KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@jessy010,

Het wachten is deze keer wel pittig hoor.. Ik zit nu op dag 11 na de pregnyl en dag 9 na de inseminatie.. Heb van die irritante klachten die kunnen duiden op de pregnyl (dit zou er nu toch wel uit moeten zijn?) ongesteld worden of zwanger zijn.



Deze week ineens een enorme afkeer van water, terwijl ik normaal veel water drink, het is nu wel wat minder maar nog steeds valt het heel raar.. Pijn in mijn rug, pijn in mijn borsten, gisteren een enorm opgezette buik (kreeg niet eens het knoopje van mijn broek dicht haha) Afgelopen 2 dagen draaide mijn buik rondjes toen ik in de auto zat onderweg naar werk..

Maar ja, zoals ik al zei dit kan dus alle kanten opgaan.. Ik mag offcieel pas op dag 18 testen maar of ik dat ga volhouden?!?!

Ben wel blij dat ik het nu ff van me af kan schrijven



@Marijke, welkom en gefeliciteerd!

Leuk om dit soort positieve berichten te lezen.. Het geeft hoop!
Alle reacties Link kopieren
Hope1980: nog een aantal dagen afwachten! Ik mocht 16 dagen na iui testen en toen had ik wel meteen een knal test.

Ik had ook ongeveer dezelfde symptomen als bij de menstruatie. Ik had 2 weken lang best wel krampen dacht zeker het is niet gelukt, maar gelukkig toch gelukt.



Je kunt van al die symptomen nix van op aan.

Ja na 10 dagen moet de pregnyl eruit zijnd



Ik hoop dat je snel een positieve test hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ohhh spannend hope!! Zijn toch geen kenmerken die ik in ongesteldheid herken... Ik kon ook niet wachten heb zelf op dag 12 al getest... Zou dat niet aanraden zou in ieder geval wachten tot je dag dat je normaal ongesteld wordt. Ik heb nl vervolgens elke dag zo ongeveer nog een test gedaan tot aan de 18e dag omdat ik vervolgens las dat t juist voor je NOD dag nog zo vaak mis gaat...



Ik duim heel hard mee... Heb er wel vertrouwen in... Schijnbaar doen ze iets goed in het Maasstad ziekenhuis
Alle reacties Link kopieren
Gisteren leken de klachten steeds meer en meer op beginnende ongesteldheidsklachten, gevoelige borsten en pijnlijke onderrug..



Ik heb daarom (ik weet het, stom, maar toch enorm eigenwijs) net een test gedaan.. Wilde voor mezelf bevestigd hebben dat er weer een ongesteldheid aan zit te komen en ja hoor, de test was negatief..



Ik zit nu op cyclus dag 23, ik heb meestal een cyclus van 27 dagen. Ik weet dat het erg vroeg is maar het geeft me meer rust dan dat ik de afgelopen week heb gehad.

Daarnaast dacht ik.. Als de klachten van van de week zouden moeten duiden op een zwangerschap, dan moet het hcg hormoon toch al aanwezig zijn!



Laatste keer dat ik in het zkh was heb ik ze gevraagd na hoeveel pogingen ze verder gaan kijken, dat is na 3 pogingen.. Daar zit ik nu op, ik ben er wel blij mee dat ze nu gaan evalueren want met alle stress omdat je maar niet weet waarom het steeds mis gaat is het goed dat we in gesprek gaan over wat we anders kunnen doen (andere hormonen enz).



Deze afspraak staat begin juni op de planning, dus dat wacht ik even af voordat ik weer verder ga. Nu eerst maar eens ongesteld worden..
Alle reacties Link kopieren
Hope1980 bij mij leken de klachten ook ook menstruatie en toch ben ik zwanger. Te vroeg testen is niet goed de meeste mensen testen pas positief als ze een paar dagen overtijd zijn. het hcg kan aanwezig zijn maar kan zeker nog te laag zijn om te testen. Geef de hoop nog niet op.

Ik hoop dat het toch gelukt is!
Alle reacties Link kopieren
@marijke,

Je hebt helemaal gelijk.. Ik had nooit zo vroeg mogen testen! Maar de pijn in mijn onderrug komt mij maar al te bekend voor..

Waren het voor jou dan ook de kwaaltjes die je normaal ook hebt als je ongesteld moet worden? Niets extra's wat misschien toch op iets anders zou kunnen duiden?



Ik dacht altijd dat ik heel veel geduld had maar ben er tijdens dit traject achter gekomen dat dit toch wel zwaar tegen valt haha..
Alle reacties Link kopieren
Ja ik had dezelfde pijn aan de borsten en ook aan de onderug. En menstruatie krampen. dit heb ik ook als ik normaal ongesteld word. En die werden steeds erger tot dag dag voor de NOD en toen kwam het toch niet. Alleen was ik wel heel moe en heel veel honger dus dat was wel nieuw voor mij. Ik dacht ook echt dat het niet gelukt was. Dus je weet maar nooit. Je lichaam kan je aardig voor de gek houden met al die rare symptomen.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt niet zo dat er alleen vrouwen rondlopen met een kinderwens.



Ik heb het geluk dat ik een dochter heb uit mijn gestrande huwelijk, maar had plannen voor meer die in rook opgegaan zijn.

Nu 38 en alleen, dus begin nu langzaam ook in tijdnood te raken.

En nee wij mannen hebben het niet makkelijker omdat wij ook op hogere leeftijd nog kinderen kunnen krijgen, want een vrouw van 20 jaar jonger vinden is wellicht weggelegd voor de bekende Nederlanders, maar voor de doorsnee kerel een utopie.



Ik heb een zus en een nicht die heel veel moeite hebben moeten doen om zwanger te worden, en dan realiseer je pas hoe zwaar dit kan zijn voor iemand. Dus wou ik iedereen hier even een hart onder de riem steken. Er zijn dus ook kerels die op zoek zijn, en wel meer dan je zou denken.
Alle reacties Link kopieren
@saffronskies. Ok je loopt om nog in Zwolle. Geen psychologisch onderzoek nee? Ik heb 7 juni ook gelijk de intake gesprek. Denk dat ik dan ook gelijk op de wachtlijst kom. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan. Dan is het een jaar niks en wachten. Oh heb je binnenkort er een gesprek over hoe en wat en wat ze nu verder gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
3e keer scheepsrecht? Bij mij in ieder geval niet.. Ben vanochtend ongesteld geworden! Ik vind het zo irritant dat ik niet weet waardoor het tot op heden niet gelukt is..



Begin juni een evaluatie, wacht dat ff af voordat ik weer door ga..
Alle reacties Link kopieren
O Hope..dat is teleurstellend :(. Ik vraag me af hoe ik me zou voelen straks als ik straks afwacht of ik wel of niet ongesteld zal worden.. Heb je nu 3x IUI gehad?



@nashville: inderdaad besproken hoe het verder zou kunnen gaan. Advies is om niet langer te wachten, dus niet de wachtlijst af te wachten. M.a.w. nadenken over een buitenlandse donor (of een bekende donor..maar ik zou niet weten wie en eigenlijk wil ik ook niet een bekende donor).



Waar zou ik over na moeten denken? Wat is wezenlijk het verschil tussen een anonieme donor uit land X ten op zicht van een anonieme donor uit NL? Kosten? Het feit dat als mijn kind t.z.t. contact op wil nemen met zijn biologische vader, deze in het buitenland woont? Heeft iemand hier ervaring met Cryos en heeft diegene tips voor het gebruik van buitenlands donorsperma?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger mbv. Cryos.

Mijn reden was om de wachtlijst te omzeilen.

De kosten zijn inderdaad wel behoorlijk wat hoger, maar dat ligt er wel een beetje aan wat je uit zoekt op cryos hoeveel hoger dat is.
Alle reacties Link kopieren
@saffronskies,

Klopt, dit was mijn 3e iui. 1 keer in mijn eigen cyclus en 2 keer met hulp van hormonen..



Volgens mij is er in Nederland geen spermabank zonder wachtlijsten.. Volgens mij zijn ze allemaal aan een kliniek gekoppeld en ben je dus afhankelijk van wanneer zij zeggen dat je aan de beurt bent.



Daarom heb ik ook voor cryos gekozen.. Ik wilde dus ook niet wachten en ik wil zelf bepalen welke donor het beste bij mij past. Cryos is inderdaad wel wat duurder, maar daar kan nogal wat verschil inzitten..



Ik zie het niet als een drempel als ik een kind zou hebben die zijn/haar donor wil opzoeke in het buitenland.. Een tripje Denemarken vind ik niet zo erg, ik ga gewoon mee!



Ik denk zelfs dat ik al eerder een vakantie daarheen zou gaan boeken, het land is tenslotte dan onderdeel van zijn/haar roots.. Gewoon het positieve eruit halen ;)
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, wil jullie even laten weten dat ik zondag ben bevallen van een prachtige dochter! Bevalling was pittig, maar de kleine (nou ja klein..4210 gr) doet het prima! We zijn lekker thuis aan het wennen aan elkaar en aan het genieten!



Ik gun jullie dit geluk echt van harte, dus ook al zit het soms tegen en is het een pittig traject, het is de moeite waard! Meer dan!
Alle reacties Link kopieren
Oh hope1980 das jammer dat het niet gelukt is. Ik weet hoe je je voelt bij mij is het poging 4 nu dus wel gelukt ook met hormonen. Gonal F om mij eisprong te vervroegen en die poging is dus gelukt. Ik hoop dat poging 4 bij jou ook lukt.



Ik heb ook een donor via Cryos, en via nij Geertgen deden ze die zelf nog nakijken enzo. En daarom mocht het ook Niet-anoniem zijn. Je kan dan altijd vanaf 18 jaar de gegevens opvragen. En je kan inderdaad zelf je donor uitzoeken en daar voelde ik me prettiger bij.



Jiggels1980 proficiat met de geboorte van je dochter en geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
Jiggles gefeliciteerd met je dochter! Lekker saampjes genieten!
Alle reacties Link kopieren
@marijke, bedankt voor je opbeurende woorden.. Bij mij groeit mijn eitje steeds perfect.. Ik plan steeds op dag 10 een echo en mag dan diezelfde avond al pregnyl spuiten. De keer dat ik het wel in mijn natuurlijke cyclus heb gedaan had ik op dag 11 een piek dus steeds weer op dag 12 de inseminatie.. Op dat vlak lijkt dus niks mis te zijn..

Ik ben daarom juist zo benieuwd wat de gyneacoloog gaat zeggen bij de evaluatie..



@jiggles.. Wat leuk! Gefeliciteerd met je kleine meid!!
Alle reacties Link kopieren
@saffronSkies OK ja je moet denk ik doen wat je het beste vind/lijkt. Wel moeilijk lijkt me dat. Cryos moet wel goed aangeschreven staan dat is mij verteld in Zwolle. Maar hij is wel prijzig en idd ligt het eraan wat je "uitzoekt"

Nadeel is het idd als je kindje later contact wil opnemen dat de biologische vader in het buitenland woont. Maar je hebt er de keus tussen anoniem en niet anoniem. misschien als je voor niet anoniem kiest dat je via cryos contact kunt zoeken? Als je kind dat later wilt. Dan schrijf je alle gegevens op. Wie Weet dat het iets helpt en dat je er wat aan hebt?

Ik kies nu zelf voor de bank in Zwolle zelf. Ik zie wel hoe het gaat. Eerst juni afwachten.
Alle reacties Link kopieren
@jiggles van harte gefeliciteerd met je kleine meid!

Hoe heet je prachtige meisje?
Alle reacties Link kopieren
@saffronSkies: Ik vond Cryos wel mee vallen qua prijs. Je hebt daar heel veel keus. En in Nederland mag je officieel geen anonieme donor meer. Dus je bent verplicht om Niet-anoniem te kiezen. Zo kun je bij stichting donorgegevens altijd vanaf 18 jaar de gegevens opvragen. Want die gaat niet via Cryos zelf zei leveren alleen het donorzaad. Bij Nij Geertgen werd door hun mijn donor aangemeld bij www.donorgegens.nl zodat ze weten dat ik de donor heb besteld en altijd kan opvragen. Als het kind daar aan toe is. Binnen 2 dagen was het zaad geleverd en kon ik meteen beginnen zonder wachttijd.

Ik heb er hele goede ervaring mee. Misschien heb je iets aan deze info. En kijk idd wat jou het beste lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Marijke, Hope en Wannabe..thanks voor jullie reacties m.b.t. Cryos. Ja, het kan dan inderdaad ineens snel gaan, Marijke. Hebben jullie voor basis profielen of uitgebreide profielen gekozen, want dat scheelt aanzienlijk in prijs. Verder is Mot5 IUI dan de goedkoopste keuze, maar is dat voldoende en hoeveel meerwaarde heeft dan Mot10, vraag ik me af? Ik zit al wat te struinen in de profielen..er zijn er best wel wat die me aanspreken.



@nashville, ik gaf bij het intakegesprek ook aan dat ik zou gaan kiezen voor hun eigen bank..maar ja..de situatie lijkt toch iets anders eruit te zien..
Alle reacties Link kopieren
@saffronskies,

Ik heb steeds voor een uitgebreide profiel gekozen.. Vooral om meer over de donor te weten te komen, dan zijn het een hoop dingen die mij wel of niet aantrekken en ik vind de babyfoto's ook erg fijn want er zitten ook echt een paar lelijke babys tussen hoor haha (misschien mag ik het niet zeggen maar het is wel zo )..



Ook heb ik steeds voor mot10 gekozen.. De donor had niet minder en het is er tenslotte maar eentje die het echte werk moet gaan doen!

Ik weet wel dat als je thuis zou gaan insemineren dat je dan wel voor mot20 moet gaan.. Of bijvoorbeeld 2 van 10 om aan die 20 te komen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi saffronskies,



Ik heb een basis profiel omdat je toch de gegevens kan opvragen. En mot 5 heb ik besteld. En daar ben ik nu zwanger van. Of je nu mot 5 of mot 20 pakt 1 zaadje is genoeg. Er hoeft er ma 1 het te redden. Dat is wat de fertiliteits arts tegen mij zei.
Alle reacties Link kopieren
@marijke,

Wat goed!

Mijn donor staat er niet meer tussen.. Dat is dan wel weer jammer, als je niet voor voldoende keren hebt gereserveerd is de kans dus groot dat het op is.

Ik ging vandaag verder kijken en zag er een met mot5, moest toen idd er aan denken of dat ook ok zou zijn! Terwijl ook mijn gyneacoloog precies hetzelfde zei; er is er maar 1 die het echte werk moet gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn jullie reacties, dat helpt mij echt bij mijn afwegingen! Haha, en foto's van baby's die me totaal niet aanspreken, ben ik ook al tegen gekomen.

Hmm, ik zit nog even terug te lezen en zie dat wannabe schrijft dat in juli/augustus geen IUI gedaan wordt in Isala vanwege de zomerperiode/vakantietijd. Dat zou betekenen dat ik ook pas daarna kan beginnen..of heel misschien nog in juni..afhankelijk van m'n eisprong.



Hope, waren er bij jou vooraf aanwijzingen dat er iets met jouw vruchtbaarheid aan de hand zou kunnen zijn? Als je het niet wilt zeggen, dan heb ik daar alle begrip voor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven