3 zonen? Geen koopwoning ondanks hoogste bod.

15-10-2021 19:45 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een echtpaar uit Alblasserdam met 3 jongens van 14, 10 en 2,5 zijn door verkopers afgewezen voor een huis ondanks het feit dat ze het hoogste bod hadden gedaan. De verkopende partij hield rekening met de buurvrouw, die aan zware migraine lijdt.

Wat vinden jullie hiervan? Ethisch, moreel? Het mag maar moet dit zo blijven? Waarom wel/niet?

TO trapt af: ik vind dit lastig. Lief dat ze aan de buurvrouw denken maar
aan de andere kant geef je op deze manier steeds meer macht aan de verkoper want: waar stopt dit? Jongens, meisjes, kinderen, honden, katten homo's? Mensen met een witte auto, donkere of juist lichte huidskleur? Is deze insteek van de verkopers uit Alblasserdam niet gewoon discriminatie op basis van geslacht? Ik vind van wel.

Hier het artikel:

Linda en Glenn doen beste bod, maar grijpen mis: ‘Drie zoons te druk voor de buurvrouw’
https://www.destentor.nl/wonen/linda-en ... ~a2c5f8c8/
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
RikM schreef:
15-10-2021 20:40
Ik vind het juist arrogant om te menen dat je recht hebt op die woning en dan met zo'n jankverhaal in de krant te gaan staan. Te gênant voor woorden.
Dat jankverhaal in de krant hoeft van mij ook niet. En nee, ze hebben geen recht op die woning.

En die verkopers mogen doen wat ze willen. Maar zelf willen ze vast ook niet afgewezen worden op hun gezinssamenstelling.

Toen ik mijn huis verkocht wist ik pas nadat de koop gesloten was dat ik de kopers via via kende. En dus ook dat ze kinderen hadden. Waren het geen bekenden geweest dan had ik überhaupt niet geweten of ze kinderen hadden want dat is in het hele koopproces totaal niet relevant geweest.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
15-10-2021 21:17
Nee natuurlijk niet. Maar je mag je woning verkopen aan wie je wil. Zonder opgaaf van reden.
Maar dat geldt ook voor verhuren. En in dit geval kan je misschien wel bewijzen dat je wegens geslacht (of achtergrond in het huurverhaal) bent afgewezen.
Alle reacties Link kopieren
Zolang zij niet dakloos zijn niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
appelientjex schreef:
15-10-2021 21:00
Nee, maar mocht ik het weten dan zou ik dat niet willen. Ben tegen tegeltuinen en voor meer natuur in Nederland. Zou via de makelaar wel gaan vissen naar wat voor soort mensen het zijn. En een aan een belegger zou ik al HELEMAAL nooit verkopen. Die lui verzieken de huizenmarkt. Aan expats trouwens ook niet. Eigen bevolking eerst.
Slechte makelaar dan als hij met jou gaat zitten roddelen over potentiële kopers. Helemaal als die roddels zo ver gaan dat je eruit op kan maken wat ze volgend jaar met hun dan eigen tuin gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik eerder een ethische morele mening over het op de wereld zetten van 3 kinderen in deze tijd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-10-2021 21:23
Zolang zij niet dakloos zijn niet.
Het maakt het lastiger voor een gezin met kinderen (zeker met een lager inkomen) om aan een huis te komen, ook met de belachelijke huurvoorwaarden. Mochten ze ooit dringend een huis nodig hebben (dat weet je niet) dan staan ze in dit geval onderaan en hebben ze meer te verliezen dan Piet - Jan die nog bij zijn ouders kan hokken of 5x de huurprijs verdient en gemakkelijker van locatie kan wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Marelyse schreef:
15-10-2021 21:26
Slechte makelaar dan als hij met jou gaat zitten roddelen over potentiële kopers. Helemaal als die roddels zo ver gaan dat je eruit op kan maken wat ze volgend jaar met hun dan eigen tuin gaan doen.
Inderdaad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Kjaere schreef:
15-10-2021 21:20
Maar dat geldt ook voor verhuren. En in dit geval kan je misschien wel bewijzen dat je wegens geslacht (of achtergrond in het huurverhaal) bent afgewezen.
Met verhuren werkt het wel zo tegenwoordig. Onze zoon onlangs ervaring mee gehad. Je moet een aanbeveling schrijven, wat je doet voor werk , je inkomen etc. . De verhuurder krijgt deze dan via de makerlaar . En kiest op basis daarvan iemand uit. Wat dus ook misstanden kan geven
Alle reacties Link kopieren
Tja dat soort risico's heb je wanneer je de wereld opzadelt met 3 kinderen die straks ook weer allemaal een eigen huis willen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
......................Bladiebla, buren met lawaaierige kids, bladiebla..
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 15-10-2021 21:51
Reden: Eventuele herkenbaarheid
91.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onze, nu nog kinderloze, dochter wil een huis kopen met haar vriend. Moet ze er dan gelijk maar bij vertellen dat ze 4 kinderen willen?
Dat merken de buren tzt vanzelf wel :-D
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-10-2021 21:31
Tja dat soort risico's heb je wanneer je de wereld opzadelt met 3 kinderen die straks ook weer allemaal een eigen huis willen.
Die straks jou mogen verzorgen in een verpleeghuis (als die er nog zijn) hoera voor de mantelzorg. Of misschien alle bende op ruimen die onze generatie (en daarvoor) gecreëerd hebben? Ergens met je eens hoor! In mijn ogen is er minder tekort als we niet zo egoïstisch zouden zijn..
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook wel geluk bij een ongeluk. Als je straks de buuf steeds voor de deur hebt dat het stil moet zijn dan woon je daar ook niet echt lekker met je 3 kinderen.
Die kinderloze rustige mensen die nu voor de buurvrouw worden geregeld kunnen ook een drieling krijgen, drummen voor de hobby, 3 honden nemen of heel hard krijsen tijdens dagelijkse ruzies, ieder weekend bralfeestjes houden of een knettermotor kopen. Als je garanties op absolute rust wil dan is een rijtjeshuis gewoon geen slimme zet.

Mijn buurmeisjes gebruiken de schutting als hockeyplank. Word ik ook niet altijd blij van maar ja, toen ik hier kwam wonen waren die meisjes nog niet eens gemaakt.
anoniem_395252 wijzigde dit bericht op 15-10-2021 21:43
34.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kjaere schreef:
15-10-2021 21:20
Maar dat geldt ook voor verhuren. En in dit geval kan je misschien wel bewijzen dat je wegens geslacht (of achtergrond in het huurverhaal) bent afgewezen.
Ja? Ik weet niet of dat voor verhuurders geldt. Voor particuliere huisjesmelkers misschien? Maar toch niet voor woningbouw corporaties?
Marelyse schreef:
15-10-2021 21:40
Tsja. Die kinderloze rustige mensen die nu voor de buurvrouw worden geregeld kunnen ook een drieling krijgen, drummen voor de hobby, 3 honden nemen of heel hard krijsen tijdens dagelijkse ruzies, ieder weekend bralfeestjes houden of een knettermotor kopen. Als je garanties op absolute rust wil dan is een rijtjeshuis gewoon geen slimme zet.

Mijn buurmeisjes gebruiken de schutting als hockeyplank. Word ik ook niet altijd blij van maar ja, toen ik hier kwam wonen waren die meisjes nog niet eens gemaakt.
Kan je mij niet quoten..
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-10-2021 21:31
Tja dat soort risico's heb je wanneer je de wereld opzadelt met 3 kinderen die straks ook weer allemaal een eigen huis willen.
Haha eens.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
15-10-2021 19:51
Als ik de buurvrouw was zou ik heel blij zijn dat de verkoper ook zo aan mij denkt. Pff, 3 kinderen naast me zou ik ook ongelukkig van worden. Dan mag zij over een jaar verhuizen vanwege overlast.

Mensen met kinderen denken altijd dat iedereen hun kroostjes ook zo geweldig vindt, niet dus!
Beetje kort door de bocht deze opmerking.
Wij hebben er 4 en een grote hond maar zijn niemand tot last.
Alle reacties Link kopieren
Kjaere schreef:
15-10-2021 21:29
Het maakt het lastiger voor een gezin met kinderen (zeker met een lager inkomen) om aan een huis te komen, ook met de belachelijke huurvoorwaarden. Mochten ze ooit dringend een huis nodig hebben (dat weet je niet) dan staan ze in dit geval onderaan en hebben ze meer te verliezen dan Piet - Jan die nog bij zijn ouders kan hokken of 5x de huurprijs verdient en gemakkelijker van locatie kan wisselen.
Het leven IS lastiger met veel kinderen. Maar je mag niet verwachten dat er extra voor je gezorgd gaat worden ofzo, omdat je drie kinderen hebt.
Als je iets overkomt waardoor je het zwaarder hebt in het leven, vind ik dat heel anders dan wanneer je er voor KIEST om drie kinderen op de wereld te zetten. Mensen met kinderen krijgen al behoorlijk veel toegestopt in dit land. Moeten ze nou echt overal voorrang op krijgen?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
15-10-2021 21:40
Ja? Ik weet niet of dat voor verhuurders geldt. Voor particuliere huisjesmelkers misschien? Maar toch niet voor woningbouw corporaties?
Ja klopt het was particulier. Woningbouw zie ik dat niet zo snel doen inderdaad.
Marelyse schreef:
15-10-2021 21:40
Tsja. Die kinderloze rustige mensen die nu voor de buurvrouw worden geregeld kunnen ook een drieling krijgen, drummen voor de hobby, 3 honden nemen of heel hard krijsen tijdens dagelijkse ruzies, ieder weekend bralfeestjes houden of een knettermotor kopen. Als je garanties op absolute rust wil dan is een rijtjeshuis gewoon geen slimme zet.

Mijn buurmeisjes gebruiken de schutting als hockeyplank. Word ik ook niet altijd blij van maar ja, toen ik hier kwam wonen waren die meisjes nog niet eens gemaakt.
Alles kan.

Sowieso vind ik van zo'n groot gezin in 2021, maar dat terzijde.

Wij wonen in een kindvriendelijke buurt, ik woon tegenover een school dus ik kan echt wel wat hebben.

Maar zoals het met dat gezin gaat, in dat, echt veel te kleine huis, is echt niet normaal.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 15-10-2021 21:44
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marelyse schreef:
15-10-2021 21:26
Slechte makelaar dan als hij met jou gaat zitten roddelen over potentiële kopers. Helemaal als die roddels zo ver gaan dat je eruit op kan maken wat ze volgend jaar met hun dan eigen tuin gaan doen.
Jemig wat wordt er hier diep op ingegaan. Ik neem aan dat ik die potentiële kopers ook wel zelf een keer zie, niet? Ik zorg wel dat ik op een of andere een inschatting kan maken over wat voor mensen het zijn en of ik ze passend vindt in ons huis.
En wees verder blij dat ik zo groen minded ben. Ik vind sowieso dat de overheid moet verbieden om tuinen volledig te betegelen. Dat is voor de afwatering en slecht voor de natuur.
appelientjex wijzigde dit bericht op 15-10-2021 21:50
15.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook twee zoons. Wat zijn wij blij dat de verkoper van ons huis het ons heeft gegund.. als ze twee dochters en een jongen hadden gehad mocht het dan wel? Of twee jongens en een dochter?

Bizar dat ze zo'n rekening houden met de buurvrouw. Ze weten niet eens hoe de kinderen zijn.. bijzonder verhaal.

Mijn jongens zijn ook niet druk. Alleen omdat het jongens zijn zou dat wel zo moeten zijn?

O_o
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
15-10-2021 21:42
Het leven IS lastiger met veel kinderen. Maar je mag niet verwachten dat er extra voor je gezorgd gaat worden ofzo, omdat je drie kinderen hebt.
Als je iets overkomt waardoor je het zwaarder hebt in het leven, vind ik dat heel anders dan wanneer je er voor KIEST om drie kinderen op de wereld te zetten. Mensen met kinderen krijgen al behoorlijk veel toegestopt in dit land. Moeten ze nou echt overal voorrang op krijgen?
Eens. Mensen kiezen zelf voor veel kinderen. Je leest soms de gekste dingen. Dan wonen ze in een sociale huurwoning van 40 m2, en krijgen ze vervolgens 4 kinderen. En dan klagen dat ze maar 1 slaapkamer hebben. Tja misschien had je niet zoveel kinderen moeten krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
15-10-2021 21:42
Het leven IS lastiger met veel kinderen. Maar je mag niet verwachten dat er extra voor je gezorgd gaat worden ofzo, omdat je drie kinderen hebt.
Als je iets overkomt waardoor je het zwaarder hebt in het leven, vind ik dat heel anders dan wanneer je er voor KIEST om drie kinderen op de wereld te zetten. Mensen met kinderen krijgen al behoorlijk veel toegestopt in dit land. Moeten ze nou echt overal voorrang op krijgen?
Ja 'kwetsbare' verdienen het wel om beschermd te worden. Je kiest ervoor om 3 kinderen te krijgen, niemand kiest ervoor om op basis daarvan gediscrimineerd te worden. Er kunnen dingen in je leven gebeuren waar ie niet voor kiest.. je kan je baan verliezen, je huis kan overstromen, overlijden... Moet je dan maar geen kinderen krijgen omdat je dan kwetsbaar bent? Of mag je alleen kinderen krijgen als je welvarend genoeg bent om het allemaal af te kunnen kopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven