Beste huizenkoper.....

13-09-2015 21:30 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis in de verkoop staan en ik moet zeggen dat dit best een flinke impact heeft op het dagelijks leven. Al surfend stuitte ik op onderstaande blog en de herkenning in de spanning is groot. Wie herkent dit ook? Iemand nog tips voor huizenverkopers? Zaken die we volgens jou juist wel of niet zouden moeten doen?



Afijn, deel met mij tips& tricks, do's, don'ts en natuurlijk de stress.



http://blog.mouthaan.nl/p ... oren-van-de-verkoper.aspx
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak de bedden ook elke keer strak op ondanks dat er dekbedden op liggen.

Dat kan doordat ik het dekbed precies aan het einde van een matras laat aansluiten en het randje instop. Zodat ik aan de kant die goed zichtbaar is het dekbed strak onder de matras kan instoppen. Ik vind dekbedden los op een matras namelijk zo'n rommelig gezicht. Dus matras wegwerken door het dekbed te gebruiken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Volgens mij makelaar is opgeruimd eigenlijk belangrijker dan schoon. Frisse lucht is wel belangrijk (geen kattebak?) maar de ramen lappen vlak voor een bezichtiging is overdreven, besteed je tijd liever aan alles netjes opruimen.

Ik moet zeggen dat ik wel beter mijn tuin bijhoud sinds mijn huis te koop staat.
Alle reacties Link kopieren
Excuus, dubbel.
The best is yet to come
quote:EvenReagerenHoor schreef op 13 september 2015 @ 23:13:

[...]





Ik heb vorige week voor het eerst van mijn leven een strijkbout over de dekbedovertrek op mijn bed gehaald! Doe ik ook alleen maar met de lakens die er bij een bezichtiging op gaan hoor
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ook. Man wat groeit onkruid hard met dit type weer.

Van de week maar weer met Biotex de groene aanslag te lijf!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dan wacht man nog maar een jaar of vijf voordat de hut in de verkoop gaat als ik dit hier allemaal lees. Geen beginnen aan om al dat speelgoed en overige sporen van zoon uit te wissen
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Een echt heeeeele grote auto aanschaffen Lemoos!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dat deden de vorige buren ja. Alles in de stationwagon en dan was de andere buurman zo lief om alle zooi van de honden in zijn werkbusje te gooien



Maar man wil hier serieus weg en ik zie er zo tegenop om de hut 'te kijk' te zetten. Zelfs de foto's op Funda zou mij al niet lekker zitten. Erg hè.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alles kind gerelateerd weghalen is echt onzin.



(alles volgestouwd met en een kinderkeuken en een groot legobouwwerk en een hobbelpaard etc is dan wel weer het andere uiterste.)
Alle reacties Link kopieren
Weetje? Ik heb alle echt persoonlijke zaken gewoon weggehaald en opgeruimd. Mijn houding werd toen we bezig waren met verkoop klaar maken, al vlot een zakelijke benadering. En ja dat op het plekje waar ik mijn rust en veiligheid vind is soms best een vreemde gewaarwording. Maar op de een of andere wijze helpt dit topic me om zaken weer in perspectief te zetten. Het is maar een huis hè? Alles wat mij echt lief en dierbaar is neem ik mee naar het volgende dak.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 13 september 2015 @ 23:34:

Alles kind gerelateerd weghalen is echt onzin.



(alles volgestouwd met en een kinderkeuken en een groot legobouwwerk en een hobbelpaard etc is dan wel weer het andere uiterste.)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ja wij staan ook te koop en ik herken het heel erg.

Ik had me eerlijk gezegd ook nooit gerealiseerd wat een gedoe het allemaal is, voorbereiding op zo'n bezichtiging en ik denk dat anderen die nog nooit een huis verkocht hebben, dat vaak ook niet zien. Wij hebben al twee bezichtigingen gehad die niet doorgingen, nádat we alle voorbereidingen hebben gedaan. Het is toch wel iets anders dan het gebruikelijke schoonmaakrondje dat je doet! (en wij zijn al niet van het blinkend schone huis altijd...).



We hebben wel veel persoonlijke rommeltjes weggedaan, een aantal zaken in de keuken in opbergdozen gedaan en zorgen altijd voor een bloemetje op tafel. We hebben een sprei gekocht voor over het bed; ik ben niet goed in bedden opmaken, en we hebben twee aparte dekbedden op ons tweepersoonsbed, dat krijg je nooit mooi. Met een sprei ziet het er al snel mooi uit. Mijn grootste hoofdbreker zijn de inbouwkasten. Die gebruiken we intensief als rommelkasten, helemaal tijdens een bezichtiging Maar misschien trekt de makelaar die wel eens open om te laten zien aan een koper. Ik heb hem er nog nooit over gehoord dat het anders moet, en kom er nooit aan toe om dat dan van tevoren nog op te ruimen (de vloer dweilen wint het altijd weer).
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook heel blij te horen dat anderen met vergelijkbare gevoelens zitten en vergelijkbare handellingen uitvoeren. Dank je voor dit topic, Enn, gedeelde smart is misschien nog geen halve smart, maar het scheelt wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:EvenReagerenHoor schreef op 13 september 2015 @ 23:40:

Ik ben ook heel blij te horen dat anderen met vergelijkbare gevoelens zitten en vergelijkbare handellingen uitvoeren. Dank je voor dit topic, Enn, gedeelde smart is misschien nog geen halve smart, maar het scheelt wel!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval veel succes, dat er maar snel een koper mag komen.



Ik ga in de meeleesmodus, kijken of er goede tips voorbij komen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 13 september 2015 @ 23:24:

Dat deden de vorige buren ja. Alles in de stationwagon en dan was de andere buurman zo lief om alle zooi van de honden in zijn werkbusje te gooien



Maar man wil hier serieus weg en ik zie er zo tegenop om de hut 'te kijk' te zetten. Zelfs de foto's op Funda zou mij al niet lekker zitten. Erg hè.Ik snap het wel, maar ik herken het niet. Ik vind onze foto's op funda heel mooi en ben er wel soort van trots op ook. Die mensen lopen toch altijd rond onder begeleiding van de makelaar. Overigens herken ik wel dat mijn huis mijn privé is. Ik merkte dit pas bij mezelf, toen ik wel onze fundalink ging delen op facebook (ook privé, of het nou grotere of kleinere kring is), maar niet op linkedin. Mijn colelga's hoeven dan weer niet te zien hoe mijn huis eruit ziet!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 13 september 2015 @ 23:35:

Weetje? Ik heb alle echt persoonlijke zaken gewoon weggehaald en opgeruimd. Mijn houding werd toen we bezig waren met verkoop klaar maken, al vlot een zakelijke benadering. En ja dat op het plekje waar ik mijn rust en veiligheid vind is soms best een vreemde gewaarwording. Maar op de een of andere wijze helpt dit topic me om zaken weer in perspectief te zetten. Het is maar een huis hè? Alles wat mij echt lief en dierbaar is neem ik mee naar het volgende dak.Das heel goed denk ik. Ik hoop dat je snel verkoopt dan, want langere tijd zitten in een huis waar je al soort van afscheid van genomen hebt is ook niet fijn... klaar voor de volgende stap maar de volgende stap komt maar niet! (wij staan al een tijdje te koop dus).
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
quote:sunny_mar schreef op 13 september 2015 @ 23:38:

Ja wij staan ook te koop en ik herken het heel erg.

Mijn grootste hoofdbreker zijn de inbouwkasten. Die gebruiken we intensief als rommelkasten, helemaal tijdens een bezichtiging Maar misschien trekt de makelaar die wel eens open om te laten zien aan een koper. Ik heb hem er nog nooit over gehoord dat het anders moet, en kom er nooit aan toe om dat dan van tevoren nog op te ruimen (de vloer dweilen wint het altijd weer).Herkenbaar! Wij stouwen ook alles in die inbouwkasten, die daardoor heel rommelig zijn. Wat ik nu probeer te doen, is de eerste kast (bij ons zijn het verschillende kasten naast elkaar) netjes te houden, want dat is volgens mij de eerste kast die een makelaar zou openen. Hoe verder naar achteren, hoe meer troep... Hopelijk werkt dat. Maar dat soort dingen zou je volgens mij ook met je makelaar moeten kunnen overleggen.
quote:sunny_mar schreef op 13 september 2015 @ 23:38:

Ja wij staan ook te koop en ik herken het heel erg.

Ik had me eerlijk gezegd ook nooit gerealiseerd wat een gedoe het allemaal is, voorbereiding op zo'n bezichtiging en ik denk dat anderen die nog nooit een huis verkocht hebben, dat vaak ook niet zien. Wij hebben al twee bezichtigingen gehad die niet doorgingen, nádat we alle voorbereidingen hebben gedaan. Het is toch wel iets anders dan het gebruikelijke schoonmaakrondje dat je doet! (en wij zijn al niet van het blinkend schone huis altijd...).



We hebben wel veel persoonlijke rommeltjes weggedaan, een aantal zaken in de keuken in opbergdozen gedaan en zorgen altijd voor een bloemetje op tafel. We hebben een sprei gekocht voor over het bed; ik ben niet goed in bedden opmaken, en we hebben twee aparte dekbedden op ons tweepersoonsbed, dat krijg je nooit mooi. Met een sprei ziet het er al snel mooi uit. Mijn grootste hoofdbreker zijn de inbouwkasten. Die gebruiken we intensief als rommelkasten, helemaal tijdens een bezichtiging Maar misschien trekt de makelaar die wel eens open om te laten zien aan een koper. Ik heb hem er nog nooit over gehoord dat het anders moet, en kom er nooit aan toe om dat dan van tevoren nog op te ruimen (de vloer dweilen wint het altijd weer).

Ik kan me serieus niet voorstellen dat je als koper valt over rommel in een rommelkast.



Maar goed, ooit moet je het toch uitzoeken als je gaat verhuizen. Dus waarom niet nu al?
Alle reacties Link kopieren
quote:sunny_mar schreef op 13 september 2015 @ 23:44:

[...]





Das heel goed denk ik. Ik hoop dat je snel verkoopt dan, want langere tijd zitten in een huis waar je al soort van afscheid van genomen hebt is ook niet fijn... klaar voor de volgende stap maar de volgende stap komt maar niet! (wij staan al een tijdje te koop dus).

Bij ons komt die sowieso.

En ja wij kunnen beide hypotheken dragen, liever niet en zonde geld. Maar het kan dus daar zit de stress niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heb je geen losse kast waar het in kan? Inbouwkasten horen bij het huis en worden daarom wel eens bekeken, maar losse kasten in principe niet toch?
Ik moet nu wel weer denken aan dat huis met witte gietvloer die we eigenlijk niet nog een keer wilden bekijken maar waar de makelaar ons overhaalde dit wel te doen.

Regenachtig weer... heel spoor achter ons op die gietvloer. Hadden ze wss net uitgebreid zitten poetsen voor we kwamen.
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 13 september 2015 @ 23:47:

[...]



Ik kan me serieus niet voorstellen dat je als koper valt over rommel in een rommelkast.



Maar goed, ooit moet je het toch uitzoeken als je gaat verhuizen. Dus waarom niet nu al?



Ja je hebt gelijk hoor. Het is geen groot probleem, maar het is gewoon fijn als zo'n kast er heel Ikea-georganiseerd uitziet. Ik wil het dan graag tot in de puntjes aan kant hebben

Een deel kan gewoon weg. Maar een deel ook echt niet, bijvoorbeeld een hele verzameling tassen die allemaal niet dagelijks gebruikt worden maar toch wel regelmatig. En die ik ook niet echt netter op geborgen krijg. Ik ga er nog eens kritisch naar kijken. Misschien moet ik ook meer mee gaan lezen in het opruim topic
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 13 september 2015 @ 23:50:

[...]



Bij ons komt die sowieso.

En ja wij kunnen beide hypotheken dragen, liever niet en zonde geld. Maar het kan dus daar zit de stress niet.Wat fijn voor jullie Enn! Dan is het alleen maar top dat je het hele verkoopgebeuren een beetje zakelijk kunt bekijken!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 13 september 2015 @ 22:40:

Oh echt die appeltaart!



Serieus waar ik ook lees komt 'de appeltaart' weer om de hoek kijken! Het ruikt ook lekker hoor! Maar inmiddels zou ik als kijker denk ik een 'appeltaart-lucht-antipathie' hebben opgebouwd.Appeltaart schijnt al lang uit de mode te zijn, net als alle andere duidelijke luchtjes. Dus ga vooral niet bakken of wierook branden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven