Advies voor ingewikkelde ontrouw!

30-08-2016 20:10 281 berichten
.......
anoniem_306313 wijzigde dit bericht op 03-09-2016 10:59
Reden: Anonimiteit
% gewijzigd
Nee gelderka,



Omdat ze weten dat emotionele trouw voor mij heilig is. En hier gaat het ook feitelijk om.



Dit hebben ze verzwegen. Dus seks zou niet enkel meer seks zijn, als er gevoel in het spel is. Dus hebben ze dit ook verzwegen. Zo simpel is het.

Ze wisten dat ze mijn grenzen over gingen door emotionele ontrouw. En mij zouden kwetsen hiermee. Ondanks ik alles kon lezen een keer op keer geprobeerd heb dit te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Ga niet teveel invullen voor hem en wat zijn motieven zouden kunnen zijn. Is relatie therapie een optie voor jullie? Lijkt me dat jullie wat werk te doen hebben als je hier samen uit wilt komen en dat lukt waarschijnlijk beter met een onpartijdige derde.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel hoor Fiore, een open relatie staat of valt bij de openheid en eerlijkheid. Als je er over liegt is het geen open relatie maar ordinair vreemdgaan.
Ik vind het het echt heel verwarrend dit topic, het zit heel ingewikkeld in elkaar volgens mij..

Het is echt walgelijk wat ze je hebben aangedaan maar als jij een soort rainwoman bent thuis waar hij geen contact of emotie los van kan krijgen dan zit er ook weer een andere kant aan want hij wilde je ook in therapie hebben, hij kan ook wel wat therapie gebruiken met zulke normen en waarden dus relatie therapie is wel handig, ik vraag me alleen af of die therapeut hoogte van jullie krijgt



En met je 'beste' vriendin dan? Daar blijf je gewoon mee omgaan? Lekker over koetjes en kalfjes kletsen en dan tussendoor, zeg heb jij je soa test al terug?
Alle reacties Link kopieren
Heeft je man wel een hoe en waarom gegeven voor wat er is gebeurd of tast je daarin in het duister?



En je vriendin, wil je met haar om blijven gaan?

Jullie waren met zijn 4-en vrienden, zij gaat nu scheiden en nu? Lijkt mij geen prettig idee om de vriendschap met zijn 3-en voort te zetten met wat er nu gebeurd is en als je het mij vraagt is zij geen "beste" vriendin.. Zoiets flik je niet bij je vriendin!



Ik snap best dat je 12,5 jaar niet zomaar aan de kant zet maar heeft hij dat niet al een beetje gedaan? Je hebt hem alle ruimte en vrijheid gegeven en hij is daar nu zo mee omgegaan.



Je zei dat je hem vertrouwde met jou niet kwetsen en dat heeft hij wel gedaan en zijn verantwoordelijkheid naar jullie gezin heeft hij ook niet genomen, hij heeft alles in de waagschaal gelegd voor je "vriendin", dus kun je er nog op vertrouwen dat zoiets niet weer gebeurd?
Ergens begrijp ik je man wel. Hij wilde gewoon eens weg uit die gigantische ruimdenkende dwingelarij.
Een maand na het lezen van de eerste berichten had ik wederom hetzelfde gevoel als toen. Wederom las ik berichten. Toen heb ik minder heftig gereageerd. Niet boos, enkel verdrietig. Met beiden gesproken over mogelijke gevoelens. En dat ik de laatste zou zijn die boos op ze zou worden als deze aanwezig waren.



Dat die gevoelens er waren was dus geen probleem, maar dat ze erover gezwegen hadden?

Ik probeer je definitie van emotionele ontrouw even te ontrafelen hoor.
je zegt dat je geen problemen hebt met vreemdgaan maar alles wat je daarna zegt is daarmee niet in overeenstemming. je wilt niet dat je man dingen voor je achterhoudt. Ook mag hij niet vreemdgaan met zijn "hart" en al helemaal niet met je beste vriendin. Het is alsof hij wel met lucifers en benzine mag spelen maar geen vuur mag maken.

Ook verwacht je 100% openheid, in een relatie kan je nooit 100% openheid verwachten, je moet ook dingen voor jezelf kunnen houden je bent namelijk allebei een individu.



Je zegt dat je een hechtingsstoornis hebt. Is jouw "makkelijke" kijk op vreemdgaan niet een mechanisme tot zelfbescherming? Als je het toelaat kan je immer niet "bedrogen" worden? In theorie klopt dat maar in praktijk voelt dat natuurlijk niet zo.



Dat je man is vreemdgegaan met je beste vriendin lijkt me onvergeeflijk. Dubbel verraad. En toch ga je met beide nog om. Je hebt een hechtingsstoornis, zoek betrouwbare en lieve mensen om je heen, niet mensen die zo onzorgvuldig en respectloos met je omgaan
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 21:18:

Hihi, thanks oxo.

Ik waardeer je ruime manier van denken en antwoorden. En ik geef je volledig gelijk.



Echter ben ik niet bepaald de persoon die over mezelf heen laat lopen. Daarom moest ik een beetje lachen. Maar ik ben volledig eens met wat je zegt. Ik wil hier een manier in vinden die niet mijn hele relatie teniet doet, maar daarentegen ook voor mij goed en oprecht kan voelen. Het is en blijft mijn keuze, maar daarin is een gezin betrokken.er is niets uit de OP waaruit blijkt dat jij niet over je heen laat lopen.
Alle reacties Link kopieren
Hij mag dus seks met iedere vrouw als hij zou willen. Echter, niet met mijn beste vriendin is de eis. Niet gaan rommelen in vriendschappen.



En ook bovenstaande zeg je in de openingspost, en in je latere reacties geef je weer aan dat je sex alleen niet erg had gevonden.
Oke dus ze mogen 1x neuken van je nadat er al emotionele ontrouw blijkt te zijn... maar als ze dat doen is het toch niet oke.
Het lijkt erop alsof je vast bent gaan liggen voor je zou roepen schop me maar en ze hebben er gewoon gebruik van gemaakt en je ging er dus al vanuit dat ze je konden belazeren, dat is niet dapper als afweermechanisme, je hebt je gevoel afgesloten, misschien een vertrouwde manier die je je vroeger hebt aangeleerd maar dat maakt wat ze je aandoen geenszins ok hoor.

Ik hoop dat je kinderen later ook niet horen hoe dit is gegaan, straks denken ze dat dit normaal is.
quote:Goede-Fee schreef op 30 augustus 2016 @ 22:12:

Oke dus ze mogen 1x neuken van je nadat er al emotionele ontrouw blijkt te zijn... maar als ze dat doen is het toch niet oke.TO heeft last van gebrek aan ruggegraat en oprekkende grenzen. De vraag is waarom ze steeds haar eigen principes aanpast aan de situatie? Bang om alleen te zijn?
Ik geloof niet dat jullie het begrijpen.

Hij maakte zich schuldig aan emotionele ontrouw. Daar kwam ik achter. Vond ik erg. Bespreekbaar gemaakt en eerlijkheid gevraagd. Niet gekregen. Zouden ze verliefd zijn, konden ze dat zeggen. Liever dan liegen.



Ik heb vanuit daar gezegd dat als ze al deze berichten stuurden omdat ze sex willen, ten slotte was er geen verliefdheid, ik liever heb dat ze dat gelijk doen. Want dat vind ik veel minder erg. Ik laat mijn relatie niet kapot maken voor een potje sex. Maar dat wilden ze ook absoluut niet. Dus ja...wat moet ik dan nog zeggen??



Maar ze zijn doorgegaan met de emotionele ontrouw. En uiteindelijk toch de sex. Dus het is dubbelop voor mij nu
TO wil een man, die, hoewel die zo ongeveer de hele wereld mag neuken, toch er voor kiest, bij haar te zijn.

Ultieme liefde..
En emotionele ontrouw is als je een relatie met een ander hebt, en de inhoud verborgen houdt voor je partner, omdat je die dingen niet met je partner bespreekt, maar met een ander.

Dus je bent emotioneel meer met een ander aan het delen, en met een partner niets.



Daarbij zijn woorden als: Ik mis je, ik hou van je, ik wil bij je zijn etc geen woorden die je met een ander als je partner hoort te delen
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:18:

Ik geloof niet dat jullie het begrijpen.

Hij maakte zich schuldig aan emotionele ontrouw. Daar kwam ik achter. Vond ik erg. Bespreekbaar gemaakt en eerlijkheid gevraagd. Niet gekregen. Zouden ze verliefd zijn, konden ze dat zeggen. Liever dan liegen.



Ik heb vanuit daar gezegd dat als ze al deze berichten stuurden omdat ze sex willen, ten slotte was er geen verliefdheid, ik liever heb dat ze dat gelijk doen. Want dat vind ik veel minder erg. Ik laat mijn relatie niet kapot maken voor een potje sex. Maar dat wilden ze ook absoluut niet. Dus ja...wat moet ik dan nog zeggen??



Maar ze zijn doorgegaan met de emotionele ontrouw. En uiteindelijk toch de sex. Dus het is dubbelop voor mij nu

en wat ga je nu doen? Of ga je over je hart strijken en vanaf zeg je: "vreemdgaan mag, seks met mijn beste vriendin mag ook, met mijn moeder ook voor mijn part en als je verliefd wordt op de hond dan heb je mijn zegen maar je moet het wel zeggen. Nou ja als je het dan niet zegt, dan wil ik het naderhand wel weten. Of weet je, laat maar, je hebt recht op je privacy. Het spijt me dat ik er naar vroeg"



wat zou er gebeuren als jij zegt: ik laat zo niet met mij omgaan. Beste man pak je koffer maar en beste vriendin ik ken je niet meer.
Alle reacties Link kopieren
En nu? Hebben zij nu nog contact?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
. Er was niets volgens beiden. Ik heb aangegeven dat het mij erg zou kwetsen als ze achter mijn rug om dingen delen die met mij gedeeld moeten worden. Of die ik ze in vertrouwen vertel. Ik heb nogmaals duidelijk aangegeven dat onze relatie over zou zijn wanneer ik merk dat ze liegen hierover. In plaats van open bespreekbaar te maken.

Al met al is die contact tussen hun doorgegaan t/m augustus. Liefdesteksten, verlangens, 30 berichten per dag. Begin augustus zijn ze samen wezen stappen. Ik vroeg vriendin dit te doen, want hij was niet te houden thuis. Hierna hebben ze onveilige sex gehad. Hier moest ik twee weken later zelf achter komen.





Je hebt een duidelijke grens gesteld en daar zijn ze over heen gegaan, heel bewust hebben ze dat voor zich gehouden.

Het zou (bijna) bewonderingswaardig te vinden zijn dat je nog contact hebt met je beiden...echter dat vind ik niet. Sorry. Je stelt een grens, zij gaan er overheen en jij probeert alsnog begrip voor hen te hebben. Tonen ze enig begrip naar jou toen? Zeggen dat je spijt hebt is niks in deze kwestie, want ze wisten van te voren dat je er door gekwetst zou raken.

Ik heb het idee dat je vooral veel begrip wilt hebben voor anderen, waar is het begrip voor jou? Waar is JOUW begrip voor jou?



Ik zie twee excuses langskomen waarom je nog in je relatie blijft; je gezin (kan ik me helemaal voorstellen) en je verleden (die laat je nu mee spelen terwijl die er in wezen niet toe doet omdat zij iets hebben gedaan in het heden).

Het gaat er om wat je nu voelt/ervaart/voelt/vindt...



Ik geloof echt dat je openminded bent en een slippertje kunt vergeven, maar dit is geen slippertje, dit is pure ontrouw van beide kanten. Je geeft zelf ook aan dat daar de crux zit, maar je blijft het 'behandelen/analyseren' als een slippertje terwijl gevoelsmatig dit niks met een slippertje te maken heeft. Dit is een affaire... niets per ongeluks, niets als 'het overkwam me'. Ze zijn er heel doelbewust mee bezig (geweest).

Dit gaat niet om seks met een ander, dit gaat om emotionele en lichamelijk ontrouw met een hoop gelieg en gedraai. Zij waren , in tegenstelling tot jou, helemaal niet open en eerlijk.. ze zijn heel gniepig en verborgen bezig geweest en hebben het nadien verborgen gehouden, twee weken lang.



Je mag en kan niet verwachten dat iedereen net is als jij, maar je mag wel verwachten dat je woorden serieus genomen worden, zoals ook je duidelijke grenzen (als je die een keer stellig neerzet).



Ik vind het ontzettend onbeschoft van hen. Ik zou hels zijn en ze allebei uit mijn leven willen bannen. Maar (buiten de gezamenlijke kinderen) .. en misschien zit daar je obstakel..wat als zij samen verder gaan..? Dat zou mij persoonlijk steken... en jou?
Appels kun je eten, peren wel
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:21:

En emotionele ontrouw is als je een relatie met een ander hebt, en de inhoud verborgen houdt voor je partner, omdat je die dingen niet met je partner bespreekt, maar met een ander.

Dus je bent emotioneel meer met een ander aan het delen, en met een partner niets.



Daarbij zijn woorden als: Ik mis je, ik hou van je, ik wil bij je zijn etc geen woorden die je met een ander als je partner hoort te delenwaarom mag hij wel zijn leuter in een ander steken maar niet ik wil bij je zijn zeggen? zie je niet hoe raar dit is?
Hij mag ook niet de hele wereld neuken. Dat is weer een totaal bekrompen gedachten die alleen kan voorkomen bij de mensen die uit een ei komen.

Ik zeg dat ik nooit een probleem zou maken als dit een keer zou gebeuren.

Als dit wekelijks gebeurd wordt dat een ander verhaal.

Kennelijk ben je opgegroeid in burgerlijk gezin met regels, en leef jij zoals de wereld vindt dat het hoort. Denkt vooral niet zelf na. En zou jij je relatie kapot maken als je man door rood rijdt. Maar zo werkt het niet bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ingewikkelde ontrouw aan jezelf bedoel je? Ja, klopt dat ben ik met je eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niet alleen een grens gesteld , maar ook een consequentie er tegenover.. en daar hou je je niet aan.

Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat dat het begin van een eind is.... wilt niet zeggen einde van relatie, maar wel van jou serieus nemen van hen beiden omdat je je er niet aan houdt.



En stel dat je partner het deed (bewust of onbewust) om je te testen... wie heeft er dan werkelijk 'gefaald'?
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
Je spreekt jezelf toch echt regelmatig tegen.



In OP zeg je, enige eis geen sex met beste vriendin, nu zeg je dat het wel mag als ze maar niet verliefd zijn.

In OP zeg je soms kan je eenmaal met een ander beter praten dan met je eigen partner, zoals man met je beste vriendin en vond je dat op dat moment goed en nu zeg je weer dat dat emotionele ontrouw is omdat je man meer met beste vriendin deelde dan met jouw.
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:24:

Hij mag ook niet de hele wereld neuken. Dat is weer een totaal bekrompen gedachten die alleen kan voorkomen bij de mensen die uit een ei komen.

Ik zeg dat ik nooit een probleem zou maken als dit een keer zou gebeuren.

Als dit wekelijks gebeurd wordt dat een ander verhaal.

Kennelijk ben je opgegroeid in burgerlijk gezin met regels, en leef jij zoals de wereld vindt dat het hoort. Denkt vooral niet zelf na. En zou jij je relatie kapot maken als je man door rood rijdt. Maar zo werkt het niet bij mij.nee jij bent heel werelds. Daar zit je dan met je wereldse huwelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven