Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Alle reacties Link kopieren
quote:bungaa schreef op 19 oktober 2015 @ 19:28:

[...]

Dat handjevol Mexicanen die het toch lukt, zal in de illegaliteit belanden.

Als ze ontdekt worden, gaan ze zonder pardon weer terug.

Bron graag.

Vooral over dat 'handje vol' en dat 'zonder pardon terug'
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Cateautje schreef op 19 oktober 2015 @ 20:07:

[...]

De kogel kwam van een dwaze eenling en ik heb geen enkel geluid van links horen komen dat ze het er mee eens waren.

Dan ben je toch behoorlijk naïef. De onnavolgbare Gerrit Komrij heeft er een treffend gedicht over geschreven:

De zittende politicus

Hij heeft nog nooit gedanst. Hij kent zijn doel.

Nog nooit is op zijn vale klerkensmoel

Zomaar een lach verschenen, maar die nacht,

Nadat de gek de nar had omgebracht,

Kroop hij zijn bed uit, glimmend van de pret,

En maakte hij onbespied een pirouette.

Dank, dank, riep hij, het monster is geveld.

Hij oefende het woord ‘geschokt’ voor morgen

En sliep als twintig ossen kunnen slapen.

Straks is hij, voor de camera, vol zorgen.

Natuurlijk is hij zwaar tegen geweld.

Daar klinkt verdomd weer zijn belegen lied.

Hij loopt op straat, ondragelijk rechtschapen,

En ziet nog steeds het echte monster niet.
quote:malu3 schreef op 19 oktober 2015 @ 18:54:

[...]

Nee hoor, helemaal geen rare selectie. Christenen zijn in islamitsche landen 2e-rangs burgers en zij worden in veel islamitische landen vervolgd. Op bootjes worden ze vermoord door moslims die ze overboord gooien zodra ze merken dat het geen moslims zijn. In AZC's doen ze er verstandig niet te laten merken dat ze geen moslim zijn. In Afrika wordt door Boko Haram iedereen vermoord die geen koranverzen paraat heeft. Dus doe nou niet of je dat niet weet. Of ben je de Jezidi's vergeten die onthoofd werden, tot slaaf gemaakt en/of verkracht zijn vanwege hun afwijkende geloof. Dat zijn mensen die onze bescherming zeker nodig hebben.In Syrie zijn alle burgers tweederangs. De IS heeft de jezidi's vermoord, doe nu niet alsof de moslimvluchtelingen terroristen zijn, zij zijn net zo goed op de vlucht voor terreur dan christenen
quote:Cateautje schreef op 19 oktober 2015 @ 20:16:

[...]

Ach welnee, Volkert vormt helemaal geen gevaar meer. Wat een waanzinnig idee.Waar baseer je dat op? Heb je het interview met de verborgen camera gezien? De man heeft er totaal geen spijt van dat hij iemand in koelen bloede heeft vermoord en zou het zo weer doen als hij daartoe opgeroepen wordt.
quote:meivogel schreef op 19 oktober 2015 @ 20:18:

[...]

Dat laatste ben ik met je eens. Maar van wat ik op Tv zag, kreeg ik de indruk dat ze ineens massaal Duitsland als eindbestemming kozen."wat ik op tv zag" opvoeren als argument? Really?
quote:meivogel schreef op 19 oktober 2015 @ 20:18:

[...]

Dat laatste ben ik met je eens. Maar van wat ik op Tv zag, kreeg ik de indruk dat ze ineens massaal Duitsland als eindbestemming kozen.Ze kiezen ook massaal voor Duitsland en Duitsland wil ze ook graag opvangen, want dat land heeft vers bloed nodig, dat is de reden dat merkel ze welkom heette. Ze heeft er niet bij stil gestaan dat zoveel mensen in één keer een beetje veel is om te verstouwen, maar ik denk niet dat er minder zouden zijn gekomen. De wijze van opvang en integreren in de maatschappij kenden die vluchtelingen allang van Syriërs die daar al wonen.
quote:Cateautje schreef op 19 oktober 2015 @ 20:16:

[...]

Ach welnee, Volkert vormt helemaal geen gevaar meer. Wat een waanzinnig idee.Onze goedgelovige katoo. Dit is pas dom wat je zegt. Hoe kun je dat nu zo stellig beweren??
quote:malu3 schreef op 19 oktober 2015 @ 20:21:

[...]

Waar baseer je dat op? Heb je het interview met de verborgen camera gezien? De man heeft er totaal geen spijt van dat hij iemand in koelen bloede heeft vermoord en zou het zo weer doen als hij daartoe opgeroepen wordt. Het is wel erg druk in die onderbuik van je zeg.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 oktober 2015 @ 20:22:

[...]

"wat ik op tv zag" opvoeren als argument? Really?Nou sorry hoor
quote:Cateautje schreef op 19 oktober 2015 @ 20:07:

[...]

De kogel kwam van een dwaze eenling en ik heb geen enkel geluid van links horen komen dat ze het er mee eens waren.Toch denk ik dat die moord teveel mensen heel goed uitkwam. Een aantal zaken kloppen niet rondom die moord, maar dat is weer een heel andere discussie en hier nogal offtopic.
quote:jo-elise schreef op 19 oktober 2015 @ 20:25:

[...]

Onze goedgelovige katoo. Dit is pas dom wat je zegt. Hoe kun je dat nu zo stellig beweren??Heb jij dan bewijs dat het niet zo is?
quote:Cateautje schreef op 19 oktober 2015 @ 20:25:

[...]

Het is wel erg druk in die onderbuik van je zeg.Dat heeft toch helemaal niets met een onderbuik te maken?
quote:meivogel schreef op 19 oktober 2015 @ 20:29:

[...]

Heb jij dan bewijs dat het niet zo is?Heb jij dan bewijs dat het wel zo is?
Er is geen bewijs voor van beide kanten simpelweg omdat het niet relevant is.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 oktober 2015 @ 20:22:

[...]

"wat ik op tv zag" opvoeren als argument? Really?Welke bronnen gebruik jij om je te laten informeren? Ik gok dat het de staatsomroep NPO is. Maar als het anders is, hoor ik het graag.
De meeste jaren dat Geert werd beveiligd zat Volkert vast, dus!
quote:malu3 schreef op 19 oktober 2015 @ 20:31:

[...]

Welke bronnen gebruik jij om je te laten informeren? Ik gok dat het de staatsomroep NPO is. Maar als het anders is, hoor ik het graag.ik laat me informeren door de staatsomroep maar ook door nieuws van de commercielen, achtergrondreportages, schrijvende pers (divers), opiniebladen, wetenschappelijke bladen en artikelen.
quote:Cateautje schreef op 19 oktober 2015 @ 20:25:

[...]

Het is wel erg druk in die onderbuik van je zeg.Niks onderbuik. Realiteitszin is wat het is. Mag ik je vriendelijk verzoeken om op te houden met op de man spelen. Dankjewel!
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 oktober 2015 @ 20:34:

[...]

ik laat me informeren door de staatsomroep maar ook door nieuws van de commercielen, achtergrondreportages, schrijvende pers (divers), opiniebladen, wetenschappelijke bladen en artikelen.Dat zie ik anders niet terug in je posts. Je zegt dat bepaalde zaken niet waar zijn, terwijl ze uitgebreid besproken zijn in alle media.
quote:Cateautje schreef op 19 oktober 2015 @ 20:32:

De meeste jaren dat Geert werd beveiligd zat Volkert vast, dus!En Volkert loopt zonder enkelband en zonder gebiedsverbod al een tijdje weer vrij rond. Best bizar als je bedenkt dat het over iemand gaat die een ander met voorbedachte rade en in koelen bloed vermoord heeft.
quote:malu3 schreef op 19 oktober 2015 @ 20:35:

[...]

Niks onderbuik. Realiteitszin is wat het is. Mag ik je vriendelijk verzoeken om op te houden met op de man spelen. Dankjewel!Zoals je best kunt lezen is dit niet op de man spelen, maar een constatering. Ben je misschien uit op een ban voor mij?
quote:malu3 schreef op 19 oktober 2015 @ 18:40:

Europa moet net als Australië iedereen terugsturen die op eigen initiatief naar Europa komt. Nu zijn het voornamelijk jonge mannen in de kracht van hun leven. Selecteer de zwakkeren in de vluchtelingenkampen zoals alleenstaande vrouwen met kinderen, christenen en Jezidi's. Zorg voor een veilige overtocht per vliegtuig. Zo help je mensen die het het meeste nodige hebben, voorkom je drenkelingen en maak je mensensmokkelaars brodeloos. Win win voor iedereen.

De term vluchteling word anders uitgelegd in de rechten van de mens, en in de grondwet.

op zo'n manier selecteren is discriminatie, uitsluiten van andere vluchtelingen
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 oktober 2015 @ 20:34:

[...]

ik laat me informeren door de staatsomroep maar ook door nieuws van de commercielen, achtergrondreportages, schrijvende pers (divers), opiniebladen, wetenschappelijke bladen en artikelen.Oké! En daarom weet jij precies hoe het zit
quote:jo-elise schreef op 19 oktober 2015 @ 20:30:

[...]

Heb jij dan bewijs dat het wel zo is?Ik weet het niet. Ik kan niet in die man zijn hoofd kijken. Maar dat geldt voor iedere gedetineerde die weer op vrije voeten is. We leven nu eenmaal niet in een land waar mensen voor de rest van hun leven worden opgesloten. Daar kun je over denken zoals je wilt, maar het is zo. Ik zie niet waarom Volkert van der G. daarop een uitzondering zou moeten zijn.
quote:malu3 schreef op 19 oktober 2015 @ 20:37:

[...]

En Volkert loopt zonder enkelband en zonder gebiedsverbod al een tijdje weer vrij rond. Best bizar als je bedenkt dat het over iemand gaat die een ander met voorbedachte rade en in koelen bloed vermoord heeft.Daar lopen er zoveel van rond. Het zou je verbazen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven