Algemeen vluchtelingentopic deel 8
zondag 6 november 2016 om 21:16
Beste forummers,
In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.
Wat is er anders dan bij andere topics?
- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.
- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.
- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.
Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.
Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic
Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2
Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3
Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4
Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5
Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6
Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7
Met vriendelijke groet,
Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Update 27-10-2015
Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.
Wat is er anders dan bij andere topics?
- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.
- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.
- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.
Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.
Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic
Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2
Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3
Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4
Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5
Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6
Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7
Met vriendelijke groet,
Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Update 27-10-2015
Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 6 augustus 2017 om 20:42
Eens.Mejuffrouwmuis schreef: ↑06-08-2017 17:20
Wat mij betreft zijn mannen, vrouwen, Aziaten, Afrikanen, blanken en indianen niet gelijk. Wel gelijkwaardig en mijns inziens is dat beter. Rassen verschillen onderling en daar is niets ergs aan. Door het niet te benoemen of juist krampachtig vooral heel erg niet racistisch te zijn werk je discriminatie alleen maar in de hand denk ik.
Maar om de EU agenda door te kunnen drukken, komt het de politiek goed uit dat er veel migranten uit verre laden hierheen komen.
Door de media worden alle migranten consequent als “vluchteling” bestempeld zodat men iedereen die “tegen” is voor racist uit kan maken.
Politici kunnen vervolgens achterover leunen, want de politiek correcten onder ons zorgen wel dat onder het gepeupel een ware strijd los barst met veel beschuldigingen over racisme en zo… zodat de EU trein intussen lekker door kan denderen.
Niet voor niets worden de politiek correcten vaak “usefull idiots” genoemd.
Zouden er géén mensen uit verre landen komen die zich hier melden als arbeidsmigrant (en bij gebrek aan werk toch “recht” doen gelden op een uitkering, huis, zorg, onderwijs, etc.), maar mensen uit Amerika, Duitsland, Denemarken, Italië, België, Oostenrijk, etc. , dan zou het voor de politiek correcten veel lastiger worden de tegenstanders van massale immigratie te beschuldigen van discriminatie of racisme.
Dus dan zou er al veel eerder en veel opener een discussie plaats hebben gevonden over de vraag of Nederland deze last op termijn kan dragen. En/of welke consequenties het “vluchtelingen”beleid heeft.
De meeste mensen zijn niet racistisch. Maar er zijn veel mensen die inzien dat een land met bijna 18 miljoen inwoners (waarvan er slechts 8 miljoen betaalde arbeid verrichten), niet in staat is om iedereen die zich vluchteling noemt levenslang, inclusief zijn nareizende familie, volledig te onderhouden. Puur omdat "wij het hier goed hebben" of omdat hij het elders slechter/armer/warmer/kouder heeft, .
Oorlogsvluchtelingen opvangen is iets heel anders dan de nu al door het CBS ingeplande instroom van nieuwe inwoners: tenzij het CBS een glazen bol heeft en nu al een aantal orlogen in de komende decennia weet te voorspellen, valt op dat tot 2060 ieder jaar opnieuw duizenden nieuwe mensen in Nederland komen wonen die hier niet geboren zijn.
Tussen 2015 en 2020 zijn dat er minimaal 302.000 (exclusief alle overleden inwoners in die periode in de leeftijd van 0 tot plm. 35 jaar)
zondag 6 augustus 2017 om 21:40
Zoals gisteren ook bij de NPO te zien was, hebben we een enorm probleem met de Afrikanen die hierheen komen. Ze willen niet in Italië blijven en trekken verder naar het noorden, naar Nederland en Duitsland. Ze hebben ook nog onzinnige verwachtingen. Er zijn er die voetballer willen worden (gisteren te zien) en ik zag al eerder iemand op tv die graag verder in de muziek wilde. Wat moeten we hier met al die mensen die ook als ze afgewezen hier rond zullen blijven hangen? De meesten zullen in de illegaliteit met de daarbij behorende criminaliteit vervallen.
Rondom Parijs verrijzen in een rap tempo allemaal krottenwijken. We laten het allemaal gebeuren en niemand durft in te grijpen. Bang om voor racist, xenofoob, islamofoob of wat dan ook uitgemaakt te worden.
Rondom Parijs verrijzen in een rap tempo allemaal krottenwijken. We laten het allemaal gebeuren en niemand durft in te grijpen. Bang om voor racist, xenofoob, islamofoob of wat dan ook uitgemaakt te worden.
zondag 6 augustus 2017 om 22:19
Wat die verwachtingen betreft, begijp ik niet zo goed waarom die Afrikanen niet op hun mobieltje kijken.Pientjexxxx schreef: ↑06-08-2017 21:40Zoals gisteren ook bij de NPO te zien was, hebben we een enorm probleem met de Afrikanen die hierheen komen. Ze willen niet in Italië blijven en trekken verder naar het noorden, naar Nederland en Duitsland. Ze hebben ook nog onzinnige verwachtingen. Er zijn er die voetballer willen worden (gisteren te zien) en ik zag al eerder iemand op tv die graag verder in de muziek wilde. Wat moeten we hier met al die mensen die ook als ze afgewezen hier rond zullen blijven hangen? De meesten zullen in de illegaliteit met de daarbij behorende criminaliteit vervallen.
In die reportage was te zien dat zij er allemaal minimaal één in hun bezit hebben.
Heb je trouwens gezien dat die ene Sam Sung heette?
Dat zie ik dan wel voor me; je gooit je paspoort weg en denkt dan "hoe zal ik mijzelf nu noemen"?
Dan kijk je eens naar je mobieltje en opeens weet je het: Sam Sung.
Natuurlijk mag iedereen, van waar dan ook, elders op de wereld een bestaan opbouwen.
Maar voor migranten geldt: dat doe je dan op eigen kracht, met eigen middelen.
Dat geldt voor iedereen, voor hun, voor ons. Is de enige manier die werkt.
Het kleurtje van mensen maakt mij daarbij niets uit. Ik heb totaal geen bezwaar tegen mensen van welke nationaliteit dan ook.
Ik laat mij dan ook niet van racisme o.i.d. beschuldigen:
als er jaarlijks 100.000 mensen vanuit Engeland de Noordzee over zouden steken zonder identiteitspapieren en zeggen dat zij de bedoeling hebben hier te komen werken of een beroemde voetballer te willen worden (in de wetenschap dat Engeland hen zonder paspoort niet terug neemt in het geval zij hier niet mogen blijven), dan zou ik daar net zoveel bezwaar tegen hebben als tegen zich "vluchteling" noemende migrant uit enig ander land.
En je kunt zeggen wat je wilt: maar als het mensen uit Engeland betreft kann niemand je beschuldigen van discriminatie op grond van huidskleur
zondag 6 augustus 2017 om 22:35
Die huidskleur is ook helemaal niet van belang. Ik ben ook geen voorstander van de grote groepen Roemenen, Bulgaren, Litouwers en Oekraïners die hierheen komen. Er zijn er wel heel veel binnen die groep die zich bezig houden met criminaliteit. Het ergste is dat er niets aangedaan wordt, want deze mensen komen legaal de grens over. Dit wordt toch onhoudbaar? Ik begrijp niet dat we dit als Nederlanders allemaal maar blijven pikken.Gebruna schreef: ↑06-08-2017 22:19Wat die verwachtingen betreft, begijp ik niet zo goed waarom die Afrikanen niet op hun mobieltje kijken.
In die reportage was te zien dat zij er allemaal minimaal één in hun bezit hebben.
Heb je trouwens gezien dat die ene Sam Sung heette?
Dat zie ik dan wel voor me; je gooit je paspoort weg en denkt dan "hoe zal ik mijzelf nu noemen"?
Dan kijk je eens naar je mobieltje en opeens weet je het: Sam Sung.
Natuurlijk mag iedereen, van waar dan ook, elders op de wereld een bestaan opbouwen.
Maar voor migranten geldt: dat doe je dan op eigen kracht, met eigen middelen.
Dat geldt voor iedereen, voor hun, voor ons. Is de enige manier die werkt.
Het kleurtje van mensen maakt mij daarbij niets uit. Ik heb totaal geen bezwaar tegen mensen van welke nationaliteit dan ook.
Ik laat mij dan ook niet van racisme o.i.d. beschuldigen:
als er jaarlijks 100.000 mensen vanuit Engeland de Noordzee over zouden steken zonder identiteitspapieren en zeggen dat zij de bedoeling hebben hier te komen werken of een beroemde voetballer te willen worden (in de wetenschap dat Engeland hen zonder paspoort niet terug neemt in het geval zij hier niet mogen blijven), dan zou ik daar net zoveel bezwaar tegen hebben als tegen zich "vluchteling" noemende migrant uit enig ander land.
En je kunt zeggen wat je wilt: maar als het mensen uit Engeland betreft kann niemand je beschuldigen van discriminatie op grond van huidskleur![]()
maandag 7 augustus 2017 om 13:02
Maar wat maken die fysieke verschillen dan uit? Je hebt ook roodharige mensen, mensen met krullen en dikke mensen. In welk opzicht zijn die anders behalve dat fysieke? of iemand een Aziatisch uiterlijk heeft of een wit uiterlijk maakt die mensen toch niet anders? In wel opzicht zijn ze dan niet gelijk?Mejuffrouwmuis schreef: ↑06-08-2017 17:20Gebruna, interessant. Vooral het iets dat niet bestaat, maar wel voor onrecht zorgt.
In mijn ogen bestaat racisme wel degelijk. Verschillende rassen zijn niet gelijk, maar wel gelijkwaardig. De Aziatische bouw is bijvoorbeeld toch echt heel anders dan de blanke bouw en kroeshaar verschilt veel van Aziatisch haar. Is dat erg? Welnee.
Aan de andere kant: ik ben een blanke vrouw en vind Aziatische en negroïde mannen niet aantrekkelijk. (Blonde mannen ook niet trouwens. Ik hou van bruin haar.) Maakt mij dat een racist? Zij zullen mij waarschijnlijk ook niet aantrekkelijk vinden en ik kan daar geen moment mee zitten,
Wat ik dan wel bijna idioot vind is dat "we" racisme heel erg vinden of moeten vinden, maar dat in dezelfde adem Obama een zwarte president genoemd wordt. Blijkbaar is dat geen racisme ofzo, al denk ik daar anders over. Net zoals de politie die bonuspunten geeft aan allochtonen/mensen met een migratie-achtergrond. Dat is dan toch net zo erg?
Wat mij betreft zijn mannen, vrouwen, Aziaten, Afrikanen, blanken en indianen niet gelijk. Wel gelijkwaardig en mijns inziens is dat beter. Rassen verschillen onderling en daar is niets ergs aan. Door het niet te benoemen of juist krampachtig vooral heel erg niet racistisch te zijn werk je discriminatie alleen maar in de hand denk ik.
Natuurlijk heb je daarnaast ook culturele verschillen maar die staan los van fysieke verschillen. Een Chinees meisje dat is geadopteerd door Nederlandse ouders heeft misschien een Aziatisch uiterlijk maar cultureel gezien is ze Nederlands en niet anders dan de andere Nederlanders. Een Chinees meisje dat met haar Chinese ouders in Nederland komt wonen is cultureel deels Nederlands en deels Chinees (en waar die grenzen precies lopen verschilt per individu).
Maar als we het over ras hebben dan hebben we het alleen over uiterlijke kenmerken en hoewel die in het oog springen maakt dat mensen niet echt anders van elkaar. Die mensen zijn gewoon gelijk, even gelijk als een wit persoon met rood haar en een wit persoon met bruin haar.
En cultuur is weer een ander verhaal.
maandag 7 augustus 2017 om 13:10
Onhoudbaar: dat ís het toch al?
We kennen zelfs al de term "houdbaarheidsbijdrage" (meer belasting betalen na pensionering) omdat men ons na 50 jaar werken en verplicht bijdragen aan AOW en verplicht premie betalen t.b.v. aanvullend pensioen, blijkbaar niet meer kan garanderen dat wij (slechts een klein deel van de door ons betaalde premies) -terug- zullen gaan krijgen?
In deze link een artikel van het AD met wat cijfers, o.a. aandeel (in procenten) personen in bijstand naar nationaliteit, 2014:
Somalisch: plm. 68 % - Syrisch: 62 % - en verder via Iraaks, Eritrees, Afghaans, Iraans, Marokkaans, Turks, naar Nederlands en Pools (resp. plm. 4 % en plm. 3%)
http://www.ad.nl/binnenland/stop-massa- ... ~aae4b1cb/
Onderaan op de pagina een filmpje: interview met Jan van de Berg.
We kennen zelfs al de term "houdbaarheidsbijdrage" (meer belasting betalen na pensionering) omdat men ons na 50 jaar werken en verplicht bijdragen aan AOW en verplicht premie betalen t.b.v. aanvullend pensioen, blijkbaar niet meer kan garanderen dat wij (slechts een klein deel van de door ons betaalde premies) -terug- zullen gaan krijgen?
In deze link een artikel van het AD met wat cijfers, o.a. aandeel (in procenten) personen in bijstand naar nationaliteit, 2014:
Somalisch: plm. 68 % - Syrisch: 62 % - en verder via Iraaks, Eritrees, Afghaans, Iraans, Marokkaans, Turks, naar Nederlands en Pools (resp. plm. 4 % en plm. 3%)
http://www.ad.nl/binnenland/stop-massa- ... ~aae4b1cb/
Onderaan op de pagina een filmpje: interview met Jan van de Berg.
maandag 7 augustus 2017 om 16:15
Er moet toch een manier zijn om dit tuig tegen te houden? Honderden zoniet duizenden jonge Afrikanen breken weer door de grenzen elke week en we staan er bij en kijken er naar. Dit is toch verschrikkelijk? Wat moeten die gasten hier (natuurlijk snap ik wat ze hier komen doen). Betere vraag is: wat moeten wij er mee? Hoe stopt deze stroom en hoe komen we er weer vanaf?
https://youtu.be/kHsSSrYj1_4
maandag 7 augustus 2017 om 16:40
Valia, ik denk dat ras en cultuur door veel mensen door elkaar worden gehaald. Een redelijk recent voorbeeld uit mijn koker:
Met mijn kinderen was ik in de Ikea. We liepen door het beganegrond gedeelte (weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden) en wilde een kar pakken voor de benodigde spullen. Alles leuk en aardig, totdat drie opgeschoten jongens mijn kleuter omver reden. Ze waren aan het racen met hun kar en mijn dochter dus aangereden. Ik sprak ze aan op hun gedrag (karren zijn geen racewagens en dat ze in Smalland los konden als ze daar zo'n behoefte aan hadden) Grote fout van mij! Ik kreeg direct "racist!" naar mijn sproetenhoofd geslingerd en mijn kar kreeg een trap. Een tikje beduusd hobbelden wij verder, om vervolgens bij de kassa door de ouders van die jongens wederom voor racist uit te worden gemaakt.
Mijn aanspreken had geen racistische intentie en niets met hun afkomst te maken. Hun gedrag was gewoon irritant en mijn dochter had pijn. Hadden ze rood haar en een tuinbroek aan gehad, dan had ik ze ook aaangesproken op hun gedrag.
Wat dan wel weer racistisch is, is dat Afrikanen vaak harder kunnen rennen dan blanken. Hun bouw is daar beter voor. Racistisch? Volgens mij wel. Net zoals dat Aziaten minder snel rimpelen dan Europeanen. Daar is niets cultureels aan.
Met mijn kinderen was ik in de Ikea. We liepen door het beganegrond gedeelte (weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden) en wilde een kar pakken voor de benodigde spullen. Alles leuk en aardig, totdat drie opgeschoten jongens mijn kleuter omver reden. Ze waren aan het racen met hun kar en mijn dochter dus aangereden. Ik sprak ze aan op hun gedrag (karren zijn geen racewagens en dat ze in Smalland los konden als ze daar zo'n behoefte aan hadden) Grote fout van mij! Ik kreeg direct "racist!" naar mijn sproetenhoofd geslingerd en mijn kar kreeg een trap. Een tikje beduusd hobbelden wij verder, om vervolgens bij de kassa door de ouders van die jongens wederom voor racist uit te worden gemaakt.
Mijn aanspreken had geen racistische intentie en niets met hun afkomst te maken. Hun gedrag was gewoon irritant en mijn dochter had pijn. Hadden ze rood haar en een tuinbroek aan gehad, dan had ik ze ook aaangesproken op hun gedrag.
Wat dan wel weer racistisch is, is dat Afrikanen vaak harder kunnen rennen dan blanken. Hun bouw is daar beter voor. Racistisch? Volgens mij wel. Net zoals dat Aziaten minder snel rimpelen dan Europeanen. Daar is niets cultureels aan.
dinsdag 8 augustus 2017 om 09:13
Het is niet alleen maar tuig hé? Zijn ook veel mensen die hopen op een betere toekomst voor zichzelf en hun eventuele gezin.aidem schreef: ↑07-08-2017 16:15Er moet toch een manier zijn om dit tuig tegen te houden? Honderden zoniet duizenden jonge Afrikanen breken weer door de grenzen elke week en we staan er bij en kijken er naar. Dit is toch verschrikkelijk? Wat moeten die gasten hier (natuurlijk snap ik wat ze hier komen doen). Betere vraag is: wat moeten wij er mee? Hoe stopt deze stroom en hoe komen we er weer vanaf?
De enige oplossing hiervoor is een leefbaarder klimaat met meer perspectieven in de landen van herkomst, zodat mensen niet langer 'genoodzaakt' zijn om hun heil elders te zoeken. Dat gaat helaas nooit gebeuren denk ik.
Verder blijven er alleen inhumane opties over. Als je deze mensen met de harde hand gaat tegenhouden, dan gaat dat vele doden tot gevolg hebben ben ik bang.
dinsdag 8 augustus 2017 om 22:12
watmoetikhiervandenken schreef: ↑08-08-2017 09:13Het is niet alleen maar tuig hé? Zijn ook veel mensen die hopen op een betere toekomst voor zichzelf en hun eventuele gezin.
De enige oplossing hiervoor is een leefbaarder klimaat met meer perspectieven in de landen van herkomst, zodat mensen niet langer 'genoodzaakt' zijn om hun heil elders te zoeken. Dat gaat helaas nooit gebeuren denk ik.
Verder blijven er alleen inhumane opties over. Als je deze mensen met de harde hand gaat tegenhouden, dan gaat dat vele doden tot gevolg hebben ben ik bang.
…een betere toekomst voor zichzelf en voor hun eventuele gezin….
Dat betekent dus dat, als slechts 1 procent van de wereldbevolking (7 miljard) graag naar Nederland zou willen komen voor die betere toekomst, dat Nederland in theorie dan 70 miljoen mensen erbij zou krijgen – in dit land van 18 miljoen mensen (waarvan er slechts 8 miljoen werken)?
En: is het juist niet heel erg arrogant dat de westerse landen denken dat het probleem van Afrika door “ons” opgelost zou moeten worden?
Waarom is het inhumaan om als westers land de wetten te handhaven die hier nu eenmaal voor iedereen gelden? En dus gelden voor iedereen die in een land wenst te verblijven?
Waarom geven wij Afrika niet het krediet dat zij in staat zijn om zélf de problemen oplossen die in Afrika bestaan, in plaats van hen te stimuleren het probleem alsmaar groter te laten worden
Zijn er nergens op de wereld mensen die wij, mits voldoende capaciteit tot helpen, veel beter zouden kunnen helpen dan illegalen die willens en wetens hun paspoort weggooien omdat zij dondersgoed weten dat wat zij doen illegaal is.
Hoe zou je denken over een Nederlander die zijn paspoort weggooit en vervolgens naar Zwitserland reist om als hij daar eenmaal één voet over de grens heeft, minimaal te rekenen op “bed, bad, brood” dat gefinancierd wordt door de werkende burgers van Zwitserland steeds meer belasting te laten betalen, hen langer door te laten werken, hun sociale systeem kapot te maken, etc.
Ik zie namelijk weinig verschil tussen zo’n Nederlander die om wat voor reden dan ook naar Zwitserland zou “vluchten”, en de situatie van iedere andere illegaal die naar Nederland komt om diezelfde reden.
Vraag:
Is het niet veel erger dat er heel veel mensen zijn die Afrikanen blijkbaar per definitie allemaal zien als “zielige mensen die geholpen moeten worden”…… en wel door “ons” die-zoveel-beter-en ontwikkelder-zijn?!
Waarom wordt hier op het viva-forum iedereen die misbruik maakt van het sociale systeem verketterd, maar zodra het een illegale Afrikaan betreft wordt juist degene die daar “iets van vindt” verketterd.
En/of waarom is het inhumaan ervoor te zorgen dat wie uit enig land elders vertrekt richting Europa, pas vertrekt als alles legaal geregeld is - zodat niemand ergens onderweg of in Europa “tegen gehouden” hoeft te worden?
dinsdag 8 augustus 2017 om 22:43
En dan kan hij nooit meer gelijk hebbenvrouwjagersma schreef: ↑06-08-2017 18:43En dan komt Joost Niemöller ook nog eens voorbij. Serieus. Ik kan er niet bij wat hier voor helden geciteerd of gelinkt worden. Niemöller is rabiaat antisemiet, of waren we dat voor het gemak vergeten?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
dinsdag 8 augustus 2017 om 22:46
Volgens mij hadden we dit gesprek al een keer eerder gevoerd. Hij kan gelijk hebben, als hij eerlijk zegt hoe laat het is, of als hij me vertelt waar het vanilleijs ligt, in de supermarkt. Maar in alle zaken waar iets meer gevraagd wordt van het vermogen tot logisch nadenken, geloof ik niets primair van een Holocaustontkenner.
Ik dacht altijd dat dat een vrij logische handelswijze was. De actueelpijler heeft me veel inzichten verschaft op dit gebied.
dinsdag 8 augustus 2017 om 22:48
watmoetikhiervandenken schreef: ↑08-08-2017 09:13Het is niet alleen maar tuig hé? Zijn ook veel mensen die hopen op een betere toekomst voor zichzelf en hun eventuele gezin.
Ik zou niet weten hoe je bestormingen van enclaves met "zachte hand" moet tegen houden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
dinsdag 8 augustus 2017 om 22:53
vrouwjagersma schreef: ↑08-08-2017 22:46Volgens mij hadden we dit gesprek al een keer eerder gevoerd. Hij kan gelijk hebben, als hij eerlijk zegt hoe laat het is, of als hij me vertelt waar het vanilleijs ligt, in de supermarkt. Maar in alle zaken waar iets meer gevraagd wordt van het vermogen tot logisch nadenken, geloof ik niets primair van een Holocaustontkenner.
Ik dacht altijd dat dat een vrij logische handelswijze was. De actueelpijler heeft me veel inzichten verschaft op dit gebied.
Ben ik het niet mee eens.
Vooropgesteld dat ik Joost Niemoller niet goed ken maar ook een antisemiet kan natuurlijk een deskundige zijn op het gebied van migratie.
Wat jij nu doet past precies in de verschillende informatie bubbels die er momenteel zijn.
Iedereen zit in zijn eigen bubbel.
Ik haal de meeste informatie van pro vluchtelingen sites, ik ben het niet met ze eens en je moet een beetje selecteren maar ze zijn zeer goed geïnformeerd op migratie gebied.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 08-08-2017 22:55
1.21% gewijzigd
dinsdag 8 augustus 2017 om 22:55
Ik denk niet dat het met bubbels te maken. Je weet dat ik, net zoals jij, vrij veel weet van de Duitse geschiedenis. De Holocaust is zo goed gedocumenteerd, in zulke pijnlijke details, dat ik iemand die die gruwel ontkent gewoon niet serieus kan nemen, op geen enkel vlak. Het is alsof een natuurkundige zou zeggen dat er geen zwaartekracht is.
dinsdag 8 augustus 2017 om 22:58
Ach natuurlijk is het onzin maar wat heeft hij gezegd?vrouwjagersma schreef: ↑08-08-2017 22:55Ik denk niet dat het met bubbels te maken. Je weet dat ik, net zoals jij, vrij veel weet van de Duitse geschiedenis. De Holocaust is zo goed gedocumenteerd, in zulke pijnlijke details, dat ik iemand die die gruwel ontkent gewoon niet serieus kan nemen, op geen enkel vlak. Het is alsof een natuurkundige zou zeggen dat er geen zwaartekracht is.
Revisionisme is strafbaar.
En serieus juist bij je opponent zit veel informatie.
Je medestanders gebruiken vaak bronnen en inzichten die je toch al hebt.
Maar ga eens op sites lezen als die van Stichting Bootvluchteling ............
Compleet andere manier van denken maar daarom leerzaam.
dinsdag 8 augustus 2017 om 23:10
http://joostniemoller.nl/2016/02/david- ... onderwerp/
Even gezocht maar gaat het om deze column?
Even gezocht maar gaat het om deze column?
dinsdag 8 augustus 2017 om 23:22
Het is een beetje offtopic. Maar Niemöller is een groot fan van Kevin MacDonald, een mijnheer die niet in een Groot Joods Complot gelooft, maar in een joods-etnische strategie. Precies hetzelfde. Deze tamelijk griezelige man volgt Niemöller idolaat.http://joostniemoller.nl/2016/02/de-jod ... et-gedaan/
dinsdag 8 augustus 2017 om 23:35
Op zich een genuanceerd artikel maar waar het mij om gaat, je schrijft dat Niemoller de holocaust ontkent en ik ben - oprecht geïnteresseerd- geen ontkenning tegen gekomen.vrouwjagersma schreef: ↑08-08-2017 23:22Het is een beetje offtopic. Maar Niemöller is een groot fan van Kevin MacDonald, een mijnheer die niet in een Groot Joods Complot gelooft, maar in een joods-etnische strategie. Precies hetzelfde. Deze tamelijk griezelige man volgt Niemöller idolaat.http://joostniemoller.nl/2016/02/de-jod ... et-gedaan/
Lijkt me ook sterk want dat is gewoon strafbaar.
woensdag 9 augustus 2017 om 09:32
Ik had revisionist moeten zeggen, niet ontkenner en dat was fout van me. Ik had hem beter een racist kunnen noemen, want daar zijn wel genoeg bewijzen voor, maar dat werkt niet echt in deze pijler, dat lijkt eerder een geuzennaam.
Maar goed, ik vind de manier waarop hij schrijft wel heel gladjes, ook de wijze waarop hij steeds benadrukt dat er een Holocaust geweest is maar dat je er verder geen vragen over mag stellen, vind ik heel erg raar.
Dus mijn excuses, maar Niemöller is wel een vreemde man, heus, ze vinden het zelfs bij DDS: http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... n-berlijn/
Maar goed, ik vind de manier waarop hij schrijft wel heel gladjes, ook de wijze waarop hij steeds benadrukt dat er een Holocaust geweest is maar dat je er verder geen vragen over mag stellen, vind ik heel erg raar.
Dus mijn excuses, maar Niemöller is wel een vreemde man, heus, ze vinden het zelfs bij DDS: http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... n-berlijn/
woensdag 9 augustus 2017 om 15:48
Dat heeft Rutte in 2009 ook gezegd.vrouwjagersma schreef: ↑09-08-2017 09:32Ik had revisionist moeten zeggen, niet ontkenner en dat was fout van me. Ik had hem beter een racist kunnen noemen, want daar zijn wel genoeg bewijzen voor, maar dat werkt niet echt in deze pijler, dat lijkt eerder een geuzennaam.
https://www.trouw.nl/opinie/natuurlijk- ... ~a15c923c/
Mensen mogen wat mij betreft twijfelen aan 9/11 , de holocaust etc.
Het is niet de taak van de overheid om zich hier in te mengen.
Maar goed, deze wet is er nu eenmaal ik kan er mee leven
woensdag 9 augustus 2017 om 18:46
Weet je, het zal me worst zijn in welk hokje we welke opiniegoeroe of mediacommentator of wie dan ook stoppen.
Ik zou gewoon eens heel concreet en heel objectief van de overheid willen weten: wie gaat die stroom van nieuwkomelingen betalen? De cijfers hebben al uitgewezen dat ze gemiddeld tussen de 60 en 80% in een uitkeringssituatie belanden en dat de meesten daar nooit uit gaan komen. Pakweg spreken we dan over een middelgrote stad vol die zonder ooit iets bijgedragen te hebben en dat ook nooit significant zál gaan doen, levenslang op de zak van de overheidsfinanciën gaat teren, een beslag legt op voorzieningen en huizenmarkt, zowel in maatschappelijk als in sociaal opzicht geld blijven kosten en dus... wie vertelt me nou eens gewoon waar we dat van gaan betalen en waar we dat geld dan wég gaan halen (want geld kan maar 1 keer uitgegeven worden). Dáár ben ik nou eens zo benieuwd naar, maar noch de politiek, noch anderen, schijnen hier een rechtstreeks antwoord op te willen geven.
Ik zou gewoon eens heel concreet en heel objectief van de overheid willen weten: wie gaat die stroom van nieuwkomelingen betalen? De cijfers hebben al uitgewezen dat ze gemiddeld tussen de 60 en 80% in een uitkeringssituatie belanden en dat de meesten daar nooit uit gaan komen. Pakweg spreken we dan over een middelgrote stad vol die zonder ooit iets bijgedragen te hebben en dat ook nooit significant zál gaan doen, levenslang op de zak van de overheidsfinanciën gaat teren, een beslag legt op voorzieningen en huizenmarkt, zowel in maatschappelijk als in sociaal opzicht geld blijven kosten en dus... wie vertelt me nou eens gewoon waar we dat van gaan betalen en waar we dat geld dan wég gaan halen (want geld kan maar 1 keer uitgegeven worden). Dáár ben ik nou eens zo benieuwd naar, maar noch de politiek, noch anderen, schijnen hier een rechtstreeks antwoord op te willen geven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 9 augustus 2017 om 19:01
woensdag 9 augustus 2017 om 19:03
Ze zijn er al en de economie gaat hier ook heel goed, werkgelegenheid groeit etc. Werkloosheid onder niet-westerse migranten is gedaald. Ondanks de zogenaamde toevloed die is voorspeld.pejeka schreef: ↑09-08-2017 18:46Weet je, het zal me worst zijn in welk hokje we welke opiniegoeroe of mediacommentator of wie dan ook stoppen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/32 ... chtergrond