'Telkens weer'

24-08-2016 18:05 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry mensen, even tijd voor een pathetisch topic.



Kennen jullie dat liedje van Willeke Alberti: 'telkens weer'?

Michiel Huisman heeft er ooit eens een heerlijke rockversie op gemaakt.



Telkens weer haal ik me in mijn hoofd

Dat ik die hemel krijg, die me wordt beloofd

Telkens weer, wordt alle blauw weer grauw

Sta ik teleurgesteld buiten in de kou

Maar telkens weer, denk ik, er komt er een,

Waar ik alleen voor leef, mijn hart aan geef,

Bij wie ik vind, dat wat ik nu ontbeer,

Liefde voor altijd, telkens weer



Nogal dramatisch maar het verwoord mijn hunkering naar iets dat er nooit komt of is. Ik ben al 100 jaar een happy single en godzijdank kan ik goed alleen zijn en ik ben ook het meest stabiel als ik niet date met mannen. Ik ben oprecht al weer jaren gelukkig.



Maar nu had ik het toch te pakken. Geen man van tinder (ongeinteresseerdheid troef en vooral mannen die uit zijn op sex) maar via een wederzijdse vriendin. Een man die achter me aan ging, die me mooi noemde, met wie ik echt goede gesprekken had en ook fysiek was er grote aantrekking. En het kleine meisje in mij werd opeens wakker en dacht: jaaaaaa! En ging dromen.



Nu net een date op het strand. De vierde pas. En ik verheugde me zo. Zag me al hand in hand rennen in de branding. Maar hij was opeens zo donker en zwart, zo was hij eerder ook al aan de telefoon. Ik wist dat hij in een vechtscheiding zat maar hoopte dat zijn verdriet vooral om de kinderen ging en dat hij na 8 maanden wel weer in was voor een leuke vrouw en de komende tijd zou toch alleen bestaan uit elkaar leren kennen en leuke dingen doen en de sterren van de hemel vrijen.

Maar hij was zo donker en zwart. En toen hij voor de tweede maal zei dat als het niet goed zou komen met zijn omgang met de kinderen hij zijn ex iets aan zou doen en hij dat bovendien bleek te menen, heb ik hem weggestuurd. En zat ik weer alleen op het strand.



Over hem kom ik wel heen en morgen pak ik mijn fijne single leven weer op. Maar ik zie de liefde zelf nu ook zo zwart. Meelezend op het tinder en happn-dating topic kan ik alleen maar denken: wat een drama, dat boy meets girl-verhaal. En hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het gaat.



Wie wil er mee treuren op dit topic. Over telkens weer. Over verwachtingen die niet uitkomen en hunkeringen die niet vervuld worden?
Als je zo snel al naar bed gaat met iemand verlies je het vermogen om het kaf van het koren te scheiden. Tenminste, ik moet wel een beetje verliefd zijn seks te hebben en wil dan ook zeker weten dat die ander het ook serieus meent. Nagenoeg al mijn relaties waren dan ook met mannen die ik al een tijdje kende en waarmee ik het ook als vrienden (of collega's) leuk had gehad. Toch ben ik ook wel in de valkuil getrapt van mannen die nog te pril gescheiden waren, of van die claimers die het al na twee dates en drie zoenen hadden over houden van.
Voor wat het waard is (weinig), maar ik lees je al lang op dit forum en je komt bij mij bijzonder NIET over als het geschifte type waarvan je denkt "ja, duh, natuurlijk kan jij geen relatie volhouden". Eigenlijk het tegendeel. Ik weet dat ik wel vaker dacht, als je schreef happy single te zijn: wat jammer voor je partner!



Nou ja, het is bedoeld als hart onder de riem, en het staat er wat raar geloof ik
Alle reacties Link kopieren
quote:Hawkmoon269 schreef op 24 augustus 2016 @ 19:50:

[...]





Als je dat telkens hoort, zal het wel meevallen, denk ik dan. Dan komt het ooit wel goed.

Maar dat wordt vaak als een soort waarheid geponeerd, terwijl niemand daar iets over kan zeggen. Je weet helemaal

niet of het 'ooit wel goed komt'. Misschien vind je iemand, misschien ook niet. Ik hoor dit vaak van vriendinnen die al lang en breed gesetteld zijn, lief bedoeld hoor, maar helaas kan niemand in de toekomst kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 24 augustus 2016 @ 18:31:

Je kunt beter alleen gaan treuren, anders trek je iedereen hier mee in je donkere wolk







Een van de beste oneliners op dit forum, ooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 augustus 2016 @ 20:01:

Voor wat het waard is (weinig), maar ik lees je al lang op dit forum en je komt bij mij bijzonder NIET over als het geschifte type waarvan je denkt "ja, duh, natuurlijk kan jij geen relatie volhouden". Eigenlijk het tegendeel. Ik weet dat ik wel vaker dacht, als je schreef happy single te zijn: wat jammer voor je partner!



Nou ja, het is bedoeld als hart onder de riem, en het staat er wat raar geloof ik



Wat lief, daar moet ik opeens weer een beetje van sniffen

Heb jij hier ook onder een andere nick geschreven?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 augustus 2016 @ 20:01:

Voor wat het waard is (weinig), maar ik lees je al lang op dit forum en je komt bij mij bijzonder NIET over als het geschifte type waarvan je denkt "ja, duh, natuurlijk kan jij geen relatie volhouden". Eigenlijk het tegendeel. Ik weet dat ik wel vaker dacht, als je schreef happy single te zijn: wat jammer voor je partner!



Nou ja, het is bedoeld als hart onder de riem, en het staat er wat raar geloof ik

Mee eens , hoor.





40 % Hiltje ? Uit zich dat bij iedereen anders of komt veel dan toch wel overeen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 24 augustus 2016 @ 19:59:

Als je zo snel al naar bed gaat met iemand verlies je het vermogen om het kaf van het koren te scheiden. Tenminste, ik moet wel een beetje verliefd zijn seks te hebben en wil dan ook zeker weten dat die ander het ook serieus meent. Nagenoeg al mijn relaties waren dan ook met mannen die ik al een tijdje kende en waarmee ik het ook als vrienden (of collega's) leuk had gehad. Toch ben ik ook wel in de valkuil getrapt van mannen die nog te pril gescheiden waren, of van die claimers die het al na twee dates en drie zoenen hadden over houden van.



Mbt te snel sex of niet ben ik het niet met je eens.

Ik was vandaag bijzonder goed in staat om het kaf van het koren te scheiden, ik heb hem gevraagd weg te gaan.



Ik heb geen spijt van de sex en het speelt geen zelfstandige rol in mijn verdriet nu (behalve dat het goed was en ik het graag nog eens had gewild).



Maar ik heb je wel eens vaker gelezen en je staat anders in sex dan ik. Ik kan het wel zonder verliefdheid (al was ik dit keer wel verliefd).



En idd, die valkuil valt blijkbaar niet te vermijden. Rot dat jij er ook in bent getrapt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 augustus 2016 @ 20:01:

Voor wat het waard is (weinig), maar ik lees je al lang op dit forum en je komt bij mij bijzonder NIET over als het geschifte type waarvan je denkt "ja, duh, natuurlijk kan jij geen relatie volhouden". Eigenlijk het tegendeel. Ik weet dat ik wel vaker dacht, als je schreef happy single te zijn: wat jammer voor je partner!



Nou ja, het is bedoeld als hart onder de riem, en het staat er wat raar geloof ik

Ik sta graag naast deze opmerking.

Eigenlijk vind ik dat ook wel een beetje.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2016 @ 20:12:

[...]



Mee eens , hoor.





40 % Hiltje ? Uit zich dat bij iedereen anders of komt veel dan toch wel overeen ?



Volgens het boek dat ik net heb gelezen, wel. En je weet, boeken hebben gelijk



Het uit zich grof gezegd in 3 types:



1) de angstig gehechten. Mensen met verlatingsangst. Storten zich snel in relaties en zijn dan erg afhankelijk en bang voor verlating en kunnen claimen.



2) de vermijders. Mensen met bindingsangst. Zijn onafhankelijk en stoer en alleen en hebben makkelijk casual sex maar lijden toch onder een gemis.



3) de angstig gehechtigden: storten zich een relatie, hemelen de ander helemaal op en nemen dan ineens de benen. Veel knipperlichtrelaties.



Met natuurlijk alle mengvormen en eigen karakters en geschiedenissen er doorheen.
quote:hiltje schreef op 24 augustus 2016 @ 20:12:

[...]





Mbt te snel sex of niet ben ik het niet met je eens.

Ik was vandaag bijzonder goed in staat om het kaf van het koren te scheiden, ik heb hem gevraagd weg te gaan.



Ik heb geen spijt van de sex en het speelt geen zelfstandige rol in mijn verdriet nu (behalve dat het goed was en ik het graag nog eens had gewild).



Maar ik heb je wel eens vaker gelezen en je staat anders in sex dan ik. Ik kan het wel zonder verliefdheid (al was ik dit keer wel verliefd).



En idd, die valkuil valt blijkbaar niet te vermijden. Rot dat jij er ook in bent getrapt.De sterren moeten natuurlijk ook nog goed staan, het is geen een-tweetje Maar achteraf kan ik wel zien waar ik de mist in ben gegaan. Een van die claimers was de eerste na mijn eerste scheiding. Toen was ik allang blij met interesse van een man en dan ook nog eens een die me niet uitschold. Zijn eigenaardigheden werden echter ook best snel duidelijk, maar toen vond ik nog dat ik het een kans moest geven. Sindsdien weet ik wel dat ik verliefd moet zijn, en er niet op moet wachten of dat nog gaat gebeuren.
quote:hiltje schreef op 24 augustus 2016 @ 20:08:

[...]





Wat lief, daar moet ik opeens weer een beetje van sniffen

Heb jij hier ook onder een andere nick geschreven?Nick-hinten mag niet dus daar kan ik geen antwoord op geven
Alle reacties Link kopieren
En jij bent type 2 ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kus hilt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 augustus 2016 @ 20:18:

[...]



Nick-hinten mag niet dus daar kan ik geen antwoord op geven [..]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-08-2016 20:45
Reden: nickhinten
% gewijzigd
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Hiltje, auw, dit topic komt hier even met een rotklap binnen. Terwijl ik met tranen in mijn ogen op de bank liggen te rouwen over een relatie die eigenlijk nooit was, maar nu echt is afgelopen. Ik wou dat ik de balans kende tussen je opstellen voor een mogelijke liefde en jezelf beschermen, ik zou 'm met alle plezier met je delen!
[...]

moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-08-2016 20:45
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 24 augustus 2016 @ 19:59:

Als je zo snel al naar bed gaat met iemand verlies je het vermogen om het kaf van het koren te scheiden.Helaas zijn er dus genoeg mannen die veel geduld hebben, en alsnog verdwijnen nadat ze de buit hebben binnengehaald. En dan zit je daar, sneu verliefd te wezen
quote:Hawkmoon269 schreef op 24 augustus 2016 @ 20:35:

[...]



Helaas zijn er dus genoeg mannen die veel geduld hebben, en alsnog verdwijnen nadat ze de buit hebben binnengehaald. En dan zit je daar, sneu verliefd te wezen Vier maanden? Het is mij nooit overkomen, dus dan heb ik geluk gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hawkmoon269 schreef op 24 augustus 2016 @ 20:35:

[...]



Helaas zijn er dus genoeg mannen die veel geduld hebben, en alsnog verdwijnen nadat ze de buit hebben binnengehaald. En dan zit je daar, sneu verliefd te wezen Ik vind dat altijd een beetje flauw. De eerste tijd kun je nog op van alles en niks afknappen. Ook op gedrag in de slaapkamer of aan het ontbijt de dag er na. En dat afknappen zal gebeuren als je ( nog ) niet tot over je oren verliefd bent , want dan stinkt de ander zijn poep naar roosjes.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:MRengine schreef op 24 augustus 2016 @ 18:31:

Je kunt beter alleen gaan treuren, anders trek je iedereen hier mee in je donkere wolkGet off of my cloud :-)



quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2016 @ 20:40:

[...]



Ik vind dat altijd een beetje flauw. De eerste tijd kun je nog op van alles en niks afknappen. Ook op gedrag in de slaapkamer of aan het ontbijt de dag er na. En dat afknappen zal gebeuren als je ( nog ) niet tot over je oren verliefd bent , want dan stinkt de ander zijn poep naar roosjes.Ook dat. Ik ben wel afgeknapt op vals gezang of overmatig veel herrie maken tijdens het koken. Als je echt verliefd bent ligt je tolerantie veel hoger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janis_Ian schreef op 24 augustus 2016 @ 20:27:

Jeetje Hiltje, auw, dit topic komt hier even met een rotklap binnen. Terwijl ik met tranen in mijn ogen op de bank liggen te rouwen over een relatie die eigenlijk nooit was, maar nu echt is afgelopen. Ik wou dat ik de balans kende tussen je opstellen voor een mogelijke liefde en jezelf beschermen, ik zou 'm met alle plezier met je delen!



Tsja, ik denk dus dat het niet kan. Je openstellen en er tegelijkertijd als het niet goed gaat, zonder kleerscheuren vanaf komen.



Dus moet je idd rouwen en je wonden likken als het spaak loopt. Of geen enkel risico meer nemen.



Ik nam risico, ook al wist ik dat er beren op de weg stonden. Maar bij 40 plus daten zijn er altijd beren.



Ik heb ook geen spijt. Wel verdriet.
Alle reacties Link kopieren
Nou is verliefdheid eigenlijk niet veel meer dan iemand zo leuk vinden dat je aan diegene wilt ruiken en dan blijk je genetisch te matchen.

Jij zegt dat je maar zelden verliefd bent geweest. Ruik je dan niet vaak genoeg ? Of houd je de goeie match verstandelijk tegen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Met de reden date ik geen getrouwde mannen of mannen die hun vorige relatie nog niet netjes hebben afgesloten.



Je doet het ook wel een beetje zelf. Geen medelijden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2016 @ 21:03:

Nou is verliefdheid eigenlijk niet veel meer dan iemand zo leuk vinden dat je aan diegene wilt ruiken en dan blijk je genetisch te matchen.

Jij zegt dat je maar zelden verliefd bent geweest. Ruik je dan niet vaak genoeg ? Of houd je de goeie match verstandelijk tegen ?



Ik denk beiden.

Makkelijk antwoord, maar ik weet het ook niet.

Ik ging vroeger veel uit de weg en ik vind idd brave Vinex-huisvaders en andere veelbelovende stabiele mannen niet lekker ruiken. Ik vind een randje wel lekker, maar dat randje heb ik zelf ook.



Ik heb niet het idee dat ik een goede match, dus iemand die ik zelf erg aantrekkelijk vond, heb tegengehouden. Ben veel meer zelf gedumpt dan dat ik anderen heb gedumpt.

(Toen ik 1 jaar geleden wel zelf iemand dumpte vond ik dat veel pijnlijker dan zelf gedumpt worden).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven