Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
28-08-2018 17:04
Grappig Gebruna,

gisteren filosofeerde ik met vrienden over de 'Waarom?' vraag. Waarom wordt Nederland in hoog tempo 'omgevolkt', terwijl niemand daar een positief effect van kan bedenken? Is het toeval dat in de hele wereld alleen in de EU zo extreem veel externen worden opgenomen en elke grensbewaking is opgeheven?

Het enige wat ik kan bedenken is het kraken van elk nationalistisch gevoel bij de volkeren van verschillende EU landen, om zo versneld een groot EU Rijk (cynisch gesproken het 'Vierde Rijk') door te voeren, met 1 munt, 1 regering, 1 rechtsprekende macht en 1 militair leger.

Een andere reden kan ik niet bedenken.
Je gaat al in het begin de fout in. Er wordt niet in hoog tempo omgevolkt. Maar als dat de basis is van jouw gedachten dan komen er inderdaad rare scenario's naar voren. Maar zoals gezegd, het beginpunt klopt niet.
Alhoewel ik de term omvolking niet bezig, dan nog is het een feit dat er wel heel erg veel mensen met een islamitische achtergrond naar west-europa zijn gekomen. Heel erg veel.

En waarom? Echt een verrijking zijn ze niet. (op de enkeling na die wel hard zijn best doet, zoals de Winkel van Sinkel die gerund wordt door een Afghaan hier in de stad. Trots als een pauw is hij en de halve stad gunt hem het beste. Zijn zaken lopen goed, zijn Nederlands wordt met de dag beter en uitkeringstrekkers begrijpt hij niet. Hij is een verrijking voor onze stad, maar dat kan ik helaas niet zeggen van andere nieuwkomers)
Alle reacties Link kopieren
Bryndise schreef:
28-08-2018 17:49
De moeder van Lily en howick wilde een toekomst voor haar kinderen.
Dat kun je haar wel kwalijk nemen, maar hoe dom ben je dan?
Ze wilde dat de kinderen in Nederland zouden opgroeien.
En natuurlijk heeft zij zo lang mogelijk gerekt. Wilde zij de laatste kans pakken, zelfs door zelf van haar kinderen afscheid te nemen en alleen terug naar Armenië te gaan. Het is onbegrijpelijk dat ze geen pardon krijgen

Volstrekt logisch dat ze geen pardon krijgen.
Dan beloon je valse aanvragen en onderduiken.

Dan is het heel simpel, je doet een aanvraag, duikt 2 jaar onder of verblijft in een ander land, dan doe je weer een nieuwe aanvraag en dat spelletje houd je een paar jaar vol en roept dan " we zijn hier al 10 jaar "

Pardon is niet voor bedriegers.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Bryndise schreef:
28-08-2018 18:24
Die jihadstrijders zoals Victor droste uit heten. Die jihadmeisjes met inmiddels kleine kinderen. Die mogen van mij wegblijven. Ze wilden Nederland niet.
Maar deze Lily en howick wegsturen? Onbegrijpelijk
Dat vind de overheid ook niet leuk maar die hebben een Nederlands paspoort.

Lily en Howick niet.

En het is vervelend voor die kinderen maar als hun moeder gewoon na de eerste afwijzing in 2009 terug was gegaan waren ze al lang en breed ingeburgerd in Armenië

Maar moeder bleef draaien, liegen, onderduiken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
28-08-2018 18:45


Krijg je een afwijzing? Dan heb je wat mij betreft een mogelijkheid om in beroep te gaan. Is dat weer een 'nee', dan dien je per ommegaande het land te verlaten.
Die procedure duurt een jaar, maar moeder heeft 7 asielaanvragen gedaan en ik meen 2 jaar compleet van de radar geweest dan zit je aan 10 jaar.

De kern van het probleem is dat je asielaanvraag op asielaanvraag kan doen.

Bekend voorbeeld is de moslim die geen asiel krijgt en meteen een nieuwe aanvraag doet omdat hij christen is geworden in de periode dat hij in Nederland zat.

Volstrekt ongeloofwaardig maar de IND moet de aanvraag opnieuw behandelen.

En als dat is afgewezen volgt een nieuwe onthulling, hij is homo en kan dus niet terug naar zijn islamitische thuisland bla, bla, bla

Veel van dit soort verhalen komen uit de trukendoos van de asieladvocaten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
28-08-2018 20:06
"... Bekend voorbeeld is de moslim die geen asiel krijgt en meteen een nieuwe aanvraag doet omdat hij christen is geworden in de periode dat hij in Nederland zat.
Volstrekt ongeloofwaardig maar de IND moet de aanvraag opnieuw behandelen.
En als dat is afgewezen volgt een nieuwe onthulling, hij is homo en kan dus niet terug naar zijn islamitische thuisland bla, bla, bla
Veel van dit soort verhalen komen uit de trukendoos van de asieladvocaten.
Hier een aardig voorbeeld (juni 2017): https://www.daskapital.nl/5128202/veroo ... _wil_niet/

In het kort: man is vanaf 1998 in NL en krijgt in januari 2002 een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd.

Augustus 2005: gevangenisstraf van 30 maanden (gewelddadige beroving in 2005)
Januari 2008: verblijfsvergunning met terugwerkende kracht ingetrokken vanwege strafrechtelijke antecedenten.
Juli 2011: opnieuw veroordeeld tot gevangenisstraf 7 jaar + 7 maanden (verkrachting, brandstichting met levensgevaar en diefstal)
(van 2009 tot januari 2017 in cel)
Mei 2017: man zegt niet terug te kunnen reizen vanwege homoseksualiteit...."...die hij naar eigen zeggen in detentie heeft geaccepteerd..."
En zo werkt dat dus. De burger betaalt wel; die heeft geen keuze.
Sara9876 schreef:
28-08-2018 18:48
Je gaat al in het begin de fout in. Er wordt niet in hoog tempo omgevolkt. Maar als dat de basis is van jouw gedachten dan komen er inderdaad rare scenario's naar voren. Maar zoals gezegd, het beginpunt klopt niet.
.
Als jij zegt dat het niet zo is, zal ik mij wel vergissen dat ik in steden en ook dorpen in de Randstad het aantal mensen waarvan de opa niet in Nederland is geboren explosief zie toenemen. Mijn ogen zullen verzwakt zijn.

O, wacht http://statline.cbs.nl/Statweb/publicat ... 65-67&VW=T

:sigh:

Feitjes:
- 23% (2017) is geen 'inheemse' Nederlander. In 2000 was dat 17,5%.
- De bevolkingsgroei tussen 2000 en 2017 van 1,1 miljoen mensen is geheel gelijk aan de stijging van het aantal allochtonen.
- In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag heeft meer dan 30 procent van de inwoners een niet-westerse achtergrond
- In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag is 12-15% van de inwoners moslim

Voorspelling CBS: In 2060 is het aantal inwoners met een Nederlandse achtergrond gedaald tot 12,1 miljoen, terwijl het aantal inwoners met een migratieachtergrond uit zal komen op 6,3 miljoen. Tot op heden zijn de meeste voorspellingen van het CBS te conservatief geweest en is het aandeel migranten sneller gestegen dan voorspeld.

Het aantal moslims zal in 2050 zijn verdubbeld, volgens onderzoek. Dus 25-30% in de grote steden.

https://nos.nl/artikel/2163084-het-aant ... eveel.html

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b9db8904/

Kortom: in 1947 was 99% van de bevolking Nederlands (en de rest van de 1% vooral Belg of Duitser).
Honderd jaar later zal 33% een migratieachtergronder zijn, en in de grote steden zullen ze de ruime meerderheid uitmaken.

Dat noem ik omvolking. De vraag blijft: waarom?
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 29-08-2018 03:20
49.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een overzicht van de toekomstprognose:
https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/ ... 1945972524

De immigratiecijfers blijven tot 2050/2060 ongeveer gelijk.
De emigratie neemt toe.
Het aantal mensen dat jaarlijks komt te overlijden zal toenemen van zo'n 150.000 naar zo'n 200.000.
Dat heeft natuurlijk veel te maken met het feit dat er in de tweede helft van de vorige eeuw veel kinderen geboren werden in NL.
Wie in 1968 werd geboren, is nu 50 jaar en zal in 2050 dus 82 jaar oud zijn.
Maar de gemiddelde leeftijd die de inwoners van NL bereiken zal denk ik in de nabije toekomst snel gaan dalen wanneer men bij het CBS tenminte dan ook alle (nieuwe) Nederlanders mee rekent.

Hier een overzicht m.b.t. prognose inzake de migratieachtergrond:
https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/ ... 3847487305

2018 - 76.87 % NL achtergrond en 23.12 % migratieachtergrond waarvan 43.55 westers en 56.44 % niet-westers

2060 prognose - 65.59 % NL achtergrond en 34.40 migratieachtergrond waarvan 40.30 % westers en 59.69 % niet-westers.

Overigens betekent 'NL achtergrond' niet automatisch dat het om inwoners gaat waarvan de familie al minstens 300 jaar in NL woont en leeft: wanneer beide ouders in NL zijn geboren, spreekt men van een NL achtergrond.
Dus wanneer er 'vandaag' in NL twee Somaliërs geboren worden die over 18 of 22 jaar samen een kind krijgen in NL, dan heeft dat kind géén 'migratieachtergrond'.

Hier de uitleg van het CBS over wanneer gesproken wordt van een NL achtergrond - https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/20 ... chtergrond
Verontrustende cijfers.
Alle reacties Link kopieren
'Nederland weigert een op de vijf Syrische asielzoekers vanwege denkbeelden' - http://nos.nl/l/2247986

Ben benieuwd of GL hier nog wat van gaat vinden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Natuurlijk gaat GL hier iets van vinden. Nederland is namelijk van iedereen. En ze zijn voor het klimaat.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
29-08-2018 05:41
Verontrustende cijfers.
Ja, ik vraag mij ook af hoe men dat gaat doen met de levensverwachting van 'de Nederlander' (die volgens Maxima helemaal niet bestaat, maar dat terzijde).
De levensverwachting van mensen nadat zij 65 jaar zijn geworden, is de laatste jaren omhoog geschoten.
En 'daarom' moest de pensioenleeftijd in een recordtempo omhoog....en moeten we minimaal tot 68 jaar doorwerken.

Als je dan kijkt naar een vrouw die in 1946 werd geboren (en in 2011 de leeftijd van 65 jaar bereikte - maar tot 2006, toen die vrouw dus 60 jaar was, lag de gemiddelde pensioenleeftijd in NL helemaal niet op 65 jaar maar was dat -veel- eerder) en je vergelijkt dat met een vrouw die in 1959 is geboren, dan heeft die vrouw uit 1959 straks MIN 7,8 jaren pensioen t.o.v. de vrouw uit 1946.
Terwijl zij maar 13 jaar later is geboren.
MIN 6,1 jaren als in goed ervaren gezondheid
MIN 8,3 jaren zonder lichamelijke beperkingen
MIN 7,9 jaren zonder chronische ziektes
MIN 7,6 jaren in goede geestelijke gezondheid

Dan is er ook nog de levensverwachting bij geboorte c.q. de leeftijd die inwoners gemiddeld bereiken (van geboorte tot overlijden).
Die gemiddelde leeftijd is in NL niet gestegen.
En die zal de komende jaren dalen als je kijkt naar de gemiddelde leeftijd die mensen elders op de wereld bereiken. Want je kunt die mensen dan wel allemaal 'Nederlander' gaan noemen als zij hier komen wonen, maar het lijkt mij dat de gemiddelde levensverwachting daardoor niet in één of twee generaties enorm stijgt.
Volgens deze lijst https://www.indexmundi.com/g/r.aspx?v=30&l=nl is de gemiddelde levensverwachting bij geboorte o.a.: Monaco 89.4 - Nederland 81.4 - Syrië 75.1 - Kenia 64.3 - Mali 60.3 - Sierra Leone 58.6 - Somalië 52.8 - Afghanistan 51.7 jaar.

Nu zal de levensverwachting hoger zijn wanneer je verhuist naar een land waar geen oorlog is, maar of iedereen dan gemiddeld ineens net zou oud wordt als de (zoals Mark het noemt) 'inheemse' Nederlander?

Maar goed, dan gaat de pensioenleeftijd dus omlaag. Want die zou men immers aanpassen aan de sterftecijfers....
Dat is fijn voor de huidige (jong) gepensioneerden want die hebben rechten die al zijn ingegaan.
Het is ook fijn voor mensen die nu nog jong zijn.
Alleen de groep mensen die ten tijde van de verhoging van de pensioenleeftijd (2012) al zo rond de 50 jaar waren en toen ineens hoorden dat zij niet nog 15, maar 18 jaar moeten doorwerken, moeten dus hun hele (financiële) plannen omgooien. Zeker nu de rente zo lang al extreem laag is, zal deze groep de meeste klappen opvangen. Daarnaast is het nog maar de vraag of die generatie vanaf plm. 1960 net zo oud gaat worden als hun moeders die zo rond 1955 een jaar of 20 waren en hun hele leven in goede, gezonde (lopen/fietsen), veilige etc. omstandigheden leefden en voornamelijk moeder waren ergens tussen hun 20e en 45e jaar.

Als het klopt dat vele nieuwe Nederlanders relatief jong overlijden, zullen zij hun pensioenleeftijd van 68 jaar of ouder, niet halen.
Terwijl de overheid wellicht wel alle inwoners telt als zij hun doemscenario's over de kosten van 'al die ouderen' in de toekomst presenteren....dán neemt de overheid natuurlijk alle inwoners mee, want men kan moeilijk gaan discrimineren naar afkomst?

En de grap is dat die 'inheemse' Nederlanders vanaf 1960 geboren, nu juist allemaal moest werken en dus vaak ook levenslang voor een aanvullend pensioen hebben betaald. Na hun pensionering gaan zij dus heel veel belasting betalen (vaak betalen zij jaarlijks méér belasting dan zij eerst als AOW uitgekeerd 'krijgen' van de premie die zij meer dan 50 jaar hebben bijgedragen tijdens hun werkzame leven).

Nu ga ik er allemaal niet over, maar ik krijg wel he gevoel dat er iets niet klopt en dat we massaal in de maling worden genomen.
Het blijft immers vreemd dat die hele EU zoveel macht heeft (tot ver achter onze voordeur inmiddels) over alle burgers van de EU, maar niet bij machte zou zijn om een oud verdrag aan te passen aan de huidige tijd als het gaat om migranten die naar de rijke EU landen komen om een bestaan op te bouwen dat volledig is gebaseerd op de sociale voorzieningen van die paar rijkere EU landen?
gebruna wijzigde dit bericht op 29-08-2018 15:10
0.02% gewijzigd
Hele andere discussie Gebruna, maar het NL pensioenstelsel is het grootste Ponzi scheme ter wereld. Bij Zwarte Zwanen was te zien dat directieleden van de fondsen zelf geen idee hebben hoe het geld wordt belegd. Men heeft geen idee waar het geld heengaat en wat de werkelijke waarde is van swaps en andere derivaten.

Allemaal erg 'complex'. Net zoals Dexia erg complex was en zelfs voor een jurist de contracten niet te lezen waren. Terwijl het gewoon ging om speculeren/gokken met geleend geld en geen sprake was van 'inleg' maar van ordinaire rente op de lening.

Veel mensen die 55 jaar lang 20-30% van hun inkomen hebben afgestort, zullen naar een lege bodem van de schatkist kijken. Dan zal je met je pensioen eerst je AOW/bijstand moeten opvullen. Mensen die geen pensioen hebben opgebouwd (waaronder migranten) krijgen ook die AOW/bijstand. Kortom: je betaalt voor niks.
Alle reacties Link kopieren
Eens, het ging mij overigens in dit verband vooral om de paniekberichten t.a.v. de komende groep ouderen inzake de pensioenuitgaven waarbij men zich in allerlei bochten wringt om ons te laten geloven dat 'iedereen' minstens 86 jaar oud zal worden en dat NL 'dus' zo ongeveer zou bezwijken onder die lasten.

Terwijl, als je kijkt naar de samenstelling van de huidige bevolking en de prognoses, het dus nog maar de vraag is of iedere inwoner c.q. 'Nederlander' na zijn 68e !!!! nog gemiddeld 18 jaar zal leven.
Terwijl men zegt daar wel rekening mee te houden in de cijfers: Bij de berekening gaat het CBS ervan uit dat ouderen tot hun overlijden gemiddeld 18 jaar AOW krijgen. - https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aar-houden
68 + 18 = 86 jaar (gemiddeld !!)
terwijl er in 2017 in NL maar 764.275 inwoners waren van 80 jaar of ouder.
en maar 122.352 mensen van 90+

Het valt mij gewoon op dat in deze discussie vluchtelingen/migranten niet lijken te bestaan en men alsmaar uitgaat van de (gemiddelde leeftijd van) 'De Nederlander' die zo oud -en dus 'te duur'- zou gaan worden.
Door iedereen die hier geboren wordt als Nederlander te registreren, is m.i. de kans heel groot dat 'de Nederlander' gemiddeld steeds minder oud zal worden.

Of laait er straks een discussie op dat de Nederlander met migratieachtergrond eerder met pensioen moet mogen (want gekoppeld aan levensverwachting) - en komt er dus onderscheid/discriminatie op dat vlak?
gebruna wijzigde dit bericht op 29-08-2018 15:06
0.03% gewijzigd
Ik vermoed dat je laatste alinea wel eens waar zou kunnen worden.

Sowieso is dat hele verhaal over de schijnbaar gestegen levensverwachting mijns inziens quatsch. De hartaanvallen van begin vijftigers vliegen me om de oren (het laatste jaar waren het er vier in mijn directe en indirecte kring) en je kan me niet vertellen dat we gemiddeld de 86 jaar aan gaan tikken.

Statistieken zijn makkelijk te manipuleren in de gewenste uitkomst.
Alle reacties Link kopieren
liubi schreef:
28-08-2018 13:31
Het verhaal van Lily en Howick is het zoveelste geval van de enorme puinhoop die de val van de Sovjet Unie heeft achtergelaten en dat door andere landen quasi moet worden opgelost.

Dit is weer gewoon het zoveelste typische geval.

Bedankt voor deze uitleg. :flower:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
hollebollegijs schreef:
29-08-2018 07:48
'Nederland weigert een op de vijf Syrische asielzoekers vanwege denkbeelden' - http://nos.nl/l/2247986

Ben benieuwd of GL hier nog wat van gaat vinden.
Femke (ik weet niet of zij nog van groen links is nu) zet een hardere lijn in wb radicalisering.
Dus er zijn echt allerlei andere krachten gaande
Ik vind het ook bijzonder dat dit nu zo in het nieuws is, je kunt nu mensen gaan voorzeggen wat ze moeten zeggen als bijvoorbeeld vrijwilliger daar.
Ik denk dus niet dat dit veel gaat opleveren, behalve bij een enkeling hopelijk het besef dat bepaalde denkbeelden niet heel populair zijn in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds benieuwd naar alle mooie dingen die ons voorgespiegeld zijn dankzij de multiculturele samenleving. Want onze samenleving zou verrijken, mooier worden, meerwaarde krijgen door de massale toestroom van immigranten. Zonder een oordeel over te spreken over die immigranten, zie ik nog steeds niet wat we als samenleving zouden hebben gemist aan moois en beters als die mensen niet in Nederland geweest waren. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ho Ho Pejeka, dat gaat zomaar niet.

'Euh, maar wat hebben wij er aan'? vragen, hoe durf je!
Acer1968 schreef: ↑18-08-2018 23:39
En ach tja doe het maar af als een luxe probleem. Ik zag het eerlijk gezegd ook al aankomen. Het wordt weerlegd.

Ik zie het als weer een nieuw communicatieprobleem dat steeds maar weer overschreden wordt.
Geen vrouwen de hand willen schudden, dan weer de man geen hand willen schudden.
Wordt een beetje ongemakkelijk hè als ik denk: ha wat leuk een nieuwe collega of nieuwe buurvrouw of wellicht binnenkort een nieuwe tandarts met een andere achtergrond en ik kom daar aangelopen met een uitgestoken hand. Ik zou het opvatten als een belediging als iemand mij niet de hand schudt. Net als die ander het als een belediging ziet om het toe te laten. Wordt best ongemakkelijk zo hè.
kirjailija schreef:
19-08-2018 00:34
Ik zeg niet dat het een luxeprobleem is, maar dat ik het een luxeprobleem vind. Dat is iets anders. Jij vind het een connunicatieprobleem, ook goed. Mag iedereen toch zelf bepalen?

Misschien is dat wel het echte probleem, dat (sommige) moslims niet willen integreren in onze maatschappij...
Alle reacties Link kopieren
Asssie schreef:
01-09-2018 16:31
Acer1968 schreef: ↑18-08-2018 23:39





Misschien is dat wel het echte probleem, dat (sommige) moslims niet willen integreren in onze maatschappij...
Ik hoorde toevallig net op Radio 1 dat 90 % van de moslims trouwt met een mede moslim.

Op zich hun goed recht maar wel een voedingsbodem voor een toekomstig conflict.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/c/2514722/

SP nu ook voor migranten opvang in AFRIKA
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
04-09-2018 15:47
https://www.telegraaf.nl/c/2514722/

SP nu ook voor migranten opvang in AFRIKA

Lijkt mij geheel terecht.

Iemand uit België of Duitsland die in zijn eigen land niet kan of wil werken (of er niets voor voelt om militaire dienstplicht te vervullen), kan toch ook niet naar Nederland komen om vervolgens gebruik te maken van alle sociale voorzieningen - en dan langzamerhand zijn hele dorp/familie óók hierheen halen voor datzelfde pakketje voordelen?
Lijkt mij geheel terecht om de inwoners van Nederland niet langer voor Afrikanen te laten betalen.
Als het daar in Afrika te vol wordt, zal men aan geboortebeperking moeten gaan doen.
Dan toch liever 2 kinderen die de taal spreken en geen ander land dan Nederland kennen toelaten niet?
Daarvan heeft Nederland niet veel te vrezen.
Zwaar gelovige moslimmannen uit Afrika of het midden oosten, ja....
Maar Lily en howick..

Zie het verschil.
Zeker ook de reden waarom de Nederlandse overheid kinderen uit Irak, Somalie en Afghanistan terugstuurt maar kinderen die weglopen van een moeder die dramt, liegt en bedriegt hier mogen blijven. Het zijn geen Christenen🤔

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven