Club van '87 wil zwanger worden

27-07-2016 10:57 1757 berichten
Ben je geboren in 1987 kom dan gezellig hier kletsen over het wel en wee van zwanger worden.



Naam Leeftijd Leeftijd partner Ronde NOD Bijzonderheid Lieksie 29 34 anderhalf jaar bezig 08-01 Nog 3 maanden zelf proberen Vanessakusje1987 3042 10 17-02 Onderzoeken afwachten Bb87 2827 10 23 januari eerste echo Autumn_87 28305 1e kindje Elianora 29336 20-01 PCOS, start met Pregnyl en Clomid Rosalie87 292913 22-01 - Fienestein 28436 -- - Captainkitten 28344 - Roxy87 29281 - - Taktak1987 28353 - Sofie87 2827- - Onregelmatige cyclys Door87 29231 - Annelies87 29302 1e kindje Summer87 28321 -- - Mince 29391 Jongen KleinSterretje17 2932- 10-03 - Ximun 29346 11-03 - Boogschutter_87 28284 - Love_22 --1 - Vervivaen 2931 1 12-12 1e echo
Alle reacties Link kopieren
Oooit komt t goed Lieksie. en zullen wij ook geluk vinden.



Rhiem je loopt al wel een paar jaar voor op ons. Sommige zijn nog 28 en jij al 32

Wat een vreselijke ervaring zeg. Ik snap dat dat alles bemoeilijkt. Zijn daar geen oplossingen voor? IUI/IVF iets in die trand?

Ik hoop dat het geluk jou ook toekomt.
Eigenlijk heet het de club van '87, dus als je geboren bent in 1987 kun je mee schrijven. Maar ik wil niemand buitensluiten, dus als je echt graag wilt, kan het natuurlijk (is mijn mening, weet niet wat anderen er van vinden?).
Alle reacties Link kopieren
Heftig Rhiem! Hopelijk is het jullie ook gegeven.



Haha ja het is inderdaad de club van '87. Wil ook niemand buitensluiten hoor, maar het is juist leuk om leeftijdsgenoten in 1 topic te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hee dat is nog eens leuk allemaal van mijn leeftijd! Mag ik ook aansluiten?

Leeftijd 28 partner 35, ronde 3 NOD 5 augustus en vreselijk ongeduldig

Heb sterk voorgevoel dat bij ons niet natuurlijk zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oef, heftig rhiem, hopelijk gaat het je lukken een 2e kindje!



Taktak! Herkenbaar hoor dat ongeduld, waar komt je vermoeden vandaan dat het je niet zomaar gaat lukken? Een verleden of een vervelend voorgevoel? Hopelijk kun je hier fijn mee schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Heftig Rhiem.

Hoop dat het jullie nog gegeven is!



Leuk al die verhalen al wordt er wel heel snel heel veel geschreven hoop dat ik alles een beetje kan blijven volgen..



Ik ben ook erg ongeduldig. We zijn nog maar met de eerste ronde bezig, maar omdat ik al erg lang heb gewacht totdat we eindelijk zijn gaan proberen wil ik het nu wel heel graag!
Alle reacties Link kopieren
@Bb87, erg is dat he? Voel jij je eisprong etc wel? Of doe je testen? Enne gewoon vervelend voorgevoel :(



@Roxy87, ik vond die eerste ronde het allerergste. Zenuwen door mn lijf alles.



En nu hier wachtbankje. Dan wil en denk je van alles te voelen. Maak mezelf soms helemaal gek!
Alle reacties Link kopieren
@taktak, Ja, ik voel m'n eisprong goed, ook (geloof 3e ronde) getest met ovulatie testen. Duidelijke 2e streep. Dus m'n eitje springt waarschijnlijk wel.



Vorige week bij de dokter geweest omdat mijn menstruatie maar anderhalve dag (!) duurt, met maar weinig bloed. Zolang ik m'n ei voel (of dmv testen) en ik regelmatige cyclus heb, mag ik me nergens zorgen om maken. Ze gaf even met cijfertjes aan dat wel gewoon nog geduld moeten hebben (dat laatste wist ik wel. Maar maakte me zorgen om het weinige bloed).
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat is er al weer veel geschreven! Heb nu even geen tijd om op iedereen afzonderlijk te reageren.

Maar vind het wel fijn om te lezen dat iedereen van alles voelt in zijn lichaam. Had van tevoren bedacht dat ik er redelijk nuchter in zou blijven staan. Dat is nu dus al een beetje mislukt haha. Daarom is het fijn dat ik dat hier kwijt kan. Wordt vriend niet helemaal hoorndol van me.



Vanavond lekker uit eten met vriendinnen dus dan ben ik in ieder geval weer een avondje afgeleid. Moet alleen een smoesje verzinnen waarom ik geen alcohol drink. Hebben jullie nog tips?
Hoi allemaal,



Het is echt niet te doen om op iedereen te reageren, gaat zo hard, sorry!



@vanessa: mag ik vragen hoe het de vorige keer is misgegaan? Was je al ver? Het geeft natuurlijk wel hoop maar tegelijkertijd ook angst misschien.. Hoe lang is het geleden?



@Lieksie, ben erg benieuwd naar je HSG, dat is een van de eerste onderzoeken toch? Hebben ze dan ook het zaad van je man al onderzocht? En was het een pijnlijk onderzoek?



@zonnestraal hier ook foliumzuur, vergeet het bijna nooit.



@bb87 ik voel niks, maar test wel. Krijg alleen nooit echt donkere streepjes, van heel licht tot licht, verder gaat het niet. Precieze dag blijft dus gokken en vindt die cb testen met die smiley echt te duur!
O en @autumn, houd je het nog een beetje vol met niet-testen? ????



Ik heb maandag mijn NOD en heb nu al zwakke momenten.. Bruinverlies sinds gisteren en krampjes/steekjes in m'n buik. Waarschijnlijk gewoon weer naderende ongesteldheid hoor, maar iedere keer weer is er natuurlijk nét 1 dingetje weer anders waardoor je toch denkt.... Zou het?!



Ik las trouwens ook een post mbt alcohol.. Ik drink nog wel 1 en soms 2 wijntjes in het weekend hoor. Geloof eigenlijk niet dat het superveel kwaad kan. Maar misschien doe ik het ook wel een beetje omdat ik denk 'ach, bij mij lukt het misschien toch niet, en als ik mezelf dan de hele tijd dingen loop te ontzeggen'..
Alle reacties Link kopieren
@fienestein: ik drink ook nog wel een beetje hoor..Wel met mate, maar ik wil mezelf nu niet alles gelijk ontzeggen. Stel dat het maanden niet lukt. Daarnaast denk ik wel dat het goed is om zoveel mogelijk door te gaan zoals normaal.



Ik voel mijn eisprong trouwens nooit. Mijn menstruatie is wel vrij regelmatig dus ik heb een app gedownload die aangeeft waneer mijn eisprong is. Ik hoop dat die in ieder geval een beetje in de buurt zit
Alle reacties Link kopieren
Er word hier inderdaad echt veel geschreven.

Ik slik ook foliumzuur ik had eerst de vitaal zwanger tabletten van kruidvat maar toen 2 potjes op waren (een half jaar verder dus )had ik iets van laat ook maar het zal toch wel niet lukken.

Inmiddels ben ik dan toch maar weer begonnen maar dan alleen foliumzuur.

Mijn eisprong voel ik elke maand heel goed.

Bruinverlies heb ik ook elke maand al een paar dagen voor menstruatie.

En zwangerschapssymptomen die denk ik ook elke maand te hebben.

Wij hebben besloten om in september een afspraak te maken bij de huisarts als ik dan nog niet zwanger ben.

De operatie van mijn vriend is dan alweer een jaar geleden denk dat we dan nog een keer een potje moeten inleveren en hopen dat de uitslag positief is.
Roxy87 ik vond de eerste ronde het aller moeilijkste, net wat Taktak zegt. Ik voelde echt van alles in mijn lijf. Mede omdat mijn spiraal er uit was gegaan. Merk dat ik nu veel meer last van mijn borsten en rug heb. Met spiraal nog nooit gehad. Maar ik weet nog dat de zenuwen door mijn lijf schreeuwen. Maar stiekem vond ik dat wel de leukste ronde!



Fienestein, de HSG is één van de laatste onderzoeken. Deze is vaak vrij heftig en intensief. Je moet in een behandelkamer liggen en er wordt contrastvloeistof in je eileiders gespoten. Bij mij deed het geen pijn maar heb gruwelijke verhalen gehoord en gelezen. Dus het kan beide kanten op gaan. Ik heb alleen in de avond pijn gehad, kon niet meer lopen haha. Maar meer beurs dan echt pijnlijk. Het zaad van mijn man is ook onderzocht, dat doen ze vaak in het begin van het traject. Hij had superzaad, dus dat zit goed. Ook is er bloed geprikt om te bepalen of alle hormonen goed hun werk doen en of er genoeg vitamines in je lichaam zitten die je nodig hebt om zwanger te worden. Ook word er een cyclusanalyse gedaan, ze kijken dan om de paar dagen of je eitje groeit en op springen staat. Weet je wanneer je seks moet hebben. Maar je hebt nog even zie ik, ronde 5. Ze gaan je pas doorverwijzen als je een jaar geprobeerd hebt of als je echt een aanwijzing hebt dat het op de natuurlijke manier niet gaat lukken. Ben je bang dat je eilieders zijn verkleefd?
Alle reacties Link kopieren
@lieksie hoe lang zijn jullie al bezig dan?
Alle reacties Link kopieren
@Fienestein wordt nu wel steeds moeilijker. Vanavond was kramp maar niet extreem. De afgelopen 2 maanden had ik een cyclus van 26 dagen en daarvoor steeds 28 dagen, vandaag dag 27...... Zit steeds te twijfelen of ik anders morgen ga testen en vervolgens denk ik wat is die ene dag langer wachten.



Ik ben in februari gestopt met de pil en ben toen ook gestopt met drinken. Dronk niet veel, maar op het terras met vrienden ging dat biertje toch vaak gepaard met een sigaret en daar wilde ik echt mee stoppen.



Zijn jullie mannen veel bezig met het proberen zwanger te raken en met de laatste spannende dag voor het testen?
De essentiële dingen in het leven zie je niet met je ogen, maar enkel met je hart. - De Kleine Prins
Nog geen jaar. Maar ik had een reden waarom ik gelijk al die testen mocht doen.
Had ik net een ellenlang bericht geschreven, loopt de site vast!



Dan maar kort, voor wie wil lezen waarom mijn kans op zwangerschap beperkt is: Google op 'radicale trachelectomie'.



@Lieksie om die reden hoef ik niet te wachten om de medische molen in te mogen, ik moet het alleen nog durven!



Ondertussen begin ik trouwens te denken dat ik gewoon ongesteld ga worden, misschien zelfs morgen al wel. Echt kramp. En een negatieve test (ja, ik weet het, te vroeg, maar ik hoopte dat het 'rust zou geven'). Gaf vooral teleurstelling helaas.
En @lieksie dank voor je uitgebreide uitleg en delen van je ervaring: leerzaam! Haalt misschien ook wat koudwatervrees bij me weg...
Alle reacties Link kopieren
Wow wat heftig @fienestein! Snap best dat dat toch zorgt voor de nodige spanning om het traject in te gaan.
De essentiële dingen in het leven zie je niet met je ogen, maar enkel met je hart. - De Kleine Prins
Fienestein, ik merkte vooral dat ze heel erg vriendelijk waren en dat ik zelf baas was over het traject. Ik was bang dat ik door de hsg ziek zou worden omdat er bacteriën mee naar binnen zouden kunnen komen. We hebben dit daarom als laatste gedaan. Er is veel bespreekbaar. Ik werd er wel rustig van. Zij zagen het zwanger worden positiever in dan ik.

Maar snap dat je het eng vindt.
Alle reacties Link kopieren
Pff heftig, ik stap gewoon blanco het zwanger-willen-worden avontuur in, maar voor jullie is het wel echt wat anders. Merk wel door het al even mee-lezen en mee schrijven dat het buiten het wachten om, echt lang niet zo vanzelf sprekend is dat je zwanger bent in een jaar, mss max anderhalf jaar. Natuurlijk leef ik niet onder een steen en weet ik dat er veel meer achter zit. Maar ik schrik er wel van.



Lieksie, wat een heldere uitleg!



Gelukkig weet ik wel goed dat er hoop blijft! En dat is ontzettend mooi! Ik hoop heel erg dat we binnenkort hier wat zwangere dames erbij mogen tellen uit het jaar '87



Fienestein, vol moed de volgende ronde weer in!



Autumn, mijn vriend is er wel mee bezig erg lief, wil er net als ik z'n best voor doen. Vanaf nu heeft hij ook zoiets, van het mag wel eens echt gaan gebeuren. In het begin was het allemaal nog spannend en toekomst. Maargoed dat is het nu ook nog wel!
Alle reacties Link kopieren
Wow wat wordt er veel geschreven!

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er bewust mee bezig is en van alles voelt( dit was iig de vorige keer zo).



Mijn vriend staat er iets nuchterder in, die heeft zoiets vorige keer lukte het ook, alleen ging het mis, dus nu lukt het ook wel, maar iets meer geduld! En laat ik dat nou niet hebben!



Maar knap dat sommige al niet meer drinken.. Dat doe ik dan nog wel, gelukkig drink ik niet zo heel veel, maar 'durf' niet te stoppen. Aangezien iedereen dan echt denkt dat ik weer zwanger ben. Hoewel het lief bedoeld is, vind ik die vraag soms zooooo irritant ????
Alle reacties Link kopieren
Het was voor mij niet heel moeilijk aangezien ik misschien 4 wijntjes dronk in de maand. Mijn vrienden keken dus ook niet raar op toen in niet meer dronk.



Mijn vriend lijkt er niet echt mee bezig te zijn. Hij weet wel dat ik in de laatste week zit, maar daar houdt het mee op. Nu is hij sowieso geen prater.



Vanochtend en kv test gedaan, maar Omo wit..... Afwachten dus maak ik zal de komende dagen wel ongesteld worden.
De essentiële dingen in het leven zie je niet met je ogen, maar enkel met je hart. - De Kleine Prins
Alle reacties Link kopieren
@BB87 wat hebben ze je aangegeven met cijfertjes?

@Captain; al nieuws? NOD vandaag....

@Fienestein; ik drink ook gewoon., Soms wel iets teveel. Schijnt niet zoveel uit te maken. Roken ook nog als ik gedronken heb. Daar wil ik na vakantie wel echt mee stoppen.

Als ik zwanger ben uiteraard alles basta.

@Roxy; je kunt ook naar afscheiding kijken heb je dat al geprobeerd?

@Autumn; Vriend is er niet zoveel mee bezig als mij. Maar net als gister en vandaag ben ik echt niet lekker en misselijk en dan zegt ie eerst hele tijd; hoe komt het? En dan opgegeven moment; mmmm ben je zwanger?

Dus het speelt wel in zn hoofd. Maar kan nog niet misselijk zijn van zwanger zijn zit pas op dag 6 na eisprong.



Heftige verhalen dames zeg; word je wel met neus op de feiten gedrukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven