KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow een jaar. Bij Geertgen heb ik begin februari mijn eerste gesprek gehad dus het hele traject bij elkaar maximaal een half jaar. Wat een verschil. Erg blij met mijn keuze. Ook erg persoonlijk allemaal en geen ziekenhuis en nummertjes gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Bij jou een half jaar? Geertgen waar zit die? Ik woon in Deventer, Zwolle is voor mij een half uurtje. Zeker een verschil. Dat gevoel heb ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bij Geertgen dat ligt in elsendorp in Brabant. Ik had in september mijn eerste afspraak en kon daar half nov beginnen met de eerste Iui. Wel gekozen voor Cryos. Dus dat ging toen heel snel. En inderdaad heel persoonlijk. Ik vond heel fijn daar.
Alle reacties Link kopieren
Ok in Brabant. Dat is voor mij te ver weg.

Ik zit nu redelijk dichtbij huis. Zal voor ieder persoonlijk zijn idd waar je voor kiest en natuurlijk ook wat je budget is. Wel fijn dat het allemaal snel ging. Wanneer ben je uitgerekend Marijke?
Alle reacties Link kopieren
Ja voor mij ook ma een half uurtje dat is wel ideaal. Ik ben 4 januari uitgerekend. En bij poging 4 is het gelukt. 19e eerste echo. Ben nu al zenuwachtig haha.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker ideaal. Ooh 4 januari duurt nog ff maar voor je het weet is hij of zij er! Bij poging 4 al dat is best snel! Oh wat spannend en leuk! Lijkt me zo mooi en bijzonder en eerste echo. Moet je hiervoor ook naar het ziekenhuis of kon je gewoon een verloskundige bellen?
Alle reacties Link kopieren
Wauw binnen vier pogingen iui gelukt daar teken ik voor! Heb je de echo's dan ook bij Nij Geertgen?
Alle reacties Link kopieren
ik ben bij de open dag geweest in brabant en de sfeer stond mij inderdaad ook wel aan, maar was al begonnen bij het Isala.

qua reistijd is brabant ook vanaf hier (apeldoorn) niet te doen.

@Marijke gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Geertgen doet de eerste echo volgende week met 7 weken en daarna doen hun niets meer dan ben je daar klaar. En dan kan ik verder bij me verloskundige hier in het dorp. Ja uiteindelijk nog best snel. Ma als het al 3 keer niet gelukt is dat hakte er wel in ik merkte dat ik dat wel best heftig vond.

Ma dat is het werk van moeser natuur zeg ik dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Ja vanaf Apeldoorn is het zeker ook niet te doen.



@marijke wat fijn dat je bij geertgen nog een echo hebt. Het is ook best heftig als het niet lukt na de 3de keer. Dat lijkt mij ook.
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand van jullie hoe het zit met keuze voor ICI unwashed versus IUI ready kwaliteit bij KID/IUI? Klopt het dat 1 rietje ICI unwashed 5 MOT onvoldoende is voor een poging?
Alle reacties Link kopieren
Hoi saffronSkies,



Voor een IUI moet je IUI gezuiverd hebben en is MOT5 voldoende. Voor zelfinseminatie kun je ook unwashed hebben maar zou ik idd wel voor hoger danMOT5 gaan.



Voor mij was MOT5 voldoende om bij de 2e IUI al zwanger te zijn.



@marijke, spannende tijd he.. Ik heb deze week m'n 1e echo gehad en moet nu ook op zoek naar een verloskundige praktijk. Hoe voel jij je?? Ik ben goed misselijk verder valt t reuze mee
Alle reacties Link kopieren
In de papieren van het ziekenhuis waar ik zit staat dat je kunt kiezen voor beide, ICI unwashed wordt dan door het ziekenhuis gezuiverd. Ik vraag me af hoeveel verlies er dan is en of MOT5 dan nog voldoende is.

Ik ga het natuurlijk ook nog in het ziekenhuis navragen wat de minimale eisen zijn, maar dacht dat iemand van jullie ook meer hierover weet..
Alle reacties Link kopieren
Saffronskies: ik hb ook mot 5 ongezuiverd bij mij deden dat ook wassen bij Geertgen. En toen was nog 60-70% van de zoveeeel miljoenen. Zaadcellen over en daar ben ik nu zwanger van.



Jessy: ja ik vind heel spannend. Ik mag precies 1 week naar de echo. Echt heel spannend. Ik heb eigelijk niet veel klachten merk wel dat ik vaak en sneller moe ben soms echt uitgeput. En veel honger en hele pijnlijke borsten. Verder geen klachten eigelijk. Dus dat gaat goed.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Marijke! Dat zou ook aanzienlijk in kosten kunnen schelen. Jij kunt gaan aftellen naar de echo..Fijn dat je klachten tot nu toe mee vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt dat scheelt heel veel in kosten. En daardoor kon ik meerdere rietjes bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder hoe dat dan kan verschillen per ziekenhuis!

Bij mij moet het dus IUI zijn omdat zij niet mogen werken met zaad dat van buiten het ziekenhuis is gekregen.

Inseminatie dan wel, omdat ze daar met IUI niks meer aan hoeven te doen. Maar bijvoorbeeld het wassen van ongezuiverd zaad mag dan dus niet..
Ik ga de komende paar maanden niet zwanger worden. We gaan in aanloop naar de IVF stoppen met de zelfinseminaties. Qua huidige wachttijden bij Geertgen en de procedure waar donor door heen moet verwacht ik in Augustus te kunnen gaan IVF-en.



aan 1 kant best jammer, aan de andere kant is de vakantie van de teleurstelling heel welkom en zal het goed zijn voor onze vriendschappen om elkaar weer eens gewoon voor de gezelligheid te zien!
Alle reacties Link kopieren
...............
anoniem_84033 wijzigde dit bericht op 24-05-2016 12:20
Reden: verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nij geertgen in Elsendorp het hele traject om en nabij een half jaar dus heel snel. Ook altijd de mogelijkheid voor extra gesprekken met de psycholoog. Heel goed geregeld daar!
Alle reacties Link kopieren
@Ilze Hier en daar kun je op websites van ziekenhuizen/klinieken informatie vinden over wachttijden. Bij Isala was het voor mij 4 weken voor intakegesprek en wachttijd voor hun spermabank is op dit moment 12 maanden. Met een eigen donor of een donor van Cryos kun je natuurlijk veel sneller beginnen.

Succes met je oriëntatie!



@rosings..ik ken je verhaal niet...ik zie in de tabel wel dat jullie al even bezig zijn met het traject. Ik hoop op toch een fijne rustpauze voor nu voor jullie en dan straks met nieuwe energie verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:IlzeP schreef op 14 mei 2016 @ 13:56:

Hoi allemaal!



Gisteren bij de huisarts geweest voor de verwijzing en die begreep me helemaal dus hup die verwijzing heb ik in mijn zak . Ik gaf aan dat ik bij het reinier de graaf wil en ze wist niet dat ze dat daar ook doen. Dus die heeft ze digitaal daarheen gestuurd. En ik krijg een papieren omdat ze nog wat andere ziekenhuizen noemde waarvan ze zei dat ik die eens moet bellen aangezien ik voor het intakegesprek pas einde van het jaar aan de beurt ben in het Reinier en ze dacht dat het bij anderen sneller ging.



Weten jullie wat de wachttijden gemiddeld zijn bij de verschillende centra. Dan kan ik eens vergelijken!



Ik kan me nu eindelijk richten op het verwerken van mijn miskraam en einde van mijn relatie. De verwijzing van de huisarts geeft mij ontzettend veel rust.Ik heb ook bij het Reinier op de wachtlijst gestaan, zeiden 8 maanden maar binnen 2 maanden werd ik gebeld voor een intake dus je kunt zomaar eerder aan de beurt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nog een ervaring. Na mijn verwijzing van de huisarts had ik binnen 1,5 maand mijn intake bij medisch kinderwens Leiderdorp. Na intake kon ik binnen twee maanden beginnen met iui. En na de eerste poging gelijk zwanger en over 2/3 weken de bevalling. Ze zijn aardig, kundig en helpen je heel goed. Ik wil deze ervaring ook meegeven.



Xx
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_84033 wijzigde dit bericht op 24-05-2016 12:20
Reden: verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan woon jij net buiten hun gebied. Jammer zeg. Want ik woon ook niet in Leiderdorp maar in Den Haag. Sorry heb ik je blij gemaakt met dooie mus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven