoveel strijd en energie, om het een beetje leuk te hebben. Anders was er onenigheid, onbegrip en elkaar gewoon niet begrijpen. Beide spraken een andere taal, we snapten elkaar niet. Maar natuurlijk wel heel veel liefde en ook zoveel leuke dingen. Het lukte gewoon niet samen en ipv daaraan toegeven, beide nog harder werken.



Verdrietig eigenlijk dat we zo graag wilden maar het gewoon niet werkte.

Zoveel tranen en pijn heeft dat gekost. Bij ons beide.



Voel totaal geen wrok voor hem omdat ik weet dat we beide niets kwaads in ons hadden.. wel soms nog verdriet dat het gewoon niet gelukt is. Al ben ik opgelucht dat dat vechten klaar is.



Dat zoiets bestaat eigenlijk..

We zien elkaar nog wel, vriendschap is het niet echt. Zijn beide gelukkig met een ander en gun hem dat oprecht.



En zo'n verademing hoe het nu in deze relatie gaat...
Alle reacties Link kopieren
Het moet idd wel een beetje vanzelf gaan, Social.

Ik geloof niet zo in constant moeten "werken" aan je relatie.

Je moet ook bij elkaar het beste kunnen bovenhalen en niet voornamelijk het slechtste en veel onbegrip enzo.

Ja, wonderlijk hoe dat helemaal niet paste, waarschijnlijk op essentiele vlakken al niet, en dan ga je dat uitvechten in machtsstrijdjes overal over.



Maar daardoor weet je wat je nu hebt wel meer te waarderen, haha!

Is het toch érgens goed voor geweest
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Het waren zeker geen machtstrijdjes oid. Er zat ook helemaal geen kwaad in ons beide. We wouden denk ik veelste graag, maar het werkte gewoon niet. Te verschillend in karakter, maar ook in levenswijze, denkwijze etc. Twee puzzelstukjes die niet passen maar wel in elkaar worden gedrukt. Je gaat je dan aan elkaar aanpassen en dat werkt niet.



Voelt vooral verdrietig dat je beide dan zo hard heb geprobeerd. Was beter geweest als we eerder waren gestopt. Heeft ons beide gesloopt en dat is niet de bedoeling van een relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Social schreef op 01 december 2015 @ 01:19:

Ik ben al ruim een uur aan het huilen, zonder dat ik weet hoe het begon.

Vervolgens zijn geloof ik alle verdrietige dingen in mijn leven wel even voorbij geflitst in mijn hoofd, waardoor ik zelfs harder moest huilen. Incl oude vriendjes waar ik aljaren niet meer aan heb gedacht of overlijden van mijn opa 2jaar geleden. Ik kan ook moeilijk stoppen. Steeds begin ik weer.. dit kan toch niet allemaal onverwerkt verdriet zijn?



Ik denk het wel, hoor.

Ook als je daar destijds tijd voor genomen hebt om om te treuren, is er soms nog wel een restje van over.

Geeft helemaal niks, huil het er maar gewoon ff uit.

Of je loopt gewoon ff over nu en dan neem je die ouwe zooi ook weer ff mee.

Stopt ook wel weer.

Ik hoop dat je zo iig lekker slaapt, ik ga nu ook slapen, morgen op pad

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:Suzy65 schreef op 01 december 2015 @ 00:53:

[...]





Dat zou weleens heel goed het geval kunnen zijn, Zela! (dat vetgedrukte).

Soms versterk je elkaar idd alleen maar, in bepaalde (reactie)mechanismen of onzekerheid.In ons geval geldt dat zeker, maar is dat zo slecht dan? Ik vind het namelijk ook wel schattig haha. Maar goed als je daarom 100 jaar om mekaar heen blijft draaien gaat dat niet werken. Vandaar dat ik een stap wilde zetten, waarom hij dan weer moeilijk doet mag God weten, ik snap er in elk geval geen hol van . (En dat vind ik op dit moment ook wel ff best..)
Social:

Heb ik ook wel eens hoor, is ook wel lekker, ff alles eruit gooien.

Niet te veel nadenken over het waarom.



Ik zit ineens te bedenken, is Kineseologie niks voor jou?

Heb ik zelf veel baat bij.



Trouwens (misschien voor iedereen een tip) ik heb de headspace app gedownload, dat is een soort meditatie-app, erg chill.

Te effectief voor mij, ik val steeds in slaap.. . Maar goed dat is ook ontspanning hihi...
Alle reacties Link kopieren
quote:Zelatrice schreef op 01 december 2015 @ 06:58:

[...]



In ons geval geldt dat zeker, maar is dat zo slecht dan? Ik vind het namelijk ook wel schattig haha. Maar goed als je daarom 100 jaar om mekaar heen blijft draaien gaat dat niet werken. Vandaar dat ik een stap wilde zetten, waarom hij dan weer moeilijk doet mag God weten, ik snap er in elk geval geen hol van . (En dat vind ik op dit moment ook wel ff best..)



Op zijn minst schiet het iig niet op, idd,

maar lijken mij vermoeiende relaties als 1 of beiden onzeker zijn iha of over zichzelf/eigen issues of over uberhaubt toe aan een relatie en of dat met jou is dan..

En als er ook niet gecommuniceerd kan worden, terwijl jullie elkaar wel nu en dan zien, houdt het wel zo'n beetje op idd.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Social schreef op 01 december 2015 @ 02:01:

Het waren zeker geen machtstrijdjes oid. Er zat ook helemaal geen kwaad in ons beide. We wouden denk ik veelste graag, maar het werkte gewoon niet. Te verschillend in karakter, maar ook in levenswijze, denkwijze etc. Twee puzzelstukjes die niet passen maar wel in elkaar worden gedrukt. Je gaat je dan aan elkaar aanpassen en dat werkt niet.



Voelt vooral verdrietig dat je beide dan zo hard heb geprobeerd. Was beter geweest als we eerder waren gestopt. Heeft ons beide gesloopt en dat is niet de bedoeling van een relatie.



Bizar wel dat je met zulke uiteenlopende karakters en levenswijzen enzo dan wel op elkaar valt, he?

Tegenpolen trekken aan, zegt men, maar dat moet niet op allerléi gebied zijn, denk ik.

Probeerden jullie elkaar ook niet te veranderen dan?

Of elkaar van eigen gelijk/ mening enz te overtuigen?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:Suzy65 schreef op 01 december 2015 @ 10:13:

[...]





Op zijn minst schiet het iig niet op, idd,

maar lijken mij vermoeiende relaties als 1 of beiden onzeker zijn iha of over zichzelf/eigen issues of over uberhaubt toe aan een relatie en of dat met jou is dan..

En als er ook niet gecommuniceerd kan worden, terwijl jullie elkaar wel nu en dan zien, houdt het wel zo'n beetje op idd.



Nee idd, wil ik er wel even bijzeggen dat hij daar begin oktober wel heel eerlijk over is geweest. Toen heeft hij duidelijk aangegeven dat hij te veel issues heeft en dat hij te bang is om mij te kwetsen.

Waarom hij dan nu ineens helemaal dichtgeklapt is, dat snap ik niet, en mijn gevoel zegt dat hij dat zelf niet eens snapt..

Maar goed dat moet hij zelf uitzoeken.



Mijn spijbel middagje/avond gister heeft me erg goed gedaan trouwens!

Het plenste zo hard dat ik het wel best vond
Alle reacties Link kopieren
Zela als ik jou was zou ik hem volledig uit m'n hoofd zetten.

Exit.



Echt, hoeveel signalen wil je hebben dat hij het niet is?



(Zegt iemand die 6 jaar 1000den signalen heeft genegeerd )

Haha
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Dat is het probleem nou juist Zangvogel, de signalen zijn heel anders dan jij denkt ;),

(jij hebt ons nooit samen gezien... dat zeg ik niet uit naiviteit of verliefderige hormonen, ik ben niet de enige die de 'signalen' gemerkt heeft)



Ik ga er verder niet over in discussie, maar vanaf het begin knallen de vonken

er bij wijze van spreke af als we bij mekaar in de buurt zijn, en dit is de laatste tijd

niet minder geworden. (Eerder sterker van ons allebei)

Maar goed we weten dus niet erg goed hoe daar mee om te gaan, en ik heb mn best

gedaan en ik ben er echt klaar mee.



Maar goed ik vergeef het je aangezien je zelf al toegeeft dat jij niet erg van de signalen bent haha...
Alle reacties Link kopieren
Pffheww.. Ik ben vergeven, Gracias amiga

Ik had het niet over die vonken en signalen van aantrekking als jullie bij elkaar zijn,

Meer de wel/niet gevoelens die je contant hebt en het feit dat hij afstand houd en onduidelijk is, en issues heeft...

Maar goed, dat hij daar mee bezig is en daar ruimte voor vroeg is ook wel weer positief, das waar.

Het klinkt alleen allemaal vrij vermoeiend en daar zou ik tegenwoordig al vrij snel voor passen..

Sterkte ermee.
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
Social, wat komt dat komt, lekker uithuilen is af en toe echt nodig en zelfs goed voor je.

Tegenwoordig denk ik vaak heel simpel "hallo, verdriet, ben je daar, oke.. Prima" dat helpt heel goed.

Ik weet dat er een hoop oud verdriet in me zit wat af en toe wordt aangeraakt.

En dat mag, en dan komt er wat los en dat is goed.

Sinds ik niet bang mee ben voor m'n verdriet ben ik zo veel gelukkiger!



En welkom Haligh, goed dat je hier bent en meeschrijft en sterkte met alles
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
quote:Zandvogel schreef op 01 december 2015 @ 12:48:

Pffheww.. Ik ben vergeven, Gracias amiga

Ik had het niet over die vonken en signalen van aantrekking als jullie bij elkaar zijn,

Meer de wel/niet gevoelens die je contant hebt en het feit dat hij afstand houd en onduidelijk is, en issues heeft...

Maar goed, dat hij daar mee bezig is en daar ruimte voor vroeg is ook wel weer positief, das waar.

Het klinkt alleen allemaal vrij vermoeiend en daar zou ik tegenwoordig al vrij snel voor passen..

Sterkte ermee.



De nada signora, uiteraard vergeef ok je, zo'n nonnenrol doet op een of andere manier best wat met je als mens .



Ahh ok dan heb ik het verkeerd begrepen.

Ja dat heb ik nu dus ook, ik kan er weinig mee op deze manier.

Het verschil is wel dat jij er volledig objectief naar kijkt, echter ik mot ook ff dealen met een heel erg sterk gevoel... (meeeehhh...)
@Zela, wat ik bedoelde: als iemand zich onzeker gedraagt kan het soms ook juist kracht geven (ik heb dat eerder in deze topics ook al voorbij zien komen, als je je onzeker opstelt kan een ander dat echt oppikken, daarin meegaan). Dus omdat hij zich zo onzeker gedroeg, was het voor jou misschien makkelijker om te denken: nu ben ik er even klaar mee.

Alleen als ik bij jou tussen de regels doorlees lijkt het erop dat je er voor nu even klaar mee bent, maar nog niet helemaal, klopt dat?



@Suzy, dat klinkt heel goed, hoe jij nu met je ex omgaat.

En bedankt voor je visie over die jaloezie, ik denk dat je daar een goed punt hebt. Als ik werk aan de relatie met mezelf, dan verdwijnt die jaloezie waarschijnlijk vanzelf geleidelijk. (Misschien niet helemaal, maar dat hoeft ook niet. Zolang het maar ‘gezond’ is.)

De afgelopen dagen staat ‘Ik hou van mij’ van Harrie Jekkers op repeat.



@Social, ik vraag me af of het dan per se ‘onverwerkt’ verdriet is, want als je verdriet een plekje hebt gegeven, betekent het dan dat het er niet meer mag zijn? Je moet natuurlijk niet blijven hangen in gebeurtenissen uit het verleden waar je niks meer aan kunt veranderen, maar ik denk dat je heus weleens een bui kunt hebben waarbij je treurt om dingen in het verleden. Sta het jezelf toe!



@Zandvogel, dankjewel!
Ik heb vriend vanmorgen even kort gesproken. Hij was eerst een poos heel kwaad omdat hij dacht dat ik hem beschuldigde van vreemdgaan. Ik heb hem rustig uitgelegd dat het niet per se wantrouwen is, maar onzekerheid, en daarvandaan komt die jaloezie. Ik legde hem uit: ‘Stel dat ik een beetje lang naar een andere man zou kijken. Jij weet dat ik gek op jou ben, dus je zult het makkelijk van je af kunnen zetten. Maar wat nou als jij eigenlijk al bang was dat ik jou misschien niet zo leuk meer vond? Hoe zou jij je er dan bij voelen als je me naar een andere man zag kijken?’



Toen begreep hij het wel heel goed eigenlijk, ook dat het bij mij lag en niet bij hem. Ik heb ook aan hem uitgelegd dat ik nu, met die pauze, heb gevoeld dat ik niet doodging zonder hem. Waarop hij zei dat het voor hem wel voelde alsof hij dood ging, die contactpauze. Hij heeft dus ook werk aan de winkel.



We zijn nog niet klaar met elkaar, dat is in elk geval zeker. Als we het goed aanpakken, kan onze relatie duizend keer beter worden nu. We kunnen sowieso niet terug naar hoe het eerst was, we moeten onze relatie opnieuw definiëren. Ik heb frisse moed, maar ik vertrouw er ook op dat als het niet lukt, het ook wel goedkomt met ons beide.
K*tf*cksh*t je hebt me helemaal door....

Maar goed ik kan er eindelijk door wat inzichten wat beter mee omgaan

en het een beetje loslaten. (ondanks dat mn gevoel niet weg is, dat vind ik erg vreemd.

Normaal zou ik ook qua gevoel allang er klaar mee zijn)

Mmm... misschien moet ik dan toch gaan denken aan een oplossing in

de trand van de brug afduwen... das misschien wat rigoreus maar dan

ben ik helemaal klaar met dat gezeik..



Of het door zijn onzekerheid makkelijker was,

geen idee eigenlijk.

Nou een beetje wel, ik realiseerde mij ineens dat

ik niks aan zijn onzekerheid kan doen en dat ik mn eigen rotgevoel

enkel en alleen aan mezelf te danken had.

(dat is tenslotte zo, hoe je je voelt ben je 100% zelf verantwoordelijk voor)



Ik vind trouwens dat jij erg goed bezig bent, ook goed

dat je echt de tijd neemt en dat je het van tijd tot tijd

evalueert met je vriend.

Trouwens, daar had ik het laatst met mn BFF nog over,

wat is tijd nou. Tijd is niet belangrijk, dingen komen wanneer ze komen

en nemen de tijd die ze nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt heel mooi allemaal Haligh

Heerlijk, frisse moed.

Wat heb je dat goed uitgelegd aan hem.
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven