Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:meivogel schreef op 31 oktober 2015 @ 20:28:

[...]

Dus, met andere woorden, niemand die hier aankomt verdient het predicaat "vluchteling"?Velen niet, nee. Want die hebben inmiddels gemiddeld 15 veilige landen doorkruist, waar ze ook asiel hadden kunnen krijgen of een verblijf kunnen zoeken. Hun reden van vertrek uit het thuisland kan en zal ongetwijfeld een vlucht zijn. Hun reden van aankomst in Nederland is dat niet meer, als je (nogmaals) inmiddels 15 landen doorkruist hebt waar je veilig bent, waar je zélf asiel geweigerd hebt omdat je op zoek bent naar méér.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 20:53:

[...]

Ik vind het heel naief gedacht dat heel Afrika leegloopt als er elke dag vluchtelingen naar Europa vertrekken.

Prima als je mee wilt babbelen maar je hebt hier nog nergens blijk gegeven iets van achtergrond informatie te hebben.

We hebben het niet over honderdduizenden migranten maar over miljoenen.

Zoals ik ook al schreef Irak, Afghanistan en Pakistan beginnen leeg te lopen.

In Gambia is al een tekort aan jongeren, die zitten illegaal in Europa etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:pejeka schreef op 31 oktober 2015 @ 20:50:

[...]

Knap. Vraag me alleen af of ditzelfde bericht zou zijn uitgegaan als er een jonge vrouw die in Zweden was geïmmigreerd uit Brazilië ofzo minister was geworden. Of is het alleen maar bijzonder omdat ze moslima is? En zo ja, waarom?

Het is heel knap van haar omdat Moslims door heel veel mensen worden tegengewerkt. Het is sowieso moeilijk als vrouw om de top te bereiken, laat staan als moslima. Ze heeft enorm veel discipline gehad, anders was ze niet op deze plek gekomen.

Daar past alleen maar het woord respect bij.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 20:53:

[...]

Ik vind het heel naief gedacht dat heel Afrika leegloopt als er elke dag vluchtelingen naar Europa vertrekken. waarom wordt om de haverklap gevraagd welke krant je leest? Ik heb wel eens beleefd geantwoord op zulke vragen, dan krijg je alleen of
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 20:33:

[...]

Precies.Ik ook. Als ikzelf of mijn gezin hier niet veilig is, dan zou ik ook vluchten ik denk dat heel veel mensen, die nu vluchtelingen veroordelen dat ook zouden doen.

Tot waar zou je vluchten?

Ikzelf zou wss vluchten tot een veilig gebied dat in cultureel opzicht niet veel van het mijne verschilt. Duitsland, Belgie zoiets.

Ik kan me zo indenken, dat het opgaan en meedraaien in de maatschappij makkelijker gaat dan als ik plompverloren naar Siberie, Oeganda of Vuurland zou gaan.
quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 20:57:

[...]

Prima als je mee wilt babbelen maar je hebt hier nog nergens blijk gegeven iets van achtergrond informatie te hebben.

We hebben het niet over honderdduizenden migranten maar over miljoenen.

Zoals ik ook al schreef Irak, Afghanistan en Pakistan beginnen leeg te lopen.

In Gambia is al een tekort aan jongeren, die zitten illegaal in Europa etc.De achtergrondinformatie die jij hebt is tegen te spreken. Je reageert niet op de opmerking dat vluchtelingen niet alleen uit Syrië hoeven te komen om vluchteling te zijn. Het andere artikel klopt ook niet, niet heel Afrika loopt leeg. Dat weet een kind zelfs nog.
quote:ThunderassMan schreef op 31 oktober 2015 @ 21:01:

[...]

Ikzelf zou wss vluchten tot een veilig gebied dat in cultureel opzicht niet veel van het mijne verschilt. Duitsland, Belgie zoiets.

Ik kan me zo indenken, dat het opgaan en meedraaien in de maatschappij makkelijker gaat dan als ik plompverloren naar Siberie, Oeganda of Vuurland zou gaan.en wat als blijkt dat je in Duitsland in een kamp komt met 100.000-den andere vluchtelingen. Er geen medische hulp is en geen school voor je kinderen. Ga je verder?
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 oktober 2015 @ 20:45:

[...]

goed dat je weet wat anderen denken, en blijven op basis van tijd is allang niet meer aan de orde

Jammer dat dat het enige is wat je eruit haalt.

Maar goed, om op je opmerking terug te komen: Ik heb de indruk dat er met enige regelmaat een generaal pardon wordt gegeven.
quote:ThunderassMan schreef op 31 oktober 2015 @ 21:01:

[...]

Ik kan me zo indenken, dat het opgaan en meedraaien in de maatschappij makkelijker gaat dan als ik plompverloren naar Siberie, Oeganda of Vuurland zou gaan.

Dus jij zou net zo lang doorreizen totdat je een land hebt getroffen dat aan jouw wensen voldoet.

Waarom moeten vluchtelingen uit het MO dan met zijn allen worden opgevangen in het eerste buurland dat veilig is?
quote:pejeka schreef op 31 oktober 2015 @ 20:54:

[...]

Velen niet, nee. Want die hebben inmiddels gemiddeld 15 veilige landen doorkruist, waar ze ook asiel hadden kunnen krijgen of een verblijf kunnen zoeken. Hun reden van vertrek uit het thuisland kan en zal ongetwijfeld een vlucht zijn. Hun reden van aankomst in Nederland is dat niet meer, als je (nogmaals) inmiddels 15 landen doorkruist hebt waar je veilig bent, waar je zélf asiel geweigerd hebt omdat je op zoek bent naar méér.Precies,sinds Denemarken de uitkeringen met 45 procent heeft verlaagd is het land ineens niet meer in trek.
quote:ThunderassMan schreef op 31 oktober 2015 @ 21:06:

[...]

Jammer dat dat het enige is wat je eruit haalt.

Maar goed, om op je opmerking terug te komen: Ik heb de indruk dat er met enige regelmaat een generaal pardon wordt gegeven.

1 keer in 2007

en het kinderpardon

vind je dat "met enige regelmaat"?
quote:rosemetijs schreef op 31 oktober 2015 @ 21:07:

[...]

Precies,sinds Denemarken de uitkeringen met 45 procent heeft verlaagd is het land ineens niet meer in trek.

Nederland ook niet meer

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Forummers die hier lopen te trollen, dat jullie er nog op in gaan. Het is aan alle kanten duidelijk dat Nederland gewoonweg die stroom niet aan kan, gesleep met mensen van hot naar her, opvangplaatsen zonder voedsel. Het loopt gewoon vanzelf grandioos spaak, hier en in Duitsland. Rutte staat er bij en kijkt er naar.....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 21:02:

[...]

De achtergrondinformatie die jij hebt is tegen te spreken. Je reageert niet op de opmerking dat vluchtelingen niet alleen uit Syrië hoeven te komen om vluchteling te zijn. Het andere artikel klopt ook niet, niet heel Afrika loopt leeg. Dat weet een kind zelfs nog.Daar heb ik twee keer op gereageerd maar je bent te druk met jezelf
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 21:02:

[...]

De achtergrondinformatie die jij hebt is tegen te spreken.

Graag

Het wachten is op jouw eerste, met cijfers onderbouwde, bijdrage.

Neem de tijd.
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 oktober 2015 @ 21:03:

[...]

en wat als blijkt dat je in Duitsland in een kamp komt met 100.000-den andere vluchtelingen. Er geen medische hulp is en geen school voor je kinderen. Ga je verder?

ALS dat er niet is: waarschijnlijk wel ja.

Maar is er geen rode halve maan? Zit er tussen de vluchtelingen geen onderwijspersoneel? Een schooltje 'daar' is een stuk makkelijker te organiseren als hier.
Niet overal op in gaan hoor gedanst. Laat je niet commanderen.
quote:dadelduifje schreef op 31 oktober 2015 @ 20:44:

http://mvslim.com/woman-refugee-now-she ... er-sweden/

This Muslim woman was a refugee, now she’s the youngest minister ever in Sweden

Jeeeehhh feest en ballonnen! Er is wel 1 positief voorbeeld van een immigrant!! Al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ze meer een soort van statement is dan dat het om de inhoud gaat.

Eerlijk gezegd vind ik dat positieve verhaal een verbloeming van de bittere werkelijkheid van de etnische spanningen die in Zweden steeds hoger oplopen. Om maar over de kosten die wij dag in dag uit moeten opbrengen. Ik wil best betalen voor vluchtelingen, maar niet voor zoveel en niet hun hele leven. Ik vind dat de opvang sober moet zijn. Ook in andere Europese landen.

Ander minder mooie werkelijkheid. Allochtonen hebben het zwaar op de arbeidsmarkt. En juist in naieve landen - waar kritiek op immigratie je gelijk in de PVV-hoek zet - zoals Nederland of Zweden is de discriminatie op de arbeidsmarkt het hoogst. Juist in Zweden of Nederland krijgen allochtonen van alle landen het minst snel een baan.

quote:Vrijwel nergens in Europa zijn de arbeidskansen van allochtonen zo slecht als in Nederland. Meer dan de helft van de migranten van buiten de EU zit thuis zonder betaald werk. [...]bron: http://www.volkskrant.nl/ ... se-arbeidsmarkt~a3918713/

Alleen in Zweden is de kans voor immigranten nog kleiner dat ze een baan krijgen... Nog meer mensen van buitenaf

En wat ik nog meer verontrustend vindt is dit:

quote:1 IN 4 SWEDISH WOMEN WILL BE RAPED AS SEXUAL ASSAULTS INCREASE 500%

With Muslims represented in as many as 77 percent of the rape cases and a major increase in rape cases paralleling a major increase in Muslim immigration, the wages of Muslim immigration are proving to be a sexual assault epidemic by a misogynistic ideology.bron: http://www.frontpagemag.c ... ssaults-daniel-greenfield

Zelfs Bloomberg heeft het erover dat Zweden wel eens aan z'n max kan zitten en dat hun PVV de grootste kan worden (met dank aan het open deuren beleid en het feit dat je er niet over mag praten)

quote:Swedish Prime Minister Stefan Loefven has pledged a budget for jobs and education to revive voter support. He may be misreading the political landscape as immigration has surged to become the No. 1 issue for voters.

A poll by Demoskop showed that almost 40 percent of voters now say that immigration is the most important issue facing Sweden, up from less than 10 percent in early 2013. Jobs, previously the biggest issue, is now third in importance, according to the polling obtained by Bloomberg.

[...]

That migration has become the biggest issue for voters, before jobs, schools and health care “creates big problems for the established parties,” Peter Santesson, head of opinion at Demoskop, said in an e-mail. “Voters have for a long time been more skeptical of immigration than the established parties.”

Het is tekenend dat migranten inmiddels zelf al naar Finland gaan. Een Finland dat op zijn beurt weer grenscontroles uitvoert tussen Zweden en Finland om migranten buiten Finland te houden:

quote:Finland on Saturday started border checks for asylum seekers arriving from Sweden in the northern town of Tornio, while people there demonstrated against a growing influx of refugees.

"From now on, people crossing border in Tornio will be checked by a procedure led by the police", the interior ministry said in a statement.

The ministry said asylum seekers can no longer continue their journey from Tornio to elsewhere in Finland without registering as asylum seekers. "The situation up north is uncontrollable. People have continued from there to any police station in Finland," Paivi Nerg from the ministry told the online edition of Helsingin Sanomat daily.

According to public broadcaster YLE, about hundred Finns gathered for a demonstration at Tornio border, with signs saying "Close the borders!"

bron:http://www.reuters.com/article/2015/09/ ... GG20150919

Ik snap werkelijk waar niet dat het in Nederland (en landen als Zweden) nog steeds taboe is om gewoon te zeggen dat we als Europa de instroom niet aankunnen, dat we een cultuur naar binnenhalen die lastig te verenigen is met onze eigen normen en waarden. Vluchtelingen OK, maar in deze hoeveelheden redden we het niet. Het is tijd voor een boodschap. Nederland, Duitsland en vooral Zweden moeten gewoon hun voorzieningen voor vluchtelingen sterk versoberen.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
HBG, je bedoelt die reactie van 18.48 uur? Die heb ik gelezen.

Maar daarmee geef je geen antwoord op de vraag waarom jij denkt dat vluchtelingen alleen uit Syrie kunnen komen en dat je geen vluchteling bent als je uit een ander land vlucht waar je met je leven wordt bedreigd.
quote:mienietjefietje schreef op 31 oktober 2015 @ 21:13:

Forummers die hier lopen te trollen, dat jullie er nog op in gaan. Het is aan alle kanten duidelijk dat Nederland gewoonweg die stroom niet aan kan, gesleep met mensen van hot naar her, opvangplaatsen zonder voedsel. Het loopt gewoon vanzelf grandioos spaak, hier en in Duitsland. Rutte staat er bij en kijkt er naar.....En Wilders blijft maar stijgen in de peilingen..
quote:dadelduifje schreef op 31 oktober 2015 @ 21:19:

Niet overal op in gaan hoor gedanst. Laat je niet commanderen.Doe ik ook niet . Hij moet eerst maar even teruglezen.
quote:rosemetijs schreef op 31 oktober 2015 @ 21:07:

[...]

Precies,sinds Denemarken de uitkeringen met 45 procent heeft verlaagd is het land ineens niet meer in trek.Dat is precies de remedie van het probleem. Met name Zweden en Duitsland moeten de voorzieningen voor asielzoekers sterk versoberen. Wat telt is niet de zieligheidsfactor, maar het doel om oorlogsvluchtelingen fatsoenlijk op te vangen. Daar hoort een sober regime bij, want anders trek je gelukzoekers van allerlei soort aan. Die je vervolgens hun hele leven moet betalen.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
quote:ThunderassMan schreef op 31 oktober 2015 @ 21:17:

[...]

ALS dat er niet is: waarschijnlijk wel ja.

Maar is er geen rode halve maan? Zit er tussen de vluchtelingen geen onderwijspersoneel? Een schooltje 'daar' is een stuk makkelijker te organiseren als hier.zou kunnen, maar een docent maakt nog geen school. Ik zou toch willen dat mijn kinderen diploma's halen. Ik ga verder. No doubt
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 21:07:

[...]

Dus jij zou net zo lang doorreizen totdat je een land hebt getroffen dat aan jouw wensen voldoet.

?Nee, ik zou doorreizen tot een land waar ik, na een jarenlang leven tussen oorlogsgeweld en onderdrukking, géén kogels meer zou hoeven te ontwijken.
quote:operator_7 schreef op 31 oktober 2015 @ 21:22:

[...]

Dat is precies de remedie van het probleem. Met name Zweden en Duitsland moeten de voorzieningen voor asielzoekers sterk versoberen. Wat telt is niet de zieligheidsfactor, maar het doel om oorlogsvluchtelingen fatsoenlijk op te vangen. Daar hoort een sober regime bij, want anders trek je gelukzoekers van allerlei soort aan. Die je vervolgens hun hele leven moet betalen.definieer gelukszoeker? Alleen oorlogsslachtoffers krijgen hier asiel. economische motieven zijn geen reden voor asiel dus de wet voldoet aan jouw wensen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven