Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Gurlie jouw bericht heeft me echt aangegrepen.. dat moet echt hard aankomen dikke knuffel!! er zijn gewoon geen woorden voor... veel sterkte, en als je graag je hart lucht, je bent nog steeds welkom op dit forum !





@Lisette wat stom dat je zo lang moet wachten en er iets is misgegaan!! Goed dat je erachter aan zit! En die empathie ja, dat gevoel heb ik ook.. je zou idd denken dat je op zo'n dienst op wat meer begrip mag rekenen..



@Unicorn: vermoeiend he meid, die vragen en daar kan je echt even niet goed van zijn.. ik ken het gevoel! soms voel ik me daardoor 'mislukt' al is dat echt niet zo natuurlijk.. maar het zijn de verse moeders die het vragen met de baby op de arm.. en ja.. dan voel ik me nog slechter.. Dat verhaal verzinnen herken ik ook wel, ik heb mijn huis als uitvlucht.. maar we verhuizen binnenkort dus ja.. moet ik weer wat anders verzinnen



@flipje voor jou ook een dikke knuffel!!! ik bewonder je positiviteit!! echt knap!

En idd, mensen met zulke uitspraken verdienen een pak slaag.. of deze 'some people need a high five. In their face. with a chair' ik hoorde laatste iemand zeggen 'ik stop nu nog niet met de pil we willen geen winterbaby' OMG



@hier: bij de gyn geweest vorige week, ei zag er goed uit, de rest ook. Ze heeft een staaltje genomen uit mn baarmoeder en onder de microscoop gehouden. ze zag veel levende zaadjes, dus dat is ook oké gisteren voor de eerste keer m'n ei gevonden met clearblue, ik was ZO blij! haha voor een stomme smiley :-) even gebruik van gemaakt dus.. nog twee keer terug nr het z'huis.



ik moet nu alweer weg maar ik kijk straks of ik niemand vergeten ben :-)
Happiness is only real when shared
Alle reacties Link kopieren
quote:Elliepie schreef op 16 november 2015 @ 11:38:

Ik hoorde laatste iemand zeggen 'ik stop nu nog niet met de pil we willen geen winterbaby' OMG Ja echt hè...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Maak nog niet veel mensen mee die dit soort uitspraken doen, thank God!

Ik vind het zo vreselijk als mensen dat doen!! Alsof het allemaal heeeel vanzelfsprekend is!



Inderdaad Flipje, super knap... Je positieve instelling! Zo maak je het voor jezelf een stuk makkelijker.



Vanmorgen ben ik weer naar de gyn geweest. Was vrijdag ook al geweest maar was toen nog geen groeiend blaasje te zien. Nu, vandaag een blaasje van 13mm. Mmm.. Tis nog niet echt wat en ben nog niet heel positief, slecht he?

Hebben jullie dat ook wel eens? Van die momenten dat je denkt dat het nooooit gaat lukken? Vrijdag is ook PCOS vastgesteld. Was er al bang voor maar om nu de bevestiging te krijgen voelt wel raar.

Donderdag weer heen om te kijken of het blaasje groeit. Afwachten maar weer...



Succes meiden!!
Alle reacties Link kopieren
He ladies.



Gurlie. Wat vreselijk voor jullie zeg. Ongelofelijk zo verdrietig. Denk aan jullie.



Hier weinig te melden eigenlijk. Ben op zoek naar m'n ei!
Alle reacties Link kopieren
@elliepie; goooo smiley!! Kan me voorstellen dat je daar blij van wordt! En top dat de gyn zoveel goed nieuws kon geven!!



@Minilove, misschien heb ik erover heen gelezen en heb je deze vraag al beantwoord (sorry dan alvast) maar wat is er precies aan de hand met het blaasje? Dient het ergens voor en moet het tot een bepaalde grootte groeien of juist niet? Heb er niet eerder van gehoord vandaar dat ik het even vraag. En die momenten die je bedoeld die ken ik zeker!! Van het weekend had ik het weer pffff



@gadgetfreak: en? Ben je je ei al op het spoor?



@hier: gaat wel okay. Ongesteldheid is voorbij en aankomende donderdag staat het eileideronderzoek in het ziekenhuis gepland. Uitslag krijg ik de maandag erop en ben super blij dat ik beide afspraken zo snel kon maken! Nou ja, snel... eigenlijk zou ik vorige maand al gaan maar okay.

Ik had alleen van de week een discussie met iemand die van mening is dat je een zwangerschap kunt plannen! Ik zei dat dat met een bruiloft kan maar dat je een zwangerschap niet kunt plannen. Nou toen kreeg ik even te horen dat zij in oktober had besloten om met de pil te slikken en toch echt in november zwanger was zoals ze had gepland Ik dacht dat ik gek werd maar heb tot 10 geteld en gezegd: 'knap gepland, meid' en ben toen weg gelopen.

Daarnaast vertelde mijn beste vriendin dit weekend dat ze zwanger is. Ben super blij voor haar maar moest wel ff slikken en dacht later wel: Wanneer zijn wij nou aan de beurt??!!



Nou meiden, ik heb weer een heel boek geschreven... sorry! Ik ga lekker warm onder een dekentje op de bank kruipen vanavond. Fijne avond allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
@Minilove, heel herkenbaar, het gevoel dat het misschien wel nooit gaat lukken. Soms schiet dat toch ineens door je hoofd he.

@Elliepie, whoop whoop je eitje gevonden! Wat fijn! Had je ook zo'n super blij gevoel? Haha, ik heb hem welgeteld 1 keer gevonden maar dacht echt: jeeh het lijkt te werken!

@Gadget: fijne dagen he!

@Unicorn: Dat. Meen. Je. Niet. ook voordat ik hier mee bezig was zou ik dat echt nooit me bek uit krijgen. Pff, sommige mensen...

Poeh en van je beste vriendin.. dubbel hoor! Je bent aan de ene kant blij voor ze maar aan de andere kant wil je het zelf zo graag he!



Toen ik het las gingen er meteen allemaal dingen door mn hoofd (omdat het zo herkenbaar is) ... in mijn omgeving zijn nog niet veel mensen zwanger of bezig met het krijgen van kinderen, schoonfamilie daargelaten. Toch ben ik elke keer "bang" dat 1 van mijn vriendinnen toch eerder zal zijn, en dat lijkt me ook tof voor hen! Maar ergens hoop ik zo dat ik toch de eerste zal zijn.. EN ik hoop dat ik dan gewoon leuk kan reageren! Want gun het ze echt!

Ik kan het niet zo goed uitleggen maar soms word ik gek van alle gedachtes..

Ik WEET dat ik er niet zo mee bezig moet zijn maar er zijn echt wel een aantal momenten op een dag, waar in de cyclus dan ook, dat het TOCH door m'n hoofd gaat. Hebben jullie dat ook? Ik vind dat soms zo lastig! Soms denk ik wel eens, waar zijn we aan begonnen? De wens om een kindje te krijgen overheerst altijd maar ik ben een beetje het "onbezorgde, vrije lalalala alles is zo leuk"-gevoel kwijtgeraakt en dat vind ik niet tof! Ik wil dit niet zo maar wat doe je hier nou aan? Pfff..

Pff heel verhaal maar merk dat ik het ff kwijt moet. Het is een beetje warrig maar goed, misschien herkent iemand het wel een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Hajhaj, ze is er! Afgelopen vrijdag is onze dochter geboren!

Ik was vanaf donderdag al in het ziekenhuis voor een ballonnetje om ontsluiting te krijgen, vrijdag heftige bevalling met erge weeën, ruggenprik, knip, placenta die niet los wilde en weet ik wat, maar zaterdagavond mochten we naar huis en nu is alles oké.

Ik wens zooooooo dat jullie allemaal snel ook mooi nieuws hebben.

Heel veel geluk en succes lieve meiden, ik vond het zo fijn hier te schrijven en lezen.

Zal denk ik ietsje minder worden, maar ik zal regelmatig aann jullie denken en een schietgebedje doen.

Liefs!!
Let love rule...
Alle reacties Link kopieren
Hoeraaaaa Rian eindelijk! Hoe heet ze, of wil je dat niet op het forum zetten? Klinkt als een helse bevalling, maar het resultaat is het vast allemaal waard.



@Suze ik herken je gevoel helemaal! Vroeger wilde ik altijd graag feestjes bouwen op bijvoorbeeld mijn werk, nu trek ik me vaak liever thuis terug. Precies wat je zegt, de onbezorgdheid en de vrolijkheid is er gewoon een beetje af. Komt ook omdat ik het lastig vind om er niet over te kunnen praten met mijn omgeving..



@unicorn wat een tactloos persoon zeg. dat je aangeeft dat het niet te plannen is en dat zo iemand dan niet eens inziet hoe IDIOOT veel geluk ze heeft gehad... Grrrrrmmbl



@minilove Het gaat bij jullie echt wel lukken hoor! Rot dat je PCOS blijkt te hebben, hopelijk kunnen ze je misschien wat meer doelgericht helpen nu ze weten waar het aan ligt. Maar er zijn nog zoooooveel mogelijkheden! Ik hoop natuurlijk dat het zonder al te veel medische hulp kan lukken, maar dat kindje gaat er op de een of andere manier wel komen hoor. Door je lange cyclussen hebben jullie tot nu toe gewoon nog niet zoveel kansen gehad.. Is de vruchtbaarheid van je vriend al eens getest? Daar zou ik zeker even om vragen bij je huisarts of gyn. Jullie zijn toch ook al een jaar geleden begonnen?



@Elliepie wat goed dat ze de zwemmers goed zag in het uitstrijkje! Dat is echt een heel goed teken. :-)



Hier overmorgen ongi op komst. Weer begonnen aan mijn naproxen 'kuur', hopelijk dus geen ongi klachten. Als het weer zo goed helpt als vorige maand ga ik mijn huisarts echt een bedankt-kaartje sturen, ik ben al zolang naar iets op zoek!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Meiden even snel mij aanmelden in het nieuwe forum.. Ben heel druk momenteel en ga snel bijschrijven... Xxx
Alle reacties Link kopieren
@Minilove wat vervelend om te horen dat je PCOS hebt!



@Unicorn: zoals Suze zegt, heel herkenbaar je verhaal! Dan kan je ze toch echt wel slaan he... echt niet tactvol. Ik ben nu op een punt waarbij ik - als mensen zoiets doms durven zeggen - gewoon zeg 'helaas zijn zulke dingen niet echt te plannen, geloof me'... als ze dan nog verder durven doordrammen zou ik gerust even zeggen dat je uit ervaring spreekt.. maar dat is een keuze die je moet maken. Ik probeer nu gewoon vaker eerlijk te zeggen dat we al 1 jaar en 3 maanden bezig zijn met proberen en meestal zwijgen de mensen dan.. ik voel me er alleszins beter bij.. maar ik snap ,het dat je dit ook niet tegen Jan en alleman kwijt wil..

Succes met je onderzoek morgen!!!



@Suze: exact hetzelfde!! soms beheerst het zo je gedachten. en dan wil ik er gewoon niet aan denken.. maar ja, dat is zoals wanneer iemand zegt "denk niet aan een roze olifant" word er ook wat droevig van de laatste tijd.. het idee dat ik mezelf nooit zwanger kan voorstellen.. gek he.. ik zie het gewoon niet. en ik weet ook wel dat ik zo niet mag doemdenken, maar soms schiet het door je hoofd en dan kan je het niet afzetten..





@flipje, bedankt! ik duim voor jou dat je geen zware klachten hebt en de pillen werken! dat heb je nou wel verdiend he!



@hier: ik heb het geboortekaartje mogen tekenen voor m'n beste vriend en zijn vrouw hun baby'tje in spé :-) is ook wel leuk! ook wel wat confronterend, maar overwegend leuk, haha :-)

Voor de rest geen nieuws hier, wachten... maandag weer naar de gyn voor een inwendige echo en bloedafname..
Happiness is only real when shared
Alle reacties Link kopieren
quote:Elliepie schreef op 18 november 2015 @ 09:40:

als ze dan nog verder durven doordrammen zou ik gerust even zeggen dat je uit ervaring spreekt.. maar dat is een keuze die je moet maken. Ik probeer nu gewoon vaker eerlijk te zeggen dat we al 1 jaar en 3 maanden bezig zijn met proberen en meestal zwijgen de mensen dan.. Maar dit kan ook nog helemaal verkeerd gaan bij sommige mensen. Dat ze dan gaan vragen of je wel weet dat je maar een paar dagen per maand vruchtbaar bent, en dat je het waarschijnlijk niet op de goede dagen doet....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
@ Suze en Elliepie; ik herken zeker die gedachten die jullie beschrijven. Ik heb dagelijks wel dat ik eraan denk. Soms komt dat dan doordat ik bijv een zwangere vrouw zie lopen en mezelf dan opeens afvraag of mij dat ook ooit gaat gebeuren. Ik kan het me ondertussen lastig inbeelden Wat betreft de reacties op de vervelende opmerkingen: ik kies er inderdaad voor om het niet naar buiten te brengen simpelweg omdat ik het te persoonlijk vind. Wel heb ik het er laatst met twee meiden over gehad met wie ik heel lang op school heb gezeten en toen kwam het eigenlijk vanzelf ter sprake toen één van die meiden vertelde dat er endometriose bij haar was vastgesteld en ze hierdoor dacht dat ze niet snel zwanger kon worden en binnen een maand het raak was. Ze was hier zo van geschrokken en moest echt wennen aan het idee van zwanger zijn. Op de een of andere manier liep het gesprek zo dat ik uiteindelijk vertelde over mijn 'avontuur' omtrent zwanger worden en zij luisterde heel aandachtig en was oprecht geïnteresseerd. Ik vond het zo'n verademing om zo'n reactie een keer te krijgen i.p.v. de bijdehante/vervelende opmerkingen



@Flipje: succes morgen met je afspraak!!



@Elliepie: wat lief dat je het geboortekaartje hebt getekend voor je beste vriend! Kan me voorstellen dat het confronterend is. Knap van je dat je het alsnog hebt gedaan.



@Rianh: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!



@Minilove: dikke knuffel voor jou!



@Suze27: je bent niet de enige met die gedachten en ik denk dat het misschien ook wel samen hangt met het feit dat we al zo lang bezig zijn. Als je nog niet zo lang bezig bent zal je niet zo snel zo denken, denk ik.

In tegenstelling tot jou zijn er in mijn omgeving heel veel mensen die ik ken, bezig met zwanger worden of hebben kinderen. Bijna iedere week zie ik wel een nieuwe zwangerschapsaankondiging voorbij komen. Ik stuur tegenwoordig een privéberichtje als ik ze feliciteer en 'like' geen berichten meer omdat ik simpelweg geen zin heb om de rest van de dag meldingen te ontvangen van mensen die ook op het bericht hebben gereageerd. Op deze manier kan ik de persoon wel feliciteren want ik gun het ze wel, maar heb ik niet de continue confrontatie met het betreffende bericht. En zo probeer ik er op mijn eigen manier mee om te gaan Wil me namelijk niet afsluiten en nergens op reageren. Ik blijf tegen mezelf zeggen dat het ons ooit ook gaat lukken, alleen lukt me dit de ene dag beter dan de andere dag
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!



Ten eerste Rian uiteraard van harte gefeliciteerd met jullie wondertje. Ik ben ook heel erg benieuwd naar haar naam, maar snap het als je het niet openbaar wilt zetten :-)



Uniform: kleine tip, wanneer je reageert op zo'n status is dat inderdaad echt niet fijn als je daar de hele dag mee geconfronteerd word. Boven aan in de status kun je op dat driehoekje (of ander tekentje, weet het nu even niet meer haha) in ieder geval rechts naast de naam van de poster. En daar staat dat dat je geen meldingen wenst te ontvangen.

Zo zou je alsnog even snel een felicitatie kunnen typen en snel verder scrollen ;)



Verder echt absurd hoe brutaal en vooral dom over kunnen komen met hun opmerkingen!



Suze: wat jij zegt vind ik heeeeel herkenbaar!

Ik gun het ook iedereen, maar ik weet bijvoorbeeld, een collega van mij is ook sinds 4 maanden ofzo bezig met zwanger worden. En elke ronde denk ik weer: tja zal ze het nu gaan zeggen..

Heel lastig! Het is een schat van een meid en ik gun hun ook echt een babytje, maar het lijkt me zo ontzettend confronterend voor mijzelf..



Met mijn manager kan ik gelukkig wel praten dan als er iets is. Hij is met zijn vrouw ook in de medische molen wat dat betreft dus hij begrijpt waar die gevoelens vandaan komen.
The finest pleasure is kindness to others.
Alle reacties Link kopieren
@Lisette; dank voor de tip! Tot op heden heb ik van de personen die ik een privéberichtje stuurde geen vragen gehad dus ik denk dat die meiden wel vermoeden waarom ik ze op die manier feliciteerde. Maar ik zal jouw tip een keer proberen!



Ik kan met mijn nieuwe leidinggevende gelukkig ook praten en heb haar wel geïnformeerd over mijn situatie en dit geeft wel een fijn gevoel. Zij bleek ook het nodige meegemaakt te hebben omtrent zwanger worden en zo merk je weer dat het vaker voorkomt dan je denkt...
Alle reacties Link kopieren
Oh Rian gefeliciteerd!!!!!! Geniet van je dochter!!

Nu ben ik ook wel benieuwd naar de naam :-)
Happiness is only real when shared
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 18 november 2015 @ 09:49:

[...]



Maar dit kan ook nog helemaal verkeerd gaan bij sommige mensen. Dat ze dan gaan vragen of je wel weet dat je maar een paar dagen per maand vruchtbaar bent, en dat je het waarschijnlijk niet op de goede dagen doet.... Haha flipje, ja inderdaad! Sommige mensen verdienen echt een pak slaag... zoals ik al eerder zei: met een stoel of zo
Happiness is only real when shared
Alle reacties Link kopieren
quote:Elliepie schreef op 18 november 2015 @ 13:07:

[...]





Haha flipje, ja inderdaad! Sommige mensen verdienen echt een pak slaag... zoals ik al eerder zei: met een stoel of zo

Koekenpan of deegroller komt ook wel goed aan.



We zouden bijna een heel topic kunnen vullen met ergerlijke dingen die gezegd worden tegen wensmama's!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Mijn beste vriendin zei in november 2014 dat ze pas eind 2014/begin 2015 wilde beginnen, want ze wilde niet met een te dikke buik of huilende baby de zomer door. En het lukt 'r nog ook; eind september bevallen. Hou van d'r hoor, maar jeutje. Even wachten met m'n babybestelling lijkt het wel.



@hier Mijn ongesteldheid + bijkomende emoties overleefd. Al begint de moed me diep in de schoenen te zakken. Op naar de volgende ronde maar weer. Niets nieuws onder de horizon dus :P. Behalve dat ik genoeg afleiding heb op mijn werk, beter.



(En gefeliciteerd Rian!!)
Alle reacties Link kopieren
Een van de beste vrienden van mijn vriend zei 'Wij gaan dan en dan trouwen en daarna nemen we een baby.' Wij waren toen zelf ook nog niet bezig. Mijn vriend zei nog tegen me dat hij dat wel gedurfde uitspraken vond en dat hij er niet op die manier over zou praten (want een baby neem je niet, die krijg je). En toen wisten we nog niet eens wat we nu allemaal weten...

En nu, de vriend in kwestie is allang papa en wij staan nog steeds met lege handen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hahah wat grappig die nieuwsgierigheid! Nee hoor, anoniem zijn vind ik niet zo boeiend,mijn geklaag, blijdschap en zwangerschapavontuur hoort bij me, dus als iemand me kent: hoi, ook hier? ;)



Ze heet Saar. En ze is heel grappig want dr oogspieren moeten nog even bijtrainen dus soms kijkt ze me zo scheel als wat aan. Schele Saar, hehehe.



Sommige mensen moeten gewoon eens door elkaar gerammeld worden met hun goedbedoelde geouwehoer. Ipv wat stoms zeggen dan liever eerst vragen of het oké is en wat je weet, ipv meteen stomme adviezen geven.
Let love rule...
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals gefeliciteerd Rian! Prachtige naam 😃



En erg hinderlijk die adviezen en opmerkingen over kinderen nemen.. Hoor ze ook nog regelmatig voorbij komen dat er kindjes worden genomen.

Ik hoor ook van familie van man dat ik het niet zo goed gepland heb qua verjaardagen want het is nu wel heel druk in die periode en vrij regelen wordt niet makkelijk
Everything happens for a reason
Volgens mijn schoonvader lag het aan mijn leeftijd (toen 29, nu dus 30). Terwijl zijn dochter en andere schoondochter van allebei minstens 35 beiden telkens binnen een paar maand zwanger waren.

En bedankt.



Oh en volgens mijn eigen moeder moest ik er niet mee bezig zijn. Want anders zou het nooit lukken. Haar collega die ging verhuizen werd toen ook zwanger. Want die was er toen even niet mee bezig... Als ik op vakantie zou gaan zou het wel beter gaan. (Inmiddels is ze daar redelijk van teruggekomen, maar voelde me onwijs onbegrepen. Deel nog steeds vrijwel niets meer met haar hierover.)



Een vriendin vond dat ik moest aankomen, daardoor zou het niet lukken. Terwijl ze zelf nog dunner was en is en in 1 maand zwanger was. Overigens heb ik absoluut geen ondergewicht, anders had ze een punt gehad. Maar dan nog heb je er gewoon weinig invloed op. Dus yes, thanks mensjes, voor de onwijs goede tips! Zucht.
Alle reacties Link kopieren
@Sylva argh echt waar. word dat gezegd ligt aan de leeftijd?

nou ik ben 33 dus dan word het voor ons ook niets meer....

Nee dit is niet leuk zeggen van je schoonvader, kan me voorstellen hoe hard

dit aankomt..



@Elliepie wat fijn dat je je ei gevonden hebt, daar kun je zeker heel vrolijk van worden en nog leuker het goede nieuws dat ze je bij de gyn gegeven hebben. gefeliciteerd!

super



@minilove een bevestiging van PCOS dat is even slikken maar misschien toch ook "fijn" om

dat ze nu weten hoe te behandelen? hopelijk komen er gauw betere tijden aan. succes in ieder geval voor morgen.



@unicorn oh vreselijk die verhalen hoe ze praten over zwanger worden en het plannen er van. ik heb zelfs vorig jaar aan het zwembad twee vrouwen horen praten over weer andere mensen dat die ook maar een kindje "genomen" hadden om er bij te horen want vrienden daar weer van hadden ook een kindje, ik dacht dat ik met mijn ligbed en al door de grond zou weg zakken!!

dit is toch erg om aan te horen, vooral in de situaties waarin wij zitten...

ik word daar ook zo boos om.

ik wens je succes met je eileider onderzoek



@RianH Gefelicteerd met jullie dochter. ohw, wat een heftige verhalen omtrent de bevalling

heel veel geluk samen.



@flipje hoe gaat het met je ongi klachten? laten we hopen dat de mediciijnen werken..

succes morgen bij de informatie dag..



en inderdaad dat mensen je kunnen vertellen dat je maar een paar dagen vruchtbaar bent en dan

vragen / zeggen of je het wel op de goede dagen doet... goed bedoeld misschien maar oh zo NIET leuk..



@hier

weinig nieuws. de klus dagen zijn weer begonnen.

hopelijk hebben we straks goed nieuws

al heb ik er steeds meer een hard hoofd in

net wat jullie allemaal al beschrijven

het is al zoveel rondes niet goed gegaan.

de hoop is er nog wel. de wil absoluut nog

maar heel soms ga ik echt denken dat het niet meer gaat lukken.

en dan de zwangere mensen om je heen

de goed en soms niet goed bedoelde adviezen

en verhalen, maken het alleen maar moeilijker

gelukkig heb ik een lieve man waar ik het er goed

mee over kan praten

maar verder in de omgeving praat je er toch niet over

vind het fijn deze site gevonden te hebben

en het te delen en zeker ook te lezen dat wij niet de enige zijn

-dat ik niet de enige ben-

meiden allemaal succes

en laten we hopen dat het ons allemaal gaat lukken



ik duim voor jullie allemaal

liefs
Alle reacties Link kopieren
@ylva

Ik ben er van overtuigd dat leeftijd niet uit moet maken!

Ik ben 21 en tot nu toe zit alles hartstikke tegen.. Dus dat is iets wat je je echt niet moet aantrekken..

Je hoopt dan toch dat je ouders en schoonouders juist steun geven op zo'n punt..

Mijn schoonmoeder weet niet het hele verhaal maar wel van de pcos en de cyste en het enige wat ik daar op terug krijg is een verhaal over dat zij vroeger ook zulke dingen heeft gehad en weet ik veel allemaal.. Heel erg jammer inderdaad:(



@rian

Gefeliciteerd heel veel geluk en vooral genieten!



@hier

Sinds een aantal dagen weer last van roze/rode/bruine afscheiding.. Sinds gisteravond echt wat meer wat op menstrueren lijkt.. Vandaag ook 2x een fikse bloedprop of slijmprop of iets gevonden.. Heb de gyn gebeld omdat ik er ook ziek van werd het gaat nu wel wat beter maar als het erger wordt moet ik naar het ziekenhuis gaan. Heb een afspraak voor vrijdag om te kijken of de cyste weg is en of ik weer met een nieuwe ronde clomid kan beginnen..

Helaas moet m'n vriend over anderhalve week ongeveer 2 week weg voor het werk dus zal de komende ronde denk ik geen geslaagde worden..

Afwachten maar weer........ Meer kunnen we allemaal niet doen :(
Alle reacties Link kopieren
RianH, wow super gefeliciteerd en wat een leuke naam zeg! Klinkt als een pittige bevalling.

Enne, ik ken je niet in real life want in mijn omgeving zijn er onlangs geen babys geboren met de naam Saar!

Geniet er lekker van met z'n drietjes.



Over lompe mensen. Tja ik heb er ook wel een paar in mijn omgeving. En die trek ik erg slecht.

Vorig jaar toen mijn collega net zwanger was en wij nog net niet bezig waren vertelde ze dat ze het best lang vond duren voor ze zwanger was. Wel 3 maanden. Toen ben al boos geworden op haar. Ik wil niet weten hoe mn reactie nu was geweest als ze het had verteld. Een knal voor dr neus minimaal.

Sommige mensen zijn zo dom. Hebben werkelijk niet in de gaten hoe pijn de opmerkingen doen die ze maken.

Inderdaad van "dan nemen we een baby" maar ook "laat het los". Echt ik kan zo bloedlink worden om die opmerkingen. Loslaten terwijl je met je grootste, meest diepgekoesterde wens bezig bent is, als je het mij vraagt, onmogelijk.

Zo, ik word zelfs kwaad als ik het opschrijf. Nu maar weer even "zen" worden.



Gelukkig weten veel mensen in mijn omgeving ervan, wat aan de ene kant prettig is, maar men komt ook vaak met die zogenaamd goedbedoelde opmerkingen. En het is soms ook wel vermoeiend dat mensen het weten. De hoeveelheid mensen wordt onbewust ook steeds groter. Veel vragen regelmatig, wat natuurlijk heel lief is, hoe het gaat. Vervolgens ben je er dan over aan het praten en daarna voel ik me dan weer unhappy. Al is het natuurlijk wel super fijn en lief dat iedereen zo meeleeft.



En helaas nog geen sprake van mijn ei. had m toch wel ergens verwacht nu. Dus weer een redelijk lange cyclus deze maand. pffff

Wat een gedoe toch zeg, dat zwanger worden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven