Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Lady_Voldemort schreef op 06 november 2016 @ 19:13:

Iemand nog iets gezelligs te melden?Het sneeuwt hier. Het voelt net kerst. Sneeuw en alles is wit.
Ooh. Wit wordt natuurlijk als racistisch gezien hier hé. We zijn in een ander forum land nu
quote:YellowDiamond schreef op 06 november 2016 @ 19:12:

Gelukkig is hier geen sprake van meeloop en kuddegedrag dat scheelt weer.. Solidariteit heet dat. Moet je eens op zoeken op Google. Da's best een leuk iets.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En ik heb een sneeuwpop gebouwd
We hadden er ook nog een plakje cake bij.
quote:barbaracartland schreef op 06 november 2016 @ 19:14:

Ik dronk laatst nog koffie met een Syrische vluchteling. Hij met suiker en melk, ik zwart.Jeetje.
quote:barbaracartland schreef op 06 november 2016 @ 19:15:

We hadden er ook nog een plakje cake bij.Lekker.
Oh leuk, sneeuw. Hier maken ze al een hoop kouwe drukte omdat het van de week misschien wel drie graden gaat vriezen 's nachts.
Nou dan maken we het hier gezellig. Om maar ot te blijven; ik heb net twee tassen winterkleren gebracht voor vluchtelingenkamp in griekenland.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:barbaracartland schreef op 06 november 2016 @ 19:15:

We hadden er ook nog een plakje cake bij.Wat voor cake?
quote:Lady_Voldemort schreef op 06 november 2016 @ 19:16:

Oh leuk, sneeuw. Hier maken ze al een hoop kouwe drukte omdat het van de week misschien wel drie graden gaat vriezen 's nachts.Dat is warm zeg! Hier is het maximaal - 7 (overdag)
Hij was erg dankbaar en gelukkig met zijn huis, maar de koffie hier was toch minder lekker. Dat zijn van die dingen, ik hou erg van roodmerk snelfiltermaling, maar dat kun je niet van iedereen verwachten.
Anders drink je de volgende keer gezellig een bakje Syrische koffie met hem mee?
quote:YellowDiamond schreef op 06 november 2016 @ 19:12:

Gelukkig is hier geen sprake van meeloop en kuddegedrag dat scheelt weer.. Gelukkig niet want ik moet er niet aan denken om bij jouw kudde te horen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Philae schreef op 06 november 2016 @ 19:16:

[...]

Wat voor cake?

Zon opgerolde rol met vulling. Van Lidl. Ik vind ze heerlijk.

Ik breng ook wat kleren weg en ik zal eens informeren of men iets kan met onze kinderbedden: ik schat de kansen op nog een baby wat klein in en dat spul is nog heel mooi en staat te verstoffen in de bergruimte.
Barb ik vind koffie ook niet te zuipen
Chocomel is wel lekker daarentegen
quote:Lady_Voldemort schreef op 06 november 2016 @ 19:18:

Anders drink je de volgende keer gezellig een bakje Syrische koffie met hem mee?Ik ben altijd welkom, begreep ik. Op mijn werk is de koffie vaak ook crunchy, dus wat dat betreft denk ik dat het wel goedkomt, qua mondgevoel.
quote:barbaracartland schreef op 06 november 2016 @ 19:18:

[...]

Zon opgerolde rol met vulling. Van Lidl. Ik vind ze heerlijk

Ooh die zijn lekker!!!

Ik heb wel weer eens trek in kladdkaka.
Hier zijn bijna geen vluchtelingen. Ze hebben gewoon werk om dat nieuwe centrum vol te krijgen man. Mijn overbuurman is wel een vluchteling volgens mij, maar ik heb geen idee waar hij vandaan komt. Daar hebben we het eigenlijk nooit over, wel over het weer.
In de omgeving gaan de centra ook dicht, of ze worden niet eens geopend.

Praten over het weer is de beste inburgering die je je kunt wensen.
quote:mick87 schreef op 06 november 2016 @ 09:23:

@Het groepje ik zei dat Europa politiek correct wil doen maar dat ze dus gelijk hebbenEn waar heeft deze Afrikaanse man met mening nou precies gelijk in volgens jou? Je geeft hem gelijk over de hele linie?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hier was een vluchtelingen centrum maar daar was de fik ingegaan. Dus nu is er geen een meer. Iets van de origons of Sweden ofzo waren er verantwoordelijk voor. Ik heb geen idee hoe die groep heet hier.
quote:barbaracartland schreef op 06 november 2016 @ 19:22:

In de omgeving gaan de centra ook dicht, of ze worden niet eens geopend.

Praten over het weer is de beste inburgering die je je kunt wensen.Nou ja daarom. En zo veel tijd heb je toch ook niet voor diepe gesprekken als je mekaar alleen maar tegenkomt bij het bestijgen van de fiets om ter werk te rijden.
quote:Enn schreef op 06 november 2016 @ 19:18:

[...]

Gelukkig niet want ik moet er niet aan denken om bij jouw kudde te horen.

gelijk heb je schoolpleingedrag zoals jouw clubje doet is tenslotte veel leuker.. nou nog even doorzuigen met z'n allen hè de 3000 posts zijn er bijna..

Succes allemaal en doe jullie best hè.. go go go

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven