80 klanten..........

26-01-2015 09:53 2303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij een inval in een kamertje in het Limburgse Valkenburg werden dna-sporen en contactgegevens gevonden van tachtig mannen die betaalde seks hebben gehad met een minderjarig meisje (16). Haar loverboy werd gearresteerd. Zelden werd er zo veel bewijs gevonden tegen een pooier én de klanten van een uitgebuit meisje. Justitie pakt de grote groep mannen nu publiekelijk hard aan, voor het eerst.



Deze mannen hadden tegen betaling seks met een minderjarige. Het is strafbaar en ik ga ze niet helpen om dat geheim te houden

Officier van justitie David van Kuppeveld

Jammer dan als vrouwlief opendoet, zegt justitie in Limburg, 'maar voor ons weegt seksuele uitbuiting zwaarder'. Harde woorden. En dit is nog maar het begin, stellen onderzoekers en rechercheurs op het gebied van mensenhandel. De aanpak van hoerenlopers zal de komende jaren verharden.



Politie en justitie richtten hun pijlen in de afgelopen 10 jaar vooral op de (loverboy)thematiek en aanpak van mensenhandelaren. Nu wordt ook de klant ter verantwoording geroepen, zoals vorige week in Limburg. Toen pas kwam naar buiten wat er zich in oktober vorig jaar heeft afgespeeld in een hotel in Valkenburg.



Onder dwang van een loverboy, de 21-jarige Armin A., ontving een 16-jarig meisje klanten op een kamer. Het moeten er minstens vijftig zijn geweest, gaf het OM aan. Bij hen staat de politie binnenkort op de stoep. Gisteravond bleek dat justitie naar nog eens dertig andere mannen onderzoek doet, aldus de Limburgse nieuwssite 1Limburg.



Inval

Wanneer de politie op 14 oktober een inval doet, wordt een klant op heterdaad betrapt. De prullenbak zit dan al vol condooms. Armin A. zit tijdens de inval op het toilet in de badkamer.



Zijn telefoon, waarop het meisje volgens de online advertenties bereikbaar zou zijn, ligt voor het grijpen. Hierin vindt de politie een lange klantenlijst. Met deze gegevens en de prullenbak vol dna heeft het Openbaar Ministerie een zeldzame grote zaak tegen minstens vijftig hoerenlopers. Hen hangt een celstraf van 4 jaar boven het hoofd.



Justitie zegt nu: Let op, jij kunt als vader, opa of echtgenoot over een meisje heengaan, maar je draagt verantwoording voor haar. Dat heeft lang geduurd

Lou Repetur, adviseur seksueel geweld bij kennisinstituut Movisie

,,Deze mannen hadden tegen betaling seks met een minderjarige. Het is strafbaar en ik ga ze niet helpen om dat geheim te houden," zei officier van justitie David van Kuppeveld in niet mis te verstane woorden in de rechtbank.



Morele verontwaardiging

Een paar jaar geleden was deze harde aanpak niet goed gevallen, zegt Lou Repetur, adviseur seksueel geweld bij kennisinstituut Movisie. ,,We voelen de morele verontwaardiging nu veel meer dan 10 jaar geleden. Toen in 1995 campagnes werden gehouden om prostituanten te stimuleren seks met een condoom te hebben, werd er ook voorgesteld om hen te confronteren met vrouwen die onder dwang werken. Dat kwam er niet doorheen.''



Repetur: ,,Pas met de opkomst van loverboys werd het als probleem gezien. Justitie zegt nu: Let op, jij kunt als vader, opa of echtgenoot over een meisje heengaan, maar je draagt verantwoording voor haar. Dat heeft lang geduurd." Ze waarschuwt wel voor stigmatisering. ,,We moeten klanten aanspreken op hun verantwoordelijkheid voor minderjarigen. Niet op het feit dat ze naar een legale prostituee gaan, want dat mag in Nederland.''



Mensenhandel

De zaak in Limburg noemt ze uniek. Zelden wordt er zo veel bewijs gevonden tegen de pooier én de klanten, zegt ook Eric van den Vrande, coördinator van het team Mensenhandel bij de politie Brabant. Vaak beschermen de misbruikte meisjes hun 'vermeende vriendje' en geven ze weinig informatie. ,,De pooier is vaak de enige die ze nog hebben," zegt hij.



Het is volgens Van der Vrande een landelijke tendens dat hoerenlopers meer zullen worden gecontroleerd. Er ligt al een wetsvoorstel van de Pvda, SP en CU klaar om ook klanten strafbaar te stellen die hadden kunnen weten dat een vrouw onder dwang werkt.



Plaatsvervangend hoofdofficier George Rasker hoopt dat de ontmaskering van de tientallen klanten anderen afschrikt. Onderzoeker Repetur betwijfelt dit. ,,Prostitutie is het oudste beroep ter wereld. Er zal behoefte aan blijven." Bovendien vindt ze de confrontatie thuis te ver gaan. ,,Voor wie is de schok groter: de man of het gezin?"
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Het zijn altijd weer die mannen. Zielig voor het meisje.
Wat erg, zeg.



Hotels zijn meestal heel goed beveiligd, met camera's en al, maar niemand valt op dat een jong meisje 10 dagen in een kamer blijft en er steeds mannen in en uitlopen?
Alle reacties Link kopieren
Arm, arm kind
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:muurbloempje66 schreef op 26 januari 2015 @ 09:56:

Het zijn altijd weer die mannen. Zielig voor het meisje.Vlak vrouwen ook niet uit. Sommigen brengen ze in contact met loverboys.
Alle reacties Link kopieren
Mooi, die aanpak. Al vraag ik me af hoe hoog de straffen zijn die uiteindelijk worden opgelegd. En bij bovenstaand verhaal vraag ik me ook af of aannemelijk gemaakt kan worden of klanten konden weten dat het meisje pas 16 was.



Tijdje geleden had Undercover in Nederland ook twee schokkende afleveringen over seks met minderjarige meiden.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat de mannen ook worden aangepakt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
vreselijk
quote:Frizz schreef op 26 januari 2015 @ 10:02:

Mooi, die aanpak. Al vraag ik me af hoe hoog de straffen zijn die uiteindelijk worden opgelegd.



De maximumstraf van twaalf jaar voor verkrachting wordt in sommige gevallen nog hoger. Hierna zullen de strafverzwarende omstandigheden voor verkrachting worden weergegeven samen met de maximumstraffen:



Verkrachting: 12 jaar;

Verkrachting met meerdere personen: 16 jaar;

Verkrachting van een minderjarige die onder zijn verzorging/gezag staat: 16 jaar;

Verkrachting met zwaar lichamelijk letsel of levensgevaar tot gevolg: 15 jaar;

Verkrachting met de dood tot gevolg: 18 jaar.

Bron: http://www.wetrecht.nl/verkrachting/
Alle reacties Link kopieren
Heftig dit! Goeie zaak dat ze het probleem nu eens grondig aanpakken. Al ben ik inderdaad ook bang dat het veel gezinnen op z'n kop zal zetten.



Het doel heiligt de middelen misschien. Maar toch....
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 26 januari 2015 @ 10:05:

[...]





De maximumstraf van twaalf jaar voor verkrachting wordt in sommige gevallen nog hoger. Hierna zullen de strafverzwarende omstandigheden voor verkrachting worden weergegeven samen met de maximumstraffen:



Verkrachting: 12 jaar;

Verkrachting met meerdere personen: 16 jaar;

Verkrachting van een minderjarige die onder zijn verzorging/gezag staat: 16 jaar;

Verkrachting met zwaar lichamelijk letsel of levensgevaar tot gevolg: 15 jaar;

Verkrachting met de dood tot gevolg: 18 jaar.

Bron: http://www.wetrecht.nl/verkrachting/Wordt er verkrachting ten laste gelegd? Dit zijn de maximum straffen, maar die worden in Nederland dacht ik bijna nooit opgelegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vera8 schreef op 26 januari 2015 @ 10:09:

Heftig dit! Goeie zaak dat ze het probleem nu eens grondig aanpakken. Al ben ik inderdaad ook bang dat het veel gezinnen op z'n kop zal zetten.



Het doel heiligt de middelen misschien. Maar toch....Maar toch wat? Daar ben ik heel benieuwd naar.
Verkrachting op zijn minst. In een artikel op De Limburger hebben ze het ook over maximale straffen van 16 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Dat arme kind.................
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vera8 schreef op 26 januari 2015 @ 10:09:

Heftig dit! Goeie zaak dat ze het probleem nu eens grondig aanpakken. Al ben ik inderdaad ook bang dat het veel gezinnen op z'n kop zal zetten.



Het doel heiligt de middelen misschien. Maar toch....





Maar toch?



Hoe zou jij het vinden als je vent een 16 jarige zou misbruiken?? Op die leeftijd ontdek je normaal gesproken seks met je vriendje, met alle gestuntel en verliefdheid dat daar bij hoort.



Niet afgewerkt als een opblaaspop op een goor hotelletje.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Frizz schreef op 26 januari 2015 @ 10:02:

Mooi, die aanpak. Al vraag ik me af hoe hoog de straffen zijn die uiteindelijk worden opgelegd. En bij bovenstaand verhaal vraag ik me ook af of aannemelijk gemaakt kan worden of klanten konden weten dat het meisje pas 16 was.



Tijdje geleden had Undercover in Nederland ook twee schokkende afleveringen over seks met minderjarige meiden.



Dat vroeg ik me ook af. Als zij ervan uit gingen dat ze meerderjarig was, is het dan ook verkrachting? Iemand hier die dat weet?



Wel ontzettend triest voor het meisje dit.
Alle reacties Link kopieren
Walgelijk, echt walgelijk dit. Ik hoop dat ze de klanten nu ook eens een keer echt gaan aanpakken.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
quote:liara schreef op 26 januari 2015 @ 10:26:

[...]





Dat vroeg ik me ook af. Als zij ervan uit gingen dat ze meerderjarig was, is het dan ook verkrachting? Iemand hier die dat weet?



Wel ontzettend triest voor het meisje dit.Waarom zouden ze ervan uitgaan dat ze meerderjarig was? Ik bedoel, vragen ze dat dan aan de pooier, of aan haar, of vragen ze om een identiteitsbewijs? Hoe gaat zoiets in zijn werk?
Alle reacties Link kopieren
Ik maak bezwaar tegen de titel.

Een klant is iemand met wie je een zakelijke overeenkomst hebt. De klant betaalt, jij levert een dienst.

Dit meisje werd gedwongen. Er was geen sprake van wederzijdse overeenstemming.



Geen 80 klanten dus, maar 80 keer misbruik. Uitbuiting.



Een man die gebruik wil maken van de diensten van een prostituee mag zich ook weleens achter de oren krabben en zich afvragen of alles wel klopt. Een jong meisje. Een hotelkamer. Een pooier op de WC...



Van mij mogen ze aangepakt worden.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Er zondermeer vanuit gaan dat een hoertje meerderjarig is, is natuurlijk ook een kutsmoes. Iedereen weet dat dit soort dingen gebeuren. Alleen als zij zelf heeft gelogen over haar leeftijd, kunnen die smeerlappen daarmee wegkomen.
Alle reacties Link kopieren
Mannen zijn beesten, zelfs mijn eigen man zegt het. ( vol verbijstering dan he, niet dat hij er zelf 1 is.)
quote:ikeaverslaafde schreef op 26 januari 2015 @ 10:29:

[...]





Waarom zouden ze ervan uitgaan dat ze meerderjarig was? Ik bedoel, vragen ze dat dan aan de pooier, of aan haar, of vragen ze om een identiteitsbewijs? Hoe gaat zoiets in zijn werk?Ik heb geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat. Je gaat er toch ook niet vanuit dat een meisje minderjarig is, mag ik hopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 26 januari 2015 @ 10:39:

Mannen zijn beesten, zelfs mijn eigen man zegt het. ( vol verbijstering dan he, niet dat hij er zelf 1 is.)Niet alleen mannen hoor. Gister een aflevering gezien van Undercover in Nederland over een vrouw die zogenaamd pedofielen hulp bood via de "stichting" Martijn. Die vrouw hielp een (zogenaamd, undercover voor het programma) pedofiele vrouw aan een oppasadres zodat zij in contact kon komen met een 2(!) jarig meisje. Werkelijk te gruwelijk voor woorden. Bovenstaand verhaal trouwens ook.. Hoop dat het meisje in het verhaal goede hulp krijgt en de mannen maar ook zéker de loverboy een flinke straf krijgen.
---
quote:liara schreef op 26 januari 2015 @ 10:41:

[...]





Ik heb geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat. Je gaat er toch ook niet vanuit dat een meisje minderjarig is, mag ik hopen.Hm, dat vind ik naïef. In een branche waar minderjarig werk toch best een probleem is, zou ik daar toch bedacht op zijn.
Natuurlijk is het een schok als je ontdekt dat jouw vent één van de tachtig is geweest. Ja, dat zet gezinnen op zijn kop. Maar dat liever, dan in alle onnozelheid samenleven met een vent die op zo'n verschrikkelijke manier vreemdgaat.



Ik weet, helaas, wat dat is, al kwam ik er pas na mijn huwelijk achter. Jaren na de scheiding heb ik bij toeval ontdekt waar ons modale inkomen waar we nooit mee uitkwamen naartoe is gegaan. Naar de hoeren en schimmige dates. Zelfs het spaargeld van de kinderen, bedoeld voor hun studie. Ik weet dat hij stiekem tienersekssites bezocht (waar de kinderen bij waren, zij vertelden het me veel later) dus ik sluit niet uit dat ook de vader van mijn kinderen een gore puberneuker is geweest die het geld voor de studie van zijn kinderen naar haar loverboy bracht. Ik zeg niet dat het waar is, maar ik sluit niks uit na alles wat ik achteraf heb ontdekt.



Daarom zeg ik: oppakken die asociale geilneven! Hun gezin is beter af zonder deze gewetenloze klootzakken die alleen maar hun lul achterna lopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven