Uitgerekend21-31augustus2017

11-12-2016 11:58 444 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Het forum is nog erg vroeg gezien de meesten voor NOD zitten maar ik open hem toch alvast omdat het andere topic erg druk is!



Ben je uitgerekend tussen 21 en 31 augustus 2017 kom dan graag meeschrijven! Je mag zelf je gegevens toevoegen aan de tabel, of als dat niet lukt kunnen wij je wel helpen!





Naam

(Leeftijd)KindjeGeslachtUitgerekendAfsprakenBijzonderhedenTwix89

(27/28)Eerste ntb 17 augustus- klopt!Boontje19

(29/35)Tweedentb 18 augustus-Cupcake1988

(28/28)EersteMeisje!19 augustus01-04 20-weken echo klopt!kleinedingen

28/31Eerste ntb 19 augustus-Snowy89

(27/31)EersteJongen!26 augustus10-04 20-weken echo klopt!kipkerrie

(32/32)TweedeMeisje!29 augustus- klopt!Babette144

(38/37)Tweede ntb 31 augustus- klopt!DiHappy86

(30/32)Eerste ntb 31 augustus11-04 20-weken echo klopt!





De algemene gegevens van het account zijn:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
6.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oef dat is volgend jaar! Zo klinkt het inderdaad heel ver weg :p ik zie ook wel een beetje op tegen dat lange wachten..



Hebben jullie ook zulke slapeloze nachten? Ik ben elke nacht wel een paar keer wakker. Soms val ik zo weer in slaap en soms duurt het tijden.. Nu moe
Alle reacties Link kopieren
Cupcake1988 wel fijn dat je eerder mag komen. Kunnen ze al veel zien met 7 weken? Ga je nog testen of niet meer? Ik heb gister toch nog een test gedaan hihi. Met een middag plasje was de streep nu net zo donker als de controle streep. Nu houd ik op
Alle reacties Link kopieren
Ja dat duurt lang he beetje vreemd

Dat weet ik ook nog van de vorige keer. En het erge was bij mij toen dat de eerste afspraak echt alleen een intake was. Pas een week later kreeg ik een echo.



Dat heb ik ook gek genoeg Cupcake! Vorige keer kon ik niet snel genoeg bellen maar nu heb ik er helemaal geen haast bij. Voelt ook heel anders moet ik zeggen. Ik heb minder tijd om te denken aan het feit dat ik zwanger ben door mijn kleine jongen die veel aandacht nodig heeft. Heel maf is dat



Geluksboompje, vannacht voor het eerst 2 uur wakker gelegen dat heb ik hier gemist haha!



Ik heb ook nog 1 keer getest vanochtend met zo'n digitale van clearblue. Hartstikke zwanger 2-3 weken. Nu houd ik ook op met testen
Alle reacties Link kopieren
Hier nog geen last van slapeloze nachten maar ik ben ook echt heel moe. Op het werk loopt het niet zo lekker en zat echt tegen een burn out aan. Dat komt er dus bovenop dus ik slaap gelukkig nog goed, merk ook dat ik echt mijn slaap wel nodig heb. Vandaag gewoon niet lekker, hoofdpijn keelpijn blergh. Zolang het maar goed gaat met ons kindje blijf ik lekker thuis.



Geluksboompje: ja met 7 weken kunnen ze het hartje zien, voor de rest niet zo heel veel. Vorige keer was ik 7+2 bij de eerste echo en dan kun je het hartje al zien kloppen. Ik mag nu eerder omdat ik dus de mk heb gehad. Mijn test vanmorgen was weer opgelopen dus het gaat de goede kant op. Ik heb nog 1 test van de kruidvat en dan nog een paar van de action maar ik ben zwanger, als ik vandaag niet ongesteld word dan mag ik er ook op vertrouwen dat het voor nu goed gaat. Ik twijfel of ik nog een cb ga doen, de vorige keer wel gedaan maar toen was alles nieuw en spannend, nu heb ik dat een stuk minder. Het 'leuke' is er een beetje vanaf of misschien moet ik zeggen het 'nieuwe' is er een beetje af. Wel jammer want we hebben nog geen kinderen maar zo een mk doet toch wel wat met je, vooral het vertrouwen en enthousiast zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook maar gebeld net en ik heb volgende week al een intake gesprek maar pas 17 januari een termijnecho. Duurt lang!! haha, dat wordt nog een lange zit...
Alle reacties Link kopieren
En ik dacht dat ik lang moest wachten



Ik ben vandaag begonnen bij mijn nieuwe werkgever.

Erg dubbel zeg, hoop dat ze het kunnen accepteren dat ik straks met de mededeling kom dat ik er even tussen uit ga.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is inderdaad spannend Beetje-vreemd! Hoe was je eerste dag?



Boontje19, jeetje dat duurt inderdaad ook nog lang! Ach voor je het weet is het zover als we de feestdagen weer gehad hebben. Daarover gesproken, ik denk dat het wel lastig gaat worden zeg! Ik drink met kerst bij het eten wel graag een wijntje, daar moet ik straks een smoesje voor verzinnen :p Daarna o&n nog..



Cupcake1988, maar rustig aandoen als je je niet lekker voelt. Ik snap je onzekerheid wel na je mk, hopelijk kun je er toch een beetje van genieten.
Alle reacties Link kopieren
Hier officieel zwanger!! Hahah was ik al natuurlijk maar vandaag 1 dag echt over tijd :cheer:!! Wel nog steeds ziek dus voel me echt niet lekker.



Beetje-vreemd hoe was je eerste dag inderdaad?



Hoeveel uur werken jullie allemaal? Ik werk er nu 36 maar weet niet hoe ik dat straks ga doen. Ben wel kostwinnaar dus ik zal wel uren moeten blijven maken maar hopelijk lukt het om wat minder uren te werken of ouderschapsverlof op te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hier ook een streep!

Wel is het nog spannend na 2 miskramen en anderhalf jaar proberen. Maar 3 maal is scheepsrecht... Ik las al dat ik niet de enige was.

Gelukkig mag ik over 2 weken al voor echo bij de gyn. Als ze plek hebben tenminste, ik moet nog een afspraak maken.



Hier is het ook de tweede en heb voorlopig 23 augustus als uitgerekende datum.



Jullie ook allemaal gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat de afspraak voor de eerste echo ook. 16 januari. Nu maar wachten vind het wel spannend zo lang wachten nog eigenlijk..



Ik werk momenteel 24 uur en wil dat ook graag blijven doen. 36 uur lijkt me pittig met een kleintje. Hopelijk zijn er mogelijkheden om minder te werken Cupcake1988.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Yelley! Zeker na zo'n tijd, wat fijn dat je een streep hebt



@cupcake, ik werk ook 36 uur en ben dat blijven doen met mijn zoontje. Mijn man is 1 dag minder gaan werken en ik heb heel veel geluk dat mijn moeder en schoonmoeder kunnen en willen helpen met opvang.



Dus jij moet ook zo lang wachten Geluksboompje zitten we in hetzelfde schuitje. Maar wat er al gezegd is inderdaad, met de feestdagen ertussen is het zo voorbij hoor
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Yelley! Ook een hele tijd bezig geweest dus.. Fijn dat je al snel voor een echo mag!



Boontje19 wat goed dat je de opvang van je zoontje hebt kunnen regelen met je moeder en schoonmoeder. Ik denk dat mijn moeder ook heel graag wil oppassen. Ik kan echt niet wachten om het ze te vertellen..



Nou ik heb eindelijk de tabel even bijgewerkt hoor. Net even in mijn app gespiekt en kom op 16 augustus ipv 17, even aangepast. Vandaag volgens eigen berekening precies 5 weken zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mag ik ook meeschrijven? Het andere groepje is tot 15augustus en dit vanaf 21.

Maar ik ben uitgerekend de 16de...



Het lukt me niet om me in de tabel te zetten. Heb al vanalles geprobeerd.

Ik ben 33 en manlief is 39. Dit wordt ons 3de kindje.

Onze eerste afspraak bij de gyn is 3 januari



Het zou fijn als ik hier dan toch thuishoor
Alle reacties Link kopieren
Geluksboompje

Wij werken beide 38u/week.

Man begint vroeg en werkt tot 15u. Ik begin wat later en werk tot 16:30.

We hebben dus geen opvang nodig en toch staat er altijd iemand op tijd aan de schoolpoort.

Het is wel altijd goed plannen want uiteraard hebben we ook allemaal hobby's.

Dat eerste jaar kon ik niet begrijpen hoe andere mama's dat voor mekaar kregen. Maar eens ze 3 & 4 jaar waren was dat al helemaal anders
Alle reacties Link kopieren
Haa hier net de VK gebeld en de eerste echo gepland. Ze wilde me achter twee weken al laten langskomen maar de kans dat er dan nog geen hartje is te zien is me te groot. Omdat mijn cyclus langer is ben ik volgens de telling van de vk 5 weken maar werkelijk ben ik pas 4+1. Dan zou ik pas 6 weken zijn met de eerste echo en kreeg al flashbacks aan de echo waarop het hartje niet meer klopte. Nu dus op 2 januari de eerste echo dan zijn we 7 weken. Wat wel raar was dat ik al bijna een week een positieve test heb dus misschien dat ik toch verder ben dan ik denk hoewel dat vreemd is want ik heb mijn eisprong gemeten met een ovulatietest.



Boontje: hier willen ouders en schoonouders, zus en schoonzus ook oppassen op onze kleine haha. Iedereen een dag en dan blijft er nog een dag over voor mij :P haha. Spannend. Ik heb me ook weer aangemeld voor moeders voor moeders.



Jeetje Yelley wat een periode moet dat zijn geweest. Fijn dat je al zo vroeg voor de echo mag! Ik durfde het nog niet aan met 6 weken brr dan klopt misschien het hartje nog niet, denk doe dan maar een week later. Spannend!



Eva ik zal je even toevoegen in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Ik schrijf graag mee hier Vorige week positief getest, uitgerekende datum is zover ik heb kunnen berekenen 19 augustus.

Het is ons eerste kindje. Spannend! Ik ben 28, mijn vriend 31.



Op 12 januari hebben we de intake bij de vk + korte echo. 2 weken daarna termijnecho.

Ik moet me nog even verdiepen in meedoen aan moeders voor moeders. Ik woon in een appartement dus moet even kijken of de ophaaltijden handig zijn of dat ik het ergens weg kan brengen.



Kwaaltjes zijn wel een beetje aanwezig. Ik slaap niet zo goed meer en ben smorgens en eind vd middag misselijk. Maar valt nu nog mee gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Welkom kleinedingen. En gefeliciteerd natuurlijk! Dus ook jij moet nog even wachten op een termijnecho helaas gelukkig zitten we allemaal een beetje in hetzelfde schuitje

Wel vervelend dat je al af en toe misselijk bent. Hopelijk blijft het maar bij af en toe!
Hallo allemaal,



Ik zou ook graag meeschrijven bij deze groep.

Vanochtend heb ik tegen mijn eigen verwachtingen in hartstikke positief getest. Vanmiddag nog een keer voor de zekerheid haha, maar weer een dikke streep.

Hoe ik het zelf heb uitgerekend is mijn UD 21 augustus 2017.



Het wordt ons eerste kindje en wij zijn helemaal blij dat het eindelijk raak is na een jaar. Nu hopen dat het ook allemaal goed blijft gaan.



Kwaaltjes heb ik wel al wat. Voornamelijk al een aantal dagen misselijk 's ochtends en einde van de dag. Daarnaast pijnlijke borsten.



Hoop dat er nog een plekje voor mij is hier
Alle reacties Link kopieren
Cupcake

Bedankt om me in de tabel te zetten!



Wanneer vertellen jullie het aan familie en vrienden? En hoe?



Voor zij bij wie het niet het eerste kindje is, hoe gaan jullie het aan grote broer en zus vertellen?



Ben op zoek naar een origineel ideetje
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik zou ook graag mee willen schrijven (als het niet al te druk is)

Mijn UD is ongeveer 22 augustus!

Als jullie het goed vinden, zal ik me wat uitgebreider voorstellen in een volgend berichtje.
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de dames die zich net hebben aangemeld, gezellig dat jullie mee willen schrijven.



Iemand vroeg hoeveel uur we werken met kinderen.

Ik heb natuurlijk al oudere kinderen, maar ik heb altijd 16-24 uur gewerkt.

Momenteel werk ik 24 uur, alleen wordt mijn contract niet verlengd (lang leve de zorg) want dan moest ik een vast contract krijgen en daar doen ze niet meer aan.

Van de week ben ik begonnen bij mijn nieuwe werkgever, dit is een 0 uren contract en werk daar momenteel nog maar 2 uur, maar ik hoop dat dit snel uit kan gaan breiden.



Werken en een gezin runnen vind ik niet makkelijk, toen ze jonger waren en op het kdv zatten was het aan poten maar viel het nog wel mee, achteraf.

Nu kom ik moe en laat uit mijn werk en dan moeten er nog repetitie's overhoord worden, naar sport gebracht enz.

Ik ben echt heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan als er een baby bij is........



Over de zwangerschapskwaaltje, ik heb ze al vanaf dag 1.

Ik was thuis met een behoorlijke griep en had het dus niet meteen door, maar ben heel de dag hartstikke misselijk, kan mijn broek al niet meer aan, door de dikke buik (bij mijn jongste had ik dit ook heel snel) zweet me s'nachts het bed uit, vlees en kaas lucht maakt me onpasselijk, ik ben een emotioneel wrak en ik ben zoooooo moe.



Gelukkig heb ik een lieve vriend die alles voor me doet als ik het vraag en de kinderen houden er ook al rekening mee (mam ik maak een tosti ga jij even boven wat doen)

Nou ja het zijn nog maar 8 maanden.



Vanmorgen zou moeders voor moeders langs komen, maar zojuist werd ik afgebeld, de dame inkwestie was hartstikke ziek geworden, jammer, maar het is niet anders.



Vandaag mijn vrije dag, ik ga lekker niks doen heb ik me voor genomen, alleen vanmiddag even lekker winkelen.



Als het kerst is gaan we kerstavond en eerste kerstdag gourmetten en fonduen, aangezien ik misselijk wordt van vlees luchtjes hebben we voorgenomen om het dan te vertellen.

Wel vroeg, maar dat heb ik de andere keren ook gedaan en toen het een keer misging, was er begrip en steun.

Mijn ouders en zus weten al dat we ermee bezig waren, omdat ik hulp nodig heb om zwanger te worden en dit heel wat voeten in aarde heeft.

Aan lief zijn kant weet niemand het, dus ben heel benieuwd.......we zouden volgend jaar oktober gaan trouwen, dit stellen we maar uit, want om 6 weken na de bevalling in mijn jurk te passen is een gigi uitdaging.



Oja als jullie nog leuke ideeen hebben hoe we het nieuws kunnen vertellen dan hoor ik dat graag!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Kleine Dingen, Bloempie en Diene!



Kleine dingen: je kunt die kannen van mvm ook zelf wegbrengen naar een depot. Ik had er geen moeite mee om ze voor het huis te zetten. De informatrice gaf aan misschien kun je ze beter ergens verstoppen dus dacht oke ja prima haha ze staan dan nu achter de vuilniscontainer .



Bloempie yes eindelijk raak!



Diene10: ha voorlopig hebben we dezelfde uitgerekende datum , leuk! De meeste meiden zijn nog wat vroeger uitgerekend maar het topic had ik ook al erg vroeg geopend haha.



Eva: hier weet mijn familie het al! Ik heb vandaag al een week positieve testen. De vorige keer had ik het mijn ouders en schoonouders meteen de dag na de positieve test verteld. Ik heb er geen moeite mee om het mijn familie te vertellen, ik heb er meer moeite mee om mijn mond te moeten houden. Ik heb er geen spijt van gehad, toen het misging zijn ze er juist voor me geweest. En nu hadden ze het zelf geraden want ik wilde het zelf eigenlijk met kerst vertellen. Maar helaas... De vorige keer had ik het verteld met een rompertje en deze keer wilde ik het vertellen met kerstdinner bij ons thuis en dan roze en blauwe kerstballen of sokjes in de boom te hangen. Ander leuk idee is om te vragen of ze een foto van jullie gezin kunnen maken en dan vragen 'staan we er alle 3/4 op?'. Kijken hoe lang het duurt voordat het kwartje valt
Alle reacties Link kopieren
Beetjevreemd hier ook al last van de buik! Ik draag nu al mijn zwangerschapsbroeken. De vorige keer had ik ook al met 5 weken geen broek meer die lekker zat. Voor mijn gevoel echt heel vroeg mja het zit niet lekker en doet echt pijn, vooral die knoop! Lekker vrije dag vandaag! Hier al de hele week ziek op de bank brr.



Ik ben nog niet echt moe maar dat zal vooral komen doordat ik de hele dag op de bank lig. Verder ruik ik alles erg goed weer, buikje zwelt al op en ben wat emotioneler dan normaal. Voor de rest valt het reuze mee. De vorige keer had ik ook geen last van misselijkheid en was ik alleen moe, lage bloeddruk en last van mijn borsten. Maar dat kwam allemaal pas een week na NOD dus ik denk dat het nog moet komen hier.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames! Leuk dat jullie mee schrijven. Misschien moeten we een max aanhouden van 15? Wat vinden jullie?



Hier ook weer uren wakker gelegen, pfff. Normaal altijd een goede slaper maar momenteel is het waardeloos haha.



Beetje-vreemd ik heb ook een 0-uren contract. Vind dat soms wel spannend hoor. Ik maak genoeg uren maar ik hoop dat dat ook zo blijft wanneer ik het ga vertellen op het werk. Alle klachten bij jou al aanwezig dus. Wel fijn dat je kinderen en vriend er rekening mee houden.



Ik weet nog niet hoe we het gaan vertellen. Ik denk wel gelijk na de eerste goede echo. Ik vind het nu nog zo abstract allemaal. Waarschijnlijk omdat het zo lang geduurd heeft.. Ik was er echt van overtuigd dat het bij ons niet ging lukken spontaan. Ik heb ook nog helemaal niet de behoefte om dingen te gaan kopen enzo. Eerst de echo maar afwachten



Cupcake1988 beterschap! Wat leuk dat jullie het al verteld hebben!
Alle reacties Link kopieren
Cupcake: ik zal inderdaad even informeren waar ik ze kan wegbrengen, vindt het wel waardevol om mee te doen!



Eva: ik heb het meteen de dag na de test aan mijn beste vriendin verteld. Was ook lastig om geheim te houden want ze wist al dat we ermee bezig waren. En voelt heel goed dat ik het kan delen. Wij vertellen het rond kerst aan onze ouders, zussen, broer. Wel vroeg (ben dan 6 wkn) maar ik kan echt mn mond niet houden en wil ook geen smoesjes vertellen aan t kerstdiner, waarom ik niet aan de wijn ga ;). Voor mijn ouders hun eerste kleinkind en heb geen idee of ze iets vermoeden dus ben zo beniewd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven