Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:yolo8 schreef op 02 november 2015 @ 22:05:

[...]

Ik heb gehoord dat de mannen in sommige landen verplicht in het leger moeten en moeten vechten voor iets waar ze compleet tegenover staan. Weet niet in hoeverre dit waar is, heb het nooit "nagetrokken" maar mocht het zo zijn dan begrijp ik ook wel weer dat je daar dan niet wilt blijven. Maar goed. Dan moeten eigenlijk vrouw en kinderen gelijk mee natuurlijk... aangezien die daar net zo onveilig zitten.Hoe wil je vrouw en kind meenemen als je alleen geld hevt voor 1 oversteek?
Syriers die vloeiend Urdu spreken...en we trappen er nog in ook.
Ttas geen idee. Maar mijn mannelijke kennissen zouden da de vrouw sturen (eventueel) met kinderen en zelf de risico's lopen.

En die blog stond op de Volkskrant ipv NRC was een vergissing. http://www.volkskrant.nl Kijk zelf maar.
quote:malu3 schreef op 02 november 2015 @ 18:40:

De huidige invasie hebben we o.a. te danken aan het Verdrag van Straatsburg dat in 1975 gesloten is:

http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1391

Femke deed er nog een schepje bovenop door de motie Halsema in te dienen: verzoekt de regering in woord en daad uit te dragen dat het tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid is,

'http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1391

Ondertekend door: Halsema, Cohen, Pechtold en Roemer

Twee keer nee.

De invasie hebben we te danken aan de door pvv/vvd/cda gesteunde invasie door Amerika in Irak. Die achteraf nergens op sloeg en waar Blair vorige maand zijn excuses voor aanbood. http://www.theguardian.co ... lict-role-in-rise-of-isis

Dat van die islamisering was heel wat anders. Onder druk van de pvv leek dat even het enige regeringsbeleid te worden en daar nam bijna de volledige tweede kamer afstand van (behalve pvv en sgp, rara hoe kan dat?) http://www.elsevier.nl/Po ... egengaan-ELSEVIER279717W/
quote:Rhiannon1986 schreef op 02 november 2015 @ 22:39:

Ttas geen idee. Maar mijn mannelijke kennissen zouden da de vrouw sturen (eventueel) met kinderen en zelf de risico's lopen.

En die blog stond op de Volkskrant ipv NRC was een vergissing. http://www.volkskrant.nl Kijk zelf maar.En een alleenreizende vrouw loopt geen risico's?
quote:Ttas28 schreef op 02 november 2015 @ 22:29:

[...]

Hoe wil je vrouw en kind meenemen als je alleen geld hevt voor 1 oversteek?

Als het om Syriërs gaat blijven de vrouwen en kinderen achter in Turkije, Libanon en Jordanië dus is er geen sprake van gezin dat achterblijft in een gevaarlijke situatie.

Sterker nog dat zijn de gezinnen die de EU nu tegen betaling in Turkije wil laten blijven, daar is Merkel voor naar Erdogan geweest.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Tsja, net zoveel als een man gok ik. Maar goed ik was benieuwd, geen oordeel.
quote:--Dinges-- schreef op 02 november 2015 @ 22:40:

[...]

Twee keer nee.

De invasie hebben we te danken aan de door pvv/vvd/cda gesteunde invasie door Amerika in Irak. Die achteraf nergens op sloeg en waar Blair vorige maand zijn excuses voor aanbood. http://www.theguardian.co ... lict-role-in-rise-of-isis

Blair bood niet zijn excuses aan voor het afzetten Sadam Hoessein maar voor het feit dat hij de bevolking verkeerd had geïnformeerd over de aanwezigheid van gifgas.

Tenminste dat zei hij tijdens een interview op televisie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik las op een Duitse site het verhaal van een Albanese familie die al een jaar in Duitsland woonde en nog steeds geen Duitse nationaliteitskaarten hadden. Met welke verwachting komen die mensen nou in godsnaam...
quote:hollebollegijs schreef op 02 november 2015 @ 22:52:

[...]

Als het om Syriërs gaat blijven de vrouwen en kinderen achter in Turkije, Libanon en Jordanië dus is er geen sprake van gezin dat achterblijft in een gevaarlijke situatie.

Sterker nog dat zijn de gezinnen die de EU nu tegen betaling in Turkije wil laten blijven, daar is Merkel voor naar Erdogan geweest.Weetje wel hoeveel vluchtelingen turkije alleen al opvangt? En dan komt men hier klagen over vluchtelingen is toch krom?
quote:Rhiannon1986 schreef op 02 november 2015 @ 22:39:

En die blog stond op de Volkskrant ipv NRC was een vergissing. http://www.volkskrant.nl Kijk zelf maar.Misschien dat de mannen gaan omdat het niet veilig is vokr een vrouw om alleen te reizen je kan niet oordelen over een situatie waar je geen weet over hebt. En de ins en outs niet kent.
Via site van de Volkskrant kwam ik deze site:

https://app.scrollytellin ... k-van-een-vluchteling#315

Ik vraag mij sinds het lezen hiervan af of dit nu serieus is of een soort (in mij ogen misplaatste) parodie op de vluchtelingenstroom.

Wat denken jullie?
Ik oordeel ook niet, ik was benieuwd naar de beweegredenen hierachter....
quote:Ttas28 schreef op 02 november 2015 @ 22:59:

[...]

Weetje wel hoeveel vluchtelingen turkije alleen al opvangt? En dan komt men hier klagen over vluchtelingen is toch krom?

Ik weet niet of je net in de discussie bent gerold, maar het is de bedoeling dat Turkije daar van de EU geld voor krijgt. (miljarden euro's) Merkel is daarover met Erdogan al in overleg geweest.

Wat hier nu binnenkomt zijn maar voor een klein deel echte vluchtelingen. De meeste asielzoekers zijn economische migranten, waaronder Albanezen, Afghanen, Irakezen, Pakistani, maar ook mensen uit Bangladesh en uit Marokko.
Huh, het ontgaat me even waarom dit een parodie zou zijn volgens jou
quote:Ttas28 schreef op 02 november 2015 @ 23:01:

[...]

Misschien dat de mannen gaan omdat het niet veilig is vokr een vrouw om alleen te reizen je kan niet oordelen over een situatie waar je geen weet over hebt. En de ins en outs niet kent.Het is zeer waarschijnlijk dat ze vrouw en kinderen in veilig gebied achterlaten en eerst de boel hier gaan regelen.
Met de drank, 4000 euro op in 2 weken naast de 3500 dollar die hij vertrek had. Eerst Amsterdam bezichtigen etc....
Ze hoeven daar in Alphen aan de rijn niet meer op het winkelcentrum rond te hangen voor de wifi. Want ze hebben vanaf vandaag daar hun eigen wifi.
quote:Rhiannon1986 schreef op 02 november 2015 @ 23:10:

Met de drank, 4000 euro op in 2 weken naast de 3500 dollar die hij vertrek had. Eerst Amsterdam bezichtigen etc....Er zijn bakken vol met moslims die alcohol drinken, het merendeel van de islamitische wereldbevolking is namelijk heel gematigd moslim en het gros daarvan heeft een hele moderne en westers georienteerde leefstijl.

[...]

Weetje wel hoeveel vluchtelingen turkije alleen al opvangt? En dan komt men hier klagen over vluchtelingen is toch krom?1.9 miljoen en Erdogan is bereid ze daar te houden voor 3 miljard Euro
Ging als voorbeeld dat ze dure drank gingen kopen om iets te vieren....de toon van het artikel vind ik nogal apart.
quote:liubi schreef op 02 november 2015 @ 22:56:

Ik las op een Duitse site het verhaal van een Albanese familie die al een jaar in Duitsland woonde en nog steeds geen Duitse nationaliteitskaarten hadden. Met welke verwachting komen die mensen nou in godsnaam...

Ja in Merkelland is het chaos.

Als ze dat willen oplossen moet mutti vervangen worden door een politiek leider met iets meer daadkracht.
quote:pejeka schreef op 02 november 2015 @ 21:28:

[...]

Tja... ik zou nooit mijn vrouw en kinderen kunnen achterlaten. Zo van "OK, er kan elke dag een bom op je hoofd vallen, of een geweer op je worden gericht, en de rest van je levensomstandigheden is ook shit, maar weet je wat? Misschien dat ik je over 2 jaar we naar het Westen kan halen, dus hou nog even vol, schat, gewoon even zorgen dat je nog 2 jaar geen bom op je hoofd krijgt of iets anders overkomt hier". Denk je echt dat dat werkt zo?

Ja.

En als ik al bedenk hoe je met kinderen reist ( die kindjes komen hier bijv aan op volkomen ongeschikt schoeisel) kan ik me voorstellen dat je zo'n onoverzichtelijke reis ook moeilijk vindt. Als ik met mijn peuter een dag wegga is het al een hele volksverhuizing met luiers, in dit land soms 4 seizoenen op 1 dag dus soorten kleding etc.

Laats staan als je al niks hebt en kinderen mee moet nemen op een onzekere tocht en veel moet lopen.

Het is kiezen tussen 2 kwaden, bekend en onbekend kwaad. Vaak kiest Men dan voor het bekende,hoe naar ook.

De kindjes die hier aankomen, je wil niet weten in wat voor kleding en soms met sokjes met slippers erin. En zo dan maar lopen.

Echt kiezen tussen 2 kwaden.
quote:Ttas28 schreef op 02 november 2015 @ 23:01:

[...]

Misschien dat de mannen gaan omdat het niet veilig is vokr een vrouw om alleen te reizen je kan niet oordelen over een situatie waar je geen weet over hebt. En de ins en outs niet kent.Omdat het niet veilig is in Turkije...
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg

[...]

Weetje wel hoeveel vluchtelingen turkije alleen al opvangt? En dan komt men hier klagen over vluchtelingen is toch krom?Turkije is dichterbij en wat betreft cultuur beter verenigbaar met elkaar. Wij kunnen ons beter concentreren op de risicogevallen zoals atheïsten, politieke vluchtelingen enzovoort, want die lopen ook in Turkije risico.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven