Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 00:46:

[...]





Dat is wel heel simplistisch gedacht. Dat extra overheidsgeld moet geleend worden en dat kan dus niet onbeperkt i.v.m. het begrotingstekort wat binnen een bepaald percentage moet blijven. Je kunt niet telkens de belastingen blijven verhogen om steeds maar meer uit te gaan geven. Ook daar houdt het een keertje op. Het geld anders verdelen kan wel. En dan zijn we precies op het punt waar deze discussie over ging. Als je dus veel geld voor immigratie uitgeeft dan gaat dat ten koste van iets anders.en dat is een non discussie omdat het geld dat voor immigratie uitgegeven is een schijntje is op het totaal. Kijk eerst eens naar de uitgaven voor Landbouw of defensie, dan heb je het over echt grote jongens. het is onzin en flauwekul om te suggereren dat je de bezuinigingen die door VVD/CDA/PVV zijn ingezet ongedaan kan maken door te stoppen met asielbeleid. Ontzettende onzin zelfs
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 00:48:

[...]





Schrijf dan zelf niet: "Ik niet begrijp."!ik schrijf wat ik wil
quote:hollebollegijs schreef op 10 oktober 2015 @ 00:48:

[...]





Daarom willen ze de opvang in Europa versoberen en terug brengen naar een standaard zodat het niet aantrekkelijk wordt

om te gaan "shoppen"Ik begrijp dan nog steeds niet waarom dat zo lang moet duren. In Nederland kun je als je dat zou willen, zo'n wet er zo doorheen jassen. Met die gratis ID-kaart was dat ook binnen een dag of wat geregeld.
quote:liubi schreef op 10 oktober 2015 @ 00:48:

Toen de NPD in de Landtag zat waren er elke maandagavond deminstraties tegen de NPD waarbij ook de slogan Wir sind das Volk (und gegen NPD) werd gescandeerd.

Dat waren tijden...Ja, brr
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 00:50:

[...]



ik schrijf wat ik wilDat mag, maar dan moet je ook niet zeuren.
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 00:51:

[...]





Dat mag, maar dan moet je ook niet zeuren.wie zeurt er nu?
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 00:49:

[...]



en dat is een non discussie omdat het geld dat voor immigratie uitgegeven is een schijntje is op het totaal. Kijk eerst eens naar de uitgaven voor Landbouw of defensie, dan heb je het over echt grote jongens. het is onzin en flauwekul om te suggereren dat je de bezuinigingen die door VVD/CDA/PVV zijn ingezet ongedaan kan maken door te stoppen met asielbeleid. Ontzettende onzin zelfsDat bedrag voor immigratie is dus geen schijntje, want het gaat ondertussen om miljarden. Ik zeg nergens dat er gestopt moet worden met asielbeleid. Er moet zelfs nieuw beleid gemaakt worden. Een versobering van de asielopvang is een goed begin. Het beleid wat we nu hebben is volkomen achterhaald. Het is van decennia geleden toen we te maken hadden met een heel ander type vluchteling en heel andere aantallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 10 oktober 2015 @ 00:46:

[...]





Ja? En wat heeft dat de maken met jarenlang allerlei met bloed, zweet en tranen opgebouwde sociale voorzieningen afbouwen omdat het geld "op" zou zijn en vervolgens wel zakken vol met geld "opeens" ter beschikking te hebben voor het oplossen van externe problemen?



Die sociale voorzieningen zijn helemaal niet met bloed, zweet en tranen opgebouwd, wat een dramatiek zeg! die zijn gewoon ingevoerd en het kon allemaal niet te gek, tot het ineens toch wel een beetje te gek werd.



Nu vind ik sowieso heel erg dat wij een egoïstische maatschappij hebben en ben ik best wel voorstander van wat minder zorgen door de overheid en wat meer verwachten van naasten bijvoorbeeld. Iedereen loopt altijd maar te klagen over betutteling vanuit de overheid, maar diezelfde mensen zijn te beroerd om eens per week te stofzuigen en dweilen bij oma of een boodschap te doen. Dan moet het 'sociale stelsel' dat even oplossen.
Wat brr. Het is totaal misplaatst om een slogan als Wir sind das Volk als extreem-rechtse uiting af te doen.
Ik heb de laatste paginas van het laatste deel niet gelezen en de eersten van dit niet, maar het is nog steeds wij tegen hullie? Dit hele topic gaat toch nergens meer over? Zowel van de tegen als de voors niet. Het gaat alleen maar om het overtuigen van elkaar, wat dus niet werkt.



De tegens moeten eens ophouden met al die links en de pros moeten eens ophouden met doen alsof alles maar 100% goed gaat. Meds even persoonlijk tegen jou, wat jij doet is goed hoor, maar het werkt gewoon niet en je doet ook nog eens alsof alles helemaal koek en ei is, en dat is simpelweg niet zo.
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 00:54:

[...]





Dat bedrag voor immigratie is dus geen schijntje, want het gaat ondertussen om miljarden. Ik zeg nergens dat er gestopt moet worden met asielbeleid. Er moet zelfs nieuw beleid gemaakt worden. Een versobering van de asielopvang is een goed begin. Het beleid wat we nu hebben is volkomen achterhaald. Het is van decennia geleden toen we te maken hadden met een heel ander type vluchteling en heel andere aantallen.

kan je ze even naast elkaar zetten?

Sociale zekerheid en zorg naast immigratie?

en dan graag de jaarlijkse uitgaven
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 00:54:

[...]





Dat bedrag voor immigratie is dus geen schijntje, want het gaat ondertussen om miljarden. Ik zeg nergens dat er gestopt moet worden met asielbeleid. Er moet zelfs nieuw beleid gemaakt worden. Een versobering van de asielopvang is een goed begin. Het beleid wat we nu hebben is volkomen achterhaald. Het is van decennia geleden toen we te maken hadden met een heel ander type vluchteling en heel andere aantallen.De opvang is begroot op 1.5 miljard voor 2 jaar maar onduidelijk of dat voldoende is.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... 1-5-miljard-begroot.dhtml



Volgens een artikel in de Volkskrant kost vluchtelingen opvang geld .



Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:tattou schreef op 10 oktober 2015 @ 00:58:

Ik heb de laatste paginas van het laatste deel niet gelezen en de eersten van dit niet, maar het is nog steeds wij tegen hullie? Dit hele topic gaat toch nergens meer over? Zowel van de tegen als de voors niet. Het gaat alleen maar om het overtuigen van elkaar, wat dus niet werkt.



De tegens moeten eens ophouden met al die links en de pros moeten eens ophouden met doen alsof alles maar 100% goed gaat. Meds even persoonlijk tegen jou, wat jij doet is goed hoor, maar het werkt gewoon niet en je doet ook nog eens alsof alles helemaal koek en ei is, en dat is simpelweg niet zo.waar doe ik het koek en ei ding?
quote:hollebollegijs schreef op 10 oktober 2015 @ 00:58:

[...]





De opvang is begroot op 1.5 miljard voor 2 jaar maar onduidelijk of dat voldoende is.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... 1-5-miljard-begroot.dhtml



Volgens een artikel in de Volkskrant kost vluchtelingen opvang geld .



[afbeelding]de begrotingscijfers gijs, dit zegt helemaal niks
quote:Amaqanda schreef op 10 oktober 2015 @ 00:55:

[...]





Die sociale voorzieningen zijn helemaal niet met bloed, zweet en tranen opgebouwd, wat een dramatiek zeg! die zijn gewoon ingevoerd en het kon allemaal niet te gek, tot het ineens toch wel een beetje te gek werd.



Nu vind ik sowieso heel erg dat wij een egoïstische maatschappij hebben en ben ik best wel voorstander van wat minder zorgen door de overheid en wat meer verwachten van naasten bijvoorbeeld. Iedereen loopt altijd maar te klagen over betutteling vanuit de overheid, maar diezelfde mensen zijn te beroerd om eens per week te stofzuigen en dweilen bij oma of een boodschap te doen. Dan moet het 'sociale stelsel' dat even oplossen.Toevallig ben ik iemand die werkt, mantelzorgt, op kleinkinderen past en ik loop zo ondertussen op mijn tandvlees. Mantelzorgen is allemaal leuk en aardig, maar lang niet iedereen woont in de buurt van oma of opa. Daarnaast is de zorg voor iemand die dement is en nog thuis woont haast niet te doen. Deze mensen draaien vaak dag en nacht om, veranderen soms helemaal van karakter en kunnen zelfs agressief worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 00:59:

[...]



waar doe ik het koek en ei ding?Ik prefereer koek en zopie.
quote:liubi schreef op 10 oktober 2015 @ 00:58:

Wat brr. Het is totaal misplaatst om een slogan als Wir sind das Volk als extreem-rechtse uiting af te doen.o? is het niet extreem recht? wat bedoelt pegida er dan mee?
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 01:00:

[...]



de begrotingscijfers gijs, dit zegt helemaal niksDat zegt inderdaad niets, want met de huidige instroom, wat er nog onderweg is en wat er nog in Turkije wacht, zal dat bedrag wel te laag ingeschat zijn.
quote:Amaqanda schreef op 10 oktober 2015 @ 01:01:

[...]





Ik prefereer koek en zopie.ik ook. ga het pakken
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 01:01:

[...]





Dat zegt inderdaad niets, want met de huidige instroom, wat er nog onderweg is en wat er nog in Turkije wacht, zal dat bedrag wel te laag ingeschat zijn.onderbouwing voor je cijfergegoochel heb je niet dus.
quote:hollebollegijs schreef op 10 oktober 2015 @ 00:58:

[...]





De opvang is begroot op 1.5 miljard voor 2 jaar maar onduidelijk of dat voldoende is.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... 1-5-miljard-begroot.dhtml



Volgens een artikel in de Volkskrant kost vluchtelingen opvang geld .



[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... guoqdj.jpg[/IMG]In dat bedrag zijn nog niet eens de jaarlijkse kosten inbegrepen van de asielzoekers die hier al veel langer zijn.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 oktober 2015 @ 01:02:

[...]



onderbouwing voor je cijfergegoochel heb je niet dus.Er staan alleen al in Turkije nog 2 miljoen mensen te popelen om hierheen te komen. Dan heb ik het nog niet over de aantallen die in Noord-Afrika klaar staan om de oversteek te maken. Een flink deel daarvan zal, als we hier niet snel ingrijpen, naar Nederland komen. Is je kennis van rekenen net zo slecht als die van economie?
Alle reacties Link kopieren
Klaas Dijkhoff



Als Oranje niet

Een Drents dorp was



Maar een familie

Met leegstaande paleizen



Met kakelende koetsen

En lonkende lakeien



Was hij nooit gevlucht

Voor gemor in koor



Maar had hij hun

Lakschoenen gelikt



Tot glimmend

Aan toe
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 01:00:

[...]





Toevallig ben ik iemand die werkt, mantelzorgt, op kleinkinderen past en ik loop zo ondertussen op mijn tandvlees. Mantelzorgen is allemaal leuk en aardig, maar lang niet iedereen woont in de buurt van oma of opa. Daarnaast is de zorg voor iemand die dement is en nog thuis woont haast niet te doen. Deze mensen draaien vaak dag en nacht om, veranderen soms helemaal van karakter en kunnen zelfs agressief worden.Ik suggereer ook helemaal nergens dat mensen hun leven op moeten geven om voor een demente bejaarde te gaan zorgen volgens mij. Dementerende mensen zijn het beste af in een veilige omgeving en dan kom je toch echt in de zorg terecht natuurlijk. Eigenlijk snap ik je hele punt niet zo.
Koek of ei, koek of zopie, who cares, jullie, beiden kanten bedoel ik daarmee, doen je best om elkaar te overtuigen, wat nooit gaat lukken. Niet met een zwarte piet avatar (erg erg zwak), maar ook niet met het er tegen in gaan van degenen die dat nu doen. Want die doen dat op net zon flauwe manier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven