'Telkens weer'

24-08-2016 18:05 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry mensen, even tijd voor een pathetisch topic.



Kennen jullie dat liedje van Willeke Alberti: 'telkens weer'?

Michiel Huisman heeft er ooit eens een heerlijke rockversie op gemaakt.



Telkens weer haal ik me in mijn hoofd

Dat ik die hemel krijg, die me wordt beloofd

Telkens weer, wordt alle blauw weer grauw

Sta ik teleurgesteld buiten in de kou

Maar telkens weer, denk ik, er komt er een,

Waar ik alleen voor leef, mijn hart aan geef,

Bij wie ik vind, dat wat ik nu ontbeer,

Liefde voor altijd, telkens weer



Nogal dramatisch maar het verwoord mijn hunkering naar iets dat er nooit komt of is. Ik ben al 100 jaar een happy single en godzijdank kan ik goed alleen zijn en ik ben ook het meest stabiel als ik niet date met mannen. Ik ben oprecht al weer jaren gelukkig.



Maar nu had ik het toch te pakken. Geen man van tinder (ongeinteresseerdheid troef en vooral mannen die uit zijn op sex) maar via een wederzijdse vriendin. Een man die achter me aan ging, die me mooi noemde, met wie ik echt goede gesprekken had en ook fysiek was er grote aantrekking. En het kleine meisje in mij werd opeens wakker en dacht: jaaaaaa! En ging dromen.



Nu net een date op het strand. De vierde pas. En ik verheugde me zo. Zag me al hand in hand rennen in de branding. Maar hij was opeens zo donker en zwart, zo was hij eerder ook al aan de telefoon. Ik wist dat hij in een vechtscheiding zat maar hoopte dat zijn verdriet vooral om de kinderen ging en dat hij na 8 maanden wel weer in was voor een leuke vrouw en de komende tijd zou toch alleen bestaan uit elkaar leren kennen en leuke dingen doen en de sterren van de hemel vrijen.

Maar hij was zo donker en zwart. En toen hij voor de tweede maal zei dat als het niet goed zou komen met zijn omgang met de kinderen hij zijn ex iets aan zou doen en hij dat bovendien bleek te menen, heb ik hem weggestuurd. En zat ik weer alleen op het strand.



Over hem kom ik wel heen en morgen pak ik mijn fijne single leven weer op. Maar ik zie de liefde zelf nu ook zo zwart. Meelezend op het tinder en happn-dating topic kan ik alleen maar denken: wat een drama, dat boy meets girl-verhaal. En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het gaat.



Wie wil er mee treuren op dit topic. Over telkens weer. Over verwachtingen die niet uitkomen en hunkeringen die niet vervuld worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 24 augustus 2016 @ 18:49:

[...]





Ik droom ervan nu ook eens de uitverkorene te zijn, geliefd te zijn, bijzonder en begeerd en gewild en gezien en gekend en mooi en lekker en speciaal. Om echt van te houden, wil ik zijn. Liefde waard zijn.



Ligt allemaal in mijn jeugd en mijn onveilige hechting. Is geen drama, 40% van de mensen is onveilig gehecht (vandaar wellicht ook al dat ongeluk in relaties) en ik weet dat dit mijn thema is en dat daar mijn pijn vandaan komt.

Pijn doet alleen zo'n zeer en je kunt er niet van weglopen, heb ik gemerkt.

Dat waar van je droomt om te krijgen, kun je dat zelf ook geven ? Kun je het ook zonder moeite ontvangen ?

Het is niet zo dat je geen leukerds tegen komt, toch ? Wanneer gaat het fout ? Al heel snel ? Na maanden ? Altijd verschillende redenen ? Of altijd dooddoeners ( blablabla ligt niet aan jou maar aan mij ) zodat je eigenlijk nog niks weet ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook. Onveilige hechting, toch steeds weer die behoefte om hechting en liefde te vinden. Ik ben goed in daten, te goed zelfs. Maar na een enkele geslaagde date laat ik de amechtig verlangende Disneyprinses bezit nemen van mijn hart. Een prinses die gelooft dat ze eindelijk gevonden heeft waar ze zo naar verlangde (lees: datgene waar ouders niet in staat waren haar te geven). Na een paar maanden val ik van de wolk af en donder ik weer op de grond. Even rouw ik, treur ik, begraaf me in mijn bed. Dan voel ik me weer heel, single maar compleet en gelukkig.



Tot ik denk: dit is het geschikte moment om iemand te vinden, want nu zit ik lekker in mijn vel! Iemand vinden is niet lastig, want ik ben iets te goed in mooie dates hebben. Maar dan begint de hele riedel weer opnieuw... Best heel pijnlijk. Ik heb therapie hiervoor, lees boeken, snap waar het vandaan komt. Maar het is wel kut. Nu zit ik in de 'begraaf mezelf in bed-fase' die langzaam overgaat in de 'ik ben een geweldige single-fase'. Wie weet kan ik deze cyclus eens doorbreken.



Knuffel voor jou hiltje.
Alle reacties Link kopieren
quote:zephora schreef op 24 augustus 2016 @ 19:05:

Hier ook. Onveilige hechting, toch steeds weer die behoefte om hechting en liefde te vinden. Ik ben goed in daten, te goed zelfs. Maar na een enkele geslaagde date laat ik de amechtig verlangende Disneyprinses bezit nemen van mijn hart. Een prinses die gelooft dat ze eindelijk gevonden heeft waar ze zo naar verlangde (lees: datgene waar ouders niet in staat waren haar te geven). Na een paar maanden val ik van de wolk af en donder ik weer op de grond. Even rouw ik, treur ik, begraaf me in mijn bed. Dan voel ik me weer heel, single maar compleet en gelukkig.



Tot ik denk: dit is het geschikte moment om iemand te vinden, want nu zit ik lekker in mijn vel! Iemand vinden is niet lastig, want ik ben iets te goed in mooie dates hebben. Maar dan begint de hele riedel weer opnieuw... Best heel pijnlijk. Ik heb therapie hiervoor, lees boeken, snap waar het vandaan komt. Maar het is wel kut. Nu zit ik in de 'begraaf mezelf in bed-fase' die langzaam overgaat in de 'ik ben een geweldige single-fase'. Wie weet kan ik deze cyclus eens doorbreken.



Knuffel voor jou hiltje.Zorgt die onveilige hechting er dan voor dat jij het zat wordt of maken je dates het na verloop van tijd uit ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zoek je niet teveel?



Ik merk dat vaak, dat (mannen én vrouwen) vaak gewoon te kritisch zijn en ook niet eens kijken naar hun eigen omgeving, op de één of andere manier moet die Prins op het Witte Paard van elders uit de lucht komen vallen.



De gelukkigste huwelijken die ik ken hebben echt in het begin die wederzijdse verwachtingen niet gehad. Maar men is naar elkaar toe gegroeid op een fijne manier, en men heeft geleerd elkaars eigenaardigheden te respecteren en te waarderen, en te genieten van de goeie kanten van elkaar. Maar dat kost gewoon tijd, jaren van investeren in elkaar en elkaar willen blijven ontdekken.



Verschillende van die mensen hebben nu bijv. een 50-jarig of 40-jarig huwelijk gevierd, en je merkt gewoon aan hen dat ze het fijn hebben samen.



Wat ik bedoel is: ik heb wel eens het idee dat voor veel jonge mensen tegenwoordig alle vakjes aangevinkt moeten zijn, of alle realistische én onrealitische wensen en eisen moeten worden vervuld, alvorens men überhaupt een tweede date afspreekt ofzo...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2016 @ 18:53:

[...]



Nee, snap ik dat je daar niks mee kunt.

Heb je verder wel altijd hetzelfde type ?



Nee, verschillende types wel (denk ik, gemeenschappelijke deler dat ik ze aantrekkelijk vind- duh)



Anderhalf jaar geleden ook zo'n akkefietje.



De middelbare schoolliefde. Die super stoere jongen met wie het nooit wat geworden was, maar die je op het eindexamenfeest opbiechtte dat hij me stiekem altijd leuk had gevonden maar het nooit had durven zeggen.



En hoe cliche, als veertigjarigen zaten we na een berichtje via linked in (mijn initiatief) weer tegen over elkaar in een cafe.

We waren niets veranderd. Hem was het natuurlijk voor de wind gegaan met een succesvol internationaal bedrijf. Maar hij was zo gewoon gebleven, echte vriendschap was nog steeds het belangrijkste, dus deelde hij zijn succes en zijn mooie auto graag met zijn oude makkers. Zijn huwelijk was helaas stuk gelopen, zij was vreemd gegaan. Maar over de jonge kinderen hadden ze een goed contact.



En na 3 wijntjes was het: herinner jij je die kus nog met carnaval. En na vijf wijntjes: en weet je nog wat je zei op dat eindexamenfeest.



Dus zat Hiltje uiteindelijk blozend in dat restaurant tegenover hem, toen hij vroeg: en wat gaan we nu doen? Gaan we daten? En stond ik net als toen ik 16 was weer met hem te zoenen op het marktplein. De man die het altijd al was geweest, de man die me kende toen ik eigenlijk nog zo'n kwetsbaar kind was en toen mijn ware aard zag. De man die me nu aan zijn zijde wilde.



Er volgde 2 slopende weken met schaarse berichtjes, een last-minute afgezegde tweede date vanwege een ad hoc- Raad van Bestuur vergadering en uiteindelijk droogde al het contact op. Hoewel ik normaal de eer aan mezelf houd, stuurde ik dit keer wel een laatste berichtje via de mail. Voor die 1% kans dat er een misverstand was en zelfs die 1% wilde ik niet laten gaan.



Na wederom een lang stil weekend kreeg ik eindelijk de tegenwoordigheid van geest om de naam van zijn ex samen met zijn woonplaats eens te googlen op facebook. En daar waar hij niet aan social media deed, stond zij stralend op facebook. Met zijn achternaam en haar gelukkige gezin.



Ik kan er achterom best om lachen, om zijn grootspraak en mijn naviteit. Maar het is toch een beetje als een boer met kiespijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 24 augustus 2016 @ 18:45:

[...]





Ineens was de aardigheid eraf en had ik er geen zin meer in. Libido doofde uit en dat was heerlijk rustig.



Maar geen centje spijt van alles dat ik uitgevroten heb, dus ik wens je een hete winter toe met de volwassenen gymnastiek. thnx!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2016 @ 18:59:

[...]



Dat waar van je droomt om te krijgen, kun je dat zelf ook geven ? Kun je het ook zonder moeite ontvangen ?

Het is niet zo dat je geen leukerds tegen komt, toch ? Wanneer gaat het fout ? Al heel snel ? Na maanden ? Altijd verschillende redenen ? Of altijd dooddoeners ( blablabla ligt niet aan jou maar aan mij ) zodat je eigenlijk nog niks weet ?



Ik kom niet verder dan de dating fase. Tot zo'n drie dates. Verder niet. Geen idee waarom.



Ik heb in mijn leven drie relaties gehad die allen minder dan 6 maanden duurde. Met de eerste maakte ik het uit omdat ik voelde dat hij niet volledig voor me ging. De overige twee waren/vond ik eigenlijk niet leuk, maar ik gaf mezelf een schop onder mijn kont en vond dat ik gewoon moest doorbijten. Uiteindelijk maakte ik het uiteraard wel uit (de opluchting.....pfffffff).



Ik denk/hoop dus dat ik dat waar ik van droom wel kan geven. Maar ik kan het niet toetsen aan de realiteit. Nu ook weer: ik had schoorvoetend opgebiecht wel moeite te hebben met echte intimiteit (want dat valt niet te ontkennen na 25 jaar single zijn), niet te verwarren met sexualiteit, maar uiteindelijk was hij het dit keer, die zich na het vrijen afsloot en niet meer naast me wilde liggen.

Sta je dan, met je goeie gedrag.
Alle reacties Link kopieren
[quote][mess
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 24 augustus 2016 @ 19:19:

[...]





Nee, verschillende types wel (denk ik, gemeenschappelijke deler dat ik ze aantrekkelijk vind- duh)



Anderhalf jaar geleden ook zo'n akkefietje.



De middelbare schoolliefde. .Maar,..... Hoe is dit te linken aan jouw onveilig gehecht zijn? Dit is toch gewoon een lul op pootjes ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 augustus 2016 @ 19:18:

Zoek je niet teveel?



Ik merk dat vaak, dat (mannen én vrouwen) vaak gewoon te kritisch zijn en ook niet eens kijken naar hun eigen omgeving, op de één of andere manier moet die Prins op het Witte Paard van elders uit de lucht komen vallen.



De gelukkigste huwelijken die ik ken hebben echt in het begin die wederzijdse verwachtingen niet gehad. Maar men is naar elkaar toe gegroeid op een fijne manier, en men heeft geleerd elkaars eigenaardigheden te respecteren en te waarderen, en te genieten van de goeie kanten van elkaar. Maar dat kost gewoon tijd, jaren van investeren in elkaar en elkaar willen blijven ontdekken.



Verschillende van die mensen hebben nu bijv. een 50-jarig of 40-jarig huwelijk gevierd, en je merkt gewoon aan hen dat ze het fijn hebben samen.



Wat ik bedoel is: ik heb wel eens het idee dat voor veel jonge mensen tegenwoordig alle vakjes aangevinkt moeten zijn, of alle realistische én onrealitische wensen en eisen moeten worden vervuld, alvorens men überhaupt een tweede date afspreekt ofzo...



Je hebt vast gelijk wat betreft jonge mensen, maar ik ben al lang niet jong meer.



Ik zit al lang in de tweede- en zelfs derdehands markt te vissen en dat maakt het er allemaal niet vrolijker op.



Die stabiele- veilig gehechte mensen met realistische verwachtingen van een geluk en een relatie zijn idd met elkaar getrouwd en vieren straks hun jubileum.



De gemankeerde zielen maken elkaar het leven zuur en wrang op tinder.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak ben je verliefd geweest? Twee keer, met de laatste vrouwenmoordenaar in spe er bij?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2016 @ 19:33:

[...]





Maar,..... Hoe is dit te linken aan jouw onveilig gehecht zijn? Dit is toch gewoon een lul op pootjes ?



Het onveilig gehecht zijn zit hem in de Grootste Verwachting en de Diepe Teleurstelling.



En misschien ook een beetje in jezelf een rad voor ogen draaien en niet zien dat het te mooi om waar te zijn was, en er daarom in trappen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 24 augustus 2016 @ 19:34:

[...]





Je hebt vast gelijk wat betreft jonge mensen, maar ik ben al lang niet jong meer.

.



De gemankeerde zielen maken elkaar het leven zuur en wrang op tinder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2016 @ 19:36:

Hoe vaak ben je verliefd geweest? Twee keer, met de laatste vrouwenmoordenaar in spe er bij?



Weinig idd.

Wel een paar onbereikbare liefdes die niet of hoogstens 1 of 2 keer geconsumeerd werden, maar dat liep niet de spuigaten uit.

Maar gelukkig nooit in de val van de getrouwde man, ofzo getrapt. Het kon erger.
Mooi verwoord

Herkenbaar ook.

Goed van je dat het beëindigd hebt. Heel sterk.



Ik heb inmiddels de hoop opgegeven.

En ja, ik red me uitstekend en heb een leuk leven. De afgelopen jaren heb ik wel gezocht/niet gezocht/lage verwachtingen gehad/hoge verwachtingen gehad/dan maar fwb/toch serieus etc. etc.

Ik geloof er dus ook niet meer in dat het maakbaar is en voor iedereen weggelegd.



En vooral na weer een deceptie komt dat wel even hard binnen ja. Zo heel vaak vind ik een man al niet leuk of bijzonder en als dat dan toch gebeurt...

Dan zijn er toch eerder weggestopte verlangens naar de oppervlakte gekomen en het gevoel dat deze man alles is waar je op gewacht hebt, voor elkaar gemaakt...eind goed al goed...bruidsklokken...en samen leefden ze gelukkig verder tot in het bejaardentehuis...nou niet dus.

Het uiteen spatten van die droom doet mij meer pijn dan alleen zijn. Dan moeten die gevoelens weer in toom worden gehouden.



Ik zou bijna denken dat het niet mogelijk is, het lijkt een onbereikbaar iets inmiddels, maar toch zijn er (gelukkig) genoeg mensen die wel een fijne relatie hebben.

Ook genoeg relaties die ook niet zijn zoals ik die zou willen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 24 augustus 2016 @ 19:38:

[...]





Het onveilig gehecht zijn zit hem in de Grootste Verwachting en de Diepe Teleurstelling.



En misschien ook een beetje in jezelf een rad voor ogen draaien en niet zien dat het te mooi om waar te zijn was, en er daarom in trappen.

O, oke. Merk je daar nog meer van, buiten het daten om, in het dagelijks leven?

Heb je ook geen goed voorbeeld meegekregen van een stabiele relatie ?

Ik probeer me een beeld te vormen, vandaar al mijn vragen. Als je het vervelend vindt gooi ik er eerst wel een rondje Google tegen aan, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 24 augustus 2016 @ 18:21:

[...]





helemaal mee eens.



is het geen idee om gewoon een seksvriend (of 2 of 3... ) te nemen, TO, en luchtig te houden? alle andere invullingen vn een relatie kun je ook wel bij andere mensen halen.Tenzij je goed tegen jaloezie kunt en je er over heen kunt stappen als je toch verliefd wordt, is dat een heel slecht idee. Een fwb of sexvriend vervangt geen relatie. Na een lekker geile vrijpartij ben je weer alleen en kan je sv het weer met een ander doen. Goed nadenken of je dat wilt.
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 24 augustus 2016 @ 19:26:

[...]





dat was voor mij de laatste druppel. ik geloof niet meer in dit soort romantiek. ik denk dat er allerlei manieren zijn om jezelf dit soort gevoelens te geven, voor zover je dat nodig hebt als je zelf al lekker in je vel zit. dit soort waarderingen kun je beter niet bij een ander gaan halen.



Ik herken het. Daarom benadruk ik ook maar weer dat ik mijn leven (zeker de afgelopen jaren) een 8 geef. Ik ga er niet diep onder gebukt.

Behalve nu.

Het blijft rauw op je dak vallen als je er toch weer een keer intrapt.

Dus drink ik een fles wijn, rook een pakje peuken, plenk wat tranen en breng de avond door met jullie op dit topic.

Morgen weer fris aan het werk en met goede moed weer verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 24 augustus 2016 @ 19:34:

[...]





De gemankeerde zielen maken elkaar het leven zuur en wrang op tinder.





hmm, jij maakt toch ook niemand het leven zuur?



gemankeerd en anderen kwaad aandoen (bv die lutser die getrouwd bleek te zijn) hoeven niet per definitie samen te gaan.



jij hebt ook een vlekje, met niet veilig gehecht zijn. kun je het niet gewoon leuk hebben met iemand, die persoon leren kennen voor wat deze is? samen hobby's delen / interesses en het daardoor leuk hebben?



behoeften spreiden: voor de wilde / geile seks de een, voor de romantiek de ander (ik heb een vriend waarmee ik romantische momenten hebt, maar meer niet), een vriend waarmee ik echte liefde heb, in de zin vn samen oud worden en alles vn elkaar accepteren. er zijn heel veel manieren om aan je trekken te komen ipv in een mantra te blijven hangen dat die ene alles moet opleveren.
Alle reacties Link kopieren
quote:biebje schreef op 24 augustus 2016 @ 19:42:

Mooi verwoord

Herkenbaar ook.

Goed van je dat het beëindigd hebt. Heel sterk.



Ik heb inmiddels de hoop opgegeven.

En ja, ik red me uitstekend en heb een leuk leven. De afgelopen jaren heb ik wel gezocht/niet gezocht/lage verwachtingen gehad/hoge verwachtingen gehad/dan maar fwb/toch serieus etc. etc.

Ik geloof er dus ook niet meer in dat het maakbaar is en voor iedereen weggelegd.



En vooral na weer een deceptie komt dat wel even hard binnen ja. Zo heel vaak vind ik een man al niet leuk of bijzonder en als dat dan toch gebeurt...

Dan zijn er toch eerder weggestopte verlangens naar de oppervlakte gekomen en het gevoel dat deze man alles is waar je op gewacht hebt, voor elkaar gemaakt...eind goed al goed...bruidsklokken...en samen leefden ze gelukkig verder tot in het bejaardentehuis...nou niet dus.

Het uiteen spatten van die droom doet mij meer pijn dan alleen zijn. Dan moeten die gevoelens weer in toom worden gehouden.



Ik zou bijna denken dat het niet mogelijk is, het lijkt een onbereikbaar iets inmiddels, maar toch zijn er (gelukkig) genoeg mensen die wel een fijne relatie hebben.

Ook genoeg relaties die ook niet zijn zoals ik die zou willen trouwens.



ik denk dat die mensen die wel een fijne relatie hebben, er beslist niet zo instaan als dat wat ik vet heb gezet in je bericht.



echt houden vn iemand betekent ook de rafelrandjes op de koop toenemen. dat ie vreemd ging toen je vader overleed en m hartstikke nodig had. of dat ie vreemd ging toen je zwanger was. denk maar dat er in de meeste langdurige relaties heel wat is voorgevallen.
Jemig Hiltje...
Alle reacties Link kopieren
nvt
Alle reacties Link kopieren
quote:BZB schreef op 24 augustus 2016 @ 18:19:

[...]

'je bent leuk, lief, mooi en fantastisch'Als je dat telkens hoort, zal het wel meevallen, denk ik dan. Dan komt het ooit wel goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2016 @ 19:42:

[...]



O, oke. Merk je daar nog meer van, buiten het daten om, in het dagelijks leven?

Heb je ook geen goed voorbeeld meegekregen van een stabiele relatie ?

Ik probeer me een beeld te vormen, vandaar al mijn vragen. Als je het vervelend vindt gooi ik er eerst wel een rondje Google tegen aan, hoor.



Nee hoor, niet vervelend. Ik waardeer je interesse en ga uit van je oprechtheid. Kan me ook voorstellen dat het voor jou, nog altijd samen met je jeugdliefde, een onbekend iets is.



Ik ben een -in psychische termen- afstandelijke vermijder wegens onveilig gehecht zijn. Ouders idd uit elkaar, maar daarvoor vooral met zichzelf bezig en heel veel drama met arbeidsconflicten en overspannenheid en depressies. Emoties v.d. kinderen waren niet gewenst, flink zijn was troef. Dat was ook een extreem herkenbaar gevoel toen deze laatste man na het vrijen afstand nam omdat hij het niet trok. Zijn gevoel kon ik begrijpen, hij vecht voor zijn gevoel dag en nacht voor zijn kinderen en opeens was hij aan het flierefluiten met een leuke vrouw en ging hij daarmee (voor het eerst sinds zijn scheiding) mee naar bed.). Nogal verwarrend.

Dus ik was begripvol en steunde hem, maar even alleen op de wc voelde ik zo duidelijk het gevoel van vroeger. Ik redder en red en schipper en mijn gevoel doet er niet toe, als ik ook nog laat merken dat het voor mij ook niet leuk is en ook moeilijk, dan valt het in duigen. Dat kan er niet meer bij.



Ik wil het niet dramatiseren. Ik heb geen trauma's, mijn ouders hadden de beste bedoelingen maar liepen vast in hun eigen onvolmaaktheid en sores. Wat ik al zei: 40% van de mensen schijnt onveilig gehecht te zijn, ik ben geen uitzondering. Maar het laat wel zijn sporen na in je eigen volwassen relatie-leven.
quote:simone789 schreef op 24 augustus 2016 @ 19:48:

[...]





ik denk dat die mensen die wel een fijne relatie hebben, er beslist niet zo instaan als dat wat ik vet heb gezet in je bericht.



echt houden vn iemand betekent ook de rafelrandjes op de koop toenemen. dat ie vreemd ging toen je vader overleed en m hartstikke nodig had. of dat ie vreemd ging toen je zwanger was. denk maar dat er in de meeste langdurige relaties heel wat is voorgevallen.



Ik weet dat dit soort dingen voorkomen in relaties. Ik heb zelf ook in een lange relatie gezeten (bijna 10 jaar), die was verre van ideaal en ik ben liever gelukkig alleen dan dat ik in een slechte relatie blijf. Been there done that.

Elkaars eigenaardigheden voor lief nemen of samen tegenslagen verwerken dat snap ik wel en hoort er ook bij. Maar er moeten toch ook wel relaties bestaan waarbij mensen het echt leuk hebben met elkaar? Voor minder ga ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven