Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
het slaat nergens op om te eisen dat sommigen hier een bovengrens/ ondergrens aangeven van hoeveel vluchtelingen acceptabel is. het verleden is trouwens een goede graadmeter voor wat er allemaal mogelijk is.

Een boven/ondergrens aangeven is net zo zinloos als de vraag hoe je de stroom tegengaat houden. Verder dan "een hek" zal je niet komen en dat is geen antwoord.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2015 20:38
Reden: Offtopic
% gewijzigd
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:hollandstheemutsje schreef op 21 oktober 2015 @ 16:59:

[...]

ja dat kan zeker het gevolg zijn, dat uitkeringen moeten worden gehalveerd. Het geld moet ergens vandaan komen. We zullen allemaal moeten delen. Ik en velen met mij moeten nu al werken tot op bejaarde leeftijd. Ik vraag me af of het houdbaar blijft bij te veel nieuwkomers.de uitgaven zijn maar een klein deel van het totaal. het is nogal simpel om te denken dat het ten koste zou gaan van het sociale stelsel, de regering kan ook andere keuzes maken, zoals ophouden met belastingvoordelen voor bijv. een starbucks. Scheelt 20 tot 30 miljoen jaarlijks
[...]

Maar het is gelukkig niet persoonlijk
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2015 20:39
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
[...]

Wat is dit nu weer voor een suggestieve vraag?

De regering kan andere keuzes maken. Hou eens op met alles persoonlijk te maken, echt een flauwe manier om iemand in een hoek te zetten. Inhoudelijk zeer zwak
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2015 20:39
% gewijzigd
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 oktober 2015 @ 19:50:

[...]

de uitgaven zijn maar een klein deel van het totaal. het is nogal simpel om te denken dat het ten koste zou gaan van het sociale stelsel, de regering kan ook andere keuzes maken, zoals ophouden met belastingvoordelen voor bijv. een starbucks. Scheelt 20 tot 30 miljoen jaarlijksDat kan allemaal. Maar een feit is: des te meer mensen er zijn om een stukje van de koek te vragen, des te minder krijgt ieder. Of niet?
quote:pejeka schreef op 21 oktober 2015 @ 19:52:

[...]

Dat kan allemaal. Maar een feit is: des te meer mensen er zijn om een stukje van de koek te vragen, des te minder krijgt ieder. Of niet?Soms is de koek zo groot dat je hem niet eens allemaal op krijgt, of niet?
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 oktober 2015 @ 19:51:

[...]

Wat is dit nu weer voor een suggestieve vraag?

De regering kan andere keuzes maken. Hou eens op met alles persoonlijk te maken, echt een flauwe manier om iemand in een hoek te zetten. Inhoudelijk zeer zwakIk denk eerder dat IK in een hoek werd gezet doordat ik werd beschuldigd van "achterlijk gestalk", of niet?
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 oktober 2015 @ 19:53:

[...]

Soms is de koek zo groot dat je hem niet eens allemaal op krijgt, of niet?Ja. Maar helaas zitten we niet in die luxe positie. En moeten we het doen met de koek die we hebben, en die nu soms al te klein is om alle voorzieningen in stand te houden. Of niet?
quote:pejeka schreef op 21 oktober 2015 @ 19:54:

[...]

Ja. Maar helaas zitten we niet in die luxe positie. En moeten we het doen met de koek die we hebben, en die nu soms al te klein is om alle voorzieningen in stand te houden. Of niet?dat zeg jij, of niet?
Ja. Maar helaas zitten we niet in die luxe positie. En moeten we het doen met de koek die we hebben, en die nu soms al te klein is om alle voorzieningen in stand te houden. Of niet?

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2015 20:40
% gewijzigd
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 oktober 2015 @ 19:55:

[...]

dat zeg jij, of niet?Nee. Dat zegt de begroting.
er zijn genoeg mensen die een andere mening zijn toegedaan, of niet?

er zijn genoeg mensen die hun koek graag delen met een ander
[...]

Belachelijk schandalig dat je persoonlijke situatie wordt misbruikt om te "scoren" in deze discussie. Ver over het randje
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2015 20:40
% gewijzigd
[...]

Lezen is ook een vak Cateautje.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2015 20:41
% gewijzigd
quote:pejeka schreef op 21 oktober 2015 @ 19:55:

[...]

Nee. Dat zegt de begroting.Leg mij eens uit waar we het meeste geld aan spenderen? En vertel mij eens hoeveel incicentele middelen er zijn in een jaar?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2015 20:41
% gewijzigd
Sommigen weten het zo goed dat ze amper kunnen lezen en klakkeloos reageren...
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2015 23:39
Reden: Off-topic
% gewijzigd
quote:Kwallenbal schreef op 21 oktober 2015 @ 19:58:

Sommigen weten het zo goed dat ze amper kunnen lezen en klakkeloos reageren... waar gaat het over?
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 oktober 2015 @ 19:57:

[...]

Leg mij eens uit waar we het meeste geld aan spenderen? En vertel mij eens hoeveel incicentele middelen er zijn in een jaar?Dat maakt op zich niks uit. Want waar het ook aan besteed wordt, als er méér mensen binnenkomen die óók een beroep gaan doen op die bestedingen, kan het alleen maar minder worden, of niet?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2015 20:42
Reden: offtopic
% gewijzigd
[..]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2015 20:42
% gewijzigd
quote:pejeka schreef op 21 oktober 2015 @ 20:00:

[...]

Dat maakt op zich niks uit. Want waar het ook aan besteed wordt, als er méér mensen binnenkomen die óók een beroep gaan doen op die bestedingen, kan het alleen maar minder worden, of niet?je weet er dus niks van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven