Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 00:26:

[...]



Ik vraag me af of mensen die berichten delen van Zuerst dat weten? of als ze dat weten of ze er ook zo over denken?Dat vraag ik me ook af.
quote:pejeka schreef op 10 oktober 2015 @ 00:29:

[...]





Nou, niet voor het één of ander, maar dat is ons herhaaldelijk voorgehouden door de regering als ze weer eens bepaalde voorzieningen terugschroefden. Omdat ze "onbetaalbaar" waren, er "geen geld" meer voor was ze op het oude niveau in stand te houden, enz. Nooit meegekregen?Bronnen!
Sta jij achter het gedachtengoed van Pegida en Zuerst Gijs?
quote:hollebollegijs schreef op 10 oktober 2015 @ 00:23:

[...]





Sorry, het periodiek van Vluchtelingenwerk is hier ook een serieuze bron en daar is ook wel wat op aan te merken.Die rubriek van de Donald Duck is geloofwaardiger dan de inhoud van de periodiek van Vluchtelingenwerk.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 00:30:

[...]



Bronnen!Ik moet bijna gaan lachen. Heb je ooit wel eens naar Prinsjesdag gekeken, naar debatten in de Tweede Kamer over dit soort onderwerpen? En zo ja, écht nooit gehoord dat de WW teruggeschroefd moest worden omdat het geld op was, de AOW niet verhoogd kon worden omdat de middelen er niet zouden zijn, de burger meer zelf moest gaan regelen en vooral betalen een verschillende voorzieningen omdat de overheid er geen geld meer voor had?: Echt niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 00:30:

[...]



Bronnen!We moeten van de EU ons begrotingstekort binnen bepaalde grenzen houden. Als je daarboven komt dat wordt je door Brussel beboet. Waarom je de hele tijd om bronnen roept, begrijp ik niet. Even Google gebruiken en je hele scherm staat er vol mee.
quote:pejeka schreef op 10 oktober 2015 @ 00:33:

[...]





Ik moet bijna gaan lachen. Heb je ooit wel eens naar Prinsjesdag gekeken, naar debatten in de Tweede Kamer over dit soort onderwerpen? En zo ja, écht nooit gehoord dat de WW teruggeschroefd moest worden omdat het geld op was, de AOW niet verhoogd kon worden omdat de middelen er niet zouden zijn, de burger meer zelf moest gaan regelen en vooral betalen een verschillende voorzieningen omdat de overheid er geen geld meer voor had?: Echt niet?wat is dat?
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 00:34:

[...]





We moeten van de EU ons begrotingstekort binnen bepaalde grenzen houden. Als je daarboven komt dat wordt je door Brussel beboet. Waarom je de hele tijd om bronnen roept, begrijp ik niet. Even Google gebruiken en je hele scherm staat er vol mee.ik heb het niet tegen jou, Pejeka lijkt maar niet te begrijpen dat er op de rijksbegroting verschillende posten staan en dat je niet zonder meer tussen die posten kan schuiven. En dan hebben we het nog maar helemaal niet over jaarlijks versus eenmalig.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 00:34:

[...]

wat is dat?Misschien is een LOI-cursus economie wel wat voor je. Je leert dan gelijk wat basisbegrippen en dan wordt het voor ons iets makkelijker discussiëren.
Die 5 miljard waarmee we blij werden gemaakt, zal nu wel aan héél andere zaken worden uitgegeven dan aan lastenverlichting voor de burgers.
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 00:37:

[...]





Misschien is een LOI-cursus economie wel wat voor je. Je leert dan gelijk wat basisbegrippen en dan wordt het voor ons iets makkelijker discussiëren.prinsjesdag? economie?
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 00:36:

[...]



ik heb het niet tegen jou, Pejeka lijkt maar niet te begrijpen dat er op de rijksbegroting verschillende posten staan en dat je niet zonder meer tussen die posten kan schuiven. En dan hebben we het nog maar helemaal niet over jaarlijks versus eenmalig.Jij schijnt niet te begrijpen dat de rijksgelden in principe één grote algemene pot zijn en dat men daarmee kan schuiven wat men wil. Het is echt niet zo dat daar van rechtswege etiketjes aan hangen zodra ze binnenkomen in de kas. De verdeling begint pas daarna. En als je er dan voor kiest je eigen burgers af te knijpen om maar te kunnen voldoen aan "verplichtingen" buiten de deur, ben je een verdomd slechte huisvader. Vind ik dan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
In Sachsen zelf betaal je ook voor het onderhoud vande DDR. Zelfs als de inkomens voor hetzelfde werk nog steeds veel lager beloond worden in het oosten. Ik heb in beide delen van het land gewoond en gewerkt en ook in Sachsen ging een deel naar de Wiederaufbau.

Naar mijn mening beweegt Pegida zich nog steeds in het grijze gebied tussen net niet en net wel. Ik heb nog de tijd meegemaakt dat de NPD in de Landtag zat...
quote:pejeka schreef op 10 oktober 2015 @ 00:40:

[...]





Jij schijnt niet te begrijpen dat de rijksgelden in principe één grote algemene pot zijn en dat men daarmee kan schuiven wat men wil. Het is echt niet zo dat daar van rechtswege etiketjes aan hangen zodra ze binnenkomen in de kas. De verdeling begint pas daarna. En als je er dan voor kiest je eigen burgers af te knijpen om maar te kunnen voldoen aan "verplichtingen" buiten de deur, ben je een verdomd slechte huisvader. Vind ik dan.nee ik niet begrjip
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 00:39:

[...]



prinsjesdag? economie?Nooit gehoord dat op Prinsjesdag de begroting wordt bekendgemaakt, en dús de besteding van de overheidsgelden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 10 oktober 2015 @ 00:33:

[...]





Ik moet bijna gaan lachen. Heb je ooit wel eens naar Prinsjesdag gekeken, naar debatten in de Tweede Kamer over dit soort onderwerpen? En zo ja, écht nooit gehoord dat de WW teruggeschroefd moest worden omdat het geld op was, de AOW niet verhoogd kon worden omdat de middelen er niet zouden zijn, de burger meer zelf moest gaan regelen en vooral betalen een verschillende voorzieningen omdat de overheid er geen geld meer voor had?: Echt niet?



Dat je dat verteld wordt maakt nog niet dat het waar is toch?

Ten eerste is overheidsgeld niet "op".

Economie is veel complexer dan je eigen huishoudportemonnaie. Door bezuinigen komt de economie tot stilstand en door er extra overheidsgeld in te stoppen gaat de economie juist weer draaien.

En zelfs als je uitgaat van een sluitende begroting kun je de inkomsten vergroten (belastingen) als je tekort komt, of gewoon het geld dat je hebt anders verdelen.
óu sont les neiges d'antan

quote:pejeka schreef op 10 oktober 2015 @ 00:41:

[...]





Nooit gehoord dat op Prinsjesdag de begroting wordt bekendgemaakt, en dús de besteding van de overheidsgelden?stop eens even met dit theater zeg. wat een flauwekul
quote:merano schreef op 10 oktober 2015 @ 00:42:

[...]





Dat je dat verteld wordt maakt nog niet dat het waar is toch?

Ten eerste is overheidsgeld niet "op".

Economie is veel complexer dan je eigen huishoudportemonnaie. Door bezuinigen komt de economie tot stilstand en door er extra overheidsgeld in te stoppen gaat de economie juist weer draaien.

En zelfs als je uitgaat van een sluitende begroting kun je de inkomsten vergroten (belastingen) als je tekort komt, of gewoon het geld dat je hebt anders verdelen.daarbij heb je gewoon te maken met wetten en regelingen die je niet naar believen kan afschaffen over night
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 00:41:

[...]



nee ik niet begrjipDat was al duidelijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 10 oktober 2015 @ 00:29:

[...]





Was bij Pauw of Nieuwsuur

Migranten geven aan elkaar door waar bepaalde voorzieningen het best zijn.Lijkt me nogal logisch. Als ik ergens goede ervaringen mee heb, vertel ik dat ook tegen mijn vrienden/kennissen/collega's.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 10 oktober 2015 @ 00:42:

[...]





Dat je dat verteld wordt maakt nog niet dat het waar is toch?

Ten eerste is overheidsgeld niet "op".

Economie is veel complexer dan je eigen huishoudportemonnaie. Door bezuinigen komt de economie tot stilstand en door er extra overheidsgeld in te stoppen gaat de economie juist weer draaien.

En zelfs als je uitgaat van een sluitende begroting kun je de inkomsten vergroten (belastingen) als je tekort komt, of gewoon het geld dat je hebt anders verdelen.Ja? En wat heeft dat de maken met jarenlang allerlei met bloed, zweet en tranen opgebouwde sociale voorzieningen afbouwen omdat het geld "op" zou zijn en vervolgens wel zakken vol met geld "opeens" ter beschikking te hebben voor het oplossen van externe problemen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:merano schreef op 10 oktober 2015 @ 00:42:

[...]





Dat je dat verteld wordt maakt nog niet dat het waar is toch?

Ten eerste is overheidsgeld niet "op".

Economie is veel complexer dan je eigen huishoudportemonnaie. Door bezuinigen komt de economie tot stilstand en door er extra overheidsgeld in te stoppen gaat de economie juist weer draaien.

En zelfs als je uitgaat van een sluitende begroting kun je de inkomsten vergroten (belastingen) als je tekort komt, of gewoon het geld dat je hebt anders verdelen.Dat is wel heel simplistisch gedacht. Dat extra overheidsgeld moet geleend worden en dat kan dus niet onbeperkt i.v.m. het begrotingstekort wat binnen een bepaald percentage moet blijven. Je kunt niet telkens de belastingen blijven verhogen om steeds maar meer uit te gaan geven. Ook daar houdt het een keertje op. Het geld anders verdelen kan wel. En dan zijn we precies op het punt waar deze discussie over ging. Als je dus veel geld voor immigratie uitgeeft dan gaat dat ten koste van iets anders.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 00:42:

[...]



stop eens even met dit theater zeg. wat een flauwekulSchrijf dan zelf niet: "Ik niet begrijp."!
Toen de NPD in de Landtag zat waren er elke maandagavond deminstraties tegen de NPD waarbij ook de slogan Wir sind das Volk (und gegen NPD) werd gescandeerd.

Dat waren tijden...
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 10 oktober 2015 @ 00:45:

[...]





Lijkt me nogal logisch. Als ik ergens goede ervaringen mee heb, vertel ik dat ook tegen mijn vrienden/kennissen/collega's.



Daarom willen ze de opvang in Europa versoberen en terug brengen naar een standaard zodat het niet aantrekkelijk wordt

om te gaan "shoppen"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven