Advies voor ingewikkelde ontrouw!

30-08-2016 20:10 281 berichten
.......
anoniem_306313 wijzigde dit bericht op 03-09-2016 10:59
Reden: Anonimiteit
% gewijzigd
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:41:

Ik ben ervan overtuigd dat ze niets meer willen van elkaar, buiten wat het was voordat ze dit gingen doen.



Uiteindelijk was het kennelijk toch altijd om sex te doen. Hoe triest ook.



Ik heb hem een week uit huis getrapt. Maar je hebt kinderen en kan dat niet blijven doen. En nu zit ik in tweestrijd. Daarom jullie advies.

Daarin meegenomen dat mijn kinderen belangrijker zijn dan mijn trots. En als ik hem wegtrap, mijn kinderen erg veel verdriet hebben. Dus dat is nogal een beslissingLeg in ieder geval alle goedkope veroordelingen naast je neer en laat niemand jou vertellen wat jij wel en niet mag vergeven
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 30 augustus 2016 @ 22:41:

TO had gehoopt dat als hij met een ander zou wippen het een slippertje zou zijn, betekenisloos, alleen voor de geil. Toen ze merkte dat hij iets aan het opbouwen was met haar "beste" vriendin heeft ze het bewust niet afgekapt, ze wilde niet dat hij voor haar zou kiezen omdat ze grenzen aangaf, maar omdat hij voor haar koos. Maar als je geen grenzen aangeeft is er geen manier om voor iemand te kiezen.



Behalve dan je eigen grenzen en er eerlijk en open over zijn en het niet twee weken voorliegen..

Hij had moeten kiezen vanuit liefde voor haar.. dat is wat jij ook bedoelt?
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het dat het met man zo moeilijk gaat en je met je beste (?) vriendin wel gewoon kan omgaan? Zij heeft je mijn inziens net zo hard bedrogen.
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:43:

Ja, ik denk dat ik het tijd moet geven voor mezelf. Ik wil nu niets met hem. En hou ook afstand.



Maar het is verwarrend om samen in huis te leven, en te doen of het oké is naar de kinderen. Terwijl ik anders voel nu. Ik moet elke keer tot twintig tellen. Hoe hard ik het ook probeer om die emotie niet op te laten spelenIk zou hem lekker nog even langer elders laten verblijven, je kinderen hebben niks aan een overspannen moeder. Dat papa dan even ergens anders logeert is dan fijner en beter te snappen dan allebei de ouders in huis en allemaal spanningen waar niet over wordt gesproken.
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:41:

Ik ben ervan overtuigd dat ze niets meer willen van elkaar, buiten wat het was voordat ze dit gingen doen.



Uiteindelijk was het kennelijk toch altijd om sex te doen. Hoe triest ook.



Ik heb hem een week uit huis getrapt. Maar je hebt kinderen en kan dat niet blijven doen. En nu zit ik in tweestrijd. Daarom jullie advies.

Daarin meegenomen dat mijn kinderen belangrijker zijn dan mijn trots. En als ik hem wegtrap, mijn kinderen erg veel verdriet hebben. Dus dat is nogal een beslissing





Jij trapt hem niet weg, hij heeft jou als eerste weggetrapt. Nu aan jou wat je daar mee doet. Wil je weer de draad van de dag oppakken met hem en je vriendin, rond de tafel, weer proberen tot open gesprek te komen om vervolgens te zien dat ze voor een derde (ja toch) keer niet open en eerlijk zijn en hun gang gaan.

Je intuitie is haarscherp, je wist van te voren al dat dit speelde, maar wat wil je nu? Het gaat niet om jouw trots, maar om twee mensen die jou dierbaar zijn en oneerlijk zijn, en over grenzen gaan, oftewel, jij bestond op dat moment niet meer, je was irrelevant geworden. Dus nee, het gaat niet om jouw trots, maar om hun overschrijdend gedrag, dat zou nu de focus moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:43:

Ja, ik denk dat ik het tijd moet geven voor mezelf. Ik wil nu niets met hem. En hou ook afstand.



Maar het is verwarrend om samen in huis te leven, en te doen of het oké is naar de kinderen. Terwijl ik anders voel nu. Ik moet elke keer tot twintig tellen. Hoe hard ik het ook probeer om die emotie niet op te laten spelen

Doe jezelf een boksbal cadeau.

En plak zo nodig zijn foto erop.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:41:

Ik ben ervan overtuigd dat ze niets meer willen van elkaar, buiten wat het was voordat ze dit gingen doen.



Uiteindelijk was het kennelijk toch altijd om sex te doen. Hoe triest ook.





Dus dat 'ik houd van jou' bericht klopte niet?

Opgelost dan. Het was alleen seks en dat was oké.
Dat klopt antoon. Het is lastig, al die kort door de bocht reacties van mensen.

Het is heel makkelijk een beslissing te nemen zonder kinderen in het spel. Maar dit veranderd wel alles. Je vecht niet alleen voor hem, maar voor je kinderen.

En ik wil het heel graag. Maar het lukt niet merk ik. Ik wil mijn kinderen het geluk geven wat ze verdienen. Hij heeft nog nooit eerder een dergelijke fout gemaakt. Maar dit is wel weer gelijk een uiterste.



Ik wil dat hij gelukkig is. Ik gelukkig ben. Hij mag zijn leven zoals hij deze wil. Ik ook. Daarin hou je rekening met elkaar. Maar ik wil niemand beperken door mijn regels en wetten te laten gelden, als deze er al waren.

Ik wil dat hij deze uit zichzelf en uit respect toepast. Niet omdat ik hem anders een week huisarrest geef.

En hij is hierin gewoon te ver gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 30 augustus 2016 @ 22:43:

[...]



Maar je had allang door dat er iets speelde en toch stuurde je hem naar haar. Niet naar een psycholoog of therapeut of coach, nee, naar haar.



Wilde je hem ook testen to? (onbewust?)



Je kan het ook zo zien; hij wilde testen hoever hij werkelijk kon gaan en jij wilde testen hoever hij werkelijk zou gaan.
Appels kun je eten, peren wel
quote:appels-peren schreef op 30 augustus 2016 @ 22:46:

[...]





Behalve dan je eigen grenzen en er eerlijk en open over zijn en het niet twee weken voorliegen..

Hij had moeten kiezen vanuit liefde voor haar.. dat is wat jij ook bedoelt?Het is makkelijker voor iemand te kiezen als je weet binnen welke grenzen je kunt handelen. Ik denk dat TO heel onduidelijk is geweest over haar grenzen. Zelfs hier spreekt ze zichzelf tegen over wat de grenzen zijn. En die man heeft natuurlijk gelogen en steeds voor die vriendin gekozen en wist heus wel dat hij fout zat, maar echt duidelijk was ze niet, de grenzen werden steeds verder opgerekt.
quote:appels-peren schreef op 30 augustus 2016 @ 22:52:

[...]





Wilde je hem ook testen to? (onbewust?)



Je kan het ook zo zien; hij wilde testen hoever hij werkelijk kon gaan en jij wilde testen hoever hij werkelijk zou gaan.Die indruk begin ik ook te krijgen.
quote:appels-peren schreef op 30 augustus 2016 @ 22:52:

[...]





Wilde je hem ook testen to? (onbewust?)



Je kan het ook zo zien; hij wilde testen hoever hij werkelijk kon gaan en jij wilde testen hoever hij werkelijk zou gaan.daar lijkt het wel op. gaat over macht niet over liefde
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:50:

Dat klopt antoon. Het is lastig, al die kort door de bocht reacties van mensen.

Het is heel makkelijk een beslissing te nemen zonder kinderen in het spel. Maar dit veranderd wel alles. Je vecht niet alleen voor hem, maar voor je kinderen.

En ik wil het heel graag. Maar het lukt niet merk ik. Ik wil mijn kinderen het geluk geven wat ze verdienen. Hij heeft nog nooit eerder een dergelijke fout gemaakt. Maar dit is wel weer gelijk een uiterste.



Ik wil dat hij gelukkig is. Ik gelukkig ben. Hij mag zijn leven zoals hij deze wil. Ik ook. Daarin hou je rekening met elkaar. Maar ik wil niemand beperken door mijn regels en wetten te laten gelden, als deze er al waren.

Ik wil dat hij deze uit zichzelf en uit respect toepast. Niet omdat ik hem anders een week huisarrest geef.

En hij is hierin gewoon te ver gegaan.Als er geen regels zijn, aan welke regels moet hij zich dan houden uit respect? Hoe kan hij jou überhaupt kwetsen als er geen regels zijn?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou hij respect (gaan) hebben voor jou?

Het lijkt erop dat jij geeneens respect hebt voor jou.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 30 augustus 2016 @ 22:52:

[...]



Het is makkelijker voor iemand te kiezen als je weet binnen welke grenzen je kunt handelen. Ik denk dat TO heel onduidelijk is geweest over haar grenzen. Zelfs hier spreekt ze zichzelf tegen over wat de grenzen zijn. En die man heeft natuurlijk gelogen en steeds voor die vriendin gekozen en wist heus wel dat hij fout zat, maar echt duidelijk was ze niet, de grenzen werden steeds verder opgerekt.



Maar TO heeft haar grenzen gesteld vanuit een respect naar haar toe... meer vroeg ze in feite niet. Dát is wat haar zo dwars zit (denk ik). Je kiest vanuit een respect naar elkaar toe voor wat je doet wat een ander eventueel kan schaden.

Liefde is allereerst respect hebben voor elkaar en naar elkaar toe, de onbeschreven regels hanteren (je gaat geen affaire starten met mijn beste vriendin en daarover liegen)... ze gaf hen de ruimte en die namen ze niet, ze ontkenden dat er iets van dat soort verlangen waren. Dat is de grootste ontrouw in deze.
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 30 augustus 2016 @ 22:55:

[...]



daar lijkt het wel op. gaat over macht niet over liefde



daar ben ik het niet mee eens. Het gaat over liefde en respect.

Het heeft wel weg van bevestiging.. van beiden. Hoeveel hou jij van mij, hoeveel wil/kan je van mij hebben.

Vanuit de vriend; waar is je grens? wanneer laat jij, onafhankelijke vrouw, zien dat ik je werkelijk raak en dat je laat zien dat je mij aan je wilt binden.

Vanuit TO; waar is jouw grens? Wanneer laat jij zien dat ik je werkelijk kan vertrouwen? Welke grenzen trek jij aan mijn grenzen? Hoe nauw neem jij mijn grenzen en hoe eerlijk/trouw ben jij?
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
Maar ze gaf steeds meer ruimte en grenze schoven steeds verder op, dus man en vriendin leken ook steeds meer de grenzen op te zoeken en te kijken of ze nog een stapje verder konden gaan.

Uit het verhaal komen daardoor niet echt duidelijk strikte grenzen naar voren, omdat die in de loop van de maanden ook veranderde.



Dat neemt niet weg dat je mijn inzien wel zou moeten snappen, zonder dat dat letterlijk gezegd moet worden, dat je een grens overgaat als je een emotionele relatie in woorden met elkaar aangaat en deze ook nog een bezegeld met sex.
Mijn grens lijkt me helder. Het is geen autist ofzo.

Als je moet liegen omdat je weet dat je de ander kwetst, dan is dat mijn grens.

Zeker als dat liegen bewust gaat, in overeenstemming met vriendin. Om mij niet te kwetsen.

Als hij mij niet zou kwetsen hiermee, had hij niet hoeven liegen toen ik erom vroeg.

Zo simpel is het. Dat is respect.

We praten hier niet over een vaatwasser uitruimen ofzo hoor.



Ik heb mijn kinderen verteld dat papa een beetje dom is geweest, en we daarom soms misschien anders doen tegen elkaar dan ze gewend zijn. Maar papa voor hun ten alle tijden papa zal blijven. En mama er ook wel weer uitkomt. Maar soms even wat langer duurt.



Ik leg gewoon graag de nadruk op de positieve kant en dingen van het leven. En niet op de negatieve. Ik word er niet gelukkiger van om dit zonder het positieve proberen eruit te halen, gelijk de deur dicht gooi en negatief afsluit. Het voelt ook fijn als je desondanks met positieve energie iets negatiefs kan omzetten.

Ik merk alleen dat het lastiger voelt voor mij, dan dat ik in mijn hoofd graag wil
Eigenlijk is het geen ingewikkelde ontrouw. Het is gewoon ontrouw en dat met je beste vriendin, al het andere doet er niet toe. Hoe je verder gaat moet je zelf beslissen, makkelijk zal het niet worden.
Alle reacties Link kopieren
Als je het positief wilt zien dan hebben deze twee mensen een grens overschreden en daarna op een foute manier geprobeerd om jouw gevoelens te ontzien.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:appels-peren schreef op 30 augustus 2016 @ 23:04:

[...]





daar ben ik het niet mee eens. Het gaat over liefde en respect.

Het heeft wel weg van bevestiging.. van beiden. Hoeveel hou jij van mij, hoeveel wil/kan je van mij hebben.

Vanuit de vriend; waar is je grens? wanneer laat jij, onafhankelijke vrouw, zien dat ik je werkelijk raak en dat je laat zien dat je mij aan je wilt binden.

Vanuit TO; waar is jouw grens? Wanneer laat jij zien dat ik je werkelijk kan vertrouwen? Welke grenzen trek jij aan mijn grenzen? Hoe nauw neem jij mijn grenzen en hoe eerlijk/trouw ben jij?Dat denk ik ook. TO heeft in alles steeds geroepen dat ze hem niet nodig heeft, daar begint ze het topic ook mee. Ze heeft hem niet nodig, ze zou nooit op hem vertrouwen. Ze rekende niet op hem. Ik kan me voorstellen dat hij zich dan af gaat vragen of ze voor hem zou vechten. Maar dat deed ze niet. En zij wil wel dat hij voor haar vecht.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij nou afvraag, had je het werkelijk geen probleem gevonden als man en vriendin naar je toe waren gekomen met het verhaal dat ze aankomend weekend de nacht met elkaar wilde doorbrengen en sex wilden hebben. Nadat je al die appjes had gelezen, waarin ze in woorden al over jou grens waren heen gegaan (omdat ze dat ook achter je rug om hadden gedaan).



Had je dan echt op je gemakje de zaterdagavond doorgebracht, om de volgende middag weer een wijntje met ze te drinken?
Alle reacties Link kopieren
quote:appels-peren schreef op 30 augustus 2016 @ 23:04: Vanuit de vriend; waar is je grens? wanneer laat jij, onafhankelijke vrouw, zien dat ik je werkelijk raak en dat je laat zien dat je mij aan je wilt binden.

Vanuit TO; waar is jouw grens? Wanneer laat jij zien dat ik je werkelijk kan vertrouwen?

Oe, dat gaat over het grondwerk van hun relatie.

Willen ze dat renoveren hebben ze 'n peut nodig.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Fiore, je hoeft nu nog geen beslissing te nemen he? Je moet eerst je gevoelens nog een plekje geven.

Je hebt dit topic geopend voor meningen, visies en advies..die zijn er! Een heleboel en heel divers. Zie het niet als tegen je, maar als punten om je eigen mening op te mogen baseren.

Wat een ieder hier wel gemeen heeft; ze denken met JOU mee en willen je ogen openen, je helpen of een steuntje geven.



Misschien is het verstandig om morgen met een fris gezicht de berichten te lezen en er geen oordeel aan te geven.. gun jezelf de tijd om de rollercoaster waarin je nu zit te laten landen en ook de berichten die je hebt ontvangen. Ook de, in jouw optiek kort door de bocht, reacties raken je en dat is niet voor niks.. probeer daar jouw (!) voordeel uit te trekken.



Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiore5 schreef op 30 augustus 2016 @ 22:50:



Ik wil dat hij gelukkig is. Ik gelukkig ben. Hij mag zijn leven zoals hij deze wil. Ik ook. Daarin hou je rekening met elkaar. Maar ik wil niemand beperken door mijn regels en wetten te laten gelden, als deze er al waren.

Ik wil dat hij deze uit zichzelf en uit respect toepast. Niet omdat ik hem anders een week huisarrest geef.

En hij is hierin gewoon te ver gegaan.

Waarom zou je hem beperken?



Ik heb een regel/wet/voornemen/wat je het ook wilt noemen:

Een man die vreemdgaat is mij niet waard. Mijn man kent die regel. Ik dring het niet op, het is zijn keuze.



Een éénmalige misstap zou ik -denk ik- nog kunnen vergeven. Maar dit? Ik vraag me af waarom jij zijn gedrag goedpraat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven