Advies voor ingewikkelde ontrouw!

30-08-2016 20:10 281 berichten
.......
anoniem_306313 wijzigde dit bericht op 03-09-2016 10:59
Reden: Anonimiteit
% gewijzigd
En appels peren.....



Gelukkig iemand die het wel begrijpt wat ik zeg.

Ik vind het exact zoals jij het zegt.

En ik zie dit dus ook niet als een slippertje. Dat is het probleem. Dat zou ik hem vergeven namelijk. Een affaire vind ik wat anders.

En daar heb ik moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 30 augustus 2016 @ 22:25:

Ingewikkelde ontrouw aan jezelf bedoel je? Ja, klopt dat ben ik met je eens.+1
Appels kun je eten, peren wel
Klopt marije.....



Ook u begrijpt.



Erg fijn! Nog mensen die ruimdenkender kunnen zijn dan de preekstoel
quote:Enn schreef op 30 augustus 2016 @ 22:25:

Ingewikkelde ontrouw aan jezelf bedoel je? Ja, klopt dat ben ik met je eens.dit
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 21:52:

Nee gelderka,



Omdat ze weten dat emotionele trouw voor mij heilig is. En hier gaat het ook feitelijk om.



Dit hebben ze verzwegen. Dus seks zou niet enkel meer seks zijn, als er gevoel in het spel is. Dus hebben ze dit ook verzwegen. Zo simpel is het.

Ze wisten dat ze mijn grenzen over gingen door emotionele ontrouw. En mij zouden kwetsen hiermee. Ondanks ik alles kon lezen een keer op keer geprobeerd heb dit te bespreken.

En precies waarom denk je dat je man voor jou kiest? Hij zet al maanden lang haar op nummer één. Doet van alles om haar op één te houden, jij bent bijzaak.



Snap je eigenlijk wel dat juist door hun spanning te voeren en ze steeds naar elkaar te duwen jij zelf op emotionele ontrouw hebt aangestuurd? "je hebt gevoelens? Zoek naar op" "je wil heel intieme dingen delen? Zoek haar op" "je wil fysiek contact met haar? Zoek haar op" "je hebt het moeilijk? Zoek haar op "



Je hebt haar de rol gegeven die jij hoort te hebben.
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:29:

Klopt marije.....



Ook u begrijpt.



Erg fijn! Nog mensen die ruimdenkender kunnen zijn dan de preekstoelje zit zelf een beetje op de preekstoel. Je verwart ruimdenkendheid met geweld doen aan je eigen grenzen.
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:24:

Hij mag ook niet de hele wereld neuken. Dat is weer een totaal bekrompen gedachten die alleen kan voorkomen bij de mensen die uit een ei komen.

Ik zeg dat ik nooit een probleem zou maken als dit een keer zou gebeuren.

Als dit wekelijks gebeurd wordt dat een ander verhaal.

Kennelijk ben je opgegroeid in burgerlijk gezin met regels, en leef jij zoals de wereld vindt dat het hoort. Denkt vooral niet zelf na. En zou jij je relatie kapot maken als je man door rood rijdt. Maar zo werkt het niet bij mij.







Sorry maar misschien moet je tegen je man lul met vingers en beste vriendin gaan bitchen.
"Zo werkt het niet bij mij".

Schrijf je.

Hoe werkt het dan bij jou?

Laat je hem hier mee wegkomen?

En haar?
S-meds.. . Ik ben niet getrouwd. En wel gelukkig. Dus je zit ernaast helaas.



Mensenkennis ten top ook weer. Applaus. Zit niet te wachten op conclusies die jij baseert op jouw feiten, en niet op mijn vraag
quote:S-Meds schreef op 30 augustus 2016 @ 22:26:

[...]



nee jij bent heel werelds. Daar zit je dan met je wereldse huwelijkrelatie... ook goed.Precies. Veel succes ermee TO.
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:31:

S-meds.. . Ik ben niet getrouwd. En wel gelukkig. Dus je zit ernaast helaas.



Mensenkennis ten top ook weer. Applaus. Zit niet te wachten op conclusies die jij baseert op jouw feiten, en niet op mijn vraagMaar wat wil je dan?
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:31:

S-meds.. . Ik ben niet getrouwd. En wel gelukkig. Dus je zit ernaast helaas.



Mensenkennis ten top ook weer. Applaus. Zit niet te wachten op conclusies die jij baseert op jouw feiten, en niet op mijn vraagben je gelukkig? dan begrijp ik je topic inderdaad niet. Je komt nogal ongelukkig over.
Alle reacties Link kopieren
In je OP schrijf je dat je duidelijk hebt aangegeven dat de relatie over zou zijn als je zou merken dat ze erover liegen.



Dat liegen hebben ze dus gedaan, jij hebt dat gemerkt en vervolgens voer jij de consequentie die je stelde geeneens uit?



Grenzen aangeven is 1 ding.

Ze handhaven is belangrijker.
volg je verstand, gebruik je gevoel
en zo ingewikkeld is het allemaal niet, je bent belazerd door je man en je BFF. Wat ga je nu doen?
Ik heb trouwens geen probleem met slippertjes of open relaties. Wat ik wel een probleem vind is als een andere vrouw mijn rol van steun/toeverlaat/vertrouweling/maatje/geliefde gaat inpikken. Voor mij is dat de grens. En jij zegt dat daar ook jouw grens is, bij het emotionele, maar duwt haar wel in die rol.



Het ergste is dat zij die rol met beide handen aanpakt en hij daar gelukkig mee werd.
quote:S-Meds schreef op 30 augustus 2016 @ 22:18:

[...]



TO heeft last van gebrek aan ruggegraat en oprekkende grenzen. De vraag is waarom ze steeds haar eigen principes aanpast aan de situatie? Bang om alleen te zijn?..zucht.. daar gaan we weer
To je komt heel erg over als iemand die een set normen en waarden verdedigd die je zijn opgelegd en die je naar jouw gevoel moet verdedigen. Er zijn heel veel zaken die door elkaar lopen en uitspraken die niet met elkaar stroken.



Wat mij betreft is monogamie prima en een open relatie ook zolang beide partijen maar goed en helder de spelregels kennen. Hier lees ik de hele tijd; dit mag wel zolang klein mini detail niet gebeurd, of hier loog hij over maar dat is dan weer niet zo belangrijk. Er zijn geen spelregels en geen grenzen.



Daarnaast klink je heel halfhartig, alsof je heel open minded wil zijn maar dat eigenlijk helemaal niet bent, alsof je dat word opgedrongen. En het is niet erg dat je niet wil dat je vent met een ander neukt, wil ik ook niet.



Kortom je zend ontzettende mixed signals uit.

Maar je vent is en blijft een lul hoe hij met jou en jouw gevoelens omgaat.
Alle reacties Link kopieren
Je kan drie dingen doen volgens mij:

- het niet accepteren en bij man weg gaan

- het accepteren en ze lekker laten aanrommelen en bij man blijven ondertussen

- foei zeggen tegen man en beste vriendin en zeggen dat ze er mee moeten ophouden en alsnog bij man blijven ( en dan maar hopen dat ze elkaar niet weer opzoeken, wat ze al eerder hebben gedaan ondanks dat jij had aangegeven je niet prettig te voelen bij hun manier van omgaan met elkaar)
Annelaure....



Zij en haar ex man zijn al jaren onze vrienden.

Zij en mijn partner kunnen ook al jaren goed met elkaar praten. Dat is nooit enige twijfel bij geweest. Dat is ook prima.

Soms praat ik ook graag met iemand anders omdat je op dat moment een andere visie nodig hebt dan je partner.



Mijn partner zat in een lastige tijd. Dat was duidelijk. Hij sloot zich af voor mij. Of wat ik deed was niet wat hij nodig had. Het is fijn als er dan iemand is waar hij zijn emoties wel even bij kwijt kan.



En aangezien hij ook vader is, is het fijn als hij boven partner, ook gewoon een goede vader kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:28:

En appels peren.....



Gelukkig iemand die het wel begrijpt wat ik zeg.

Ik vind het exact zoals jij het zegt.

En ik zie dit dus ook niet als een slippertje. Dat is het probleem. Dat zou ik hem vergeven namelijk. Een affaire vind ik wat anders.

En daar heb ik moeite mee.



Weetje, in wezen zeg ik niet veel anders dan wat hier ook wordt gezegd.

Ik snap heel goed het verschil tussen een slippertje en een affaire. Het gaat er om dat je je grenzen hebt gesteld... en dat je nu ontrouw bent aan jezelf (zoals Enn dat heel helder heeft neergezet).

Daarmee wil ik niet zeggen dat je je relatie moet beëindigen, zeker niet. Die keuze laat ik aan jou.

Echter lijkt het me wel belangrijk dat je er consequenties aan laat hangen om je eerdere gezegde grens te laten gelden, omdat je ander over je heen laat lopen.

Inlevingsvermogen en begrip is prachtig en mooi, maar het moet niet ten koste gaan van jou.. en dat is wat velen hier ook bedoelen.



Wat zou je het liefste doen op dit moment (ongeacht of je het uit gaat voeren, toe gaat passen?). Wat zou je NU willen?

Wanneer je dat toegeeft kun je kijken wat haalbaar is en wat je wensen (daarnaast) zijn voor later (wat over 5 minuten, een dag, een week) kan zijn. Ik denk dat je eerst even goed moet toegeven aan je gevoel en wensen om zo tot een conclusie te komen waar jij vrede mee kan hebben....later..maar eerst dus nu.
Appels kun je eten, peren wel
Ik ben ervan overtuigd dat ze niets meer willen van elkaar, buiten wat het was voordat ze dit gingen doen.



Uiteindelijk was het kennelijk toch altijd om sex te doen. Hoe triest ook.



Ik heb hem een week uit huis getrapt. Maar je hebt kinderen en kan dat niet blijven doen. En nu zit ik in tweestrijd. Daarom jullie advies.

Daarin meegenomen dat mijn kinderen belangrijker zijn dan mijn trots. En als ik hem wegtrap, mijn kinderen erg veel verdriet hebben. Dus dat is nogal een beslissing
TO had gehoopt dat als hij met een ander zou wippen het een slippertje zou zijn, betekenisloos, alleen voor de geil. Toen ze merkte dat hij iets aan het opbouwen was met haar "beste" vriendin heeft ze het bewust niet afgekapt, ze wilde niet dat hij voor haar zou kiezen omdat ze grenzen aangaf, maar omdat hij voor haar koos. Maar als je geen grenzen aangeeft is er geen manier om voor iemand te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:38:

Annelaure....



Zij en haar ex man zijn al jaren onze vrienden.

Zij en mijn partner kunnen ook al jaren goed met elkaar praten. Dat is nooit enige twijfel bij geweest. Dat is ook prima.

Soms praat ik ook graag met iemand anders omdat je op dat moment een andere visie nodig hebt dan je partner.



Mijn partner zat in een lastige tijd. Dat was duidelijk. Hij sloot zich af voor mij. Of wat ik deed was niet wat hij nodig had. Het is fijn als er dan iemand is waar hij zijn emoties wel even bij kwijt kan.



En aangezien hij ook vader is, is het fijn als hij boven partner, ook gewoon een goede vader kan zijn.



en dat was ook helemaal prima geweest als ze geen seks hadden gehad en je niet hadden voor- en achtergelogen.

Vrouwen doen dat zo vaak met elkaar, moet met een vrouw-man ook kunnen (al wordt dat meestal als 'gevaaarlijk' gezien), maar het gaat om de seks en het liegen.. die combi is funest.
Appels kun je eten, peren wel
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:38:

Annelaure....



Zij en haar ex man zijn al jaren onze vrienden.

Zij en mijn partner kunnen ook al jaren goed met elkaar praten. Dat is nooit enige twijfel bij geweest. Dat is ook prima.

Soms praat ik ook graag met iemand anders omdat je op dat moment een andere visie nodig hebt dan je partner.



Mijn partner zat in een lastige tijd. Dat was duidelijk. Hij sloot zich af voor mij. Of wat ik deed was niet wat hij nodig had. Het is fijn als er dan iemand is waar hij zijn emoties wel even bij kwijt kan.



En aangezien hij ook vader is, is het fijn als hij boven partner, ook gewoon een goede vader kan zijn.Maar je had allang door dat er iets speelde en toch stuurde je hem naar haar. Niet naar een psycholoog of therapeut of coach, nee, naar haar.
Ja, ik denk dat ik het tijd moet geven voor mezelf. Ik wil nu niets met hem. En hou ook afstand.



Maar het is verwarrend om samen in huis te leven, en te doen of het oké is naar de kinderen. Terwijl ik anders voel nu. Ik moet elke keer tot twintig tellen. Hoe hard ik het ook probeer om die emotie niet op te laten spelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven