Ik haat het land van mijn schoonouders

21-01-2013 10:28 449 berichten
anoniem_64c36d4e3b8a5 wijzigde dit bericht op 30-10-2013 09:54
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En let er goed op dat je kindje ook weer met jou mee teruggaat als je vertrekt. Je zou de eerste niet zijn. Hope for the best, prepare for the worst.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met je kind niet langer dan 1 week gaan en in een hotel zitten. Kosten van groente snap ik niet, dat kunnen jullie toch betalen als je daar bent?



Ik vroeg mij alleen af, hoe kan het dat je al zo lang met je man bent en dan niet wat woorden uit de taal kent? Dat had je toch ook kunnen leren de taal?



Verder ken ik de cultuur niet maar wat als je toch dingen doet die je zelf wilt (als je man erachter staat)? Bedoel, je kan toch wat dingen samen doen daar met je man? Soit als ze dat minder leuk vinden. En anders zou ik het reisje voor jou en je kind heel kort houden, dan kan je man er langer blijven als hij wil.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Donkeyshot schreef op 21 januari 2013 @ 10:44:

En let er goed op dat je kindje ook weer met jou mee teruggaat als je vertrekt. Je zou de eerste niet zijn. Hope for the best, prepare for the worst.Ik wilde het niet zeggen maar dit was ook 1 van de eerste dingen die ik dacht.
Alle reacties Link kopieren
Dat je op vakantie gaan mist...tja, niet echt een argument.



Als je een buitenlandse partner hebt moet je accepteren dat je vaak naar zijn of haar land zal moeten gaan en in sommige gevallen betekent dat dan dat je geen geld of tijd meer hebt voor andere vakanties.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook of niet gaan, het is nu gewoon gevaarlijk. Het lijkt me toch dat je man zijn vrouw en kind niet naar zo'n gevaarlijke situatie wil laten gaan? En als je toch gaat, ga inderdaad in een hotel zitten.

Natuurlijk zijn daar ook baby's maar die leven daar en zijn dus beter bestand tegen de omstandigheden, dat is heel wat anders dan een kindje dat uit heel schone omstandigheden daar opeens moet leven. Ik zou het risico niet nemen.

En.. er schiet me wel gelijk de titel van een boek en film door mijn hoofd.. Not without my daughter..
Alle reacties Link kopieren
Waarom houdt je man zo weinig rekening met jou? Waarom gaat hij geen leuke dingen met jou doen?

Als ik zo zou worden behandeld had ik na een paar dagen mijn spullen gepakt en was ik weg gegaan!

Je man wist dat hij met een 'westerse' trouwde dus houdt hij daar ook maar rekening mee! En anders kan ie alleen.
Alle reacties Link kopieren
Of er nu 2 tickets moeten worden gekocht voor jullie of voor zijn ouders, dat geld zijn jullie toch wel kwijt.



Laat ze hier naar toe komen. Nu naar Algerije zou ik nooit doen en al zeker niet met een kind.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:diedietje schreef op 21 januari 2013 @ 10:48:

Waarom houdt je man zo weinig rekening met jou? Waarom gaat hij geen leuke dingen met jou doen?

Als ik zo zou worden behandeld had ik na een paar dagen mijn spullen gepakt en was ik weg gegaan!

Je man wist dat hij met een 'westerse' trouwde dus houdt hij daar ook maar rekening mee! En anders kan ie alleen.+1
Alle reacties Link kopieren
Nodig zijn ouders hier uit! Veel beter idee!
Alle reacties Link kopieren
Je bent geen aansteller.

Het is een verschrikkelijke dictatuur, en de armoede & religieus conservatisme doen de rest.



Ik kan me voorstellen dat het lastig is jouw negatieve gevoelens met je man te bespreken: het is en blijft zijn thuisland.



Je kunt wel (denk ik) de recente kapingen aangrijpen om duidelijk te maken dat je het moeilijk vind om daar te zijn, dat je niet goed kunt omgaan met het gebrek aan vrijheid voor jou. In voorzichtige bewoordingen?
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 21 januari 2013 @ 10:48:

Of er nu 2 tickets moeten worden gekocht voor jullie of voor zijn ouders, dat geld zijn jullie toch wel kwijt.



Laat ze hier naar toe komen. Nu naar Algerije zou ik nooit doen en al zeker niet met een kind.Ik weet even uit mijn hoofd niet of toeristen uit algerije een garantverklaring nodig hebben van iemand van hier. Maar als wel is dat niet voor iedereen haalbaar dus kun je alleen zelf die kant op.
Die ouders hebben vast geen paspoort enzo dus hierheen halen zal wel geen optie zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orzoo schreef op 21 januari 2013 @ 10:51:

[...]



Ik weet even uit mijn hoofd niet of toeristen uit algerije een garantverklaring nodig hebben van iemand van hier. Maar als wel is dat niet voor iedereen haalbaar dus kun je alleen zelf die kant op.In dat geval kon hij alleen gaan
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Dit lijkt me ook typisch zo'n land waar je je kinderen nooit meer vandaan krijgt als je ter plekke een enorme ruzie krijgt met je man die vervolgens besluit om gezellig in Algerije te gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou na het eerste bezoek al nooit meer terug zijn gegaan. In zulke primitieve omstandigheden zitten is niet mijn idee van lol. En ik zou het ontzettend sneu voor mijn man vinden, maar dan moest ie maar alleen gaan. Het is niet anders. Met een baby zou ik er zeker niet naar toe gaan en ik zou man ook niet alleen met baby laten gaan. Wellicht kunnen jullie zijn ouders naar Nederland laten overkomen? Overigens zou ik in het kader van die familiebezoeken mijn vakantie niet willen missen. Kan je man niet alleen naar Algerije en jij daarna lekker met een vriendin een weekje weg ofzo. Dan is iedereen blij toch?
Ik zou mijn man ook zeker niet alleen met kind naar Algerije laten gaan.!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet met mijn baby gaan. Als je toch wilt gaan dan in ieder geval in een hotel.



Wat ik echt totaal niet snep is dat je zegt dat er geen geld is voor groente en fruit. Wat een onzin, dat kun je toch zelf kopen. Zou je hier toch ook moeten doen.



Maarja, eerlijk gezegd als mijn man mij helemaal alleen zou laten in een vakantie, achter zou laten bij mijn schoonfamilie, zou ik zowiezo niet meer met hem op vakantie gaan. Of dat nou in Nederland was of in 't buitenland. Kom nou.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me ook grote zorgen maken om met een kind van 1 jaar naar zo'n land te gaan. En zeker de omstandigheden waarin je moet verblijven.

Zelf een hotel zou ik niet fijn vinden.

Het argument dat de kinderen die daar wonen het ook wel redden gaat echt niet op. Jouw kind is de niet gewend aan de leefomstandigheden en hygiëne die daar gelden. Je kan er zeker van zijn dat het problemen gaat geven.

Is er geen mogelijkheid om je schoonouders hier uit te nodigen. De kosten voor de ticket ben ook kwijt als jullie gaan, dus die zou je hen cadeau kunnen doen.



Ben trouwens wel benieuwd hoe je man hierover denkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan, probeer een visa te regelen voor zijn ouders om hier heen te komen.



Verder vind je je nogal naïef, je kent deze cultuur en je kent deze mensen, hun gewoontes, of je neemt ze voor lief of je maakt met je man een afspraak dat je niet meer mee gaat.



Ik snap je man ook wel, die mist zijn ouders, zijn vrienden, zijn land, dus hou er dan ook rekening mee dat je weer ongezien bent.



Ik zou dus niet gaan en man zelf laten gaan, zonder kind en trachten een visa voor de ouders te krijgen.



Lijkt mij best een ruzie of 2 waard.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer gaan. Je man laat je daar alleen achter bij zijn familie en dat zegt ook wel iets over hem. Nooit je man alleen met je kind laten gaan, dan zie je je kind misschien nooit meer terug.
Alle reacties Link kopieren
Los van ontvoering, zou ik hem dus ook niet met baby daarheen laten gaan. Grote kans dat de opvoeding tijdelijk overgenomen wordt door oma die andere hygiëne aanhoudt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 21 januari 2013 @ 10:41:

[...]





Waarom kost het zoveel geld als jullie logeren bij familie?Goede vraag!
quote:Donkeyshot schreef op 21 januari 2013 @ 10:44:

En let er goed op dat je kindje ook weer met jou mee teruggaat als je vertrekt. Je zou de eerste niet zijn. Hope for the best, prepare for the worst.Ik zou jullie kind zeker niet alleen met zijn vader laten gaan maar ook als je zelf mee gaat, loop je het risico dat je zonder kind terug moet.
Alle reacties Link kopieren
Kortom, we denken er allemaal hetzelfde over. Hoe ga je dit aanpakken TO?
Alle reacties Link kopieren
http://www.rijksoverheid. ... pen/reisadviezen/algerije



Alle niet-essentiële reizen worden ontraden.

Echt niet dat ik of mijn kinderen daar naar toe zou gaan.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven