Aanslag in Nice

15-07-2016 00:02 745 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vrachtwagen reed in op een feestende menigte die naar een vuurwerkshow keken op de promenade. Daarna werd er geschoten al 30 doden en vele gewonden
quote:liubi schreef op 15 juli 2016 @ 09:06:

[...]

Overigens denk ik dat deze aanslagen (Jeddah, Medina, Nice) worden gepleegd door IS-sympathiserende lone-wolfs en dat is eigenlijk nog enger. Want op deze manier is het moeilijk om nog mensen te vertrouwen. En ja, dit gegeven leidt onherroepelijk tot een schifting in de samenleving.Dat denk ik ook. En dat maakt het nog angstiger en onvoorspelbaarder.
quote:soundofsunshine schreef op 15 juli 2016 @ 09:12:

[...]

Ik zie dat wel gebeuren hoor. Niet in demonstraties ofzo, maar wel op Facebook. Kreeg laatst zelfs een flyer van de plaatselijke moskee in die bus die uitlegde dat de islam vrede is en dat IS geen islam is maar een moordlustige ideologie.

Overig pleegt IS veel meer aanslagen op moslims in moslimlanden, dus eerlijk gezegd snap ik zelf niet helemaal waarom moslims in Nederland zich zouden moeten verontschuldigen voor het gedrag van radicale idioten. Net zoals ik als christen niet het gevoel heb openlijk afstand te moeten nemen van bijvoorbeeld de Westboro Church in de VS die geweld tegen homo's, buitenlanders etc verheerlijkt. Moeten Nederlandse agenten afstand nemen van de schietgrage agenten in de VS? Moeten alle blanken afstand nemen van de racistische aanslag in een Amerikaanse kerk door een verwarde man?+1
quote:muurbloempje66 schreef op 15 juli 2016 @ 09:13:

[...]

Ik geef mijn kinderen een mooi geloof door, en niet wat jij beschrijft. Ze leren dat IS slcht is. Dat maak jij ervan. Het overgrote deel van de moslims ook. Anders was er een wereldoorlog uitgebroken.
Ik geloof niet dat IS dit zelf gedaan heeft maar een sympathisant. Voor IS natuurlijk prachtig. Hoeven ze zelf het vuile werk niet op te knappen.
quote:hollebollegijs schreef op 15 juli 2016 @ 09:06:

[...]

In Screbrenica grepen we niet in.

[afbeelding]

De Nederlandse F16's bleven "keurig" aan de grond.

Het is nog steeds het symbool van nationale schaamte.

We zaten vast aan een UN mandaat!!! "We" wilden dolgraag ingrijpen!!!

Wat jij zegt is schofferend naar iedereen die erbij was. En daar ken ik er zat van.
Ik vind het een angstig idee dat iedere gevaarlijke gek iets gewelddadigs kan gaan doen omdat hij/zij de wereld haat en zelf helemaal niets met de islam te maken heeft. IS lacht in zijn vuistje, want dan is hun ultieme doel bereikt.
quote:soundofsunshine schreef op 15 juli 2016 @ 09:12:

[...]

Ik zie dat wel gebeuren hoor. Niet in demonstraties ofzo, maar wel op Facebook. Kreeg laatst zelfs een flyer van de plaatselijke moskee in die bus die uitlegde dat de islam vrede is en dat IS geen islam is maar een moordlustige ideologie.

Overig pleegt IS veel meer aanslagen op moslims in moslimlanden, dus eerlijk gezegd snap ik zelf niet helemaal waarom moslims in Nederland zich zouden moeten verontschuldigen voor het gedrag van radicale idioten. Net zoals ik als christen niet het gevoel heb openlijk afstand te moeten nemen van bijvoorbeeld de Westboro Church in de VS die geweld tegen homo's, buitenlanders etc verheerlijkt. Moeten Nederlandse agenten afstand nemen van de schietgrage agenten in de VS? Moeten alle blanken afstand nemen van de racistische aanslag in een Amerikaanse kerk door een verwarde man?

Die mensen met zulke mening die vinden dat alle moslims afstand zouden moeten doen en in de voorbeelden die jij noemt niet, willen waarschijnlijk dat moslims gewoon 'ongelovig' worden. Het gaat ze niet om het afstand nemen van.

Anders werd dat idd ook wel gezegd in jouw voorbeelden
quote:oemiee1234 schreef op 15 juli 2016 @ 09:06:

https://www.instagram.com/p/BF8SIawCUFq/

https://www.instagram.com/p/BE1uGRkiUE2/

Zulke dingen gebeuren daar ELKE dag. Ziekenhuizen en basisscholen. Onder het mom van IS moet bestreden worden. Maar nogmaals stel je voor dit gebeurde in ons land om Hitler weg te jagen..

Dit is ook waarom "terugkerende syriestrijders" zon gevaar zijn. Ze hebben met eigen ogen gezien wat het westen daar ELKE dag doet.Voordat ze zijn afgereisd zijn ze wat mij betreft al een gevaar.
quote:wyandotje schreef op 15 juli 2016 @ 08:50:

[...]

Waarom vechten ze zelf niet terug dan?

Lees je de krant weleens?

Irak heeft geen functionerende regering, dat helpt niet bepaald. Er is wel een burgerbeweging in het noorden.

En in Syrië vecht de regering wel degelijk tegen IS, maar ook tegen elke oppositie waardoor ze heel veel burgerslachtoffers maken. Er zijn in de afgelopen jaren zeker 400.000 doden gevallen volgens de VN, nogal wiedes dat mensen vluchten.
quote:liubi schreef op 15 juli 2016 @ 09:15:

Ik geloof niet dat IS dit zelf gedaan heeft maar een sympathisant. Voor IS natuurlijk prachtig. Hoeven ze zelf het vuile werk niet op te knappen.Dat denk ik ook. Genoeg getroebleerde jonge mensen in de wereld die zich laten inspireren door IS (of door high school shootings etc) en dan copy cat gedrag vertonen. Allemaal koren op de molen van IS.
Pas als soennieten en sjiieten door een deur kunnen zal er wereldvrede heersen
quote:liubi schreef op 15 juli 2016 @ 09:24:

Pas als soennieten en sjiieten door een deur kunnen zal er wereldvrede heersen En wanneer de Israëliërs en de Palestijnen door een deur kunnen en de Hoeties en de Toeties in Afrika... Er is zoveel haat in de wereld. Bah.
OEMIEE: je bent wel erg selectief in wat je weet of wil weten. Maar ter info: de meeste doden in Syrie zijn gevallen door het regime van Assad die tegenstanders afmaakt, gifgasaanval pleegde, en bommen gooit. IS is niet eens het grootste probleem in Syrie. Daarnaast zijn er ook de bommen van het Westen en rusland die ook voor onschuldige doden zorgen.

De vluchtelingenstroom heeft niet direct verband met onze bommen. De stroom was er al. Mensen vertrekken nu meer omdat de oorlog al meer dan vijf jaar aan de gang is en mensen geen zin hebben om hun leven zo lang 'on hold' te zetten. Na zo'n tijd wil men wer een normaal leven en een perspectief. Iets wat in Europa meer geboden kan worden dan in Syrie. Daarnaast vertrekken veel mannen om niet mee te hoeven vechten met Assad (dienstplicht) jonge mannen hebben (terecht) geen zin om te moeten doden.

in jouw ogen is alles de schuld van het westen. (Wellicht zit er een haat jegens het westen in je) en neem je alles zo waar. Maar de situatie in Syrie is ingewikkeld en ontstaan door verschillende factoren. Het was daar al een puinhoop voordat "wij" ons er mee gingen bemoeien. Sterker nog, toen werd er naar het Westen gewezen dat er te weinig gedaan werd. En nu is het ook weer niet goed.

Wat zie jij eigenlijk het liefst? Denk je dat alles weer koek en ei is in Syrie als we niet meer bombarderen? Dat IS dan stopt met aanslagen hier? Denk na joh.... wat denk je dat er gebeurt met de mensen daar als wij niets meer doen om IS te stoppen?

Zet aub je kokervisiebril af en stop met onzin verkondigen en met het vingertje te wijzen. Natuurlijk heeft het westen aandeel in de situatie in Syrie en zijn we mede verantwoordelijk voor wat daar gebeurt. Maar jouw reacties zijn erg overtrokken.
quote:emmetje2 schreef op 15 juli 2016 @ 00:22:

Jeetje weer een aanslag. Wat ik me afvraag is waarom is precies Frankrijk steeds de "lul"?

Vanwege het relatief hoge aantal moslims in dit land (10%) waardoor men het gevoel heeft dat dit land bijna veroverd is, men overmoediger wordt en er hoognodig "verwesterde, frivole" moslims tot de orde (de ware leer van de islam) moeten worden geroepen.

Hetzelfde zie je in Israël (16,6% moslim).

Dit zal overigens niet strikt zo gelden, het hangt ook af van de dominante Islam doctrine in de landen. Moet zeggen dat ik hier niet erg op heb gestudeerd (per slot van rekening kan je er niets aan veranderen; onze bestuurders hebben de immigratie toegestaan) en maar blijf hopen dat het hier voorlopig rustig blijft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Maar on topic: verschrikkelijl wat daar in NIce is gebeurd. Waarschijnlijk eenof andere gek die sympathiseert met IS.
In Frankrijk wonen veel moslims en veelal in de niet beste wijken. Jongeren krijgen/zien weinig kansen en radicaliseren.
quote:elfje12 schreef op 15 juli 2016 @ 08:51:

Je kiest niet zelf voor een geloof. Als je in een land geboren wordt waar ze moslim zijn, dan neem je dat geloof aan. Werd je vroeger in Nederland geboren dan werd je Christelijk opgevoed.Ach, hou toch op. Dat excuus kun je tot pakweg je 16e gebruiken.
quote:soundofsunshine schreef op 15 juli 2016 @ 09:21:

[...]

Lees je de krant weleens?

Irak heeft geen functionerende regering, dat helpt niet bepaald. Er is wel een burgerbeweging in het noorden.

En in Syrië vecht de regering wel degelijk tegen IS, maar ook tegen elke oppositie waardoor ze heel veel burgerslachtoffers maken. Er zijn in de afgelopen jaren zeker 400.000 doden gevallen volgens de VN, nogal wiedes dat mensen vluchten.Nee, de krant lees ik niet. Ik kijk wel naar het journaal maar ik ben allang de draad kwijt wie nu boos was op wie. Het klinkt voor mij als een grote ingewikkelde puinhoop.
Frankrijk heeft relatief veel geradicaliseerden. Dus meer.aanslagen. nog wel...... in andere landen gaat er ook nog wel wat gebeuren. Ik denk hoe meervan dit soort aanslagen er zijn hoe meer andere gekken op ideeen worden gebracht.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 15 juli 2016 @ 09:37:

[...]

Ach, hou toch op. Dat excuus kun je tot pakweg je 16e gebruiken.Ja, hier ja. In veel landen niet. Daar neem je dat geloof aan.
quote:elfje12 schreef op 15 juli 2016 @ 09:39:

[...]

Ja, hier ja. In veel landen niet. Daar neem je dat geloof aan.

Bullshit. Dat heet de verlichting. Je hebt een eigen geest, een eigen mening. Zolang er in Amsterdam West nog wordt gejuicht om dit soort aanslagen kun je niet met droge ogen zeggen dat 'je je geloof maar aanneemt'. Daar kies je voor. Ook als je in Afghanistan woont. Je kiest niet voor mishandeling en onderdrukking en geweld, dat is een ander verhaal.

Er zijn genoeg Moslims, Chistenen, Joden, die open en duidelijk afstand nemen van wat er in naam van religie gebeurt.
quote:mick87 schreef op 15 juli 2016 @ 09:38:

Frankrijk heeft relatief veel geradicaliseerden. Dus meer.aanslagen. nog wel...... in andere landen gaat er ook nog wel wat gebeuren. Ik denk hoe meervan dit soort aanslagen er zijn hoe meer andere gekken op ideeen worden gebracht.

Het steekt elkaar allemaal aan.

Vuur bestrijd je met vuur zeggen ze toch?
Wat verschrikkelijk weer dit! Ik was lichtelijk in paniek. Mijn ouders zijn in Nice op vakantie. Mijn moeder komt uit Frankrijk en ze zijn daar bij familie. Ik kon ze eerst niet bereiken. Ze hebben zoek vrienden met mij en locatie niet beschikbaar. Vond het echt naar. Gelukkig heb ik ze vanochtend gesproken. Ze waren gelukkig niet weggeweest. Heftig hoor! Ppff Mijn gedachtes zijn bij Nice, Frankrijk en alle slachtoffers en nabestaande!
quote:yasmijn schreef op 15 juli 2016 @ 09:16:

[...]

We zaten vast aan een UN mandaat!!! "We" wilden dolgraag ingrijpen!!!

Wat jij zegt is schofferend naar iedereen die erbij was. En daar ken ik er zat van.Precies. Alleen al het feit dat Karremans als schuldige wordt aangewezen is te gek voor woorden. Nederland mocht niet ingrijpen en had niet eens de middelen. Dat NL de schuld krijgt van de moord op al de mannelijke inwoners is volstrekt idioot.
quote:elfje12 schreef op 15 juli 2016 @ 09:37:

In Frankrijk wonen veel moslims en veelal in de niet beste wijken. Jongeren krijgen/zien weinig kansen en radicaliseren.Och dat excuus weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven