Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Is er hier eigenlijk iemand tegen een versobering van de opvang hier zoals ik in een eerdere post hier voorstelde? Zo ja, waarom?
http://m.mdr.de/sachsen/protest-einsiedel100.html



MDR
Alle reacties Link kopieren
FoK!, Geen Stijl, TPO, Facebook, de PVV sympathisanten website en Duitse extreem rechtse clubblaadjes, het zijn tegenwoordig kennelijk allemaal geaccepteerde jounalistieke bronnen.



What's next? De Donald Duck en de Wachttoren?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 00:10:

[...]



de extreem rechtsen zijn een kleine club, veel duitsers willen er niks mee te maken hebben. En wat jij vermoed kan je niet staven





Het gaat niet eens om enge sympathieën, want daar is in Duitsland nog steeds een bepaalde overgevoeligheid voor, dat klopt.



Maar de Westduitsers betalen al sinds de val van de muur in 1989 een fikse extra belasting voor de hereniging, voor het op peil brengen van de economie en het bedrijfsleven in voormalig Oost-Duitsland, enz. Dus die betalen al 25 jaar aanzienlijk voor iets waar ze eigenlijk part noch deel aan hadden (mijn vrienden betalen daar 150 euro per maand voor...).



Dan kan ik me best voorstellen dat ze nu echt geen zin hebben nog eens een keer nóg extra te gaan betalen voor deze hele asielzoekersbedoening. En hoewel ze zich echt niet extreem zullen uiten - de meesten dan - kan ik tussen de lijnen bij mijn Duitse vrienden echt wel lezen dat ze er allerminst gelukkig mee zijn en dat ook daar de rek binnenkort uit het elastiek is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:merano schreef op 10 oktober 2015 @ 00:18:

FoK!, Geen Stijl, TPO, Facebook, de PVV sympathisanten website en Duitse extreem rechtse clubblaadjes, het zijn tegenwoordig kennelijk allemaal geaccepteerde jounalistieke bronnen.



What's next? De Donald Duck en de Wachttoren?De Donald Duck heeft anders wel een rubriek "leuke wetenswaardigheidjes".
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 09 oktober 2015 @ 23:55:

[...]





Nee. Dat is juist het treurige. Over treure gesproken. Niemand, en al helemaal de politiek niet, schijnt erop in te willen gaan dat dit hele gebeuren ons heel veel geld kost en zeker nog gáát kosten, en een verklaring te willen geven waar dat geld dan vandaan moet komen.



Dan krijg je van die halfslachtige antwoorden als "keuzes". En als je dan gewoon vraagt waarom die keuzes nu opeens wel gemaakt kunnen worden, en niet toen de ouderenzorg op de tocht stond, het sociale vangnet ging scheuren en andere voorzieningen in stand gehouden moesten worden, dan krijg je een halfslachtig antwoord.



En ja, ik snap dat niemand hier op het forum daar verantwoordelijk voor is, voor die keuzes. Maar ik snap tegelijkertijd niet dat velen zich daar dan maar gelaten bij neerleggen. Want hé, ook al ligt mijn oma een halve dag te soppen in haar volle luier en mag ze, als ze geluk heeft, drie keer per week een half uur luchten, omdat het géld op is, gelukkig gaan we beter met asielzoekers om...



En nee, die asielzoekers zijn niet de schuld van die keuzes. Maar het is wél heel vreemd dat jarenlang de keuze niet vóór het in stand houden van onze voorzieningen kon uitvallen, maar er nu opeens zakken vol met geld lijken te zijn...



Leg het me maar uit.Wil je het nou over de ouderenzorg hebben of over vluchtelingen? Ik ben een simpel mens: Óf discussiëren over vluchtelingen, of over de ouderenzorg. Maar als je het gaat hebben over keuzes kan ik me ook afvragen waarom de overheid niet meer geld steekt in het onderwijs, i.p.v. de ouderenzorg. Krijgen we alleen een hele andere discussie dan waar dit topic voor bedoeld is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 00:02:

Waarom komen er geen voorstellen om de opvang in Nederland te versoberen, zodat de aanzuigende werking verdwijnt? Denemarken heeft dat ook gedaan en dat heeft goed geholpen. Dat kan hier toch ook?

Waarom zulke ruime vergoedingen? Waarom een sociale huurwoning met voorrang? Waarom hier zo'n soepel toelatingsbeleid in verhouding met ALLE andere Europese landen? Waarom niet alleen tijdelijke verblijfsvergunningen verstrekken bij een ingewilligd asielverzoek? Er moet toch iets gebeuren om de instroom in te dammen? Als we op de EU moeten wachten dan zijn we zo honderdduizenden asielzoekers verder.



Het voordeel is dat als je de opvang versobert, je gelijk heel wat gelukszoekers afschrikt.Wat jij nu zegt dat kwam Donderdagavond in Powned ook tersprake Denemarken is al helemaal niet zo aantrekkelijk meer om naar toe te gaan.
quote:merano schreef op 10 oktober 2015 @ 00:18:

FoK!, Geen Stijl, TPO, Facebook, de PVV sympathisanten website en Duitse extreem rechtse clubblaadjes, het zijn tegenwoordig kennelijk allemaal geaccepteerde jounalistieke bronnen.



What's next? De Donald Duck en de Wachttoren?nou de wachttoren is wel een serieus stukje literatuur hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 00:19:

[...]





De Donald Duck heeft anders wel een rubriek "leuke wetenswaardigheidjes".Sorry, het periodiek van Vluchtelingenwerk is hier ook een serieuze bron en daar is ook wel wat op aan te merken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 10 oktober 2015 @ 00:23:

[...]





Sorry, het periodiek van Vluchtelingenwerk is hier ook een serieuze bron en daar is ook wel wat op aan te merken.Schrijven daar ook Holocaustontkenners aan mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 00:19:

[...]





De Donald Duck heeft anders wel een rubriek "leuke wetenswaardigheidjes".Het is ook een "klassieker" het aanvallen van de boodschapper omdat op het nieuws zelf weinig valt af te doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Vluchtelingenwerk is misschien in jou ogen gekleurd maar het verspreid geen haatzaaiende teksten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woesjj schreef op 10 oktober 2015 @ 00:20:

[...]





Wil je het nou over de ouderenzorg hebben of over vluchtelingen? Ik ben een simpel mens: Óf discussiëren over vluchtelingen, of over de ouderenzorg. Maar als je het gaat hebben over keuzes kan ik me ook afvragen waarom de overheid niet meer geld steekt in het onderwijs, i.p.v. de ouderenzorg. Krijgen we alleen een hele andere discussie dan waar dit topic voor bedoeld is.



Laat ik het dan algemeen stellen.



Al jarenlang horen we van de regering dat er geen geld meer is voor de voorzieningen voor de Nederlanders. Of het nou om het sociale vangnet gaat, ouderzorg, AOW, uitkeringen, jeugdzorg, gezondheidszorg, enz. Dus we moesten bezuinigen. Op allerlei terreinen werden voorzieningen afgebouwd, verschraald of beperkt beschikbaar gemaakt. Het geld was op, zeiden ze dan.



En als het geld op is, dan is het op. Denk ik dan. En dan snap ik niet waarom er nu wel opeens heel veel geld is, niet alleen om de eerstelijns opvang te regelen, maar blijkbaar ook om de asielzoekers hier levenslang van onderdak en inkomen te voorzien - want velen zullen nooit gaan werken.



Maar hoe kan dat dan, als het geld "op" is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 10 oktober 2015 @ 00:24:

[...]





Schrijven daar ook Holocaustontkenners aan mee?



Nee maar in de Donald Duck ook niet.

Maar ik heb er eigenlijk niets meer over te melden.



quote:Shiverrr schreef op 10 oktober 2015 @ 00:25:

Vluchtelingenwerk is misschien in jou ogen gekleurd maar het verspreid geen haatzaaiende teksten.Het is opgelost dus volgens mij zijn we klaar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:barbaracartland schreef op 10 oktober 2015 @ 00:24:

[...]





Schrijven daar ook Holocaustontkenners aan mee?Ik vraag me af of mensen die berichten delen van Zuerst dat weten? of als ze dat weten of ze er ook zo over denken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 00:19:

[...]





De Donald Duck heeft anders wel een rubriek "leuke wetenswaardigheidjes".

Nou, wat let je?

Plakken hier. Wel even zo'n mooi rood kadertje erom
óu sont les neiges d'antan

quote:pejeka schreef op 10 oktober 2015 @ 00:25:

[...]





Laat ik het dan algemeen stellen.



Al jarenlang horen we van de regering dat er geen geld meer is voor de voorzieningen voor de Nederlanders. Of het nou om het sociale vangnet gaat, ouderzorg, AOW, uitkeringen, jeugdzorg, gezondheidszorg, enz. Dus we moesten bezuinigen. Op allerlei terreinen werden voorzieningen afgebouwd, verschraald of beperkt beschikbaar gemaakt. Het geld was op, zeiden ze dan.



En als het geld op is, dan is het op. Denk ik dan. En dan snap ik niet waarom er nu wel opeens heel veel geld is, niet alleen om de eerstelijns opvang te regelen, maar blijkbaar ook om de asielzoekers hier levenslang van onderdak en inkomen te voorzien - want velen zullen nooit gaan werken.



Maar hoe kan dat dan, als het geld "op" is?wie zei er dat het geld op was? zoek eens een bron
Het gebrek aan daadkracht komt natuurlijk ook door dit hopeloze kabinet. De combinatie VVD-PvdA werkt totaal niet. Ze zorgen dat de boel overeind blijft, omdat beide partijen bij verkiezingen op een enorm verlies komen te staan. Ondertussen is het land onbestuurbaar. Er komt niets van de grond, want op elk gebied staan de partijen lijnrecht tegenover elkaar. Een wet die voor een versobering van de opvang zorgt zou er zo doorheen kunnen komen met een snel resultaat voor wat betreft de instroom van migranten. (Dat soort nieuwtjes reist immers snel.) Het niet nemen van besluiten frustreert ook de burgers. De politiek doet helemaal niets, alleen maar dweilen met de kraan open.
quote:hollebollegijs schreef op 10 oktober 2015 @ 00:25:

[...]





Het is ook een "klassieker" het aanvallen van de boodschapper omdat op het nieuws zelf weinig valt af te doen.het is een misser van jewelste om je bronnen niet te controleren
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 00:27:

[...]



wie zei er dat het geld op was? zoek eens een bronHet geld is op, want er is een begrotingstekort. Daar zijn bronnen genoeg over te vinden. Zal ik nog even uitleggen wat dat betekent een begrotingstekort? Dat ontstaat als je meer geld uitgeeft dan er binnen komt en je dus moet lenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 10 oktober 2015 @ 00:21:

[...]





Wat jij nu zegt dat kwam Donderdagavond in Powned ook tersprake Denemarken is al helemaal niet zo aantrekkelijk meer om naar toe te gaan.



Was bij Pauw of Nieuwsuur

Migranten geven aan elkaar door waar bepaalde voorzieningen het best zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 00:27:

[...]



wie zei er dat het geld op was? zoek eens een bronNou, niet voor het één of ander, maar dat is ons herhaaldelijk voorgehouden door de regering als ze weer eens bepaalde voorzieningen terugschroefden. Omdat ze "onbetaalbaar" waren, er "geen geld" meer voor was ze op het oude niveau in stand te houden, enz. Nooit meegekregen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:merano schreef op 10 oktober 2015 @ 00:26:

[...]



Nou, wat let je?

Plakken hier. Wel even zo'n mooi rood kadertje erom Ik heb even geen Donald Duck bij de hand. Bestaat die eigenlijk digitaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 10 oktober 2015 @ 00:25:

[...]





Laat ik het dan algemeen stellen.



Al jarenlang horen we van de regering dat er geen geld meer is voor de voorzieningen voor de Nederlanders. Of het nou om het sociale vangnet gaat, ouderzorg, AOW, uitkeringen, jeugdzorg, gezondheidszorg, enz. Dus we moesten bezuinigen. Op allerlei terreinen werden voorzieningen afgebouwd, verschraald of beperkt beschikbaar gemaakt. Het geld was op, zeiden ze dan.



En als het geld op is, dan is het op. Denk ik dan. En dan snap ik niet waarom er nu wel opeens heel veel geld is, niet alleen om de eerstelijns opvang te regelen, maar blijkbaar ook om de asielzoekers hier levenslang van onderdak en inkomen te voorzien - want velen zullen nooit gaan werken.



Maar hoe kan dat dan, als het geld "op" is?



Dat is ook een vrij naieve gedachte. Daar was je vroeg of laat echt wel eens achter gekomen, dat dat niet waar is.

Ook zonder vluchtelingencrisis.
óu sont les neiges d'antan

quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 00:28:

[...]





Het geld is op, want er is een begrotingstekort. Daar zijn bronnen genoeg over te vinden. Zal ik nog even uitleggen wat dat betekent een begrotingstekort? Dat ontstaat als je meer geld uitgeeft dan er binnen komt en je dus moet lenen.vraag was voor Pé.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven