Club van '87 wil zwanger worden

27-07-2016 10:57 1757 berichten
Ben je geboren in 1987 kom dan gezellig hier kletsen over het wel en wee van zwanger worden.



Naam Leeftijd Leeftijd partner Ronde NOD Bijzonderheid Lieksie 29 34 anderhalf jaar bezig 08-01 Nog 3 maanden zelf proberen Vanessakusje1987 3042 10 17-02 Onderzoeken afwachten Bb87 2827 10 23 januari eerste echo Autumn_87 28305 1e kindje Elianora 29336 20-01 PCOS, start met Pregnyl en Clomid Rosalie87 292913 22-01 - Fienestein 28436 -- - Captainkitten 28344 - Roxy87 29281 - - Taktak1987 28353 - Sofie87 2827- - Onregelmatige cyclys Door87 29231 - Annelies87 29302 1e kindje Summer87 28321 -- - Mince 29391 Jongen KleinSterretje17 2932- 10-03 - Ximun 29346 11-03 - Boogschutter_87 28284 - Love_22 --1 - Vervivaen 2931 1 12-12 1e echo
Wauw, al 10 schrijfsters! Leuk, lot- en leeftijdsgenoten!



@swabber, wist echt niet dat je zo'n lang herstel nodig kon hebben na een bbz, wat rot zeg! Wat Lieksie al schreef, was je dan ook erg ziek? Wel erg fijn dat je het nu weer mag proberen!



@elianora, lijkt me ook vervelend zo'n lange cyclus, maar het kan goed dat het allemaal bijtrekt. Ik had in het begin soms 33-34 dagen en nu eerder 29-30.. Niet helemaal vergelijkbaar, maar toch.. Het lichaam moet even z'n balans vinden denk ik. Ben je ook pas 3 maanden gestopt met anticonceptie? En hoe pak je het afvallen aan?

Ik moet in oktober weer voor controle en we hebben de laatste keer aangegeven dat we dan vruchtbaarheidsonderzoek willen als het nog niet is gelukt.



@autumn en kitten; jullie zijn het eerst aan de beurt deze ronde ik duim voor jullie! Nog vermoedens..?



@zonnestraal en Vanessa, vind het stiekem ook wel leuk dat jullie vriend ook wat ouder is nog een raakvlak!



Enne.. Dan nog een algemene vraag... Hebben jullie ook wel eens dat je ineens in een soort paniekreactie schiet als je teveel nadenkt over je kinderwens... Mijn gedachten gaan soms ongeveer zo:

'Maar... Stel dat ik nu echt zwanger ben.. Dat is toch ook best eng.. En wat als ik me de hele zwangerschap hondsberoerd voel? Ja, dat zal ik vast wel weer hebben.. En dan een horrorbevalling (ik moet sowieso keizersnee); een week ziekenhuis er aan vast.. En zou ik het wel kunnen? De zorg voor zo'n kleintje? Het is vast ook erg zwaar... En als ik nou ooit uit elkaar ga met m'n man? Een kind is wel een eeuwige verbintenis.. En als, en als, en als... AAAAH ik durf niet meer!!'

(Ok, beetje gechargeerd dan he
Alle reacties Link kopieren
Ik denk veel na, over alles wat wel en niet zou kunnen gebeuren als we aan kinderen beginnen. Maar kan het tot nu toe ook wel loslaten en denken ach dat komt vast goed. Maar wat als het kindje gehandicapt is, wat voor school kiezen we uit, wonen we wel in een leuke buurt voor een kind, wat als hij/zij gepest word. Maar ook over de bevalling, kan ik dat wel en is het heel erg als ik thuis wil bevallen. Voel me het prettigst thuis maar wat als er iets mis gaat. Zijn we dan wel optijd in het ziekenhuis. Maar denk maar zo dat ik bij de meeste vragen wel bij de verloskundige terecht kan of mijn man als het over de toekomst van ons kindje gaat. Zo een film op RTL 5 over een paar dat een baby wil om 20:30 uur
Alle reacties Link kopieren
Best een gek idee. Wij zijn allemaal uit hetzelfde jaar en als we een kindje krijgen in 2017 dan zijn onze kindjes ook uit hetzelfde jaar hoe bijzonder is dat!
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk he Rosalie! Ik ben de film ook aan t kijken.

Ik ben wel even verdrietig geweest stel dat t nou nooit meer lukt mogen wij ook niet meer adopteren vriend is nu 42 en dat is de max leeftijd...

Maar goed ik ben al een keer zwanger geweest dus ik geen de moed zeker nog niet op!



Wat heftig fiene!



En wat leuk zoveel meiden. Gezellig.
Ik denk er allemaal niet zoveel over na, alleen dat ik nu nu nu nu nu nu nu zwanger wil zijn .

Ik ben trouwens in januari gestopt met de pil.
Ik heb de tabel gemaakt. Wat zijn we al met veel! Gezellig zeg.



Jeetje Fienestein, wat een heftig verhaal. En wat een impact moet het hebben om te weten dat je misschien niet zwanger kan worden. Ik heb iets anders mee gemaakt waardoor ik veel in het ziekenhuis kom, liever wil ik dat hier niet zeggen wat omdat ik bang ben dat anderen mij herkennen. Heb ook heel lang in het ziekenhuis gelegen en een heftige tijd achter de rug. Om die reden loop ik al bij een fertiliteitsarts. Ik was zo blij dat ik vorige week hoorde dat ik geen eileiderverklevingen heb na al die buikoperaties. Voor ons is een zwangerschap ook niet vanzelfsprekend. Dus we proberen er rekening mee te houden dat het niet gaat lukken, maar het hoofdstuk definitief sluiten lijkt me erg eng. Ik hoop dat er snel een zwangershap voor je is en dat je niet meer naar dat malle ziekenhuis hoeft. Ik duim heel hard voor je, toi toi toi!



Haha Rosalie, dat is inderdaad ook grappig! Hopen dat het lukt! Keep my fingers crossed.



Ik heb een HSG gehad vorige week, is een eileideronderzoek en je schijnt daardoor een half jaar vruchtbaarder te zijn. Ik kon nog net op de valreep seks hebben op de ovulatiedag. Mocht namelijk niet eerder door het onderzoek. Ik hoop dat het nog gelukt is deze maand en was ik niet te laat.
Alle reacties Link kopieren
@fienestein: ik heb wel wat krampen en gevoelige borsten waar ik normaal voor ongesteldheid geen last van heb. Maar het is nog maar de eerste ronde, dus ga nog nergens van uit. Denk dat ik vooral veel andere dingen voel omdat ik er ook extra op let Haha

En die paniekmomenten heb ik ook regelmatig. Hier zelfs de start een aantal maanden uitgesteld, omdat ik mezelf had overtuigd dat ik er nog niet klaar voor was. Probeer er nu maar niet te veel over na te denken.



Dank je wel voor de tip over de film Rosalie, ga zo even kijken of deze te vinden is via uitzending gemist.



Het zou zeker bijzonder zijn als al onze kindjes ook hetzelfde geboortejaar hebben. Hopelijk is het ons allemaal gegund dit jaar!!



En het liefst zo snel mogelijk. Ben inderdaad ook super ongeduldig nu we echt begonnen zijn!
Even kort @Lieksie: je hebt gelijk en ik wil ook wel wat voorzichtiger zijn, privé blijven op forum is wel zo fijn. Daarom mijn bericht maar gewijzigd. Dank voor de tip ????

Op de anderen reageer ik later! Trusten!
Alle reacties Link kopieren
Top, voor het maken van de tabel! Reageer morgen even op de rest, voor nu welterusten!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Lange herstel was niet zo zeer de zwangerschap, maar ik mijn schildklierwaardes waren na die zwangerschap van slag! Dat duurde heel lang voordat dat weer goed ingesteld was!



Fienestein wat heftig! Hoop dat het toch lukt, voor de rest natuurlijk ook! Zou mooi zijn als we over tijd allemaal zwanger zijn ????
Alle reacties Link kopieren
Mijn NOD is bijna....... Ben ontzettend moe, ben misselijk maar durf nog niet te dat ik zwanger ben. Heb de komende twee dagen training van mijn werk dus hoop dat ik mijn gedachten kan verzetten. Wil eigenlijk tot het weekend wachten met testen. Omdat ik weet dat mijn lichaam me behoorlijk voor de gek kan houden.



Ik hoop zo dat het iedereen lukt om vlot zwanger te worden. En als we mama's worden in 2017 zou helemaal top zijn. Mijn vader komt '57 dus dan zouden wij een leuk rijtje hebben. Gelukkig hebben we daar nog even voor.
De essentiële dingen in het leven zie je niet met je ogen, maar enkel met je hart. - De Kleine Prins
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me moeilijk om vanaf het begin rekening te moeten houden met het idee dat het misschien niet lukt Lieksie. Hopelijk helpt de verhoogde vruchtbaarheid. Ik zal voor je duimen!



Balen dat je daardoor zo lang moest wachten Swabber. Maar fijn dat je nu gestart bent!



Ik wil inderdaad ook wachten met testen tot het weekend Autumn. Maar is inderdaad moeilijk. Maar een training houd je in ieder geval overdag bezig. Ik ben op vrijdag altijd vrij, dus ben bang dat ik de hele dag ga zitten wachten op mijn ongesteldheid. Je vermoeidheid en misselijkheid klinken wel als een goed teken in ieder geval. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Spannend dames! Eerste NOD's zijn in zicht.

Slikken jullie inmiddels ook foliumzuur? Hier sinds begin juni, waar ik bij de eerste zwangerschap zo stipt was en het nooit vergat wil het er nu nog wel eens bij inschieten.



Tijdens zwangerschap ook wel eens paniek momenten gehad hoor. Zo van wil ik dit wel??? Helemaal omdat het de eerste ronde raak was en we vooral instelling hadden, we zien het wel. Haha is allemaal goed gekomen alleen kunnen we nu niet meer zo naïef zijn om te denken we zien het wel .

Grappig trouwens dat er meer leeftijdsverschillen tussen zitten! Zijn jullie al lang bij elkaar?
Alle reacties Link kopieren
@CaptainKitten ik hoop dat het een goed teken is...... Heb gelukkig nog een berg werk dus daar stort ik me vanavond op denk ik.



@zonnestraal ik slik het heel trouw, maar ben het vanochtend vergeten Denk dat ik met mijn hoofd ergens anders zit.
De essentiële dingen in het leven zie je niet met je ogen, maar enkel met je hart. - De Kleine Prins
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames.

Hoe doen jullie dat met de sex ik heb gelezen dat om de dag het beste zou zijn maar mijn vriend wil haast elke dag.

Die twijfel over wil ik dit wel heb ik ook vaker.

Dat ik voor een kindje kan zorgen weet ik natuurlijk al maar ik ben vooral erg bang voor de bevalling.ik heb de vorige bevalling als heeeeel heftig in mijn herinnering.
Zo spannend Autumn! Mijn heeft het wel eens geholpen om een paar daagjes eerder te testen. Dan werd ik even weer rustig. Je zit blak boor je NOD, dus je zou t kunnen proberen. Maar ik snap ook dat je wilt wachten.



Bij Ons is het leeftijdsverschil 5 jaar maar daar merk ik niets van. Behalve de grijze haren dan . We zijn al zes jaar bij elkaar.
Wij zijn 2 jaar getrouwd en 10 jaar samen.

Wij hebben seks bij zin. Mijn man heeft drukke baan, dus heeft niet altijd zin in de week. Maar krijgt meestal wel zin als ik zin heb.



Lieksie, je bent ook al eventjes bezig. Gaan jullie verdere stappen ondernemen als het niet lukt of is de deur voor jullie dan definitief gesloten?



Ik vergeet foliumzuur heel zelden, maar slik het nu al zo lang. Dan denk ik dat het geen zo'n probleem is als ik het eenmaal vergeet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wat leuk. Ik zou ook heel graag mee willen schrijven als dat nog kan. Wij zijn nu bezig met onze eerste ronde en ik (denk) momenteel al van alles te voelen Ben er zo mee bezig maar wannneer ik dan iets voel raak ik zo nu en dan toch ook wel een beetje in paniek. Het is erg spannend allemaal!



Ik ben 29 en mijn vriend is 28. 1st ronde. NOD is 2 augustus.
Alle reacties Link kopieren
Er is echt veel geschreven lastig om op iedereen terug te komen, hoop echt dat het voor ons allemaal gaat lukken, binnen een leuke periode!



Pff vind het ook wel echt knap als je nu al weet dat het erg lastig is om natuurlijk zwanger te worden er toch zo positief in te gaan! De molen in lijkt me ook niet echt alles. Zelf proberen en geduld hebben is denk ik wel het beste al kun je soms niet zonder een steuntje in je rug!



Autumn, je kwaaltjes zijn wel echt lastig.. Zou mezelf gek maken! Testen kan soms rust geven. Maar hoe later je test hoe beter.



Ik slik foliumzuur en multivitamine aanbevolen voor een vrouw, vriend slikt ze ook. Verder probeer ik wat gezonder te eten, alcohol te beperken tot max 4 glazen per week. En ik drink veel water.



We klussen vanaf na de menstruatie om de dag tot en met een paar dagen na m'n ei. En rond m'n ei 1x extra. We willen niets missen.



Voelen jullie je ei? Ik deze ronde al bijna 5 (!) dagen. Normaal een dag of 2 a 3.
Ja we gaan verder zo lang het kan. Zodra we op een flinke drempel stuiten dan stoppen we er mee. Heb alle onderzoeken in het ziekenhuis al gehad en er is biets mis met onze vruchtbaarheid. Dus we houden de moed er in. Komt vast goed!



Ik voel m'n ei nooit. Ik gebruik ovulatietesten en kijk naar mijn slijm. Dam weet ik hem wel te vinden
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik probeer ook zwanger te worden,

Maar lukt niet goed aangezien ik lijd aan een zeldzame aandoening opgelopen bij mijn eerste bevalling.

Maar hoop doet leven. Dus er gewoon voor gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lieksie ik vind t echt te spannend voor jou na je HSG. Je hoor daar zoveel positiefs over. Weer ff alles goed schoon en toegankelijk. Ben benieuwd of je t gered hebt de 1e keer.



Captain en Roxy succes met alle nieuwe symtomen en jullie lichaam leren kennen!



Zonne, ik slik t al 1,5 jaar eerst davitamon mama + visolie en sinds kort over op etos zwanger worden.

Wij zijn 10,5 jaar samen, en naar mijn idee veel te lang gewacht maar goed niets meer aan te doen.



BB87 ik heb t een aantal keren links extreem gevoeld. toen ene ronde helemaal niet toen rechts en de laatste x ook meerdere dagen in zn geheel pijn gehad. en nu afwcahtend.



Rhiem, wie ben je en heb je wat meer info? Leuk dat je meeschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik ben rhiem, ik ben 32 jaar en probeer zwanger te worden van een tweede. Heb al een dochter van 5 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Verder lijd ik aan een zeldzame aandoening syndroom van Sheehan genoemd die heb ik opgelopen tijdens mijn bevalling door teveel bloedverlies. De hypofyse komt dan te liggen zonder bloed waardoor een infarct ontstaat.

En je hele hormonen huishouden valt uit.

Dus ik neem hydrocortysone in voor bijnier en l-tyroxine voor schildklier. En voel me constant slecht. Bon je leert er mee leven. Maar kinderen krijgen wordt super moeilijk. Hier mijn verhaal in het kort. ????
Ik hoop het ook Vanessa, maar als de eisprong te vroeg was deze maand dan is het niet gelukt deze ronde. Ik denk dat ik volgende ronde meer kansen heb. We schrijven al zo lang met z´n tweetjes, het moet gewoon een keer lukken voor ons!



Wat een heftig verhaal Rhiem. Wil je meeschrijven? Dan zet ik je in de tabel. Maar dan moet ik nog even wat meer info van je hebben. En ben je in 1987 geboren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven