Club van '87 wil zwanger worden

27-07-2016 10:57 1757 berichten
Ben je geboren in 1987 kom dan gezellig hier kletsen over het wel en wee van zwanger worden.



Naam Leeftijd Leeftijd partner Ronde NOD Bijzonderheid Lieksie 29 34 anderhalf jaar bezig 08-01 Nog 3 maanden zelf proberen Vanessakusje1987 3042 10 17-02 Onderzoeken afwachten Bb87 2827 10 23 januari eerste echo Autumn_87 28305 1e kindje Elianora 29336 20-01 PCOS, start met Pregnyl en Clomid Rosalie87 292913 22-01 - Fienestein 28436 -- - Captainkitten 28344 - Roxy87 29281 - - Taktak1987 28353 - Sofie87 2827- - Onregelmatige cyclys Door87 29231 - Annelies87 29302 1e kindje Summer87 28321 -- - Mince 29391 Jongen KleinSterretje17 2932- 10-03 - Ximun 29346 11-03 - Boogschutter_87 28284 - Love_22 --1 - Vervivaen 2931 1 12-12 1e echo
Alle reacties Link kopieren
Taktak waarom heb je dat "ik word niet zwanger" gevoel?



BB87ik ken er meer die dat hebben en die moeten zich ook geen zorgen maken. Dus hopelijk komt t met die enkele dag/dagen wel goed!



Captain lekker gegeten? Als je niet zwanger bent maakt een drankje heus niet uit hoor. Ik zou er niet te moeilijk over doen. Ik ben al 8 mnd bezig met totaal onthouding van allllles maar t helpt ook niet.



Fiene 18 weken was ik zwanger. Ik heb van week 5 tot 18 extreem gebloed, meerdere keren opgenomen geweest liters verloren. Ze wisten steeds maar niet waarom t kwam. Toen braken mn vliezen en beviel ik. Uiteindelijk was de placenta niet volledig vergroeid in/aan mn baarmoeder en die bleef dus bloeden. Kindje had niets. En nu alweer in ronde 8.



Pfff spannend in sept. ik hoop voor jullie dat de onderzoeken niet zover hoeven te komen.



Autumn mijn man helemaal niet! Zo jammer ik krijg m dwingend als t echt moet mee naar boven maar met tegenzin dus zeg er zo wieinig mogelijk over, anders werkt het helemaal niet. Als ik dan vraag of ie t wel wil zegt ie zeker wel maar t komt wel tis ooit gelukt dus het lukt ook wel een 2e keer. Ikzelf denk daar heel anders over.



Swabber, ja dat dus
Alle reacties Link kopieren
@Vanessa; wow heftig! Vind je niet eng dan?

ik weet niet het is gewoon een slecht voorgevoel. Miss wel ingegeven vanuit angst, terwijl k eik nooit zon zwartkijker ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat gevoel ook heel sterk zonder feitelijke reden dat het bij ons niet zomaar gaat lukken om zwanger te worden. 3 jaar geleden had ik dat al en ben er toen zelfs voor bij een psycholoog geweest omdat ik zo bang was niet zwanger te kunnen worden. Ook bij de huisarts geweest toen maar die zei ga eerst maar proberen, maar dat durfde ik toen niet omdat ik er zo mee bezig was. Nu ben ik er 7 maanden geleden wel aardig nuchter ingestapt maar begint het gevoel toch af en toe op te spelen van 'zie je wel' zwanger worden gaat bij ons toch niet zo makkelijk want die, die en die waren zo zwanger en wij nog niet. Heb sinds een paar maanden nog maar weinig symptomen rond eisprong en voor menstruatie dus al die dingen voelen heb ik niet meer, voel ook de menstruatie niet aankomen dus het komt elke keer heel onverwacht die menstruatie. Ook elke keer op een andere dag dus geen pijl op te trekken
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Vanessa 18 weken is al een heel eind. Hoop voor je dat jullie binnenkort opnieuw zwanger zijn en dat die zwangerschap goed zal verlopen
Alle reacties Link kopieren
Er werd me gevraagd om de cijfertjes die de dokter me gaf.



Iemand die gezond is, heeft gemiddeld gezien op onze leeftijd 15-20% kans per maand op een zwangerschap.



Dat betekend:

30% binnen 3 maanden

70% binnen een half jaar

80% binnen een jaar

90% binnen 2 jaar



Ze zij me ook duidelijk dat je vaak van d'r vrouwen om je heen hoort dat ze binnen 3 a 4 maanden zwanger zijn, maar dat zijn de gelukkige, meer vrouwen doen er veel langer over. Erg normaal allemaal. Ze zei me dat ik vooral gewoon net meer geduld moest hebben.



Hopelijk brengt het jullie ook iets rust.
Klinkt hoopvol! Maakt niet uit hoe lang het duurt, als ik maar een babytje mag vast houden!



Al denk ik er nu wel anders over. Ik wil nu zwanger zijn!
Alle reacties Link kopieren
@alcohol: Ik heb me voorgenomen om de weken tussen mijn ovulatie en menstruatie niet te drinken. Ik drink normaal gesproken toch al niet veel, dus ik vind dat ook niet erg. Meestal drink ik één of twee drankjes in het weekend. De overige weken drink ik wel gewoon. Merk alleen wel dat mijn vrienden en familie er erg op letten. Onze broer en zus en de meeste van onze vrienden hebben al kinderen en ze weten dat wij ze ook graag willen. Het voelt dus alsof wij het logische volgende stel zouden zijn dat kinderen zal krijgen. Kreeg gisteren ook gelijk de vraag of ik misschien zwanger was toen ik de wijn afsloeg. Wordt gevraagd vanuit nieuwsgierigheid en omdat ze het me gunnen, maar vind het toch moeilijk. Was vorige week ziek geweest, dus heb het daar op gegooid. Hopelijk wordt de interesse minder als iedereen er aan gewend is dat ik regelmatig een drankje afsla.



@foliumzuur: Ik gebruik al een paar maanden foliumzuur. Wij wilden eigenlijk al eerder beginnen, dus was al gestart met foliumzuur. Ik slik nog geen andere vitaminen. Daar ga ik wel over na denken als ik zwanger blijk te zijn.



@vriend: Mijn vriend is er ook wel mee bezig. Af en toe maakt hij ineens een opmerking waaruit blijkt dat hij er ook aan denkt. Maar over het algemeen is hij toch een stuk nuchterder dan ik. Maar dat is ook makkelijker als je niet van alles voelt in je lichaam



@Autumn: balen dat je nog geen positieve test had. Maar misschien had je een late eisprong en heb je daardoor te vroeg getest? Succes met wachten in ieder geval. Hoop dat je snel een positieve test in handen hebt of ongesteld wordt zodat je weer door kan naar de volgende ronde!



@Vanessa: Jeetje wat een heftig verhaal! Hopelijk gaat het bij de volgende zwangerschap wel goed!



@Rosalie: Kan me voorstellen dat 7 maanden al erg lang aanvoelt als je zo'n voorgevoel hebt. Hopelijk blijkt het echt alleen een voorgevoel te zijn en wordt je toch snel zwanger!



@Geduld: heb ik inderdaad ook helemaal niet. Ik ken de cijfers en heb me er ook op ingesteld dat het lang kan duren. Maar nu we eenmaal begonnen zijn wil ik het ook nu!



Hier vandaag mijn NOD. Ben nog niet ongesteld, maar dat gebeurt wel vaker later op de dag bij mij. Vorige maand had ik ook een langere cyclus, dus wie weet is dat deze maand ook wel zo. Ga denk ik zaterdag of zondag testen. Wil eigenlijk wachten tot volgend weekend, maar ben bang dat ik dat niet vol ga houden. Ben veel te nieuwsgierig.
Hallo Meiden,



Ik moet toch even komen zwaaien bij de club van '87!

Ik ben inmiddels al een jaar bezig met zwanger worden en schrijf sinds kort mee met een groepje dames waar het ook allemaal wat langer bij duurt. Het is dan soms wat confronterend als hier op het forum de aankondigingen me om de oren vliegen, dus heel actief zal ik misschien niet worden (dit is een beetje een verkapte tvp )



Maar ik wil mijn leeftijdsgenootjes wel heel veel succes wensen!!
Alle reacties Link kopieren
Kan ik me voorstellen hoor Sofie. Lijkt me ook erg moeilijk als je zelf al zo lang moet wachten. Dan word je toch een soort van jaloers en verdrietig. Maar hoop dat ook jij nu snel zwanger zal worden!
Alle reacties Link kopieren
Taktak geen bloed geeft moed zeggen ze maar ik kan je het pas vertellen als ik ooit weer zwanger ben! Al schrok ik wel laatst van de opmerking van mijn gyno. Die zei ineens van je zal t altijd wel wat zwaarder hebben in je zwangerschap en dat opnieuw bloeden is niet uitgesloten... uhh wat bedoeld u daarmee ow niets hoor.. Dus, nou ja eerst maar zwanger worden!



Ja Lieksie inderdaad!



Neee Captain, wij willen het ook weten! Een moet de eerste zijn namelijk. (al ben ik dat graag natuurlijk) GEINTJE hele flauwe grap.

We willen het allemaal en ik gun t ook echt iedereen!



Sofie Lieksie, Pff en ik zijn ook al wat langer bezig dus je bent altijd welkom om te kletsen!

Maar leuk dat je even langskwam.
@vanessa Wat moeilijk voor je zeg! Dat moet een zware tijd geweest zijn. Ik hoop ook voor jou dat het gauw raak is
Alle reacties Link kopieren
@CaptainKitten hoe is het met jou? Waarom zou je willen wachten met testen tot volgend weekend?



Hier nog steeds niks. Wel heel veel kwaaltjes....... Als er vandaag niks doorbreekt ga ik morgen nog een keer testen. Vandaag maar veel dingen doen ter afleiding.



Hoe gaat het met de andere meiden. Fienestein, Roxy en Lieksie zitten nu ook vlak voor NOD.
De essentiële dingen in het leven zie je niet met je ogen, maar enkel met je hart. - De Kleine Prins
Alle reacties Link kopieren
Spannend Autumn. Ben je wel vaker later?
Alle reacties Link kopieren
Nee nooit. Het is vooral de enorme misselijkheid die me nu op scherp zet. Dat had ik in mei ook toen ik de eerste ronde zwanger was. Maar voor het zelfde geldt komt het omdat ik mijzelf gek loop te maken.
De essentiële dingen in het leven zie je niet met je ogen, maar enkel met je hart. - De Kleine Prins
Alle reacties Link kopieren
Nou ik denk dat misschien de waarde om te testen gewoon nog te laag was. Niet misgerekend? Erg spannend allemaal. Hopelijk heb je maandag geweldig nieuws voor ons dan ben je al weer wat dagen verder.
Welkom @sofie!

Moeilijk dat je geduld zo op de proef gesteld wordt zeg! En het is extra confronterend als het om je heen (zo ook op een forum) dan allemaal 'zomaar' lukt. Bij onze club is dat in ieder geval tot nu toe niet het geval, dus als je je hier een beetje 'thuis' voelt moet je lekker meeschrijven!



@autumn Jouw berichten zijn wel hoopgevend, kan me voorstellen dat je het echt spannend vindt! Knap dat je toch het testen nog even uitstelt! Hou je ons op de hoogte?

Zoals Vanessa al zei, het is alle clubleden zo gegund maar niemand vindt het heel erg om de eerste te zijn denk ik zo



Hoe is het met jou, kitten?



Ik ben vandaag ongesteld geworden dus ik mag nu definitief door naar de volgende ronde. Nieuwe NOD is 30 augustus. Terugkijkend deze periode ook maar 1 keer seks gehad in de vruchtbare periode dus moeten komende keer ook 'beter ons best doen'. Merk wel dat het seksen 'op commando' me wel tegen gaat staan..



En wat betreft hoe vriend er in staat: veel relaxter dan ik. Hij gaat er vanuit dat we wel 'ziekenhuishulp' nodig hebben maar laat het aan mij over wanneer ik dit op wil starten. Hij doet wel erg zijn best om zich in mij in te leven, dat merk ik wel. Neemt echt de tijd om naar me te luisteren en me te troosten als nodig.

En wat ik ook wel waardeer: ik kan in de vruchtbare periode weleens zeggen: 'we zouden eigenlijk moeten maar ik heb niet zo'n zin'... Dan zegt hij: ga maar lekker liggen dan maak ik wel zin voor je! En dan een half uur later is het toch weer gelukt
Sofie je mag bes mee schrijven hoor. Zoals Vanessa zegt, wij zijn ook al wat langer bezig. Ik herken je gevoel wel.



Autumn spannend hoor! Klinkt allemaal heel erg hoopgevend. Mja symptomen zijn nou niet echt het betrouwbaar, heel irritant! Ik hoop voor je dat de misselijkheid een goed teken is!



Fienestein wat balen zeg. Ook al heb je weinig seks je hoopt het toch. Lief dat je vriend zo begripvol is. We hebben het hier thuis wel moeilijk mee gehad. We zijn beide heel positief begon maar een paar keer een deksel op onze neus gehad door false symptomen. Mijn man wilde zich er daarom niet meer op verheugen en hield een slag om de arm. Dat vond ik op den duur vervelend worden omdat ik het gevoel had dat hij er niet meer positief in stond en ik wel. Hij vond het jammer dat ik wel op forum vertelde wat ik allemaal voelde en niet aan hem. Dus nu delen we alles met elkaar, onze blijdschap en angsten. En dat werkt voor ons beide heel erg fijn. Nu kunnen we er relaxter mee omgaan.



Nog vier dagen voor mijn NOD. Ik ben al twee dagen achter elkaar rond een uur of 3 tot een uur 11 erg moe. M'n hormonen zijn ook een beetje op hol. Ik voel me mezelf niet meer. Helaas is de pijn in de borsten wel afgenomen, wat meestal duidt op een ongesteldheid. Ook m'n rug doet weer pijn, heb ik ook altijd voor dat de menstruatie begint. Dus ik gok er op dat het niet gelukt is. Hoop het natuurlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde wachten met testen omdat ik vorige maand ineens een langere cyclus had. Als dat deze maand weer zo is dan word ik donderdag of vrijdag ongesteld. Kon me niet bedwingen vanmorgen dus heb al getest en was helaas negatief. En als ik een latere eisprong gehad heb dan heb ik die gemist, omdat ik ziek ben geweest. Nu wachten op ongesteldheid dus. Ben wel blij dat de eerste ronde nu bijna achter de rug is. Ik hoop dat ik er volgende rondes iets relaxter in kan staan, omdat ik nu heb gevoeld hoe veel kwaaltjes ik heb als ik er op ga letten. Kan ik het volgende ronde hopelijk iets meer loslaten



@ Autumn: Wat vreemd dat jij nog niet positief test en wel zo misselijk bent. Maar wie weet is het inderdaad zoals Vanessa al zegt en test je morgen alsnog positief! Ik ga voor je duimen.



@ fienestein: balen dat je ongesteld bent geworden. Maar ook niet zo'n grote verrassing denk ik als je maar 1x seks hebt gehad in de vruchtbare periode. Wel heel erg fijn dat je vriend er zo relaxt in staat! Lief dat hij er is om je te troosten, maar ook om je over te halen als het nodig is Hopelijk is het komende ronde raak!



Hoe is het met jullie Lieksie en Roxy? Komen jullie de periode tot jullie NOD nog een beetje door.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, zo'n club van '87! Ik ben ook van 1987 en ik zit nu op het wachtbankje in de tweede ronde na het stoppen met de pil. Ik vind het erg spannend en daarom ook leuk om zoveel herkenning hier te lezen.
Je mag gezellig mee schrijven als je wilt. Als je in de tabel wil dan heb ik nog wat gegevens van je nodig
Alle reacties Link kopieren
Goh wat is er al weer veel geschreven!

Balen van de ongesteldheid en negatieve test fienestein en captainkitten!

Ik heb op dit moment helemaal geen kwaaltjes meer. Alleen op de momenten dat ik er veel mee bezig ben..zit dus waarschijnlijk tussen de oren. Ik heb toch wel het idee dat de meeste meiden waarbij het raak is wel veel voelen voor de test, dus ik ga er vanuit dat het nog niet gelukt is.



We hebben steeds wel gezegd dat het de eerste keren waarschijnlijk nog niet raak zal zijn, maar merk nu toch wel dat ik heel erg baal.



Mijn vriend staat er wel anders in. Hij is er wel mee bezig maar hij heeft iets meer geduld dan dat ik heb

Testen jullie ook wel eens eerder? Ik heb een test van de kruidvat en weet niet of ik het wel vol ga houden tot dinsdag!
Alle reacties Link kopieren
@Autumn: klinkt wel erg positief!!

Hoop dat je morgen alsnog positief test!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Victoria. Gezellig dat je meeschrijft.



@Roxy: Naar hè dat wachten. Vond het ook super moeilijk om pas te testen na mijn NOD, maar heb wel bewust gewacht. Met vroeg testen is de kans op een vals negatief groter geloof ik, omdat het kan zijn dat jenog niet zo veel hcg in je urine hebt. En stel dat het nog en aant.al rondes duurt dan word het wel erg duur. Wat vind je vriend over vroeg testen? Bij mij heeft mijn vriend erg goed geholpen met overtuigen dat ik beter even kon wachten. Hij zat er toch nog even wat rationeler in dan ik op dat moment
Alle reacties Link kopieren
quote:Lieksie schreef op 30 juli 2016 @ 11:50:

Je mag gezellig mee schrijven als je wilt. Als je in de tabel wil dan heb ik nog wat gegevens van je nodigLeuk! Ik ben 28, mijn man is 37. Nu in de tweede ronde bezig en volgens de app die ik gebruik om mijn cyclus bij te houden zou mijn NOD op 2 augustus moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Op naar de volgende ronde.
De essentiële dingen in het leven zie je niet met je ogen, maar enkel met je hart. - De Kleine Prins

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven