Algemeen vluchtelingentopic deel 4

09-11-2015 22:32 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 10 november 2015 @ 18:34:

[afbeelding]

https://www.youtube.com/watch?v=LLeFfiYgcro



Nigel Farage veegt de vloer aan met Merkel

haha en ik maar klikken op je plaatje...

Mooie spreker, wou dat wij iemand als hem hadden!
quote:hollebollegijs schreef op 10 november 2015 @ 18:34:

[afbeelding]

https://www.youtube.com/watch?v=LLeFfiYgcro



Nigel Farage veegt de vloer aan met MerkelNigel Farage die wil ik wel ruilen tegen Geert
Alle reacties Link kopieren
Raar toch dat je, als jouw lerares allochtoon is, deze mening niet mag uiten.

mooie opening van discussie lijkt mij zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 10 november 2015 @ 10:47:

[...]





Jeetje

Had ik niet verwacht (meen ik)

Gaan ze nu bejaarden op straat gooien? Geen sport meer voor Duitse kinderen?370.000 is 0,45% van de gehele Duitse bevolking... moet toch wel over het gehele land te verplaatsen zijn lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 10 november 2015 @ 18:34:

[afbeelding]

https://www.youtube.com/watch?v=LLeFfiYgcro



Nigel Farage veegt de vloer aan met MerkelDie kop van Merkel daarbij, priceless!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 10 november 2015 @ 18:58:

[...]



Nigel Farage die wil ik wel ruilen tegen Geert Anders ik wel, maken er een koopje van doen we Rutte en Samson er gratis bij. 3 voor de prijs van 1
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:yolo8 schreef op 10 november 2015 @ 19:09:

[...]





370.000 is 0,45% van de gehele Duitse bevolking... moet toch wel over het gehele land te verplaatsen zijn lijkt me.Maar waarom zou je dat willen?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:yolo8 schreef op 10 november 2015 @ 19:09:

[...]





370.000 is 0,45% van de gehele Duitse bevolking... moet toch wel over het gehele land te verplaatsen zijn lijkt me.

Dat is ook een probleem,vluchtingen hebben het meest kans op een baan in de grote steden.

En niet in krabbekutteveen,dus trekken zij massaal naar de randstad als zij eenmaal statushouder zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 10 november 2015 @ 19:24:

[...]



Dat is ook een probleem,vluchtingen hebben het meest kans op een baan in de grote steden.

En niet in krabbekutteveen,dus trekken zij massaal naar de randstad als zij eenmaal statushouder zijn.



Idd. want 15.000 statushouders wachten al op een huis, en in Delfzijl worden huizen afgebroken omdat ze te lang leeg staan.



Bron: Cobouw

delfzijl - Delfzijl wil op korte termijn nog eens vierhonderd 400 huizen slopen. Daarmee komt aantal op ruim 1100. Versnelling van het sloopprogramma is noodzakelijk, wil de stad de concurrentiestrijd met omliggende gemeenten niet verliezen. Inwoners vertrekken door eenzijdig aanbod .



Het herstructureringsplan 'Kiezen en Delen' waarmee de gemeente twee jaar geleden is begonnen, blijkt een druppel op de gloeiende plaat. In 24 maanden tijd heeft Delfzijl in het kader van dit plan zevenhonderd huizen uit de markt gehaald.

"Nog steeds staan achthonderd huizen leeg en zijn we er niet in geslaagd de uitstroom te stoppen", zegt wethouder H.B.G. Ketting, verantwoordelijk voor de ruimtelijke ordening. Hele buurten van de stad zijn inmiddels in spookwijken veranderd. Dit komt vooral omdat de voorraad eenzijdig is en het merendeel van het bestand uit huurwoningen bestaat.



Ketting wil het herstructeringsprogramma aanpassen en versnellen. In totaal wil hij zevenhonderd huizen terugbouwen. "Maar dan woningen waar vraag naar is." Daarbij gaat het volgens Ketting vooral om vrijstaande en twee-onder-kapwoningen.



Dit betekent echter een forse ophoging van het bouwprogramma. Delfzijl mag volgens de afspraken met het Rijk 450 woningen bouwen. Om dit te verhogen naar zevenhonderd, hoopt Ketting groen licht te krijgen van de provincie Groningen en de Inspecteur van het ministerie van Vrom. "Punt is dat het bouwprogramma van de omliggende gemeenten in elk geval omlaag moet, want anders redden we het echt niet. Als mensen kunnen kiezen tussen een vrije kavel in een kleine gemeente of een rijtjeshuis in de stad, weten we uit ervaring wel wat ze zullen doen."



En zelfs vluchtelingen willen hier niet wonen kennelijk, die gaan liever in Den Haag zitten.....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 10 november 2015 @ 19:24:

[...]



Dat is ook een probleem,vluchtingen hebben het meest kans op een baan in de grote steden.

En niet in krabbekutteveen,dus trekken zij massaal naar de randstad als zij eenmaal statushouder zijn.



In Den Haag is in ieder geval GEEN werk:





Bron: NRC

Den Haag wil tienduizenden banen gaan scheppen, zo laat het stadsbestuur vandaag weten in het plan ‘Den Haag maakt werk’. Het college maakt hier de komende vier jaar 68 miljoen euro voor vrij.



Samen met werkgevers, het UWV, onderwijsinstellingen en de sociale partners wil de stad de komende jaren meer werk voor werklozen en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, zoals mensen met een handicap. Ook wil de gemeente meer jongeren aan het werk of aan de studie krijgen.



Het gemeentebestuur zei volgens NU.nl op de persconferentie vandaag:





“Vernieuwing is nodig, omdat de Haagse arbeidsmarkt tot nu toe te weinig profiteert van het lichte economische herstel dat zich op nationaal niveau aftekent.”



De werkloosheid in de stad ligt op zeventien procent. Dat is een stuk hoger dan het landelijk gemiddelde van zeven procent. Ten opzichte van 2011 is het aantal WW-uitkeringen met bijna vijftig procent gestegen en het aantal bijstandsuitkeringen met negentien procent. Dit heeft onder andere te maken met de krimp bij de Rijksoverheid en de digitalisering in de markt terwijl de beroepsbevolking groeit. Deze ontwikkelingen treffen met name jongeren en migranten.



Jongeren moeten werken of studeren



De jeugdwerkloosheid ligt een stuk hoger dan het landelijk gemiddelde. Zo’n vijfduizend jongeren zijn werkloos waarvan de helft een uitkering heeft. Al deze jongeren moeten naar een baan of een studie begeleid worden, zo staat te lezen in het plan. De stad begint dit jaar met een ICT-programma waarin werkloze jongeren drie jaar bij de gemeente werken en een deeltijdopleiding aan een hogeschool volgen. Bovendien eist de gemeente dat een deel van de aanbestedingen wordt ingevuld met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt of jongeren die een stage zoeken. Den Haag verwacht op die manier 2400 mensen aan het werk te krijgen.



Ouderen aan het werk



In Den Haag is één op de drie werklozen vijftig jaar of ouder. Het is voor ouderen moeilijker om werk te vinden en daarom start de gemeente met coachingsprojecten waarin ouderen leren hoe ze als ZZP’er aan de slag kunnen. Ze krijgen advies van een ervaren ondernemer in het vergroten van de winst of het bijhouden van de administratie. Ook kunnen ouderen zes maanden aan de slag bij een werkgever en krijgen ze hiervoor honderdvijftig euro bovenop hun uitkering.
anoniem_118070 wijzigde dit bericht op 10-11-2015 19:36
Reden: bladiebla
% gewijzigd
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 10 november 2015 @ 19:31:

[...]





Idd. want 15.000 statushouders wachten al op een huis, en in Delfzijl worden huizen afgebroken omdat ze te lang leeg staan.



Bron: Cobouw

delfzijl - Delfzijl wil op korte termijn nog eens vierhonderd 400 huizen slopen. Daarmee komt aantal op ruim 1100. Versnelling van het sloopprogramma is noodzakelijk, wil de stad de concurrentiestrijd met omliggende gemeenten niet verliezen. Inwoners vertrekken door eenzijdig aanbod .



Maar 400 gezinnen(statushouders) in deze huizen stoppen, is natuurlijk ook geen oplossing.

Wordt 1 groot getto en achterstandswijk.
http://nos.nl/artikel/2068293-duitsland ... ng-op.html



Duitsland stuurt Syrische asielzoekers weer terug naar het EU-land waar ze zijn binnengekomen, zoals is afgesproken in het akkoord van Dublin. Dat heeft een woordvoerder van minister de Maizière bekendgemaakt.
En dan Slovenië:



http://nos.nl/artikel/2068273-slovenie- ... oatie.html



Slovenië gaat hekken bouwen langs de grens met Kroatië. Ze zijn volgens premier Miro Cerar niet bedoeld om alle vluchtelingen tegen te houden, maar om de stroom in goede banen te leiden. Hij benadrukt dat alle grensposten open blijven.



"Er zijn ongeveer 30.000 migranten op weg naar Slovenië", zei Cerar. Eerder becijferde hij dat zo'n 170.000 vluchtelingen Slovenië binnentrokken nadat Hongarije half oktober zijn grens met Kroatië had gesloten en de vluchtelingen een andere route kozen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 10 november 2015 @ 19:44:

[...]





Maar 400 gezinnen(statushouders) in deze huizen stoppen, is natuurlijk ook geen oplossing.

Wordt 1 groot getto en achterstandswijk.Zoals Den Haagg al is in de Schilderswijk, morgenstond en Laakkwartier? Den Haag heeft trouwens meer allochtonen dan autochtonen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 10 november 2015 @ 21:14:

http://nos.nl/artikel/2068293-duitsland ... ng-op.html



Duitsland stuurt Syrische asielzoekers weer terug naar het EU-land waar ze zijn binnengekomen, zoals is afgesproken in het akkoord van Dublin. Dat heeft een woordvoerder van minister de Maizière bekendgemaakt. Klinkt goed, maar hoe gaan ze dat aanpakken?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 10 november 2015 @ 21:38:

[...]





Zoals Den Haagg al is in de Schilderswijk, morgenstond en Laakkwartier? Den Haag heeft trouwens meer allochtonen dan autochtonen.Zou dat te maken hebben met de bovengemiddeld hoge werkloosheidscijfers?
quote:cijfernerd schreef op 10 november 2015 @ 19:44:

[...]





Maar 400 gezinnen(statushouders) in deze huizen stoppen, is natuurlijk ook geen oplossing.

Wordt 1 groot getto en achterstandswijk.Dat vrees ik ook. Spreiden over het hele land en juist geen grote aantallen in de grote steden. Statushouders mogen alleen verhuizen als zij economisch gebonden zijn aan een andere plaats. (dus door werk)
Welkom welkom



http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 10 november 2015 @ 21:14:

http://nos.nl/artikel/2068293-duitsland ... ng-op.html



Duitsland stuurt Syrische asielzoekers weer terug naar het EU-land waar ze zijn binnengekomen, zoals is afgesproken in het akkoord van Dublin. Dat heeft een woordvoerder van minister de Maizière bekendgemaakt. Volgens mij is de regering wir-schaffen-es Merkel in paniek, ik lees iedere dag weer nieuwe plannen die uiteindelijk weer ingetrokken worden of onuitvoerbaar blijken.



Ze schuiven het, uiteindelijk onvermijdelijke, besluit om de grenzen te sluiten voor zich uit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:yolo8 schreef op 10 november 2015 @ 19:09:

[...]





370.000 is 0,45% van de gehele Duitse bevolking... moet toch wel over het gehele land te verplaatsen zijn lijkt me.



Ik weet het niet, het zijn Duitse cijfers.

Ze verwachten er dit jaar 1 miljoen, dat is heeeeeeeeeeel veel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag vandaag op het nieuws dat Plasterk vindt dat erbij de inspraakavonden teveel blanke mensen van 45 plus bij zijn. En dat moet veranderen door andere doelgroepen aan te spreken om ook te komen. Als Wilders het omgekeerde zou zeggen zou die worden aangeklaagd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 10 november 2015 @ 22:50:

Ik zag vandaag op het nieuws dat Plasterk vindt dat erbij de inspraakavonden teveel blanke mensen van 45 plus bij zijn. En dat moet veranderen door andere doelgroepen aan te spreken om ook te komen. Als Wilders het omgekeerde zou zeggen zou die worden aangeklaagd.



Bizar........................

Binnenkort gratis busreizen naar inspraakavonden.



Wat worden we toch bestuurd door een stel randdebielen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Superhuisvrouw schreef op 10 november 2015 @ 22:50:

Ik zag vandaag op het nieuws dat Plasterk vindt dat erbij de inspraakavonden teveel blanke mensen van 45 plus bij zijn. En dat moet veranderen door andere doelgroepen aan te spreken om ook te komen. Als Wilders het omgekeerde zou zeggen zou die worden aangeklaagd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 10 november 2015 @ 21:52:

[...]





Zou dat te maken hebben met de bovengemiddeld hoge werkloosheidscijfers?Zou heel goed kunnen, de autochtonen zijn naar de omringende dorpen vertrokken maar werken nog wel in Den Haag natuurlijk...zou dat te maken kunnen hebben met het file probleem.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 10 november 2015 @ 22:50:

Ik zag vandaag op het nieuws dat Plasterk vindt dat erbij de inspraakavonden teveel blanke mensen van 45 plus bij zijn. En dat moet veranderen door andere doelgroepen aan te spreken om ook te komen. Als Wilders het omgekeerde zou zeggen zou die worden aangeklaagd.De ouderen van over 45 denken misschien dat zo'n inspraakavond nog wat kan veranderen, de jongeren weten wel beter.....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven