KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@saffronskies, nee helemaal niet..

Ik heb een regelmatige cyclus, mijn eitje ziet er steeds prima uit en het slijmvlies is ook steeds perfect.. Tenminste dat hoor ik de gyneacoloog en de verpleegkundige steeds zeggen!

Daarom is het juist zo frustrerend als het dan niet lukt.. Maar aan de andere kant heb je volgens mij per keer ongeveer 15% kans dat het lukt, dit lees ik tenminste op het internet.. Het lijkt dus ook een kwestie van "geluk" hebben.



Spannend hoor.. Hoop dat ze in de zomer gewoon doorgaan! Als je eenmaal de knoop hebt doorgehakt wil je ook zo snel mogelijk starten!
Alle reacties Link kopieren
@saffron,dan ben ik het niet goed opgeschreven, in juli en augustus kan je alleen niet op de zondag terecht, de rest van de week kon (vorig jaar) wel.

Mijn eerste keer had ik in augustus kunnen doen, maar dat viel op zondag, dus werd de eerste poging bij mij in september.

Ik weet niet meer hoeveel MOT ik besteld heb, het is of 5 of 10 geweest.

Helaas staat mijn donor er nu niet meer tussen (voor de Nederlandse wetgeving,nog wel voor andere landen ), dus mocht ik een tweede willen zal het met mijn 1 overgebleven rietje moeten lukken en anders word het van een andere donor.

Dus denk daar ook even aan dat als je dit nog als optie ziet gebeuren voor jezelf dat je er dan genoeg besteld of reserveert.
Alle reacties Link kopieren
@hope ik hoop dat je jezelf snel bij die 15% mag tellen, succes!
Alle reacties Link kopieren
O ok..dat is goed om te weten dat de zomerperiode de kliniek gewoon geopend is. Jeetje...dan zou ik echt snel kunnen beginnen... Klopt Hope..ik heb de keuze gemaakt om te proberen een kindje te krijgen en zeker nu de tijd dringt wil ik niet nog langer wachten.

Ik zou bv. nog wel willen verhuizen..maar zelfs daarvan denk ik.."is dat echt echt nodig vóór de komst van een baby?"
Alle reacties Link kopieren
Hoi saffronskies, ook ik heb gekozen voor cryos. Ik ben dik tevreden over hun. Goede service en flexibel. Je kan gewoon de Mot5 nemen. Dit zit ruim boven het minimale zolang je selecteerde op IUI gezuiverd.



Ik wilde ook het uitgebreide profiel zeker om later aan m'n kindje mee te kunnen geven maar de 2x uiteindelijk gekozen voor een niet uitgebreid profiel omdat ik het toch wel heel duur vond en m'n favo donor al weg was... En juist toen was t raak zul je altijd zien.



Moet wel zeggen dat ik juist door de babyfotos ook veel profielen niks vond zeg maar een soort van afknapte dus nu uiteindelijk een gekozen die wat uiterlijke kenmerken hetzelfde klonk als ikzelf. Wel opvallend idd is dat donors hard gaan als je meerdere pogingen wilt doen vsn dezelfde donor zou ik reserveren echt aanraden.



Spannend he als je eenmaal de knoop hebt doorgehakt
Alle reacties Link kopieren
Dank je Jessy voor je aanvullingen. Ik ben aangenaam verrast dat er toch nog best wat dames zijn die gebruik maken van Cryos. Ik ben nu wat zaken op papier aan het zetten: wat vind ik belangrijk qua donor, wat door gegeven wordt aan het kind. Ik overweeg nu voor 3 pogingen te bestellen. Ik denk nu ook bijvoorbeeld aan: stel nu dat ik nog een 2e kindje zou willen. Hoe denken jullie dan over de keuze voor de donor: reserveren voor de toekomst of niet. Bij de bank in Denemarken (maar ik denk ook in NL) loop je inderdaad het risico dat 'je donor' niet meer beschikbaar is..
Alle reacties Link kopieren
Als je het geld hebt zou ik zeker reserveren! Ik had voor 2 keer gereserveerd omdat toen mijn geld op was..

Mijn donor is nu ook "op" dus ik mag op zoek gaan naar een ander.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een basis profiel, omdat he de gegevens toch kunt opvragen en scheelde in prijs heb toen 4 rietjes besteld en bij poging 4 dus zwanger ik heb ook geen reserve meer dus bij de tweede moet ik ook een andere donor. maar dat vind ik geen probleem.

Ik heb ook een gekozen die uiterlijke kenmerken hetzelfde is als mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marijke_Reijnen schreef op 07 mei 2016 @ 06:00:

Ik had een basis profiel, omdat he de gegevens toch kunt opvragen



Wat bedoel je hiermee? Het kind krijgt toch alleen contactgegevens van de donor als het kind 16/18 is? Of krijgt hij/zij nog meer/andere gegevens?



Edit:hier wordt uitgelegd welke gegevens voor wie beschikbaar zijn
Alle reacties Link kopieren
Wat trouwens ook goed is om te weten..

Als je bij Cryos hebt gereserveerd en je besluit geen gebruik meer te maken van de gereserveerde rietjes (doordat je bv zwanger bent, je maar 1 kind wil) krijg je 75% van de gemaakte kosten terug..
Alle reacties Link kopieren
Ven mijn kliniek Nij Geertgen begreep ik toen zei mij aanmelden bij donorgegevens dat je meer gegevens krijg dan alleen contactgegevens. Ook persoonlijke informatie over de donor en je kan dan samen contact met de donor opnemen. En dan krijg je alle gegevens zichtbaar. Als die er zijn kun je ook foto's enzo opvragen. Mijn kliniek heeft die aanmelding geregeld toen ik het donorzaad daar liet bezorgen.

Vandaar dat ik voor een basisprofiel gekozen heb.



Het is anders als je het zelf besteld en thuis laat komen want dan moet je dat zelf nog gaan melden bij stichting donor gegevens.. Dus dat zal wel anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_84033 wijzigde dit bericht op 24-05-2016 12:23
Reden: verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
IlseP, welkom hier... Genoeg mensen die je meer kunnen vertellen over het KID traject denk ik hier



Ik vandaag m'n eerste echo gehad nu 7.4weken... Fijn om bevestigd te zien dat t goed zit en dat t er maar 1 is gelukkig ik merk dat ik het nu ook zelf ga geloven en een beetje kan gaan genieten...



Veel succes aan jullie...
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel jessy010. Jij genieten van je zwangerschap! Wat een fijn gevoel is dat he!
Alle reacties Link kopieren
Hi IlzeP..welkom..ik kan je nog niet veel vertellen, sta ook aan het begin van een traject en dat zal in een ander ziekenhuis zijn.



@Jessy: bijzonder die 1e echo lijkt me. Fijn dat alles goed is. Hoe voel je je ondertussen?



Ik ben er eigenlijk wel over uit dat ik ga kiezen voor een Deense donor. Het zijn vooral praktische bezwaren om nog te wachten, emotioneel weet ik wel wat ik wil.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn dat alles goed is jessy! Kun je nu gaan genieten. Ik heb volgende week donderdag de echo dus ik mag nog even in spanning afwachten. Lijkt me idd een opluchting.

Welkom IlzeP.
Alle reacties Link kopieren
@ ilse succes met de eerste stapjes a.s. vrijdag!

ik ben momenteel 32w 6d zwanger via Isala met een deense donor.

ik heb erg veel aan dit topic( en de 6 voorgaande ) in het begin, ik denk dat als je iedere keer een stukje erbij pakt en langzaam aan alle topics doorleest dat je al heel veel antwoorden kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Welkom IlzeP!!

Volgens mij heb je een heftige periode achter de rug maar wel goed dat je nu je eigen droom achterna gaat..

Als je vragen hebt stel ze gewoon, ik zit midden in het KID traject, alleen in een ander ziekenhuis.



@jessy010.. Wat fijn! Het lijkt me zo onwerkelijk om te zien dat er zo'n klein mensje in je aan het groeien is!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal. Ik ga alles eens rustig lezen en als ik vragen heb horen jullie mij! ??
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Gisteren mijn laatste gesprek gehad bij Geertgen en binnen zes tot twaalf weken is het zaad binnen.

wordt ineens wel erg spannend en eigenlijk gaat het ook super snel.



De eerste 3 pogingen gaan met iui gebeuren en lukt dat niet gaan ze meteen over op icsi.



Ik wacht op het verlossende mailtje dat het zaad binnen is....
Alle reacties Link kopieren
Hi Biebke,



Weer een stap voor jou dus. Mag ik vragen waarom het nog 6 tot 12 weken duurt voor het zaad binnen is? Werkt Geertgen niet met een eigen donorbestand?



@Ilze..ik lees inderdaad ook af en toe een stukje van de voorgaande topics..
Alle reacties Link kopieren
Geertgen heeft nog geen eigen donorbank inderdaad en werkt samen met Dusseldorf. Ook hebben ze de tijd nodig om een goede match te maken en moet het zaad naar hun verzonden worden.

Je kunt bij Geertgen deze wachttijd vermijden door voor Cryos te kiezen maar dat was niet mijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
Hoi biebke,



Ik loop momenteel bij Isala in Zwolle daar kun je ook voor cryos kiezen ik heb zelf voor hun eigen donorbank gekozen. Ik heb eerst komende 7 juni een tweede gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Spannend hoor en het is ook alweer zo 7 juni.

Ik vind het in elk geval allemaal super snel gaan...
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker al over 4 weken de tijd vliegt!

5 weken terug kreeg ik de brief met de uitnodiging toen dacht ik nog van pfff zolang nog wachten. Nu is het al bijna!

Voor jou ook spannend hoor wanneer je hoort dat het donnorzaad binnen is. Zodra het binnen is kun je ook direct beginnen met de behandeling wanneer je je eisprong. Echt spannend hoor!

Zodra ik mijn gesprek heb gehad en groen licht heb gekregen kon ik op een wachtlijst die duurt een jaar. Wel vrij lang dan kan ik in de tussentijd goed sparen en prijzen bekijken. Hoeveel alles kost Enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven