Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:mienietjefietje schreef op 03 november 2015 @ 21:43:

[...]

Willem en Maxima, die wel, net als Willemientje zouden ze het volk zonder blikken of blozen in de steek laten, om daarna vanuit het veilige Engeland de bevolking op te jutten tot verzet tegen de duitsers en de spoorwegen te saboteren, wat weer de hongernood ten gevolge had.

Wat had Wilhelmina dan moeten doen? In Nederland blijven had ook niet echt geholpen. Wellicht was ze gegijzeld, vermoord, we hebben nu geen idee.

Merkwaardig genoeg zijn de geallieerden in jouw redeneerwijze ook schuldig aan de hongerwinter: door met Market Garden een doorbraak aan het front te realiseren kon er ook vanuit Limburg/Noord-Brabant niets richting het Westen. En het weer was ook stom, want door het dichtvriezen van alle rivieren en het IJsselmeer kon er vanuit het Noordoosten ook niets meer komen
quote:mienietjefietje schreef op 03 november 2015 @ 21:43:

[...]

Willem en Maxima, die wel, net als Willemientje zouden ze het volk zonder blikken of blozen in de steek laten, om daarna vanuit het veilige Engeland de bevolking op te jutten tot verzet tegen de duitsers en de spoorwegen te saboteren, wat weer de hongernood ten gevolge had.ik ben hartstikke blij met het koningshuis zonder het koningshuis waren wij hongarije armzalig en zielig landje. Mijn oma zei altijd tegen me bijt niet de hand die je voedt.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 21:21:

[...]

Oprechte vraag wat zou jij doen als de rol was omgedraaid en jij was de vluchteling?

Misschien is het je ontgaan, het is geen vluchteling die op het podium staat en een Duitse vlag weggooit maar Bundeskanzlerin Merkel haar bijnaam ist MUTTI

Maar goed stel dat ik vluchteling was zou ik geen vlag van het gastland weggooien, dat is ongepast vind je niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 03 november 2015 @ 22:06:

[...]

Misschien is het je ontgaan, het is geen vluchteling die op het podium staat en een Duitse vlag weggooit maar Bundeskanzlerin Merkel haar bijnaam ist MUTTI

Maar goed stel dat ik vluchteling was zou ik geen vlag van het gastland weggooien, dat is ongepast vind je niet.Dat was de vraag niet
quote:barbaracartland schreef op 03 november 2015 @ 21:57:

[...]

Wat had Wilhelmina dan moeten doen? In Nederland blijven had ook niet echt geholpen. Wellicht was ze gegijzeld, vermoord, we hebben nu geen idee.

Merkwaardig genoeg zijn de geallieerden in jouw redeneerwijze ook schuldig aan de hongerwinter: door met Market Garden een doorbraak aan het front te realiseren kon er ook vanuit Limburg/Noord-Brabant niets richting het Westen. En het weer was ook stom, want door het dichtvriezen van alle rivieren en het IJsselmeer kon er vanuit het Noordoosten ook niets meer komen

Ze was niet vermoord of gegijzeld dat is in Denemarken en België ook niet gebeurd.

Haar vertrek naar Engeland was denk ik verklaarbaar, het koninkrijk bestond uit 4 delen waarvan alleen Nederland bezet was en

Indië, Suriname en de Antillen niet.

Vanuit Engeland kon ze eerst leiding geven aan de overige 3 en na de bezetting van Indië nog aan de overige twee.

Ik wijt de hongerwinter eerder aan de spoorwegstaking dan aan vorst al zijn zaken meestal een combinatie van.

Overigens was de spoorwegstaking een gevolg of eigenlijk onderdeel van Market Garden
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 22:08:

[...]

Dat was de vraag niet

Wees eens duidelijk wat wil je weten?

Je schrijfstijl is echt verwarrend, sorry, werk daar eens aan.
Ik heb nog nooit met een Nederlandse vlag in mijn klauwtjes gestaan, tenzij ik hem net uit een blokje kaas gehaald had. Dan ben ik nog steeds niet zo'n chauvinist, want er zaten ook Britse, Franse, Deense en Duitse vlaggetjes in de zilveruitjes-blokjes-kaas-combi's.

Het filmpje van Merkel is, zoals ik al dacht, compleet uit zijn verband gerukt.

1. het is afkomstig uit 2013

2. Merkel staat op een podium omdat de eerste uitslagen van de Bundestagswahl bekend geworden zijn. De meneer met het vlaggetjes, Volker Kauder, staat zich (dat zie je niet in deze korte versie) nogal genant te gedragen. Te genant voor de stijve Merkel. Ze wil niet de indruk wekken dat CDU/CSU al viert dat ze de verkiezingen gewonnen hebben en een regering gaan vormen. Ze wil de coalitieonderhandelingen niet bij voorbaat al verpesten met een arrogante "wij zijn de winnaars, muhahaha"-houding. Daarom kijkt ze zo geergerd, meer zoals mijn moeder vroeger keek als ik iets deed wat niet hoorde.

Dit filmpje nu gebruiken als bewijsmateriaal dat Merkel een hekel aan haar eigen land zou hebben, is slim gevonden, maar absoluut onjuist. Ook weer opgelost.

Bron: http://www.welt.de/politik/wahl/bundest ... aesst.html
quote:barbaracartland schreef op 03 november 2015 @ 22:15:

Ik heb nog nooit met een Nederlandse vlag in mijn klauwtjes gestaan, tenzij ik hem net uit een blokje kaas gehaald had. Dan ben ik nog steeds niet zo'n chauvinist, want er zaten ook Britse, Franse, Deense en Duitse vlaggetjes in de zilveruitjes-blokjes-kaas-combi's.

2. Merkel staat op een podium omdat de eerste uitslagen van de Bundestagswahl bekend geworden zijn. De meneer met het vlaggetjes, Volker Kauder, staat zich (dat zie je niet in deze korte versie) nogal genant te gedragen. Te genant voor de stijve Merkel. Ze wil niet de indruk wekken dat CDU/CSU al viert dat ze de verkiezingen gewonnen hebben en een regering gaan vormen. Ze wil de coalitieonderhandelingen niet bij voorbaat al verpesten met een arrogante "wij zijn de winnaars, muhahaha"-houding. Daarom kijkt ze zo geergerd, meer zoals mijn moeder vroeger keek als ik iets deed wat niet hoorde.

Dit filmpje nu gebruiken als bewijsmateriaal dat Merkel een hekel aan haar eigen land zou hebben, is slim gevonden, maar absoluut onjuist. Ook weer opgelost.

Bron: http://www.welt.de/politik/wahl/bundest ... Duidelijke taal bedankt voor het uitzoeken
quote:hollebollegijs schreef op 03 november 2015 @ 22:13:

[...]

Wees eens duidelijk wat wil je weten?

Je schrijfstijl is echt verwarrend, sorry, werk daar eens aan.Wat zou jij doen als je een vluchteling was?
quote:vruchtgebruik schreef op 03 november 2015 @ 21:36:

[...]

In die rol komt een goed forumlid niet.

A- als lid van het forum heb je.minimaal een jaarsalaris aan spaargeld en een vetbetaalde baan (waar je zelf keihard voor gewerkt hebt) Dus je kijkt naar welk land veilig is en overlegt met de instanties daar waar zij behoefte aan hebben. Dan school je je gewoon om en neemt als je gediplomeerd bent het vliegtuig.

- eenmaal daar aangekomen spreek je nimmer geen Nederlands meer en gaat geruisloos op in het geheel.

- bij oorlog ga je met het hele gezin tegelijk op de vlucht. De meeste forummers hier kopen daarvoor elk jaar goede wandelschoenen voor het gezin in elk jaar. Voor noodgevallen ligt er een zeewaardig jacht op een geheime plek.

- Je blijft voor eeuwig in het dichtsbijzijnde veilige land uit angst om voor economische vluchteling te worden uitgemaakt.

Je loopt vriendelijk knikkend rond in je 'ik ben hier te fast en ga echt zo snel mogelijk terug' shirt. Je neemt zelf een tent mee en leert je kinderen hun vuilnis op te eten.

- Men is compleet bereid om ieder principe overboord te gooien. Polygamie in het nieuwe land, de forummers hier doen enthousiast mee. Krijgt men als vegetariër een stuk vlees aangeboden,,dan eet je dat enthousiast op. S lands wijs lands eer!Wees geen bruine ui en koop een 'refugee trui'
quote:hollebollegijs schreef op 03 november 2015 @ 22:06:

[...]

Maar goed stel dat ik vluchteling was zou ik geen vlag van het gastland weggooien, dat is ongepast vind je niet.. Het was gewoon een vraag, mensen hebben het ook weleens over iets zonder te refereren naar jouw postjes.
quote:bungaa schreef op 03 november 2015 @ 22:18:

[...]

[url=http://www.g eenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/als_ze_nu_maar_niet_naar_houtje_touwtje_ruiken.html,Wees geen bruine ui en koop een refugee trui]Wees geen bruine ui en koop een refugee trui[/url] Je link doet het niet.
quote:malu3 schreef op 03 november 2015 @ 21:47:

[...]

Ik vind het eerder simpel maar smaken verschillen.Zo'n samenvatting kan inderdaad wat confronterend zijn.
quote:MarianneDavids schreef op 03 november 2015 @ 20:03:

[...]

Als je wilt weten hoe het er daar aan toegaat moet je eens kijken op de site van Gaja.Al het vlees in Saudi is halal geslacht.
quote:vruchtgebruik schreef op 03 november 2015 @ 22:23:

[...]

Zo'n samenvatting kan inderdaad wat confronterend zijn.Een samenvatting van jouw interpretaties en aannames confronterend? Wat een onterechte borstklopperij.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 22:18:

[...]

Wat zou jij doen als je een vluchteling was?

Ik denk op bed liggen, TV kijken eten, computeren etc.

Tenminste als er WIFI is.

Zou ik in een warmer land zitten veel wandelen, dat vind ik leuk.

Bron: http://www.welt.de/politik/wahl/bundest ... aesst.html

Nou ja hij wordt veel gedeeld op FB hij blijft leuk

Dingen zijn nu eenmaal niet zoals ze zijn maar zoals ze lijken.
quote:vruchtgebruik schreef op 03 november 2015 @ 22:20:

[...]

Je link doet het niet.Nu wel als het goed is
quote:hollebollegijs schreef op 03 november 2015 @ 22:32:

[...]

Nou ja hij wordt veel gedeeld op FB hij blijft leuk

Dingen zijn nu eenmaal niet zoals ze zijn maar zoals ze lijken.Het filmpje is dus geen argument voor je stelling. Dat het filmpje vaak gedeeld wordt op FB, maakt het niet ineens wel waar. De kont van Kim Kardashian wordt ook veel gedeeld.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 22:01:

[...]

ik ben hartstikke blij met het koningshuis zonder het koningshuis waren wij hongarije armzalig en zielig landje. Mijn oma zei altijd tegen me bijt niet de hand die je voedt.
Oooh die 'refugee'-trui.

Wat een opportunistische wijven zeg, die 'styliste' en haar dinnie.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 22:18:

[...]

Wat zou jij doen als je een vluchteling was?

Ik zou serieus bij mijn kinderen en man blijven.

En jij?

Bron: http://www.welt.de/politik/wahl/bundest ... tmlbedankt voor de analyse. Ik had al het vermoeden
quote:bungaa schreef op 03 november 2015 @ 22:39:

[...]

Ik zou serieus bij mijn kinderen en man blijven.

En jij?ik denk dat je serieus geen idee hebt hoe je zou reageren in een soortgelijke situatie. Ik denk dat je ook maar mag hopen dat je nooit een dergelijke beslissing hoeft te maken
quote:barbaracartland schreef op 03 november 2015 @ 22:35:

[...]

Het filmpje is dus geen argument voor je stelling. Dat het filmpje vaak gedeeld wordt op FB, maakt het niet ineens wel waar. De kont van Kim Kardashian wordt ook veel gedeeld.

Zucht.............

Waarom denk je dat dit gedeeld wordt?

Beeldvorming, beeldvorming, beeldvorming.

Prachtig je uitleg, die ongetwijfeld klopt, maar geen mens die het leest (misschien hier een enkeling)

Merkel is aangeschoten wild, tegenstanders doen alles om haar te raken en in dit geval is de waarheid genuanceerder.

Merkel stort haar land in chaos logisch dat daar tegenacties op komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven